Cube-X Vloženo 27. Září Sdílet Vloženo 27. Září Dobrý den, máme v domácnosti 2 vozy: 1) Škoda Octavia III, 1.6 TDI 81kW Ambition Combi Datum První Registrace: 8.3.2016 Stav Tachometru: cca 120 000 2) Škoda Rapid, 1.0 TSI 70 kW Monte Carlo Spaceback Datum První Registrace: 30.5.2018 Stav Tachometru: cca 120 000 Chystáme se jeden z těchto vozů prodat. Hlavním kritériem pro prodej je, nechat si ten vůz, u kterého se dají očekávat menší náklady na opravy v horizontu následujících cca 3 let. Předpokládány nájezd je cca 15 000 km a to především ve městě. Vzhledem k plánovanému použití nehraje roli to, že Octavia je větší auto vyšší kategorie, opravdu jde pouze o očekávatelné náklady na nutné opravy. Předem díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
loki83 Vloženo 28. Září Sdílet Vloženo 28. Září Diesel do mestaj e skor trapenie...na druhej strane ten trojvalec ktovie kolko vydrzi. Tazka dilema :-) Je to loteria ale zase tieto modely nemaju drahe ND...Asi by som predal Octaviu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 28. Září Sdílet Vloženo 28. Září Tříválcové litrové TSI jsou docela držáky, neni to nějaký systémový problém. Odhadovat náklady na údržbu je těžké, pokazit se může cokoli a to člověk nepředpoví. Rapid by mohl být levnější na údržbu a případně opravy, ale jak jsem psal, toto je jen předpoklad a je to loterijní v podobě konkrétního kusu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 28. Září Sdílet Vloženo 28. Září I když nehraje roli použití ve městě, stejně kvůli tomu bych zvolil Rapida, do města je agilnější, líp se s ním parkuje a diesel do města na krátké jízdy je nesmysl. Nákladově díly a opravy OIII, a ještě k tomu diesel, budou vyšší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo 28. Září Sdílet Vloženo 28. Září (editace) Octavia je, co se týče komfortu, úplně jinde. Na druhou stranu, při opravách TDI motoru jsou náhradní díly v průměru až třikrát dražší než u benzínového motoru. Najetých 120 tisíc kilometrů už je stav, kdy mohou začít odcházet drahé součástky. Například spojková sada stojí 6 tisíc korun u benzínu oproti 20 tisícům u TDI. DPF/CAT vyjde na 68 tisíc vs. 24 tisíc korun. Vstřikovač je za 14 tisíc oproti 2,8 tisíce. Palivové čerpadlo stojí 8 tisíc u benzínového motoru, ale u TDI až 40 tisíc korun – vše ve prospěch TSI. Je to jenom o tom jestli řešíš ekonomiku, nebo užitou/komfortní hodnotu. Editováno: 28. Září, autor: LosDavos 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.