Přejít na obsah

Nove auto, cena, vybava a cekaci lhuta


Pat007cz

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
V 30. 6. 2022 na 22:43, rimsy2 napsal:

Objednáno 15.11.21 a 30.6.22 u dealera tzn. 7,5 měsíce čekačka na Superb liftback Sportline 206kw v plné; budu přebírat po dovolené za 20 dní (by už mohla být na značkách).

Gratuluju! U mě objednáváno v listopadu 2021 iV kombi L&K, aktuálně posun výroby ze srpna na říjen (42. týden) :( tak kdo ví jestli bude aspoň do Vánoc

Editováno: , autor: nickware
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto už mám přes měsíc, tak dodatečně :

Sportline 2,0 Tsi 206 kW, z hlavních prvků výbavy navíc, střešní okno, paket Bussines a Rear, kola 19"...

Objednáno na přelomu 09-10/2021 vyrobeno v dubnu 2022, víceméně v udaném termínu při objednání. Zdržení předání o cca měsíc. Sleva byla díky předanému kontaktu od jednoho člena zde z fóra něco málo přes 18%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aktuální info od kamaráda: objednávka březen 22 a dnes se dozvěděl nový termín dodání duben 23 (Combi L&K, TDI 147kw). Původní info bylo, že bude ještě letos koncem roku. 

 

PS: Kdy že má najet ten nový Superb? Aby mu nakonec ještě nepřišlo info, že to nedodaj/nestihnou... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja objednal loni koncem srpna, dodani se postupne posouvalo z unora az nakonec na 35KT - kde je uz i cislo komise, takze to uz ma opravdu vyjit.

Neveril bych, pokud nekdo rekne ze superb bude do pul roku. Rozhodne ne vyssi vybavy (matrix, vetrany zidle, bufik, silnejsi motorizace, ..). Uz i pri novych objednavakch davaji 12-18 mesicu dobu dodani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Myslím, že 9% je velice dobrá sleva (zvlášť v této době). Motor těžko radit, osobně bych to viděl na 2.0 TDI 110kw. Převodovku určitě automat. A s objednávkou bych neváhal... Nevíš kdy objednávky stávajícího modelu stopnou. Sup IV klepe na dveře... A nebo rozvažuješ právě na něj počkat? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak čakať na ďalšiu generáciu Superba, tak by som počkal rovno na jeho druhý modelový rok. Ja osobne by som totiž nechcel byť ich beta tester (aspoň nie na aute kúpenom za vlastné a robiť to zadarmo), tak ako to bolo v prípade Octavie IV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na salonech o 4. generaci nic neví, resp. každý říká něco jiného. Podle některých by první fotky měly být v prosinci, podle jiných bude Superb později, až za 2 roky. Co se týče lhůt, chtěl jsem auto objednat až v březnu ale to mi řekli, že teď plní leden 24 a že březnovou objednávku vidí s dodáním v červenci 2024. Tak jsem objednal už tento týden, vyroba by měla být 5. KT 2024. S tím, že mohu někdy do října 23 odstoupit od smlouvy a zvolit nový model, pokud by byl představen. Zálohu 10% jsem taky platit nemusel. Pro mě ideální stav.

Editováno: , autor: Mariacek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta situace je neuvěřitelná, až (tragi)komická, kdo chce škodovku, třeba superba nebo oktávku, tak si ji musí objednat s lhůtou dodání za rok a půl. To je skoro jak pořadníky na auta za doby komunistů. Pro mne osobně je s podivem dosud neotřesitelné postavení výrobce Škoda na našem trhu, že si může dovolit i toto, a dosud má zákazníky. (to není osobní kritika nikoho, kdo objednává), lze podle mne očekávat, že zákazníci postupně přejdou ke značkám, které jsou schopny auta dodat dříve.

 

Při objednávce na rok a půl v dnešní době totiž není jisté, jaké přesně auto a v jaké ceně ti výrobce Škodovka nakonec bude schopna dodat. A dále v rovině zákazníka, není vůbec jisté, v jaké bude situaci za ten rok a půl.

 

Firmy jsou na tom úplně stejně, co se týká lhůty dodání, a tady bude možná ten odklon od značky Škoda vidět nejdříve. Když děláte výběr do firmy na hromadné dodávky aut, potřebujete hlavně auta, která je schopen výrobce dodat za nějakou rozumnou dobu, ne za rok a půl. Před dvěma lety jsme vybrali Škodu, kritéria byla cena a kvalita, nyní budeme vybírat znovu a přibude kritérium doby dodání. A taky tak můžeme po xx letech vyměnit značku, i když jsme jinak s těmi auty i servisem spokojeni.

Editováno: , autor: Wdog
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najviac zarážajúce na tejto situácií je to, že Škodovke už nejaký čas klesá odbyt a napriek tomu nedokáže vyrábať. Ďalej je úplne nepochopiteľné, že ako amatérsky túto celú vec komunikujú smerom k zákazníkom. Chápem, že si nezaplatia spot v TV, kde by sa chválili s tým, že čas dodania bude 14 mesiacov, ale zaráža ma, že napr. kedy už bolo jasné, že Karoq a Kodiaq majú čas dodania v nedohľadne a nebudú sa dať objednať, tak v TV ešte bežala reklama na Karoq. Potom to, že predajcovia už vôbec nevedia, že prečo sa čaká na výrobu a podobne. Ja byť na mieste Škodovky, tak prekopem konfigurátor a v prípade objednania problémových položiek do výbavy (napr. Matrix LED) by som zákazníkov upozorňoval, že pozor, čas dodania vozidla sa môže predĺžiť, a kto nebude chcieť dlho čakať, nakonfiguruje si nejaké TDI bez problémových prvkov výbavy a hotovo. Hlavne pre firmy ktoré kupujú veľa áut a nemôžu si dovoliť dlho čakať, by to bola veľká pomoc, že by sa vedeli vyhnúť problémovým položkám vo výbave. A kto chce za každú cenu napríklad ten Matrix LED, alebo hocičo problémové, ten si aj tak počká, ale aspoň zatiaľ by mohla bežať výroba ostatných áut a nenaštveš firemnú klientelu ktorá nechce, alebo si ani nemôže dovoliť čakať na auto 6-18 mesiacov. 
Je jasné, že takto sa pripravia o nejakú časť ziskov, ale radšej prísť o časť zisku, ako o zákazníka, nie? A chápem aj to, že aktuálne je perfektné vyrábať menej áut za veľa peňazí (lebo kvôli vysokému dopytu si to môžu dovoliť), ale ak teraz časť zákazníkov prejde napríklad ku korejskej konkurencií, neviem či má Škoda ešte reálnu šancu takýchto klientov v budúcnosti získať späť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco podobného se řeší i v témě o Octavii. To, že nejsou díly a nemůžou vyrábět tolik, kolik by chtěli je jedna věc, to jim nikdo nebere. Ale to, jak tragicky (ne)komunikují s deadlery a konečnými zákazníky je až donebevolajcí. Od startu Covidu jsou to cca 3 roky. Pro takovou velkou firmu nemůže být problém, za takovou dobu. udělat web, kde by si člověk nacvakal číslo objednávky a vyjelo mu na jaký týden má zaplánováno a pokud by moc chtěli, tak třerba hlavní porblém proč není ještě vyrobeno - chybějící matrix světla, dveřní výplně, areaview... atd... Předešlo by se zbytečné frustraci a nekonečnému volání dealerovi jestli je nějaký posun...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci se ŠA zastávat, ale nemyslím si že to není o aroganci, auto kupujeme od prodejce, nikoli od výrobce, proč by se nám měl výrobce sveřovat, poskytovat nějaké informace, které může využít konkurence atp., ano to, že výrobce nekomunikuje s prodejci tak, jak komunikoval běžné před covidem, ano to je tristní a smutné, ale to není problém nás zákazníků ...

Editováno: , autor: guest100
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale je to náš problém, lebo my sme na konci reťazca, my za to auto platíme, my na neho čakáme, nam tečú nervy. Mne je úplne jedno, že predajca importér a ŠA aký majú medzi sebou vzťah, ak ja neviem kedy mi príde auto a prečo na neho stále čakám. A predstavte si, že by naozaj existoval online systém, kde by aj priamo zakazník mohol sledovať termín predpokladanej výroby, dostal by notifikáciu v prípade zmeny dátumu, prípadne aj s možnosťou online rovno zmeniť problémovú časť výbavy. A s trochou kreativity by sa to dalo použiť aj ako predajný kanál. Dobrý deň prajeme, vidíme, že máte objednané auto v striebornej metalíze. Ak by ste mali záujem, čoskoro budeme vyrábať autá vo fleetovom XY odtieni ktorý je podobný vášmu výberu. V prípade, že si zvolíte túto jedinečnú fleetovú farbu s príplatkom 488 € oproti vašej pôvodne vybranej farbe, vaše auto vám budeme môcť dodať o 2 mesiace skôr. A určite sú aj iné prvky konfigurácie auta, kde by sa to dalo takto spraviť. 

Samozrejme je mi jasné, že vytvoriť takýto online systém nie je malina, ale nie je to nemožné, hlavne ak by sa to dalo používať v celom koncerne. VW už aj tak plánoval, že niektoré svoje ID modely nebude predávať v salónoch, ale iba online. 

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mně je Škoda jako výrobce v rozvratu. Sice ještě vyrábí, ale organizačně a byznysově jsou v rozvratu. Firemní klientela si může dovolit čekat na nové auto 6 měs., to si nějak naplánuje, ale nemůže většinou čekat 18 měsíců, a ještě k tomu s nejistotou ohledně modelu a ceny.

Pokud se to výrazně nezlepší, tak první se od Škodovky začně odvracet firemní klientela, a se zpožděním několika let i soukromá klientela, která je myslím si rozhodujícím kupujícím mladých ojetin z firem.

Možná by jim pomohlo změnit dosavadní systém individuálních konfigurací aut na systém předefinovaných modelů, jako to třeba má konkurence, ale tím by se zase zrušili svoji významnou konkureční výhodu.

Dále by jim možná pomohlo výrazné zlevnění, ale to by zase přestali být dojná kráva pro domovský germánský koncern.

Zákazníci to přežijí, prostě 20 let jezdili škodovkami, a teď budou používat (např.) toyotu a kia. Výrobce Škoda to asi také přežije, ale ne v jeho současném postavení na trhu.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zrušení velmi populárních jednoduchých aut a motorů (Fabia Combi, motory 1,2 TSI) bylo špatné manažerské rozhodnutí. Dále tlačit do výroby přednostně EV, které do pár let skončí. V konfigurátoru by měl být orientační graf, jak dlouho trvá výroba a doprava k zákazníkovi. Nejde o dny, ale týdny (přibližně). Dále graf, či informace, o kolik prodlouží v den objednání dodání ten a ten prvek výbavy.

Btw ještě "makáme" za Španěly na těch jejich Atecách nebo bůhvíčem v Kvasinách (i jinde)? Jaké jsou stavy nedodělaných aut bez ohledu na model? Nula? Mám srovnání s jinou značkou, ostatně už jsem to sem psal. Škodovky jsou ještě hodně "řidičská" auta, jinde už jsou orientováni víc na "ovladatele". Ne, že bych si stěžoval. Objednávat každý rok Connect, řešit simku, mít AA jen po kabelu, po ničem z toho se mi nestýská. Cena za produkt (ty vole, nová OIV v 1110kW 4x4 naftě stojí s trochou výbavy 1,15M 😮) neodpovídá užitné hodnotě, servisním nákladům. Za mně - celé škrnout a začít od nuly. Zvýšit výběr motorizací a kombinací (nikoliv snížit, jak je to teď, na výběr, o který nikdo nestojí), to ostatní je druhotné. Stačí 4-5 motorů na model, ovšem s více možnostmi pohonu, osobně nepotřebuju mít 3 odstíny látkových sedaček + ergonomické + sportovní.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsou všechno nářky o ničem, prostě je doba jaká je a zdroj toho všechno začalo dieselgatem, a to za oceánem... tam hledejme problém...

 

nicméně problémy mají všichni evropští výrobci aut a každý to nějak řeší po svém... buďme rádi, že ŠA zatím neruší smlouvy na nákup bez náhrady, jak to dělají jinde, nicméně ŠA už o tom také uvažuje... představ si, že máš termín 13 měsíců a po deseti ti ŠA zruší z kapacitních důvodů smlouvu bez náhrady... nebo razantně zvýší cenu, jak to dělá konkurence - o tom zatím ŠA striktně co vím neuvažuje a chce garantovat alespoň cenu, když né termín dodání....

 

je třeba si uvědomit to, co někteří co výše psali, nechtějí uvědomit, zveřejňovat někde termín dodání a něco slibovat, kór v dnešní době, je cesta do pekel dlážděná soudními spory s nespokojenými zákazníky, tím spíš, pokud je odběratelem podnikatel, resp. firma... vše se dá využít pro to, proč ŠA žalovat o náhradu "škody" ...

 

a např . dvě modelové výbavy ala japonec na konec? nesmysl, stále je tu možnost koupit skladové vozidlo a většinou v podstatě hned, akorát ne u svého prodejce, pak už je to třeba o rozmrzelosti zákazníků a trochu i o pohodlnosti a zvyku....

 

 nicméně to už jsme dost mimo téma, za chvíli nás někdo utne... 

  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...