Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Zdravím.

Kolik se vejde do převodovky oleje. Měnil jsem, dal jsem originál. Všude se píše 2,1 litru. Mě se tam vešlo jen 1,5 litru. Pak začal vytékat. Máte nějaký tip jak tam dolít do požadovaného množství. Naléval jsem zátkou stejně velkou jako vypouštěcí. Je na druhé straně převodovky o něco výš než vypouštěcí. Případně foto toho správného nalévacího otvoru. 

Nemáte náhodou Dílenskou příručku na Fabii 3. Pro rok 2021(Pokud je). Nemohu nikde sehnat.

Předem díky za reakce.

Editováno: , autor: Blekouš
Vloženo

No právě nevím. V konvici zůstalo asi 1,2 litru, bohužel jsem nepovolil horní – kontrolní šroub a něco vyšplouchalo mimo, než jsem ho povolil, aby to přisávalo vzduch.

Vloženo
před 42 minutami, DoubleG napsal:

A aké množstvo ti vytieklo starého oleja?  Nikdy sa ti nepodarí vymeniť celú náplň cez otvory, 2,1L je nová kompletná náplň do čistej převodovky.

Jak tam tedy dostat celé množství?

Vloženo

Takže. Po vypuštění už nic nevytékalo. Po napuštění pumpičkou do horního otvoru po vytékání z něj se do převodovky vešlo jen1,5 litru. Má tam být 2,1 litru. Jak tam dostanu ten zbytek. Nebo to nevadí, že jsem tam dolil o 0,6 litru míň. O to my jde a ptám se tedy jakou zkušenost máte vy ostatní, pokud ji máte.

Auto na bok? Asi ne.

Vloženo (editace)

Převodový olej jsem nějaký čas zpět měnil na svém Rapidu 1,0TSI měnil sám také. Mám akorát 6-kvalt, ale v pricipu u všech aut stejné. Škoda, žes před vypuštěním oleje nepovolil nejprv ten horní šroub a něco se vycintalo mimo, aby sis ověřil, kolik vyteklo. Je dobré vypouštět jak motorový olej, tak převoďák pořádně prohřátý jízdou a nechat aspoň hodinu vykapat. Nezdá se to, ale může vykapat ještě nějaké to deci. Pamatuji si, že při plnění byl taky problém tam "složit" zpět ten samý objem, co vytekl. Dělal jsem to předkem na nájezdech výšky cca 20cm, správně dle DP má být auto na rovině, takže jsem jej panenkou za nasazené tažné zařízení postupně zvedal a podkládáním špalků pod kola kvůli tomu auto do roviny dostal. Ono u Rapida (a F3 to má stejně) je plnicí šroub směrem ke kabině a ne směrem dopředu. I tak se muselo ke konci plnění lít po špetkách a počkat až to steče dál do skříně. I tak jsem si ke konci plnění musel prstem přicpávat plnící otvor a pak tam rychle zatočit zátku. Jedině tak jsem tam dostal to samé, co vyteklo (sdělal jsem na to dvě litrové lahve origo oleje, ve druhé mi zbylo 1-2 deci). Celých 2,1l je patrně údaj pro prvonáplň zcela "suché" převodovky. Při běžné výměně tam vždy něco zbyde. O rok později rychlá kontrola hladiny (auto jen předkem na nájezdech), když jsem šroub vytočil, hned se tlačil olej, takže jej tam mám s jistotou dost. A myslím si, že jestli je tam trochu více, tak to převodovce nijak škodit nemůže.

 

@Blekouš Myslím, že podstatné je plnit auto ve vodorovné poloze a nechvátat. Pokud je ve vodorovné poloze hladina oleje zároveň se spodní hranou plnícího otvoru (nebo dokonce začne vytékat), máš tam oleje dost a je jen otázka, zda jsi vypustil všechen starý olej, nebo ti tam něco zbylo (v tvém případě cca 0,5l).

Editováno: , autor: tom01
Vloženo (editace)

Takhle jsem to dělal. Vypuštění i napuštění. Kde je tedy zakopaný pes s množstvím oleje. Olej byl ohřátý a dostatečně vykapaný. Jen ta hladina podle Sixty nesedí. Jak ji docílit. Podle něj je tak do půlky kontrolního šroubu co jsem koukal u něj na stránkách 

Editováno: , autor: Blekouš
Vloženo

Můj kamarád mechanik omotává "těsnícím hadrem" hadičku od špricky, kterou pak vsune do rychlostky nalévacím otvorem a po dolití 2L nového oleje rychle vyndá hadičku i s "těsnícím hadrem" a našroubuje rychle zpět napouštěcí zátku, aby nevytekl skoro žádný olej z rychlostky. Říkal, že to tak dělají i v servisu.

Vloženo

Takže vpodst. podobný způsob jako jsem vyimprovizoval já. Prstem jsem si dělal hrázku na spodku výpustního otvoru a pak v mžiku šrouboval zátku. Hladinu mám tak s jistotou nad spodkem výpustního otvoru 🙂.

 

(Ostatní naše auta - F1 s 1,4MPI, O2 s 1,9TDI plněna co se vešlo pod sp. hranu výpustního šroubu, který je ale u těchto aut směrem dopředu a když je auto předkem na nájezdech, tak je skříň předovky jakoby zakloněná a dostanem tak taky o něco víc než, kdyby se plnilo na rovině. Píši toto vše v závorce, jen pro srovnání a dále nebudeme rozvíjet jiné převodovky než tu diskutovanou pro 1,0 TSI).

Vloženo

Nebo by mělo jít vypustit všechen olej spodním čepem na převodovce, jak o tom píše p. Sixta v tom odkazu. Chystám se také olej v převodovce vyměnit a jako náhrada originálu oleje mi byl doporučen Liqui Moly Top Tec MTF 5300 70W-75W.

Vloženo

Někdo doporučuje do rychlostky i Febi, někdo zase Fuchs, jiný Castrol.... Já bych neriskoval a dal bych tam origo VW olej. Máš na dalších min. 60000km pokoj a snad tě těch cca 3600Kč nepoloží.🙂

Vloženo

ferokulda> žádná náhrada! To je dobrý olej ještě tak do O1, F1 mám ho tam taky, ale určitě ne do F3 a Rapida. Přečti si fňukání někde na FCB o přidřených synchronech.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...