Jump to content

Únik oleje z motoru


Nemi_cz

Recommended Posts

před 2 hodinami, lucky.jack napsal:

Jestli je to zablitý hodně a nevidiš zdroj úniku to vystříkej to čističem na brzdy a jezdi a pozoruj odkud to teče. Tohle ti od stolu nikdo neřekne.

BTW nikdo neví co máš za auto a motor...

Mam fabii 2 combi motor 1,2 tsi 63kw (kod CBZA) zality je to dost ted jsem dolejval pul litru a vypadá to jak kdyby to teklo nekde od olejovýho filtru  jestli tam třeba neni nějaká hadicka nebo nějakej plast odkud by to mohlo tíct

Link to comment
Share on other sites

Ak to netecie z filtra tak to moze byt mazacia trubka do turba. Tam je 2x N 013 813 1 a duta skrutka N 021 071 9. Alebo tesnenie pod chladicom oleja 03F 115 111A

Alebo tesnenie pod drziakom samotneho filtra 03F 903 575 C

 

Screenshot_1.thumb.jpg.081f0f15702557274054c1fb7265fd23.jpg

Edited by PyroSVK
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak nakonec to bylo těsnění mezi blokem a držákem olejového filtru ( 03F 903 575 C ) také doporučuji koupit  pouzdro pro držák olejového filtru a alternátoru ( 03F 121 215 ) to se při demontáži úplně rozpadlo rovnou jsem taky vyměnil drážkový řemen . Dále jsem potřeboval trochu oleje a chladící kapaliny to při demontáži trochu vyteklo a koupil jsem také nový průtokový šroub na trubku mazání turba protože samotný těsnění bylo dražší  než cely komplet. Jestli někdo bude chtít napíšu zde i celý postup práce

Link to comment
Share on other sites

V 29. 3. 2023 na 9:41, Ladislav Klement napsal:

Ahoj,

mám asi ten stejný problém, teče mě olej. Můžeš mě poslat postup práce. Moc děkuji

zdar tady je ten postup. Odpoj baterku sundej zespoda plastovej kryt motoru schod drážkovej řemen odšroubuj klima kompresor odpoj konektor nech ho viset na hadicích demontuj držák kompresoru s napínací kladkou 3 šrouby sundej vodící kladku a sundej altík odpoj od el. Ted budes muset odšroubovat plechovej kryt kolem výfuku je pod ním jeden šroub. Odpoj konektor lambda sondy (vrchní) a vyšroubuj jí ted mužeš dat pryč ten plech já ho dal jen na stranu, odšroubuj držák altíku a už jsi u držáku filtru odpoj trubku mazání turba (ja koupil novej šroub s těsněníma ) dale odpoj hadici od chladiče oleje (vyteče trochu chladící kapaliny tak je dobrý tam dát nějakou nádobu na zachycení ) a ted už mužes odšroubovat držák filtru, sundej to celí i s filtrem. Vyteče cca 1,5 l chladící kapaliny a trochu oleje ja tam nacpal hadr aby to tak neteklo všechno pořadně vyčisti a odmasti vymen těsnění ( 03F 903 575 C ) a kup taky pouzdro pro držák olejového filtru a alternátoru ( 03F 121 215 ) to se při demontáži úplně rozpadlo taky jsem rovnou koupil novej drážkovej řemen . A máš hotovo ted to všechno slož zpátky nezapomen dolejt chladící kapalinu a zkoukni olej. Já to dělal na jámě cca 3 hodky 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Zdravim pani, robil som rovnaku cinnost na Audi A1 ale trochu jednoduchsie... Mam pocit ze vo Fabii je este o chlp viac miesta.

Uplne som vynechal demontaz klimakompresora a jeho drziaku. Iba som z neho odpojil konektor aby ma kablik neobmedzoval pri manipulacii s alternatorom. Odpojil som vsetky  vodovodne hadice v okoli chladica oleja a vyklopil ich dozadu. Tu co smeruje dole k chladicu som zastuploval, a po pretiahnuti dole pod motor som nou vypustil chladiace medium.

Demontoval som klinovy remen a vodiacu kladku. Nasladne som demontoval alternator - kable som neodpajal, iba som ho vyklonil smerom dopredu.

Potom som odpojil a demontoval regulacnu lambda sondu a nasledne tepelny stit vyfuku. Odpojil som trubku mazania turba, a nasledne uz pohodlne demontoval drziak olejoveho filtra. 

A uz treba len vsetko dokladne umyt, vymenit tesnenie 03F 903 575 C a puzdro na prietok chl. media 03F 121 215

 

To je vsetko. Potom to treba poskladat opacnym postupom.

Navyse som este pred montazou olejoveho filtra zalial mazacie kanaly olejom, aby som skratil na minimum cas ktory potrebuje olejove cerpadlo na dotlakovanie sponovaku rozvodovej retaze a ostatnych menej dolezitych miest.

Ze sa treba "pohrat" s plnenim chladiacej sustavy asi nemusim pripominat.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Servis mi už dávnejšie hlásil slabší únik oleja, vo svojom vlákne som spísal čo všetko sa menilo (čísla dielov aj väčšinu cien).

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...