Přejít na obsah

1.0 TSI a E85


Zetoxus

Doporučené příspěvky

To už tam můžeš nalít skoro všechno, co hoří, když uvažuješ i nad E85! Neblázni, nějaké stovky kilometrů, možná tisíce km by to snad najelo, ale stálo by těch pár ušetřených korun za časem zničený moderní přímovstřikový motor Tsi? 

Dnešní moderní motory, vstřikovače, emisní, aj.  systémy auta nejsou stavěny na dlouhodobější spalování nějaké E85, možná nějaké " americké kovadliny" z 60. a 70. let minulého století by to utáhly bez zásadních potíží , dnes si tím jen postupně zničíš motor. Stálo by to vůbec za to???

Zkus si  najít na webu třeba nějaké zahraniční diskuse ohledně potíží s nově zavedeným benzínem E10 (třeba v Anglii mu nemůžou mnozí přijít na chuť) a to   i u motorů co to mají továrně povoleno, no a co potom by pak dělala E85! 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtělo by to si udělat studii. V principu spalování E85 nic nebrání (třeba VW Nivus se v Brazílii prodává s 1.0 TSI Flex Fuel EA211 naladěným na 94kW a je schopný spalovat čistý E100). Samozřejmě naše motory na spalování E85 nejpíš testovány nejsou a proto by bylo nutné porovnat třeba s tím Nivusem, v čem se jednotlivé části palivové soustavy liší. Následně se bude určitě lišit SW v řídící jednotce. Tedy po nějakých úpravách to určitě možné bude, ale u 1.0 TSI se asi ta přestavba a riskovat možné problémy nevyplatí... (Nehledě na to, že E85 má méně energie v litru, tedy spotřeba půjde nahoru)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za studena se motor chová hůř cuká, kucká, ale nejsou s tím problémy, po ohřátí je rozdíl minimální. Míchá se tam E85 a N95 podle dostupnosti je to pracovní vůz OIII 77kW netankuje se tam E85 striktně ale upřednostňuje se. Ten motor nemá žádný dynamický projev ani na benzín, tak nedokážu říct jestli na E85 má horší, ale nemyslím si to, jede to dobře já nepoznám rozdíl.

Koupeno v roce 2014 s 40K km nyní má auto 210K km. E85 se tam pumpuje asi poslední tři roky, ale jak říkám je to často namíchané s N95, nádrž je malá a ne vždy má řidič potřebu nutně hledat stojan s E85.

 

TSi motory si dokáží při špatném spalování sami prodloužit vstřik, takže si nemyslím že je úprava SW nutná, ale asi by byla vhodná... SW u nás neřešíme jak jsem řekl je to pracovní auto a úspora na palivu není taková aby mi to za to stálo řešit nějaký SW když auto jede i tak dobře...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...