Červenec 12, 20223 r Zdravím, Chtěl bych se zeptat, nemám moc najeto a parkuji dokonce v garáži, takže ne ve vlhku. Koukal jsem na kotouče a na PZ, jsem objevil takové hnědé zbarvení jen blíže ke středu, je to podél celého disku. Jedná se už o korozi po nějakých 850km, nebo co by to mohlo být? Když jsem naposledy zkoušel brzdit, abych zahřál i zadní brzdy, tak zadní kotouče byly oba stejně tak teplé, na druhé straně mi to přijde, že je to spíš po celé ploše, ne jen u středu. Posílám fotky k oboum kotoučům, tam kde je třmen, tak to je LZ a druhá PZ.
Červenec 12, 20223 r Už sa to tu písalo x krát, že je to normálne, nie len u Scaly, ale aj Rapid, ostatné škodovky,ktoré majú vzadu kotúčové brzdy. Je to hrdza, správne si na to prišiel. Keď budeš jazdiť zaťažený aj vzadu, 4 ľudia, vrecia cementu, tak budú kotúče čisté ako vpredu.
Červenec 12, 20223 r @Amik98 to je po destičce. Stačí po mytí, neosusene brzdy a do rána prirezne a obtiskne se.
Červenec 12, 20223 r @Dodi 15Aha díky, no nevím tedy kdy leda po dešti a málo jsem asi brzdil.. No, vadí to ničemu nebo se to časem obrousí ?
Červenec 12, 20223 r Obrousi, zmizí, zase se objeví atd. Je to jen ocel. Reaguje a zbarvuje se vlivem tepla a samozřejmě vlivem vlhkosti koroduje. Samozřejmě co se týče celkové životnosti, záleží na kvalitě oceli. Ovšem takovéhle zbarvení nic neříká a nejedná se o závadu.
Srpen 30, 20223 r Autor Reklamácia na zadné kotúče po 24 tisic km aj v ŠA neuznana. Vraj je na vine korozia a nedostatocne osetrovanie pocas prevadzky.
Srpen 30, 20223 r Tak to sa ťažko dokazuje a reklamuje takéto. To by si musel dať spraviť na vlastné náklady analýzu. Tak ja mám auto nahlásené na 13ho. Aktuálne 99k km a idú aj kotúče na výmenu. Akurát zvláštne je, že odišli zadné skôr ako predné.
Srpen 30, 20223 r Autor Už len nad tým by sa mali zamyslieť, že prečo jedne sa zničia pri tak nízkom nájazde a niektoré trebars 3x viac. To ako každý mesiac alebo týždeň mám dávať dole kolesa a čistiť od hrdze?
Srpen 30, 20223 r Ono keby si ich prevetral na diaľnici raz za týždeň najskôr by sa prehriali a hucali. Ani tak ani tak.
Srpen 30, 20223 r Tak to moze mat viac dovodov. Material, kotuce v zavislosti od motorizacie ci roku vyroby. Stylu jazdy-dlhe/kratke trasy. Od cistenia, ako casto a ci sa nezalepuju brzdy. Napr astra mala tendenciu pri mojich rybackach, ze sa zalepovali - nevracali od necistot. Ale ja chodim polne cesty, jamy s blatom s vodou. Priste som vzdy vyvapkoval a najprv daval precistit pri garancke (25ur), potom som si to spravil doma uz. Rozobral, premazal a vedel som, ze to mam na rok v cajchu.
Srpen 30, 20223 r Je to čistě o nekvalitních materiálech u Škodovek. Tohle jsem dnes vyfotil na parkovišti u konkurence. Je to fotka zadního kotouče a přední vypadal úplně stejně. Je vidět, že už se s nim chvíli jezdí protože už má u středu hranku a střed je orezlý.
Srpen 30, 20223 r Zadní brzdy jsou prostě velmi nekvalitní. Kdo málo brzdí, tomu zreznou. Kdo brzdí více, má brzdy v hezkém stavu, ale zas kotouče rychleji ojede, jsou měkké. Kdo brzdí ještě více, tak je přehřeje, začnou hučet a zvadnou. btw ano, na předchozím bmw jsem měl kotouče po 3 týdnech stání v zimě v lepším stavu než u Scaly či FIII po pouhém jednom dni. Teď je otázka, zda u podstatně levnější škodovky je ta "kvalita" adekvátní ceně či ne?
Srpen 30, 20223 r Ono to nebude len chyba škodoviek, u nás na firme je flotila nových ceedov a tie brzdy sú tiež ako blato. Skôr to vidím na nejaké eko/cost-cutting riešenie na úkor kvality a životnosti.
Srpen 31, 20223 r před 9 hodinami, altra napsal: Občas si přibrzděte ruční brzdou a kotouče budou zase hladké. Taková poslední záchrana, ale ano, praktikuji. před 6 hodinami, Vojta.MM napsal: Tak když nepočítám estetiku, jsou nejlepší co se týče životnosti většinou bubny.😁 Pidi kotouček, který přes střed liťáku není skoro vidět nebo orezlý kotouč, viz toto téma, to moc estetiky také není. Takže ač odpůrce bubnů, na Scalu bych je asi vzal na milost.
Srpen 31, 20223 r Autor Menili by ste zadné kotúče a dosticky keď na pohľad su zle ale hodnoty na brzdovej stolici su ok.
Srpen 31, 20223 r před 9 hodinami, altra napsal: Občas si přibrzděte ruční brzdou a kotouče budou zase hladké. Nebudou, čekal jsem ten problém už od novoty a do roka se dostavil. Brzdy byly pravidelně zatěžovány a čištěny. Kdybych nekoupil skladovku kotoučům jako kasičce na peníze bych se jinak raději vyhnul.
Srpen 31, 20223 r Bubny budou mít vzadu brzy všechna běžná auta protože u aut s rekuperací se brzdí ještě míň. A jestli orezlý problémový kotouč nebo bezúdržbový černý buben ... to je pro mě jasná volba. A ohledně přitažení ruční brzdy. Taky to občas udělám. Jen že čím dál víc aut má elektrickou.
Srpen 31, 20223 r Isto by som nemenil kotúče ak sú hodnoty ok. Ak ti tak veľmi vadí ich vzhľad, daj ich dole a daj stiahnuť vrchnú vrstvu. Stále tam budeš mat dostatočnú rezervu materiálu. Ja sa obavám, aké budú tie ďalšie kotúče od ŠA, keď tie novšie ročníky sa mi zdajú, že majú ešte menej kvalitnejšie kotúče. Tieto dali 100ku a ešte by boli za mňa fajn, no čo som sa bavil tak ak je tam ta hrana 1cm, tak vtedy sú už na odchode. A aj ich pri vyššej rýchlosti cítim ak brzdím razantnejšie. Radšej naraz s platničkami ako o 30k zase meniť kotúče samotne. Dám od ŠA originál, no úprimne, ak by som nemal tu predĺženú záruku s ich podmienkami, tak tam dám dáke ATE, či iné osvedčene za mňa.
Srpen 31, 20223 r Autor Ak mám predĺženu záruku na 5 r. Alebo 100 tisic km nemôžem si dať vymeniť trebars tie zadné kotúče niekde mimo servis ŠA? To by mi už padla záruka?
Srpen 31, 20223 r A prečo by nie? Veď aj pre škodovku sú tie brzdy asi spotrebná vec, keď ich nechcú meniť počas záruky auta. S týmto by ma v škodovke veru nevideli, ak by mi ich trebalo meniť.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.