Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Píšu osobní zkušenost s deaktivací Start/stopu u Scaly 1.6TDI(a zřejmě i u dalších modelů Škoda).

Tento způsob je na fórech celkem často zmiňován, ale panují kolem toho dohady.

Na mínusovém kontaktu baterie je namontován měřák průtoku proudu, díky kterému ŘJ ví kam a kolik proudu směřuje. Pokud se tento senzor odpojí, znemožní to aktivaci S/S a zároveň se akumulátor bude nabíjet ,,po staru". To znamená, že při bežícím motoru bude dobíjen konstantním napětím 14,5V a nebude zbytečně cyklován ,,inteligentním nabíjením“, což mu výrazně prodlouží životnost.

 

Výsledek: z mého pozorování jsem zatím žádná negativa této úpravy nevypozoroval. Nějakou dobu jsem jezdil se zapnutým multimetrem. Pouze když v infotaimentu zalezete do menu S/S, tak je tam vypsána závada, která ale nikde jinde neotravuje. Snadná, vratná úprava, která nic nestojí.

Viz. přiložené fotky.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

DSC_2483.JPG

Editováno: , autor: nedo
uprava
Vloženo

Já nevím, no.. osobně i když bych nejradši start/stop taky trvale deaktivoval, tak bych ten konektor radši neodpojoval. Nikdo pořádně neví, co všechno má ta řídící jednotka na starosti, přeci jen je to celkem sofistikovaný systém. Měl bych strach, že může dojít k nějakému přepětí nebo něčemu podobnému a odpálí mi to třeba full led světla. Další věc je, jestli ty nové chytré alternátory zvládnou tento jejich “nouzový” režim konstantního napájení aniž by se odporoučely, protože už třeba na to nejsou stavěné.

Ale je to jen můj laický názor, elektrice nerozumím. Jen mi přijde divné odpojovat konektor na autě za třeba 500tis.

Vloženo

Zakázat, odpojit, upravit - prostě čím dřív se S/S a rekuperace zbavíte tím líp pro tu "moderní" baterii. Jediná nevýhoda u toho odpojeného konektoru je že u Superbu s tou hláškou o závadě otravuje celkem často, Octavie to nedělá, jestli to nedělá i u Scaly tak tím líp.

Vloženo

Mám to takhle odpojené již přes 1 rok u své Fabie III a pořád v pohodě. Infotaiment o tom informuje jen krátkou dobu po nastartování motoru a pak už to hlášení zmizne. Baterie je při měření nabita vždy na cca 12.6 V (měřeno min. 24 hod. po jízdě), před odpojením toho konektoru bývala baterie nabitá tak na 12.2-12.3 V, což už je na hranici možné sulfatace a tím snížení životnosti. Dobíjení za chodu motoru taktéž na hodnotách cca 14.4-14.5 V. Doufám, že baterie se mi tímto odmění dlouhou životností. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

mam otazku. ked vypne SS hned po starte, tak baterku nabija priamo, ci stale nie? Inak s tou baterkou to asi ruzove nebude pri SS. Kolegyna v piatok riesila novu baterku na O3. 78t km a 2,5roka.

Vloženo

Vypnutí SS tlačítkem nemá bohužel na rekuperaci vliv, takže i po deaktivaci je inteligentní nabíjení stále aktivní. Ještě můžete jezdit i v létě se zapnutým vyhřevem sedačky, to potom dobíjí vždy "postaru" :)

Vloženo (editace)

DušanV> to odpovídá, mám i po dlouhé jízdě taky jen 12,2V. Mám deaktivován na Rapidu pouze SS a asi konektor taky vytáhnu.

Ani výhřev sedaček teď v zimě výrazně nepomáhá.

Editováno: , autor: ben06
Vloženo

Na Toledu jsem teď po 6 letec měl napětí  12,14 - 12,14 a startovalo to vpohodě i v mrazech po týdnu, takže tohoto bych se u baterky nebál. Problém ale bude, že pokud ŘJ zjistí, že napětí je nižší než má nastaveno, tak vůbec nespustí startér, ikdyž by auto vpohodě chytlo. Netuší někdo, jaké je to mezní napětí?

Vloženo
před 54 minutami, vormen napsal:

Na Toledu jsem teď po 6 letec měl napětí  12,14 - 12,14 a startovalo to vpohodě i v mrazech po týdnu, takže tohoto bych se u baterky nebál. Problém ale bude, že pokud ŘJ zjistí, že napětí je nižší než má nastaveno, tak vůbec nespustí startér, ikdyž by auto vpohodě chytlo. Netuší někdo, jaké je to mezní napětí?

12,14V je stav skoro vybitého akumulátoru. Já bych se toho tedy bál, u olověných akumulátorů je vhodné je mít co nejvíce nabité kvůli sulfaci, takhle moc dlouho nevydrží 

Vloženo
před 17 hodinami, csabac napsal:

A hlasi to chybu stale?

ano, když se v infotaimentu podívám do výpisu chyb, tak je tam závada SS. ale jak řikám, nikde to jinak neotravuje, v podstatě o tom nevím. 

Vloženo (editace)
před 5 hodinami, petulko napsal:

To vyzerá na veľmi jednoduchú úpravu, čo je až podozrivé.

Nestratia sa vytiahnutím niektoré ine funkcie?

Za ten rok s vytaženým konektorem u mínus pólu, se mi nic a nikde neprojevilo, že by nějaká jiná funkce nefungovala, nebo se tzv. ztratila. Já jsem zatím spokojenej, ale každého věc jak se k tomu postaví. 

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo
před 5 hodinami, petulko napsal:

To vyzerá na veľmi jednoduchú úpravu, čo je až podozrivé.

Nestratia sa vytiahnutím niektoré ine funkcie?

Prosím tě podívej se třeba do diskusí u F3, O3, rapidu a kamiqu tu fičůru nemá jen vaša scala

  • o 3 týdny později...
Vloženo

https://www.garaz.cz/clanek/stop-start-lze-vypnout-snadno-a-navzdy-trva-to-par-sekund-21003800?seq_no=1&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

Vloženo

Jo,jo, taky to sleduji od rána, kdy to nahodili na web. Zajímavé příspěvky v diskusi, je vidět, že pro některé jedince je to španělská vesnice a vůbec tomu nevěří, že by něco takového, jako je pouhé odpojení konektoru mohlo vůbec fungovat,  no ale ne pro všechny je auto koníček.

Vloženo (editace)

Chlapi, byl jsem VELKÝM odpůrcem toho řesení, zvlášť pokud je možnost si nechat vypnout rekuperaci a SS třeba u jednoho šikuly ve Strakonicích.

ALE, zvažujeme nákup Scaly která bude 90% času hopsat po městě a tam to nejspíš i po překódování natrvalo odpojím?

Svět se mění a my s ním, Zdeneček se raduje, Aleš, Bojler a Ferda si myslí že jsem se pomátl?

Editováno: , autor: xtrack
  • o 2 týdny později...
Vloženo

CItal som zase ten clanok, kedze kolegyna riesi to nabijanie na O3 cez servis, lebo v zaruke jej odisla baterka a stale ma problem s dobijanim na novej. tak som sa zameral na ten konektor, ci ho odpojim ci nie.

Zarazila ma cast tykajuca sa aktualizacie infotaimentu. Aky vplyv ma akoze odpojenie toho konekturu na aktualizaciu infotaimentu?

 

Citujem: "Několik hodin po uveřejnění článku se ozvalo zastoupení tuzemské Škody, které k celé věci podalo následující vyjádření:

„Popsaným odpojením systém vozu ztrácí informaci o kapacitě nabití případně stavu baterie. Kromě toho, že důsledkem tohoto zákroku zákazník přichází o komfortní funkce, jakými jsou například nezávislé topení nebo aktualizace softwaru infotainmentu, ovlivňuje tento stav vozu i bezpečnost posádky. Kombinace staré, vybité nebo poškozené baterie a velkého zatížení palubní sítě „spotřebiči“ (klimatizace, dobíjení externích zařízení, využívání infotainmentu, elektronika řízení, asistenční systémy) může vést při případném vyhýbacím manévru vozu za podpory ABS a ESP ke skokovému zvýšení odběru proudu. Tím dojde k poklesu napětí v palubní síti a následovat může výpadek funkcí a komunikace mezi řídícími jednotkami,“ říká Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto Česká republika.:"

 

 

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...