Jump to content
Sign in to follow this  
Orelm

Zvuky/hlucnost motoru

Recommended Posts

Dovolim si zalozit tema na ruzne zvukove projevy motoru 2.0TDI 110kW (v mem pripade kod DFFA s DSG, 4x4, najeto 17tkm).

Od zacatku motor posloucham a mam k nemu nektere vyhrady (diesel jsem mel i predtim, jako clovek v technickem oboru muzu byt na neco citlivejsi). Mozna ma nekdo podobne zkusenosti a budu klidnejsi (technici v servisu se povetsinou odvolavaji na zabeh atd), uvidime: 

1.) prvnich 10tkm se za studena pri polechtani plynu nad volnobeh objevovalo kovove drnceni, a to i behem pomaleho popojizdeni, viz video https://youtu.be/W_YEZKrDMUs ... nyni uz se neobjevuje

 

2.) Studeny start je porad doprovazen lehkym rachtanim u praveho predniho podbehu, u jinych modelu koncernu mluvi o olejovem cerpadlu a pry je to normalni (? 1.9TDI PD z oktavky 2005 mi to teda nikdy nedelala)

3.) Vibrace volantu pri otackach 1000-1250. Muze za to asi DSG, nicmene ve starsich vozech bylo jen slyset duneni, tady je obcas az neprijemne drzet se volantu pri jizde mestem.

4.) Nektere jizdy je motor kultivovany a nekdy hlucny (casto kolem ot. 2000+) Nemam to jak overit, ale skoro bych si tipnul ze regenerace filtru tomu pomaha, taky se mi zda ze zavisi na venkovni teplote a parkrat jsem zastavil na kafe a po opetovnem nahozeni se to treba o dost zlepsi, jindy zase zhorsi.

5.) DSG za studena v ostrych pomalych zatackach radi divne, obcas mi motor pri vyjezdu z krizovatky vytoci na D2 zbytecne vysoko a pritom motor vyrazne min tahne. Narovnani volantu pomuze s prerazenim, zvlastni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj-mám ten samý motor,stejný kod motoru a DSG. Najeto cca.7tis

1.) Nepozoruju žádné takové zvuky

2.) Po startu nic takového nepozoruju,ale je pravda,že je slyšet u pravého př.kola za běhu motoru lehlé rachtání

3.) Stejný pocit. Je to zpusobeno podtáčením motoru DSG. Jediná rada přepnout do S

4.) Nemám pocit. Určitě na to má vliv vlhkost a telplota vzduchu. Regeneraci za jízdy jsem nikdy nepostřehnul ať zvukem a nebo výkonem.

5.) Dsg řadí na muj vkus docela divně a to vytáčení mě taky sere. Jediná možnost přeřadit padlem pod volantem. Muj první automat a asi poslední. Toť moje postřehy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky, bod 1 jsem postrehl az pri pojizdeni s otevrenym oknem. Ze zavrene kabiny slyset nebyl. Zvuk postupne vymizel a vzdy se objevoval jen prvni minutku nez se motor promazal, technik mluvil o napinacich a tlaku oleje. Regeneraci taky nepostrehnu, ale lidi na forech pisou ze se deje zhruba kazdych 400-500km coz by zhruba odpovidalo zmenam v kultivovanosti ktere vnimam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mňa bod 5 to isté. Je to dost otravne, ako pri M2 motor hučí a preradí na M3 po 5 sekundach.je to softwarovo nedotiahnute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druhy stupen je proste kratky. Ani mackani padla nepomuze, auto proste nepreradi dokud nema alespon 2000+ otacek, protoze po prerazeni by byl na trojku otackama prilis nizko. Jedina pomoc je stat motoru trochu vic na krku pak je to rychly proces, motor se nestaci rozeznit. Jenze pojizdeni v kolonach je otrava. 

 

Jinak schvalne si vsimnete, az se vam nekdy bude projev motoru v nejaky chvili celkem libit (vyrazne hladsi a tissi), ze po zastaveni na krizovatce budou volnobezne otacky k 1000. Nechapu proc je motor kultivovany jen pri regeneraci. Proc to tak nemuze byt porad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám sice Kamiq 1,6 tdi ,i tady je projev motoru někdy hodně líbivý,někdy se ale dostane do docela hrubého chodu.Nevím proč,ale regenerací to asi nebude...Když bylo auto nové,tak se takto motor projevoval vždy mezi 2000-2500 otáček,to zhruba na 8000km téměř vymizelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...