Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Našel jsem fotku převodovky (MQ200) zespoda. Je to ten čep (čep vidlice), kterým lze většinu oleje vypustit? Je potřeba v tom případě povolovat i výpustný šroub?

Převodovka.jpg

Vloženo

ano , vypustak na 17 imbus aj tento cep vidlicky ... liat olej mozes zhora cez taky isty cep vidličky , je to rychle ... akurat by som si kupil dve nove gumicky na ne , vzdy su uz vyzvejkane 

Vloženo (editace)

Začínám být trochu na rozpacích, jak se ty poslední příspěvky zcela vzdálily od ofiko postupu dle DP, kdy popisujete, že k vypuštění/ plnění se primárně nepoužijí výrobcem k tomu určené šrouby 🫣 ??

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

myslíš tým debilným postupom kde treba liať olej ponad poloos, vôjde ho ledva liter a potom to nechať bežať dve minúty a doplniť ?  tak tak som to nerobil nikdy za svoju kariéru ani nebudem lebo to tak proste nejde ... vypustím imbus , vypustím z vidličky zvyšok a nalejem zhora cez vidličku , za pol hodiny nemáš čo robiť a máš tam správne dva litre oleja 

Vloženo

@suri. Ty jsi praktik a víš, co děláš 👍. Radíš tedy vyšroubovat klasický plnicí šroub nahoře a pak dole vyšroubovat krom klasického výpustného šroubu i označený šroub vidličky (velikost torxu?). Po vykapání spodek skříně zavřít (věděl bys prosím OEM toho nového těsnění, co zmiňuješ?), je třeba při vracení toho čepu vidličky dávat na něco pozor? Zavřít i klasický plnicí šroub a plnění radíš přes stejný horní čep vidličky, tj. najít shora na skříni to samé, co je na foto zespoda a doufat, že tam je dostatečný prostor pro klíč. Nalít tudy 2,2l oleje, zašroubovat a hotovo.

 

Pro mě (jako skoro laika) s obyč. zahnutým imbusem je docela porod vytočit i pak utáhnout ten nesmyslně umístěný klasický plnicí šroub (Vypoušťák v pohodě). Objímal jsem se s nápravnicí a nadával, že se i plevel okolo na dvoře styděl 😅

Vloženo

Také jsem se chtěl zeptat na katalogové číslo těch těsnících gumiček. Kouknu ještě do dílenský příručky, zda je pro ty šrouby vidliček určený nějaký utahovací moment.

tom01: Určitě je vhodnější si pořídit nějakou gola sadu, tedy ráčnu a příslušné bity 🙂.

Vloženo

vykrutis imbus 17 + krajny cep vidliciek , vypustis , das novu gumicku  N 90362001 , zakrutis naspat , hore rozhodis baterku/filterbox a pod. podla auta , vykrutis tiez cep vidliciek a nalejes 2L oleja ... to je cele 

000001278856.jpeg

Pevodovka.jpg.f628cdc57bcd36b60c1e49d90967ffef.jpg

Vloženo (editace)

Tento postup cez otvor čapu som už počul, no nieje tam žiadne riziko že po vytiahnutí vidlička uskočí a čap už nepojde zasunúť ? Má byt prevodovka v neutrále alebo má byť zaradená určitá rýchlosť? Lebo ak by sa pri tomto postupe niečo pokazilo, znamenalo by to veľký problém - pravdepodobne odťah auta na drahú opravu v servise.

Preto som osobne vymeniňal len cez plniaci/vypúštací otvor, podarilo sa mi tak vymeniť cca 1,8l, pri napúštaní som musel mať auto podvihnuté zdvihákom na strane plniaceho otvoru. 

 

Editováno: , autor: Dendooo
Vloženo
před 9 hodinami, ferokulda napsal:

@suri.Nalil jsi tam přesně 2 l oleje, máš tedy pětikvalt? Mám 6tikvalt a tam by mělo přijít více oleje (2,3 l), tedy o flašku více budu muset koupit 🤕.

Když jsem hledal informace pro 5° je 2,1-2,2L 😉

Vloženo

@DendoooTo by mě také zajímalo, ale v tom odkaze pan Sixta píše:

Prosím všechny, kteří technicky nerozumí převodovce, ať nevymýšlí nějaké za aretování řazení aretačním kolíčkem ale normálně (nejníže položený čep) 1 spodní čep demontuje - NIC se nemůže v převodovce stát...

Vloženo
před 18 hodinami, Dendooo napsal:

Tento postup cez otvor čapu som už počul, no nieje tam žiadne riziko že po vytiahnutí vidlička uskočí a čap už nepojde zasunúť ? Má byt prevodovka v neutrále alebo má byť zaradená určitá rýchlosť? Lebo ak by sa pri tomto postupe niečo pokazilo, znamenalo by to veľký problém - pravdepodobne odťah auta na drahú opravu v servise.

Preto som osobne vymeniňal len cez plniaci/vypúštací otvor, podarilo sa mi tak vymeniť cca 1,8l, pri napúštaní som musel mať auto podvihnuté zdvihákom na strane plniaceho otvoru. 

 

normalne v neutrali , a ked sa necitite tak sa do toho nejeb*e a dajte to do servisu ... kto videl niekedy otvorenu prevodovku tak pochopi ze sa tam nema co stat , teda ak nebude mat niekto napad vybrat vsetky styri koliky von naraz ... aj tak by sa prd stalo 

Vloženo

Přesně tak, kdo nemá vybavení a znalosti zajede si do AS, kde možná i na počkání olej vymění a měli by účtovat jen skutečně použité množství origo extra drahého oleje.

Vloženo

Tak dnes jsem olej i těsnící gumičky zakoupil a v dohledné době se do toho pustím. Spojím to s výměnou motorového oleje a budu-li muset vyndat akumulátor, tak s výměnou držáku pojistek (je tam nějaký studený spoj/vadné relátko) 👍.

Vloženo

Nezapomeň nám zde pak poreferovat jak v tomto vlákně k převoďáku (,tak i případně ve "tvém"samostatném vlákně o držáku pojistek). Ten převoďák mě zajímá, jak se ti povede 👍. (držák pojistek doufám můj ročník 2018 mine, ale to patří do jiného vlákna)

Vloženo (editace)

Tak jsem se do toho pustil. Zatím jsem převoďák vypustil tím čepem vidličky a nechávám vykapat. Je skutečně nutné vyndavat i ten výpustný/kontrolní šroub? Vyteče přes něj ještě nějaký olej? Nejnižší bod na převodovce je asi ten čep.

Editováno: , autor: ferokulda
Vloženo

Tak zrovna ten klasický vypoušťák je dobře přístupný a vytočil bych jej taky. Určitě bych vytočil i horní kontrolní šroub, ať to při vypouštění může horem přisávat vzduch. Nic tím nezkazíš, až je budeš dávat zpět, mázni olejem jejich závit, aspoň ti tam nezaroste 😉. Jsem zvědav, jak budeš řešit plnění. Půjdeš přes horní čep vidličky (spolu s dalším rozebíráním) nebo to tam zkusíš naládovat klasickým plnícím šroubem? Jj, ty vlastně budeš ještě vlastně měnit tu pojistkovku u baterky, viď?

Vloženo

@tom01Já tam klasický vypoušťák (na spodku převodovky) nemám, jen ten kontrolní šroub zboku vlevo na převodovce. A ten si myslím, že vyndavat nemusím, ten čep vidličky je níže. Je tam k tomu šroubu horší přístup kvůli přední nápravě, nejde tam moc dát ráčna. Vypustil jsem to jen tou vidličkou, trošku to bryndalo, ale nic hrozného.
Jinak jsem zkusil zavolat p. Sixtovi a ten mi také řekl, že kontrolní šroub (zboku) se vyndavat nemusí, má-li převodovka výpustný šroub (zespoda), tak ten ano. Množství pro 6kvalt cca 2,3 - 2,4 l, větší množství prý nevadí. Napouštět budu přes tu horní vidličku.

Vloženo (editace)

Mohl bys prosím udělat a nasdílet fotky zespoda i shora?

V 10. 8. 2025 na 11:40, suri. napsal:

Pevodovka.jpg.f628cdc57bcd36b60c1e49d90967ffef.jpg

Jinak vypoušťák je ten ve spodním kroužku. A horní kontrilní/plnicí šroub najdeš schovaný nad nápravnicí jakoby směrem ke kabině. Ten se mě povoloval sakra blbě.

100% jistotu tedy nemám, ale na této fotce jsou vidět ty šrouby oba

image.thumb.png.a891584360187ebd24c994fee0be9b48.png

Editováno: , autor: tom01
Vloženo

Tome, máš pravdu, omlouvám se. Jeden šroub je vlevo zboku - vypoušťák, ten je níže a druhý vpravo z boku - napoušťák/kontrolní. Vyndal jsem tedy ten vypoušťák a ještě trocha oleje vyteklo, nechávám odkapat.

Fotka 1 je čep + vypoušťák, fotka 2 je napoušťák/kontrolní.

1.jpg

2.jpg

Vloženo

Tak mám olej vyměněný. Vyteklo ho cca 1,8 l + nějaký ztráty jak to bryndalo, stav oleje viz fotka. Zpět jsem nalil 2,3 l. K tomu hornímu čepu je trochu horší přístup, zavazí tam silentblok motoru. Jinak p. Sixta říkal, že by stačilo olej vyměnit až při 120 000 km.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Vloženo

Pěkná práce. Nevím, kolik jsi tak mohl vybryndat, ale 1,8l původního vs. 2,3l nového - to je rozdíl už půl litru 🤔. Já tehdy z převodovky vypustil cca 1,8-1,9l oleje a toto stejné množství nového jsem tam nacpal.

Co vše je po tvé zkušenosti třeba demontovat, aby se člověk dostal k plnění přes ten horní čep?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...