Přejít na obsah

vodni pumpa


Tomasx

Doporučené příspěvky

Preji pekny den !

Chtel jsem se zeptat jak se projevuje problem s vodni pumpou. Slysel jsem, ze jde o piskani. Rad bych se zeptal zda je to slysitelne treba i na volnobech a jak se tato zavada projevuje.

Trosku se mi dnes zdalo, ze slysim vyssi tony kolem 2000 otacek pak uz to bylo v poho, ale mozna uz to moc poslouham.Je to 1.2 47 KW.

Muze mi nekdo popsat komu byla menena vodni pumpa jak se tato zavada projevovala jake je to piskani? Mam auto jeste 2 mesice v zaruce tak at neco nepropasnu.

Dekuji za pripadne opovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 1.2 HTP, se malokdy stava, ze odejde vodni cerpadlo, jen zridka, skoro nikdy. Zkus se spise podivat na vicedrazkovy remen co pohani vodni cerpadlo, ten treba dela to piskani, nebo to co ty popisujes, nejdrive jak ho sundas, tak zkus potocit rukou vodnim cerpadlem, jestli neucitis nebo neuslysis nic zvlastniho, tak je zrejme cerpadlo v poradku, nejspis to bude tim vicedrazkovym remenem co pohani cerpadlo, vetsinou to dela ten charakteristicky zvuk co popisujes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomasx: Zkus pouzit funkci hledat, na tema vodni pumpa a drazkovej remen tady bylo rozsahly vlakno.

Ja mam u HTP 12V menenou vodni pumpu, nicmene vymena byla naprosto zbytecna. Pumpa byla v poradku.

Auto mi zacinalo postupne piskat, nejdriv na volnobeh, pak ve vyssich otackach jen za studena, pak i pri teplem motoru a pak prakticky porad, nezavisle na otackach a teplote.

Nakonec to byl drazkovej remen (kdyby me technik poslouchal, nemusela se menit pumpa).

Pises, ze mas auto jeste dva mesice v zaruce - jakej tam mas drazkovej remen - ja mam auto 03/2005 a mel jsem jeste remen s hladkym jakoby lesklym povrchem. Ten byl pote (nevim kdy, ale auto z konce 06/2005 ho uz nema) ve vyrobe nahrazen jinym provedenim prave kvuli tomu, ze zpusoboval piskani.

Remen se pak na mou vyslovenou zadost vymenil a od te doby je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to zase urobili naopak. Cca už nejakých 20000 km za tepla počujem taký zvuk, ako keby som mal na remeni nejakú špinu, t.j. ako keby každú otáčku toho remeňa o niečo ten remeň drel. Nie je to veľmi počuť, ale ja to čujem. Inak, je to počuť iba na voľnobehu.l

Som študoval, že čo by to mohlo byť, zistil som, že asi vodná pouma, keď bol som na servisnej prehliadke, povedal som im svoj názor o pumpe a oni mi vymenili drážkový remeň. Samozrejme sa ten zvuk nezmenil, ale do servisu sa mi s tým nechce ísť. Už keď to toľko vydržalo...

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Zdarec všem,

mám takový problém, při studeném motoru se ozívá pískání z pravé strany a mění se jeho zvuk, při otáčení volantem jde to jako od řemenu alternátoru, ale ten je O.K. Jde mi o to jestli tohle může dělat vodní pumpa, když sem shodil řemen a vzal za řemenici pumpy bylo cítit že ma znatelnou vůli nevím jestli je to normální ?

Jde ta pumpa opravit ? někdo tady měnil tuším gufero ale o uložení sem se nedočetl.

Fabia 1,4 Mpi 44kW Dík R

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už sem na to taky myslel , že se vykašlu na opravu a dám tam rovnou novou německou :palec2: .....akorát mě zaráží, že už ji jednou měnili v servisu předchozímu majiteli před cca 5 roky těsně než sem auto koupil já, ovšem zarazila mě cena na účtence kterou mám je 1475 kč za kompletní pumpu, nebyl to taky náhodou repas od škodovky? Auto má najeto jen 65tis km !Nevíte kolik stojí origo ve škodě? Fabia 1,4Mpi 44kW

dík

R

Editováno: , autor: ros19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tě zaráží na ceně? Mě 1475,- Kč přijde zase relativně dost za ložisko, hřídelku, jednoduché lopatkové kolo, ozubené kolo a přírubu.

Repasovat bych to nechtěl, při troše štěstí si to zrepásneš doma sám ;)

Kolik stojí - brnkni do nejbližšího Škoda-servisu. :aggressive::p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to máš pravdu, že to je dost peněz , ale myslím že když to v replice stojí cca 1200,- Kč tak origo bude určitě dražši ! navíc znám ty jejich díly na kterejch nic není a cena je jak kdyby to bylo uděláno nejnovější technologií NASA lol

právě mě zajímalo jestli to někdo neopravoval doma, abych věděl co koupit(ložisko,gufero), něž to rozhodím, je mi jasný že tam dohromady není nic ale jde o to jestli je to rozebiratelný a opravitelný :help:

dík R

už jsem to zjistil origo ve škodě stojí něco přes 1900,-Kč :aggressive:

Editováno: , autor: ros19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to máš pravdu, že to je dost peněz , ale myslím že když to v replice stojí cca 1200,- Kč tak origo bude určitě dražši ! navíc znám ty jejich díly na kterejch nic není a cena je jak kdyby to bylo uděláno nejnovější technologií NASA lol

právě mě zajímalo jestli to někdo neopravoval doma, abych věděl co koupit(ložisko,gufero), něž to rozhodím, je mi jasný že tam dohromady není nic ale jde o to jestli je to rozebiratelný a opravitelný :help:

dík R

už jsem to zjistil origo ve škodě stojí něco přes 1900,-Kč :aggressive:

Můj ty kluku ušatej - kolik myslíš, že tou podomácku provedenou repasí ušetříš ? Jako, jde to, když by nebylo zbytí a pumpa by se už neprodávala, byl to veterán na občasné projížďky nebo by to auto bylo odněkud z Tramtárie.

Ale kvůli pár stovkám riskovat nedojetí, shánění náhradní dopravy, řešit odtah (a tyhle věci nejdou zadarmo) a pak stejně koupit novou pumpu a zaplatit servis :feve:

A to je ještě dobrý scénář, v tom horším to konče uvařením a deswtrukcí motoru :smich:

Co TDI-čkařů se rozhodlo pumpu neměnit a pak platili znovu práci a ještě řemen, protože, jak by řekl ing. Prouza - Zřejmě axiální vůle v ložiskách

Fakt u auta, které máš proto, aby jsi s ním jezdil, chceš mít provozní nespolehlivost? Když tě to baví ...

Vodní pumpa je spotřební zboží stejně jako čepy - prostě při výměně rozvodů nebo po určitém čase by se měla vyměnit. Proto taky stojí v druhovýrobě okolo 1500,- , což je fajn.

Zjisti si, který výrobce dodává pumpu do ŠA a pak ji kup v jeho krabičce coby Aftermarket za 2/3 ceny. Budeš mít origo díl s příjemnou slevou. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec všem,

mám takový problém, při studeném motoru se ozívá pískání z pravé strany a mění se jeho zvuk, při otáčení volantem jde to jako od řemenu alternátoru, ale ten je O.K. Jde mi o to jestli tohle může dělat vodní pumpa, když sem shodil řemen a vzal za řemenici pumpy bylo cítit že ma znatelnou vůli nevím jestli je to normální ?

Jde ta pumpa opravit ? někdo tady měnil tuším gufero ale o uložení sem se nedočetl.

Fabia 1,4 Mpi 44kW Dík R

Když ti to bude pískat na volnoběch tak zkus nalít trochu vody na drážky řemenu při chodu mot.Když to na chvíli přestane tak je to řemenem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No chtěl sem vyzkoušet tam přimáznout mýdlo nebo něco a když se na to chystám, tak jdu nastartuju a nic pak jedu z práce a borci mi řikaj druhej den, něco ti tam docela slušně píská ;) a tak to vyhraje výměna pumpy stejně je tam vůle, ale dík

R

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Já měnil chl. kapalinu. asi 500km na to mi rupla vodni pumpa, jen tak tak jsem dojel, měl sem strach, že už budu vařit, výměna v servise i s prací 3500,- před vánoci krásný dárek :prc: .

Je tam taky HEPU, asi za 1350,- bo tak nějak, jinak mi to ted také dělá zvuky, jako když bych měl povolené kolo, dělá mi to při vyšší rychlosti 30-45km a víc.

Tak si myslím, že to bude asi málo¨nebo moc napnutý ten řemen. Stejně ho radši vyměním v lednu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 let později...

Zdravim,

mam problem na Fabii I 2004, 1.2 HTP, 47KW, ze sa mi v chladiacej kvapaline zacali objavovat ciastocky akokeby umelej hmoty o velkosti cca 1-2 mm (kvapalina neni nijak inak znecitena od oleja a pod, menena pred rokom). Neviem ci to moze byt z vrtulky vodnej pumpy alebo niecoho ineho v chladiacom systeme. Vodna pumpa je original a zrejme by mala mat lopatky z kovu alebo sa mylim? Cim by to mohlo este byt? Podotykam, ze auto ide bez problemu, ziaden prejav poruchy, teplota chlad. kvapaliny v norme.

Vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...