Publikováno Září 21, 20222 r Ahoj, potrebujem vymenit akumulator ktory dosluzil (VARTA AGM 12V 68Ah), chcem tam dat EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, niekde som cital ze v pripade ak su neni velke rozdiely v parametroch novej baterky oproti povodnej, ze netreba kodovat, auto by sa ju malo "naucit pouzivat" samo po urcitom case. Co si o tom myslite/co doporucujete. Mate niekdo skusenosti s vymenou bez kodovania? Vdaka
Září 21, 20222 r Radši jsem kódoval. Změnil jsem kapacitu, výrobce a sériové číslo baterie. Sériové číslo nemusí odpovídat, jde jen o to, že když se změní, auto pozná, že má novou baterku. Já jsem tam místo něj dal datum výměny abych věděl kdy jsem to měnil :)
Září 21, 20222 r Autor Ide o to ze to zaberie cas, treba sa objednat do servisu, ist tam a cakat..., pomaly cely den zabity pre sprostu baterku. Este pozriem ci nie je nahodou taka moznost v Cariste, ze by som to urobil sam doma. Ale hlavne som chcel vediet ci sa tym ze ju tam neadaptujem moze nieco stat. Dik
Září 21, 20222 r Bez adaptace to pojede normálně akorát baterie nebude mít plnou kapacitu (100%) auto si bude myslet že baterie je pořad stejná..
Září 21, 20222 r před 34 minutami, slavo napsal: Ide o to ze to zaberie cas, treba sa objednat do servisu, ist tam a cakat..., pomaly cely den zabity pre sprostu baterku. Este pozriem ci nie je nahodou taka moznost v Cariste, ze by som to urobil sam doma. Ale hlavne som chcel vediet ci sa tym ze ju tam neadaptujem moze nieco stat. Dik V Caristě to je, můžeš si to tak nakódovat sám.
Září 21, 20222 r Před hodinou, slavo napsal: Ahoj, potrebujem vymenit akumulator ktory dosluzil (VARTA AGM 12V 68Ah), chcem tam dat EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, niekde som cital ze v pripade ak su neni velke rozdiely v parametroch novej baterky oproti povodnej, ze netreba kodovat, auto by sa ju malo "naucit pouzivat" samo po urcitom case. Co si o tom myslite/co doporucujete. Mate niekdo skusenosti s vymenou bez kodovania? Vdaka Dáváš tam baterii, která je vlastně v parametrech stejná, tedy AGM za AGM a těch 68Ah a 70Ah nedělá žádný podstatný rozdíl a ohledně té nižší možné kapacity u nové baterie, jak tvrdí @Leonekkk, tak to s vysokou pravděpodobností není pravda. Systém nabíjení baterie se v cca 90-95% dokáže přizpůsobit nové baterii i pokud tam dáváš jinou baterii a jiný druh baterie, tedy klasická zaplavená, oproti EFB i AGM a i u změny kapacity si to dokáže načíst a přizpůsobit se tomu. Akorát to může trvat několik hodin a až cca 7 dní, časování je pro ten systém přizpůsobení prioritní, najeté kilometry tam nemají až tak zásadní vliv. Potom ale existují vozy prémiovějších značek, jako je např. BMW, které vyžadují kódování nové baterie skoro vždycky, jinak to stále vyhazuje chybu. S přibývajícím časem ale tohle má být stále častější a pravděpodobně se to bude dotýkat i běžných značek. Nyní nás sice straší, že bez kódování se již neobejdeme, ale skutečnost je v mnoha případech jiná. Po výměně baterie u Superbu III bych klidně počkal až těch 7 dní a pokud i po této době ti stále vyskakuje nějaká chyba, tak až potom bych byl nucen to nakódovat. Baterii se nic podstatného za těch až 7 dní nestane. Tyhle rady jsem si nevycucal z prstu, ale vše prakticky odzkoušeno a před tím nastudováno na webech výrobců baterií, kteří sice ne moc ochotně a nepřímo, ale přesto tohle zmiňují a vysvětlují na svých webových stránkách (např. Banner).
Září 21, 20222 r @DušanV Že auto pozná rozdíl mezi AGM a jinými typy baterií bych si nebyl tak jistý. AGM je dost odlišná baterka co se týče vnitřních odporů, proudové zatižitelnosti, vybíjecí charakteristiky, nabíjecí napětí atd. Zkrátka skoro všechny parametry se celkem dost liší. Jinak souhlasím, že výměna AGM za AGM co se řeší v tomto tématu by měla být ok. V nejhorším případě se auto k baterce bude chovat jako by měla nižší kapacitu (jako ta stará). Nicméně já bych to tak neudělal a tu hodinu, že mi jí někdo nakoduje bych obětoval. Upraveno Září 21, 20222 r od midlan
Září 21, 20222 r @midlan no, svet motoru to testoval(google hledat), ze tam dali do auta co melo agm obycejnou... za dva roky chcipla, nicmene auto si nestezuju.
Září 21, 20222 r Co se týče kódování baterie našel jsem zde toto: Battery Vendor List: 5DO = Boading TU3 = Exide MLA = Moll JCB = JCI VA0 = Varta UM5 = Akuma
Září 22, 20222 r před 9 hodinami, Deliberator napsal: @midlan no, svet motoru to testoval(google hledat), ze tam dali do auta co melo agm obycejnou... za dva roky chcipla, nicmene auto si nestezuju. https://www.auto.cz/vymena-autobaterie-byvala-to-banalita-jak-je-to-ale-ted-142317
Září 22, 20222 r Před hodinou, stanmar napsal: https://www.auto.cz/vymena-autobaterie-byvala-to-banalita-jak-je-to-ale-ted-142317 Tomu Autostylu Trutnov a Danielu Říhovi a jeho řeči v článku se nedivím, je to jeho kšeft, tedy mimo jiné kódovat výměnu baterie, takže nic jiného se od něj asi čekat nedá, přeci si nebude odhánět zákazníky a přiznávat, že to jde většinově i bez kódování, ačkoliv výrobci aut, baterií, časopis SM a jiní tvrdí většinou opak. Ono těch cca 350,- Kč za kódování není moc, ale baterie v dnešních vozech vám většinově klekne bez předchozího varování a s dílem okamžiku, takže potřebujete měnit ihned a pokud to tedy někdo chce tak i kódovat ihned. Zkuste si dnes zavolat do servisu, že vám klekla baterie a tak chcete výměnu baterie i s kódováním, popř. jste si baterii vyměnil sám, ale chcete od servisu jen nakódování. Jak dlouho na volný termín budete čekat? Možná se to dá řešit nějakou zaplacenou a rozšířenou asistenční službou, která ten dovoz nové baterie, výměnu a i nakódování udělá na zavolání v nejkratším možném čase. No a možná se mýlím a servisy tohle dělají přednostně popř. ihned, ale moc tomu nevěřím. Zkuste si tu baterii sami vyměnit a než vás servis vezme v pořadí na nakódování tak si tu novou baterii proměřte (pokud máte tu možnost) nějakým levným (cca 1.500,- Kč) bezzátěžákem . Stačí když vám ukáže hodnoty napětí, % kapacity, hodnoty startovacího proudu a vnitřního odporu, z toho se dá poznat dosti. V 95% případů poznáte, že nová baterie a nabíjecí systém vozidla se navzájem tzv. očuchaly a nakonfigurovaly a nikam na kódování nemusíte. A ano dávat do auta, co má S/S sytém zapnutý a neodstavené tzv. inteligentní nabíjení, místo baterie EFB nebo AGM tu baterii klasickou je nesmysl, v tom má časopis SM a jeho test pravdu. Na druhou stranu, pokud trvale vypnete systém S/S a i to tzv. inteligentní nabíjení tak tam klasická baterie neklekne po 1/2 roce jako redaktorům SM a vydrží normálně, spíše jde o to aby dnešní moderní auta s velkým energetickým požadavkem vůbec utáhla, resp. aby se výkonově odpovídající normální baterie vůbec vlezla do kastlíku. Upraveno Září 22, 20222 r od DušanV
Září 22, 20222 r Ano ide to bez kódovania kus za kus. Kodoval by som pri zmene technológie a kapacity. Zmenou čísla sa povie jednotke, že je to nová bateria ale myslím si, že to auto zisti aj samo.
Říjen 30, 20222 r Zdravím Vyměnuji autobaterie VARTA AGM 12V 68Ah a dam tam EXIDE START-STOP AGM 70Ah . Budu ji kodovat OBDeleven a potrebuji poradit co mam nastavit v Technologii akumulatoru. Diky
Listopad 6, 20222 r 1. Asi nejdulezitejsi co je to za akumulator.. AGM,EFB atd ..ale to predpokladam, ze da clovek to same co tam bylo z vyroby, takze to zustane stejne 2. pak kapacitu..(kolik ma akumulator Ah) 3. vyrobce - ja to měnim , ale neni az tak dulezite 4. seriové cislo - ale to i z vyroby jsou v 99 procentech nastavené samé jednicky, takze to neni treba menit, to je defakto nepodstatne a k nicemu. Upraveno Listopad 6, 20222 r od kvetosm
Listopad 6, 20222 r ja to myslel jakoze at uz existuje cokoliv tak tam proste zadat to správné 🙂 Ale Ok, radsi opraveno , aby si nekdo nemyslel, ze je neco noveho zase :-)))
Listopad 6, 20222 r No, ja by som výrobné číslo určite zmenil, lebo bez ohľadu na to, či je pravé alebo nie (napr. same jedničky s dvojkou na konci), práve jeho zmena indikuje pre RJ výmenu tej batérie za inú.
Listopad 6, 20222 r Někde tady jsem to potkal, snad to pomůže: Battery Vendor List: 5DO = Boading TU3 = Exide MLA = Moll JCB = JCI VA0 = Varta UM5 = Akuma
Prosinec 29, 20222 r Nezkousel jste nekdo schvalne zadat v adaptaci baterie vetsi kapacitu? Treba mam 70Ah a nastavim tam 100Ah...Je znamo ze ty auta dobijeji na 80% cca a takhle by to nabijelo do plna ne? Nebo je uplne jedno ce se tam napise a je dulezite jen ze probehla nejaka zmena... ?
Prosinec 30, 20222 r nepotřebuješ 100 procent na nastartování, ale potřebuješ aby baterie držela těch 80 procent dlouhodobě. Když to necháš auto přebíjet, tak se ta baterie akorát rychleji vymlátí a reálně ti to nějak nepomůže. Takhle se dostaneš k tomu, že to auto nabije na 100 procent, ale baterka ti odejde třeba za jeden rok.
Prosinec 30, 20222 r Na tohle jsem se neptal. Zajima me pouze zda nastaveni Ah u baterie v adaptaci ma nejaky vliv na nabijeni... dik Upraveno Prosinec 30, 20222 r od JSvoboda
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.