Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj vsem. Jak jsou ted chladnejsi rana. Jak moc vam studeny motor cuka? Ja bydlim v obytny zone a drzet po nastartovani 20km/h znamena ze auto sebou pekne skube. Vim ze s tim meli driv problemy, ale nejak jsme zil v tom ze uz to opravili...

Neopravili a podle mě to nikdy nedokáží. Každý rok se mění nové normy, zase nový soft a než se to celé zase doladí to je nekonečný ...

Já ten motor kvůli tomu nechtěl, třetí případ co už jsem četl o O4.

Máme ten motor v Karoqu (2020) a neskáče, takže kdo ví...

  • Autor

Hmm. Tak to holt budu jezdit na 1 ve vyssich otackach :)). Ted vazne. Neberu to jako zasadni vec taky to mam jen kousek nez se vymotam mezi barakama a ve vyssich otackach problem neni. Motor se ohriva rychle. Jen me to prekvapilo ze staci ~10 stupnu po ranu. No uvidime az bude pod nulou jak se to bude chovat. 

Pozoruju to taky, pomalá jízda na dvojku a skáče to... 

ja mam taky karoq 1,5 TSI myslim ze zasadni je chvili pockat az klesnou otacky hned po nastartovani studeneho motoru asi 30s. a az pak jed a nebude skakat

Mne sa to deje na OIII s tymto motorom a ked som mal ist do servisu, tak den predtym mi oznamili, ze to je momentalne seriove spravanie tychto motorov, o ktorom vedia. Je to kvoli tomu, aby sa rychlejsie zohrial katalyzator.

  • 2 týdny později...

mám octávku 4 s motorem 1.5tsi a to vypínání válců je úplně o ničem... nechápu, že to vypíná dva válce už při studenem motoru. Ještě nemá olej ani 50°C a já jedu už na dva válce... a při rozjezdu cuká,jak píšete.

 

  • 2 týdny později...

Mám náhradní vozidlo s 1.5kou a skáče už jsem zkoušel všechno možný a při rozjedu si připadám jako poprvé v autoškole. Jinak tichý a velmi kultivovaný motor, ale 1.4 byla na jízní projev živější!😉

Manuál nebo DSG?

DSG není ještě v prodeji 😉

V 22. 9. 2020 na 8:40, Georgius napsal:

Hmm. Tak to holt budu jezdit na 1 ve vyssich otackach :)). Ted vazne. Neberu to jako zasadni vec taky to mam jen kousek nez se vymotam mezi barakama a ve vyssich otackach problem neni. Motor se ohriva rychle. Jen me to prekvapilo ze staci ~10 stupnu po ranu. No uvidime az bude pod nulou jak se to bude chovat. 

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

Manuál, dnes zapůjčena 1,5ka O3 a cukání je ještě citelnější, to bych nepřekousl.

  • Autor

@bouchy psal jsem to jako vtip. Samozřejmě, že mě to štve. Abych zbytečně neskákal a vymotal se mezi baráky když jsou tam lidi tak se rozjedu vyřadim a tak dokola. Držim rychlost a neskáču, ale je to na ....

cau, zajimalo by me jestli ten motor cuka i pri otackach kolem 2000 a vyse nebo jenom pri nizsich otackach a dale jestli je schopen ten motor  rozjet auto jenom pomalym pustenim spojky bez pridani plynu nebo to taky cuka (mam na mysli pomaly rozjezd treba v garazi) dik

Začnu tou druhou otázkou. Ano, lze se bez nejmenších problémů rozjet bez přidání plynu jak dopředu, tak na zpátečku 😉. K té první toho moc neřeknu, protože jsem zatím žádné cukání za studena, ani když je teď ráno kolem 0°C, nezaznamenal..... 

  • 3 týdny později...

Moje zkušenosti:

- s novým autem jsem skákal jak kosák v autoškole. Půjčil jsem to kamarádovi a rozjel se jak mazák. Prostě jsem byl zvyklý, že auto táhle od nízkých otáček. Bohužel tento motor je hodně přiškrcený (tedy ekologický) a prostě je potřeba na ten plyn trochu šlápnout. Vyřešeno řazením ve vyšších otáčkách. Dvojku řadím kolem 3,5k a trojku kolem 3k.

- start stop naprosto nesmyslně chcípe úplně studené auto. Člověk potřebuje topit a odmlžovat okna, ale start stop se rozhodne pro "ekologii". Vyřešeno vytáhnutím kablíku u baterie.

- vypínání válců? Hlučné a otravné kurví-ko.

V 2. 11. 2020 na 9:50, bouchy napsal:

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

Až na to, že u DSG si na skákání u starších modelů v podstatě nikdo nestěžuje :)

V 2. 11. 2020 na 9:50, bouchy napsal:

Jde o to, že ve specifických případech je při manévrování jednička s nějakými 1500 ot/min fakt dost rychlá (a zcela typicky v zimě, kdy člověk v prví zatáčce zjistit, že je to fakt moc :) ). A to mluvím o manuálu, kde lze stisknout spojku. U DSG to musí být hrozné skákání...

S DSG se žádné skákání nekoná.

Pánové, píšete o OIV 1.5 TSI evo? Jestli ne, tak sem netahejte starší modely. O nich si každý může číst v odpovídajících tématech.

  • 4 týdny později...

Problém je asi v tom, že 1.5 TSI DADA (O3) i DPCA (O3 a O4) má velice složité uspořádání. Po startu vstupuje do řídící jednotky, teplota, nasávaného vzduchu, teplota katalyzátoru, motoru, atmosférický tlak a další. Když nastartujete jsou změny teplot, tlaku a jiných hodnot velice dynamické, řídící jednotka se snaží o regulaci, ale celý systém je velice nestabilní. Už je to, že motor má samostatný kompresor, který vede do katalyzátoru je další proměnná. Řídící jednotka obtížně stanovuje dávku paliva i vzduchu, krásně to uvidíte, pokud nastartujete a vyšlápnete spolku na studeném motoru v zimě, otáčky budou lítat minimálně o 250 ot/min. Motory vyrobené cca do 03/2019 vyžadují aktualizaci a je zdarma, ale to se týká myslím jen O3. U O4 je jediná rada nechat motor 30 s běžet na volnoběh…

K ACT… oni to moc dobře vědí, že ACT se spouští hluboko pod 85 °C, ale kdyby to chtěla Škodovka řešit bude muset zaplatit Audi dost velký balík. Otázka je, zda to Audina umí vůbec vyřešit. Pokud nebude dostatek stížností nebude Škodovka mít důvod řešit.

Nejlepší řešení by myslím bylo ACT deaktivovat, ale to zatím nikdo pořádně neumí a Audina to neudělá, protože pak by motor měl v testu o málo vyšší exhalace. Výsledek by byl nedodržení patřičné normy Euro a z toho vyplývající pokuta pro koncern VW.

  • 3 měsíce později...

Rád bych se zeptal majitelů, kteří mají manuální převodovku ve spojení s tímto motorem, zda-li jim motor cuká, či nikoliv. Jedná se mi pouze o verzi motoru montovanou do OIV (myslím DPCA). Měl jsem možnost být na předváděcí jízde a při rozhovoru s prodejcem mi říkal, že tohle už je dávno pořešené. Nicméně na různých fórech to zřejmě není zase až tak pravdivé tvrzení. 

  • 5 měsíců později...
  • Autor

23 tisíc najeto a stále cuká, stále cuká. Stačí cca 10 stupňů venku. Takže mi teď začíná sezona :-/

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.