Jump to content

Dekarbonizace


arokysjerdno

Recommended Posts

Samozřejmě blbost. Jediné co funguje je sundat sání a udělat to pomocí sody a skořápek. VW na to postupy, nicméně je lepší se domluvit s autorizovaným servisem od citroenu nebo peugeotu. Tam mají sadu na oprýskání snad v každém servisu.

 

Mimochodem podle toho videa ti to nechají venku běžet bez filtru 1h to fakt nechceš.

Edited by 15degren
Link to comment
Share on other sites

Něco podobnýho jsem viděl před více než 20 lety když jsem dělal ve VW servisu a nechával si to dělat propagačně vedoucí servisu na svým starým TDíčku. Jako něco do sebe to má, ale s ohledem na "kvalitu" stránek (ne že by to bylo všechno :-)  ) bych asi volil jiný servis. Nehledě na hodně agresivní reklamu a popis "nutnosti" dekarb provést.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dělal jsem to sám doma.Používal jsem přípravek Protech CarbonX K1+K2 , nastříkal jsem vždy do  jednoho sacího kanálu přípravek K1 nechal působit cca 30 min a pak stříkl přípravek K2 a ručně pomocí různých šperháků a kartáčků to šudlil, poté odsál rozpuštěný karbon a vyfoukal ventily kompresorem, dělal jsem to tak dlouho dokud to nebylo čisté.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Link to comment
Share on other sites

Můj názor je rozhodně nespoléhat na nějaké pochybné "dekarbonizační" a podezřele levné zázraky, co kolují různě po netu. Zvlášť pokud máš na autě částicový filtr (ten by také nějaký šarlatánský zázrak přežít, a to by bylo pak drahé). Autorizované servisy koncernu VW na to mají schválený oficiální postup a zařízení pro otryskání karbonu drtí ze skořápek ořechů.

 

Jako prevenci je dobré aditivovat palivo nebo tankovat vyšší oktanové číslo benzinu, zkrátit intervaly výměny oleje na cca 15.000km (nebo 1 rok) a nejezdit pořád jako důchodce. Když je motor ohřátý, tak se nebát třeba jednou týdně to prohnat chvíli ve vysokých otáčkách, čímž dojde k nárůstu teploty motoru a snazšímu vypálení úsad. Ani tak se tomu úplně zabránit nedá. Indikátorem je pravidelné měření emisí (především o tom může vypovídat vyšší hodnota nespálených HC) před STK, pokles výkonu a nárůst spotřeby. Pro úplný klid lze myslím v servise objednat nějakou preventivní vizuální kontrolu stavu sacích ventilů s vyžádáním pořízení nějakého videozáznamu se záběrem tvého VIN za sklem a stavu tvého sání. Já to plánuji nejdříve v nějakých cca 100 tis. km.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Fabka z fotek ročně najezdí přibližně 35 000 km, což je poměrně hodně, takže předpokládám, že jde spíše o delší trasy po dálnici.

Když jsem se díval na hodně využívané služební auto 1.2 TSi s 280 000 km najeto převážně na dálnici, ventily vypadaly podobně, spíš hůř.

Myslím si, že je jedno, jak motor točíš, ten uhlík se tam časem prostě usadí a nevěřím, že by tomu pomohla aditiva nebo lepší palivo a nevypálíš to ani točením a rychlou jízdou. Ta ovce s 1.2 jezdí v Německu s pedálem na podlaze.

 

Edited by informator
Link to comment
Share on other sites

@informator - Však píšu, že jde jen o určitou prevenci, jak ty úsady trochu eliminovat. Zde jsou tedy fotky ventilů po cca 200 tis km, ty zmiňuješ auto s nájezdem ještě o třetinu vyšším. To už je opravdu nájezd, kdy je dobré dekarbonizaci udělat, pokud má auto dále dlouhodběji sloužit. V obou případech jsou auta patrně v provozním režimu, který je pro eliminaci úsad ten nejlepší. Kdo jezdí jako důchodce - kratší trasy, neohřeje se to, furt nízké otáčky, plus se k tomu předají longlife km proběhy u oleje atd. Tak u něj bude mít motor stejné úsady už po nějakých 80 tis. km, jako mají výše uvedená auta, co lítají a mají nájezd 200 tis km a i více.

 

Proto u svého vozu, který nemá jen dálniční režim, ale i nemalý podíl couraček po městě, plánuji ve 100 tis. se začít o zjištění stavu karbonových úsad zajímat. Auto co jezdí jen dálky a dostávají při tom patřičně za uši na tom budou trochu lépe a tam bych to viděl někde na 150 až 200 tis. km. Dokud vychází krásné hodnoty emisí, auto drží výkon a neroste spotřeba, nemá smysl s tím zbytečně jančit.

 

Jde čistě o můj názor. V servisním plánu pravidelných prohlídek toto není. Každý ať svému autu dává takovou péči, jakou uzná za vhodnou nejen technicky, ale i finančně, protože dekarbonizace skořápkami je údajně oprace na cca 10 hodin - takže cenu odhaduji na nějakých 10 až 15 tis. Kč.

Link to comment
Share on other sites

Do paliva přidávám 5 let VIF z 5L kanystru, hlavně poslední 2 roky když už delší štreky nejezdím a při vhodné příležitosti vždy motor protáhnu pár desítek km. Loni první ME naprosto OK i když jsem měl trochu obavy, protože jsem už měl 2x závadu na zapalovací cívce, kdy to poprvé AS neodhalil a motor šel na 2 válce.

Link to comment
Share on other sites

Jinak fabii jsme koupili před rokem 5/2023 a měla najeto cca 190000km.Auto je s operativního leasingu a po celou dobu dodržovalo servisní intervaly podle škodovky,mám záznam s digitální servisní knížky.Olej tam byl  long-live v intervalu výměny cca 30000km,tak jak předepisuje výrobce škoda.My jsme za ten rok od koupě najeli cca těch 10000km a interval výměny oleje jsem si osobně nastavil po 10000km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...