Přejít na obsah

Vytlumení - odhlučnění vozu


Deawon

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

co so stropom? ma zmysel davat az 3 vrstvy (antivibracna - zvukovo/tepelno izolacna - protihlukova)?

kolega si daval na ix35 vsetky 3 vrstvy, cenovo som prepocitaval na F3 tak cca 2500Kc/100€

- CTK Premium 18 - https://www.carmedia.cz/ctk-premium-18-1-8-mm-tlumici-material/

- CTK SilenceMat 120-8 - https://www.carmedia.cz/ctk-silencemat-120-8-odhlucnujici-tepelne-odolny-material/

- Sinus Live ANS - https://www.carmedia.cz/sinus-live-ans/

 

ja som na zaklade clankov na Ahifi vybral skor ine kombinacie

 

1. vrstva antivibračný materiál na plech: = 3 platy 80x50 alebo 4 platy 70x50
- SGM Onyx 2 Prime - 2 mm, MLF 0,39, hmotnosť 3,55 kg/m² - https://www.ahifi.sk/antivibracny-material-sgm-onyx-2-prime.html
- Comfortmat Gold G3 - 3 mm, MLF 0,39, hmotnosť 4,74 Kg / m² - https://www.ahifi.sk/antivibracny-material-comfortmat-gold-g3.html
- SGM Alpha 3 - 3 mm, MLF 0,40, hmotnosť 5,60 kg/m² - https://www.ahifi.sk/antivibracny-material-sgm-alpha-3.html
- Profidamp Alubutyl 2.0 - 2 mm, MLF 0,24, hmotnosť 3,40 kg / m² - https://www.ahifi.sk/profidamp-alubutyl-18-v2.html

 

2. vrstva zvukovo (tepelno) izolačný materiál: = 7 platov 50x35
- Comfortmat Skyline - 6 mm, izolácia 25 dB, hmotnosť 2,74 kg / m² - https://www.ahifi.sk/zvukovoizolacny-material-comfortmat-skyline.html
- SGM Roof Prime - 10 mm, izolácia 20 dB, hmotnosť 0,9 kg/m² - https://www.ahifi.sk/zvukovoizolacny-material-sgm-roof-prime.html

 

3. vrstva protihlukový materiál: (nie je nutné, dokáže však vyplniť medzeru medzi stropnicou a strechou) = 
- Comfortmat Soft Wave 15 XL - hrúbka 15 mm, hmotnosť 0,51 kg/m² - https://www.ahifi.sk/material-pohlcujuci-zvuk-comfortmat-soft-wave-15-xl.html
- Gladen Aero Foam - 5 mm - https://www.ahifi.sk/gladen-aero-foam.html

 

zvazoval som iba prve dve vrstvy, SGM Onyx 2 Prime + Comformat Skyline. dvere mam tiez len cez STP Gold (plech aj tapacir), rovnako aj veko kufra a prednu kapotu. dostal by som sa na 59€, po pridani SoftWave je to dalsich vyse 30€, cim sme na sume cca 90€ podobne ako pri kolegovej konfiguracii. priznavam, ze az tolko som do toho vrazat nechcel ale na druhej strane aby to malo aspon nejaky zmysel...

 

vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V první řadě jsem komunikoval s Ahifi a vzhledem k situaci to letos na slevy nevypadá a dokonce se má i zdražovat. Na jednu stranu to chápu (sankce vůči Rusku), ale fakt je, že několikrát do roka jsou schopni dát slevy na vše až 35% a stejně ještě mají zisk, takže to jejich brečení nechápu.

 

Co se týče střechy, tak to je jediná oblast, kde odhlučnění vůbec neplánuji. Obecně antivibrace (D2) + protihluk(Skyline) + pěna (Softwave15).

 

Už teď mě čeká dodělání palubky, torpédo v kvalitě co běžně ani ahifi nedělá a celý kufr. Takže dost velká investice a další váha.

 

U střechy se mi nechce zatěžovat/zvyšovat těžiště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám teď na jaro sesumírovaný materiál na podlahu kufru, kapotu a koupil jsem i do foroty materiál na torpédo. Až budu v budoucnu čistit oddělovací prostor, tak to tam také vytlumím. Mám i něco málo na palubku, co půjde zaepoda a ze stran bez její demontáže. Chystám se nějak zakrýt tlumicím materiálem i tu díru nad pedály atd. Plány mám, materiál také. Čekám na jaro a doufám, že najdu na to někdy čas. Mám toho teď pracovně hodně :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli půjde stropnice dolů, tak bych minimálně na ní nalepil tu tlumicí hmotu z Ali, to bude za pár babek a nějaký efekt to mít jistě bude. Ten antivibrační materiál bych kvůli váze a posunu těžiště lepil jen na středy těch nejzvonivějších ploch a ne v celé ploše střechy (myslím, že cca 4 pláty nad hlavu každého cestujícího + jeden plát nad kufr by byly akorát). Tím se kompromisně omezí ty největší vibrace plechu a hmotnost střechy moc nevzroste a nedáš za to majlant. Ten protihluk Skyline by myslím bylo dobré udělat na střeše plnoplošně. Ekonomičtější řešení opět nabízí materiály z Ali, např. tento:

https://www.aliexpress.com/item/1005003705684359.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1802NZUrpM

 

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nějaké výraznější slevy na odhlučňovací materiály letošní jaro asi očekávat nelze, spíš to bude časem naopak :-/

Já už nakoupil antivibrační materiál za 1400Kč před měsícem (a vypadá to tedy, že jsem neprohloupil) - Sorbeo M2 a M3, Comfortmat Neoprene (možná to torpédo taky odhlučním). Tlumicí materiály mám za podstatně menší peníz z Aliexpressu a stačí mi to. Když jsem se minulý týden koukal, tak většina materiálu, co jsem bral byla už dočasně nedostupná. I tak dnes lituji, že jsem před rokem nevzal víc plátů Comfortmat S2, byl ve velké slevě za 39Kč. Tomu se mi dnes už nechce ani věřit:

obrazek.thumb.png.a1bf8edfa7c1d05bc9afcbb1892bff5c.png

 

K odhlučnění jsem navíc objednal ještě přípravek na dekontaminaci laku https://www.ahifi.cz/adbl-vampire-liquid-500-ml.html. Mám bílou barvu a na té je polétavá rez hodně vidět, ale to už je jiné téma :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem jim napsal narovinu, že se rozmýšlím mezi nimi a materiály od konkurence. Chtěl jsem 20%. Nakonec mi dali 15% a ještě k tomu jsem ukecal, aby mi nechali i tu 3% co mám k registraci. Takže 18% a to už jde. Bohužel to vypadá, že ty materiály budou v lepším připadě dražší a v tom horším, že nebudou vůbec.  Třeba fabrika CTK je (byla) v Charkově :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No můj plán je:

 

1) torpédo - varianta D2+Integra, kterou většinou nepoužívají ani na ahifi. Chci hlavně odhlučnit motor a Neoprene není tak kvalitní. Problém může nastat, když Integra není tak odolná vůči vlhkosti jako Neoprene. Uvidím po roce dvou. je to celkem dobře přístupné a kdyžtak opravím/přelepím.

 

2) palubka - Rozeberu co půjde a doplním ze strany řidiče Integru a okolo ještě SoftWave15. Opět hlavně kvůli hluku od motoru.

 

3) Budu měnit originální 6xrepro za 8xHertz i s vysokofrekvenčními výhybkami. Budu tedy vylepšovat vytlumení D2 okolo repro a polepovat i plastové podložky a asi i vnitřní stranu vnitřího plechu kolem repro + celý vnitřní plech přelepím po celé ploše Visionem. Nebudu ho lepit celou plochou, ale jenom cca 30%, abych ho mohl v případě přístupu do kebeláže lehce sundat. Dveře tedy budou mít vrstvy D2-Integra-Tsunami za repro -D2-Vision-Softwave15. + tapec asi ještě trochu vylepším Softwave a kolem repro možná i D2 kvůli vibracím.

 

4) zadní dveře polepím navíc opět buď Visionem, nebo Neoprene, který mi zbyde, protože ho nepoužiji na torpédo. Takže vrstvy stejné jako na předních dveřích.

 

5) vytlumení/odhlučnění celého kufru - podlaha D2+Raptor (kvůli tloušťce), boky D2+Integra a případně zbytky Raptoru.

 

6) páté dveře kufru. Tady se samozřejmě bojím váhy dveří a tak D2 jenom lehce a na to Vision a na tapec SoftWave15. Tam bude problém, že to není plast, ale takový ten "koberec", kde netuším jak to na tom bude držet.

 

Pak už přísahám na to kašlu :)

 

Jinak budu pak mít na prodej kompletní repro sestavu 4+2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...