Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

Tak odborníci na pneu sem - mám na zimu nachystané disky 15" Antares, pre ktoré je písaný rozmer 195/55. V TP je písaný rozmer 185/55 M+S, no nepíše sa, na aký disk sa má dať.

Otázka teda znie - aký rozmer môžem okrem 195/55 osadiť na 15" Antares?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píšel lubo 1.

R15 vyhopvují pro 195/55 i pro 185/55.

Pro obě velikosti pneu to jsou disky 6J x 15 ET43(38).

Jen pro 195/55 se nesmějí používat se sněhovými řetězy.

Jen si myslím, že bude těch disků trochu škoda na zimu.

Budou trpět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

R15 vyhopvují pro 195/55 i pro 185/55.

Pro obě velikosti pneu to jsou disky 6J x 15 ET43(38).

Jen pro 195/55 se nesmějí používat se sněhovými řetězy.

Jen si myslím, že bude těch disků trochu škoda na zimu.

Budou trpět...

Áno, R15 vyhovujú obe, ale rozdiel je vo výške pneu! Ak som dobre rátal, 195/55 má výšku 10.7 cm, a 185/55 má 10.1 cm. Tým pádom sa zmení priemer kolesa, nebude sedieť tacho a čo sa týka ceny za pneu, rozdiel medzi 195/55 a 185/55 je zanedbateľný... Keďže reťaze nepoužívam (nepotrebujem ich), tak idem do 195/55. Teraz už len poriešiť, aké gumy, keďže moje overené Pirelli Snowcontrol sa v tomto rozmere nerobí. Vyzerá to zatiaľ na Dunlop WinterSport 3D alebo M3.

Tie disky by mi bolo ľúto a škoda na zimu, keby som ich kupoval za normálnu cenu - vyšli ma však lacnejšie, než plechové disky. Takže pôjdu na auto na zimu a hotovo kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zimní kola jsou lepší vždy užší. ja mam 205 45 R16 léto a 195 50 R15 zimu. lépe se zařezávají do sněhu, protože styčná plocha kolo - vozovka je menší tak tlak mezi vozovkou a pneumatikou je větší, a protože směs zimních mneu je měkčí diky silici, tak o zbytek se postarají jemné Y lamely které se doslova zakusují do sněhu a i ledu. a při odvalování kola vytěsnují sníh z desénu ven. a tím jej čistí od zalepení sněhem... :feve::)

PS všimni si tvaru běhounu který u zimních je podstatně vypouklý ven. U letních je obráceně, veprostřed po obvodu je plášť vmačklý dovnitř, to je kvůli odstředivé síle aby přilnavost pneu k vozovce ,v létě kdy se jezdí rychleji, byla dobrá, navíc tento tvar šetří palivo, protože se při menších rychlostech zmenší valivý odpor...

Editováno: , autor: Matrix.nine
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zatackach je uzsi pneu lepsi, lepe drzi stopu.
To mozno plati pre hlboky nespevneny sneh. Ale statisticky je v zimnom obdobi sneh len 15% casu a neviem kolko casu z toho je sneh nespevneny. Testy ADAC v komplexnom hodnoteni odporucaju radsej sirsie pneumatiky. Sirsie neznamna najsirsie co sa najdu, ale pouzivat v lete aj zime rovnake. Teda npr. 195 v zime aj v lete. 185 sa obycajne obuvaju pretoze na 195 nepasuju retaze.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...