Přejít na obsah

Olej v převodovce 1.6 TDI 5kvalt - výměna


remare

Doporučené příspěvky

Potřebuji vyměnit olej v převodovce na octavii 3, 1,6 tdi 85kw manuál 5 rychlostí, rok 2018. O víkendu jsem to zkoušel, a vyteklo mi pouze asi 3dcl, vypouštěl jsem olej dolním vypouštěcím šroubem. Údajně se má vyšroubovat i jeden čep na převodovce a vyteče zbytek oleje, náplň bude asi 2L oleje. Prosím o radu o jaký čep se jedná, jsou tam dva, a jestli nový olej naplnit až na max hladinu na úroveň napouštěcího šroubu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypouští se ještě čepem blíž k levemu kolu. Před tím je dobrý si zaaretovat převodovku. Olej se napouští přes čidlo zpátečky a napustit přesně 2l. Nenaspoustet přes napouštěcí šroub, motory mají jiný sklon a při úrovni šroubu je v převodovce jen cca 1,5l. Hlavní je ale bezpodmínečně koupit origo olej, jakákoli druhovyroba neplní normy a hrozí poškození převodovky. Občas je lepší tyhle věci nechat servisu 🤷‍♂️ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Olej v převodovce 1.6 TDI 5kvalt - výměna

Dík za odpověď, jinak jak píšete že napouštět přes čidlo zpátečky, tak to nevim jestli je správně. Přes čidlo se to napoštělo u starších převodovek, třeba u 1.9tdi 5kval manual. Tady u novějších je čidlo umístěno jinde, jsou tam ale dva horní čepy.

Náplň je určitě správně 2L. 
Ohledně těch olejů z druhovýroby že neplní normy, no nevim. Budu tam dávat olej od Febi SAE 75W (GL-4) a ten normu G 052 527A2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě jednou, snad Dílenská příručka už je nezpochybnitelná

Screenshot_20231024-184901.thumb.jpg.23cc1fd8a192ac2f05bf16a11e697905.jpg

Screenshot_20231024-184906.thumb.jpg.90facf60893d78c4fdac6f444264fa4b.jpg

Jinak k oleji. Přesně ten FEBI jsem chtěl taky kupovat. Úspora 80% ceny jistě velmi lákavá. Ale jak mi důrazně vysvětlil p.Sixta i jiní prevodovkari, tak tento olej lze použít jen v případě, že se tak do 5tis km naučíš perfektní meziplyny. Od 2013 se totiž změnil materiál synchronizace a potřebuje speciální aditivum, které ten od FEBI nemá, takže synchronizace postupně odejde. Jediný olej na trhu co aditiva obsahuje je ORIGINÁLNÍ OLEJ G052527A2, škodovka to ví a proto je taky tak nechutně drahý. 

Pokud na tom chceš šetřit, bude fakt lepší tam nechat ten původní. Pro auto lepší starý origo než ten nový Febi

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jde o aditiva tak není problém zvolit kombinaci olejů febi a originálu, tj. 1l originál a 1.3l febi.

Základ ty oleje mají stejný aditiva bude trochu naředěná... jako platit 4 tisíce za výměnu oleje v převodovce... VW se u té cenotvorby zcela posral.

 

Když jsme u toho tu specifikaci prodává i ravenol a pochybuji že by si troufnul zkazit reputaci kvůli VW normě.

 

https://www.autodily-pema.cz/prevodovy-olej-ravenol-mtf-3-75w-1l

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...