Jump to content

LED Matrix světlomety


boban1108
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

@mouchanek Ahoj, mám stejný problém, kamera zachytí auto když na mě blikne segment ztlumí a hned mu to dá zase dálky. Dnes jsem si to vyzvedl ze čtvrté reklamace ohledně Matrixů. Dle škodovky je to uzavřené (technická vlastnost světel). Udělali mi RESET jednotky a nastavili na nejvyšší citlivost(přímo v kameře). Tak jsem to jel projel a opět to samé výřez je tak 5metrů vedle protijedoucího vozidla. Navíc mi to vypíná např. 2-3 segmenty navíc úplně mimo proti jedoucí vůz. Chtěl jsem kalibraci kamery to odmítly na záruku, takže zítra jedu na kalibraci kamery za svoje prachy. Už je jednání výrobce nebaví celá slavná škodovka od února mám auto kterému nefungují světla. Od začátku si myslím že je špatně nakalibrovaná kamera. Takže dám pak info jestli se to tím vyřeší. 

 

Auto vyrobené 01/2022

Edited by MarcianoMLK
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak jak jste pořídili? Něco nového?

Já si všiml někdy večer, zdálo se mi hlavně na značkách okolo, že to fakt svítí nějak vysoko a když jsem teď parkoval v podzemní garáži, tak jsem si věšiml tohoto... 

image.thumb.jpeg.501f9e4727da696c29fd96494376d0b2.jpeg

Stěna byla ode mne odhadem 15-20m

Takže takhle by to určitě vypadat nemělo si myslím - pravé světlo svítí daleko výš něž to levé. Otázka je, jestli pravé svítí výš, nebo levé níž.

 

Si myslím, že i díky tomuto se může zdát, že auta vpravo můžeme oslňovat. 

Edited by JirikHL
Link to comment
Share on other sites

Já zatím nijak, ale podle fotky to u mě vypadá hodně podobně - zkusím taky vyfotit. Mám v plánu to řešit na servisní prohlídce v 30 000km, což budu mít za pár, tak dám vědět. Je mi to totiž fakt nepříjemné, protože ty předjíždějící auta prostě evidentně osvětluji, už se mě na to ptali i ostatní, které jsem v autě vezl. Nejvíc to jde ale vidět na dopravních značkách, toho si člověk všimne hned...

Link to comment
Share on other sites

No jak tu fotku studuju, tak by teoreticky mělo stačit potočit kolečkem co ovládá vertikální seřízení, nejspíš to pravé světlo dolů. To by měl člověk zvládnout i sám, protože popravdě k servisům nemám moc důvěru :D Hlavně nedělat nic s horizontálním seřízením, protože to pak rozhodí matrix funkci...

Link to comment
Share on other sites

Ano to je pravda - ale není to pravé světlo, ale na pravé části vozovky, obě svítí vpravo trochu nahoru. Ale u těchto světel je to, co má svítít výš, ty zoubky co vykukují z horizontály. A ty musí být na obou světlech ve stejné výšce, to jsem si jistý :)

Link to comment
Share on other sites

Nevim, zda to maji i LED svetla, ale neco podobneho delaji xenony na SIII, kde to dela mestsky rezime, kdy se leve svetlo lehce sklopi dolu a doleva.

 

 

Takze toto postaveni nemusi byt spatnym serizenim, ale pouze rezimem podle mista, ve kterem se svetla/auto prave nachazi.

Link to comment
Share on other sites

Na tom možná taky něco bude, nicméně po rychlém projítí vlákna to vypadá, že se světlo sklopí po chvíli jzdy a po zastavení se světla vrací do "0". Ta moje fotka je vyfocená ve stoje. 

 

Nebylo jak staré světla :D sice s nima člověk viděl houby před sebe, ale neřešilo se takovéhle nastavování :D

Link to comment
Share on other sites

"vlákna to vypadá, že se světlo sklopí po chvíli jzdy a po zastavení se světla vrací do "0". "

Není to tak, mám matrixy a v "0" jsou jen dokud nenastartuji, pak jdou o něco níže do provozního reřimu.

 

Link to comment
Share on other sites

To pravé světlo svítí výš než má.

 

Mě to svítí v rovině.

FA7797C7-2711-40EA-9FE4-5654FEBD44A9.thumb.jpeg.a3983c9015f481bff8d00bd0c7d3d83e.jpeg

 

Někde jsem tu viděl návod jak setřídit světla - postavit se přesně X metrů ode zdi a horní hrana osvětlené plochy by měla být Y cm nad zemí. 

 

Konkrétně zde

Edited by jenycek
Link to comment
Share on other sites

tak po 16-tich mesiacoch si dovolím komentovať v tomto vlákne s prvými skúsenosťami s O4.

ad Fotky v garáži:

- fotka od jenycek - takto vyzerajú správne nastavené matrix svetlomety. Pravá strana vozovky je osvetlená mierne ďalej, svetlomety na pravej strane majú hranu osvetlenia na stene garáže posunutú vyššie

- prvá fotka od JirikHL -> pravý svetlomet je jasne mechanicky zdvihnutý vyššie a tvorí dvojitú hranu. Tá prvá je správne, druhá hrana je už nesprávne. Môžeš skúsiť v garáži otáčaním skrutky spustiť svetlomet nižšie. Počítaj a zapíš si o koľko skrutkou pootočíš aby si to mohol vrátiť naspäť keby sa vyskytli iné problémy

 

ad halogeny:

nie, pravý svetlomet halogenových reflektorov nikdy nesvietil vyššie ako ľavý. Oba svetlomety sú vždy nastavené na rovnakú vzdialenosť/sklon.

Halogenové svetlomety sú na rozdiel od klasických žiarovkových "ASYMETRICKÉ", tzn, že sú skonštruované tak, aby pravá strana vozovky bola osvetlená lepšie a ďalej a bolo pri tom čo najviac redukované oslnenie protiidúceho auta. Toto je urobené tak, že parabola svetlometu vytvára šikmú hranu od stredu svetelného zdroja doprava. pokiaľ zacloníš jeden alebo druhý svetlomet obrazec osvetlenej steny so stúpajúcou hranou smerom vpravo je rovnaký od oboch svetlometov.

 

ad xenony:

xenony nahradili halogeny najprv pre stretávacie svetlá a fungovali v kombinácii s halogénovou žiarovkou pre diaľkový svetlomet.

Potom ako Bi-Xenony, ktoré úplne nahradili žiarovky v svetlomete a AFL xenony.

Neviem či konštrukčne nešlo vytvoriť u xenonu šikmú osvetlenú plochu, ale u xenonov bola na pravej strane len vyvýšená ale vodorovná hrana pri osvite steny v garáži.

Xenony fungujú na úplne inom princípe ako LED matrix. Xenon po naštartovaní vždy urobí pootočenie svetiel dolu - na tie povedzme 3-4m pred auto a vráti naspäť. Xenon má jeden zdroj svetla, preto aby svietil ako inteligentný svetlomet musí mať natáčanie a mechanické clony ktorými tieni lúče xenonovej výbojky tak aby neoslňovali protiidúce auto.

LED matrix nemá žiadne natáčanie, osvetlenie vozovky v rôznych smeroch sa deje len rozsvecovaním rôznych segmentov/svetelných zdrojov. LED matrix majú na rozdiel od xenonu naimesto jedného zdroja svetla od 8 do snáď 256 segmentov a podľa tohto počtu vedia vytvoriť viac alebo menej presný obrazec osvetlenej plochy na ceste.

 

ad nastavenie svetlometov všeobecne:

staré vyhlášky predpisovali, že stretávacie svetlomety musia osvetliť pred autom plochu minimálne 40m, Mnohé servisy to takto nastavovali - tzn. inými slovami že v noci pri stretávacích svetlometov by sme nemali jazdiť rýchlejšie ako 40kmh.

Bežné nastavenie bolo 60m. dovolené najdlhšie osvetlenie vozovky na pravej strane bolo 115m.

Od určitého roku - neviem kedy sa to zmenilo - sa vyhláška zmenila a je v nej definovaný uhol sklonu svetlometov (myslím, že je rôzny pre osobné autá a pre dodávky, ktoré majú svetlomety konštrukčne vyššie a tak majú väčší sklon aby nesvietili príliš ďaleko). Tento uhol majú svetlomety aj "napísaný" (vylisovaný plast na hornej časti konštrukcie svetlometu po otvorení kapoty) na hornej časti svetlometu - je tam ikona svetlometu a vedľa nej 1%.

Z 1% sklonu potom možno ľahko vypočítať nastavenie, resp. laickú kontrolu nastavenia - viď môj popis nastavení - vzdialneosť od steny / výška svetlometu / výška osvetlenej plochy na stene v danej vzdialenosti.

 

LED matrix O4:

zatiaľ mám po tme len asi 30km ale musím povedať, že moje matrixy vykresľujú/vyrezávajú auto predo mnou úplne presne a neoslňujú ani autá idúce proti mne. fungujú presne.

SW vozidla je 1889

V porovnaní s mojou predošlou Insigniou svietia LED u O4 jasnejšie/väčší svetelný tok, zhasínanie a rozsvecovanie segmentov je trhané. Toto môže pôsobiť rušivejšie ako u Insignie, kde sa všetko dialo veľmi plynulona druhej strane u O4 jasne vidieť okamžite že svetlomety fungujú tak ako majú.

 

Nastavenie LED matrix O4:

Pokiaľ máte problém s tým, že matrix síce najprv stlmí segment ale potom opäť napáli plný lúč protiidúcemu autu skúste sa pozrieť do nastavení. O4 má na rozdiel od iných áut možnost nastaviť citlivosť kamery. U mňa je nastavená na hodnotu "stredne". Skúste prepnúť nastavenie na vyššiu citlivosť.

U Insignie táto možnosť nebola, neviem ako to ovplyvní celkove tlmenie segmentov - treba vyskúšať. U Insignie sa stávalo tiež ak protiidúce auto malo staré žiarovky ktoré svietili nažltlo že sa segmenty nestlmili. tzn. v 1% prípadov bolo potrebné stlmiť ručne.

 

 

  • Thanks 2
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...