Přejít na obsah

Auto berie doprava - krivy(e) kotuc(e)


MilanF

Doporučené příspěvky

AHojte

Mam Fabiu 12/2000 1.4MPI 50kw COMBI classic. Kupil som ju ako jazdene auto z 50tis KM (podla servisky a stavu plastov/celkovo aj vyzera).

Po kupe samozrejme nasledoval nejaky ten servis -sviecky, olej, trosku pretekalo tesnenie nad ventilovou hlavou, cidlo teploty chladiacej kvapaliny....bezne choroby fabie. Potom prislo na rad lozisko na pravej strane (pocutelne hucalo),kosti stabilizatora plus navarenie distancnej podlozky na stabilizator a vymeneny silentblok praveho ramena. Pre istotu som vymenil aj lave lozisko. Brzdy vyzeraju velmi zachovale, tam som nerobil nic.

Asi tri mesiace som chodil po tychto upravach bez premerania geometrie, auto bralo doprava ale bol som si isty ze je to GEO. Kupil som nove letne pneu (TOYO T1 R 195/50 R15 na plechoch ), tak som isiel dat urobit GEO. Ta bola na moje pocudovanie uplne v norme (opticke kamery, novy pristroj...kompletna geometria), mechanik este pre istotu vyvazil koleso (minimalna uprava, aj to na lavej strane).

Auto teda stale taha doprava pricom ale vo volante citit zhruba od 70KM/h vibracie, vychadzajuce ako keby z praveho kolesa (tazko povedat), ale ak zatocim dolava tak to citit viac ako ked doprava. Mam pocit ze bude krivy kotuc. Teda otazky:

1. Moze krivy kotuc sposobovat take vibracie kolesa, ze auto taha vyrazne doprava (cca 40m a auto ide mimo cesty, treba stale drzat volant) ???

2. Ked som kupil auto, puklica na pravej strane bola prasknuta pri kraji, co by mohlo znamenat naraz do obrubnika alebo podobnej prekazky. Takisto prasknuty silentblok a vybehane kosti na pravej strane + lozisko mozu signalizovat silnejsi naraz a poskodenie/pokrivenie ramena. Moze pokrivene rameno sposobovat vibracie kolesa a tahanie do pravej strany ? Geometriu som robil len v jednom servise, stal som pri mechanikovi cely cas, videl som vysledky na PC....vsetko v zelenych poliach

3. Ak by bolo krive rameno alebo ina cast napravy, muselo by sa to predsa prejavit na geometrii nie ? zla zbiehavost, odklony a pod....

Vopred dakujem za Vase cenne nazory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na kotouč bych to neviděl jednou jsem ho měl total křivej při brždění to doost pulsovalo a klepalo ale řízení nikam netáhlo.Pokud auto dostane ránu na kolo tak to je blbé......asi bych začal geometrií a většínou po silnějším nárazu brzy odejde ložisko kola.Pokud jsi už geo dělal není křívej ráfek nebo neudadlo nárazem závaží kola (vyvažující)

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skúsil by som cvične rôzne poprehadzovať kolesá. Je možné, že disk schytal nejaký obrubník alebo mega jamu a nejak sa to na ňom prejavilo. Prípadne ak je možnosť, tak skúsiť na hodinku prehodiť celé kolesá z iného auta a poskúšať...

Kotúčom to určite nebude, to by bolo cítiť jedine pri brzdení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Disky su uplne nove plechace kupovane z obchodu, stare rovnako ako gumy asi 2 mesiace. Kolesa boli vyvazovane dva krat, z novymi gumami aj diskami som ja nikde nejako prudko nenarazil, klasicke diery. Jedine co este mozem skusit, je nahodit aspon na predok zimnu sadu gum. Ono mi to robilo aj zo zimnymi, ale sa mi zda ze je to horsie ako predtym. Kolesa velmi prehadzovat nemozem, gumy su smerove a da sa prehadzovat len predok na zadok, to uz som skusal. Loziska boli vymenene obidve.

Nemohol sa potencialnym narazom predch. majitela nejako poskodit rameno ? pokrivit ? ale to by mala ukazat geometria....hmm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak to jsme na tom stejně. Moje Fabča mi taky zanáší doprava a vibrace jsou cca kolem 80km/h. Nemají na to vliv použité pneumatiky, brzdy jsou dělané nové včetně kotoučů. Je i seřízená geometrie a stále to není ono. Nikdo v servisech neporadí, jen bych pořád platil s nulovým výsledkem. Podezříval jsem i homokinetický (nebo jak se jmenuje) kloub, ale prý to tím nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se taky podělím o svoje zkušenosti.

Koupil jsem Fab 2003, nechal jsem vyměnit silenbloky ramene a kosti stabilizátoru.

Po výměně udělali geometrii. Před výměnou auto táhlo doprava. Při jízdě jsem se pořád musel držet volant natočenej cca o 5 stupňů doleva.

Myslel jsem, že po geo. to bude dobrý, ale auto stáler táhlo doprava - možná trošku míň.

Tak jsem zkusil přehodit přední kola. Zatím jsem to neměl čas pořádně vyzkoušet, ale ve městě to bylo dobrý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj já se přidám....Mám sice Oktavku 1. Ale mam podobny problem. Auto mi táhne do leva. ALE táhne mi jen když hodně přišlápnu plyn a nebo když prudčeji brzdím.. Jinak to není znát. Muže to byt tedy špatná geometrie? Je mi divný že to netáhne pořád do strany ale jen při záběru a brždění. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Disky su uplne nove plechace kupovane z obchodu, stare rovnako ako gumy asi 2 mesiace. Kolesa boli vyvazovane dva krat, z novymi gumami aj diskami som ja nikde nejako prudko nenarazil, klasicke diery. Jedine co este mozem skusit, je nahodit aspon na predok zimnu sadu gum. Ono mi to robilo aj zo zimnymi, ale sa mi zda ze je to horsie ako predtym. Kolesa velmi prehadzovat nemozem, gumy su smerove a da sa prehadzovat len predok na zadok, to uz som skusal. Loziska boli vymenene obidve.

Nemohol sa potencialnym narazom predch. majitela nejako poskodit rameno ? pokrivit ? ale to by mala ukazat geometria....hmm

To poškození PN by ukázala geometrie.To táhnutí dělají pneumatiky.Ale vyváženim to není ani na nich nic podezřelého nenajdeš.Je to prostě konstrukcí pneum.Zkus si pujčit od někoho sadu pneum.(třeba i zimní)komu to do str. netáhlo.Může to dělat třeba jen 1 pneum.Tak zkus postupně měnit 1 kolo za rezervu.Taky dej pozor na správné huštění pneum.

Nevšim jsem si že to jsou tak staré příspěvky v tématu.Tak sory.

Editováno: , autor: Jirka21
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsme na tom stejně. Moje Fabča mi taky zanáší doprava a vibrace jsou cca kolem 80km/h. Nemají na to vliv použité pneumatiky, brzdy jsou dělané nové včetně kotoučů. Je i seřízená geometrie a stále to není ono. Nikdo v servisech neporadí, jen bych pořád platil s nulovým výsledkem. Podezříval jsem i homokinetický (nebo jak se jmenuje) kloub, ale prý to tím nebude.

Ty dvě závady spolu nemusí ani souviset.

Nejsou ty vibrace kolem té rychlosti jen v tahu?

Táhnutí do strany dělají pneum. i když si myslíš že né.Toto tvrdilo již spousta lidí a nakonec to bylo stejně pneum.

Nevšim jsem si že to jsou tak staré příspěvky v tématu.Tak sory.

Editováno: , autor: Jirka21
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj já se přidám....Mám sice Oktavku 1. Ale mam podobny problem. Auto mi táhne do leva. ALE táhne mi jen když hodně přišlápnu plyn a nebo když prudčeji brzdím.. Jinak to není znát. Muže to byt tedy špatná geometrie? Je mi divný že to netáhne pořád do strany ale jen při záběru a brždění. Díky

Může to být geom.,nahuštěnim pneum.,ale nejspíš opět pneumatikama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k prvnímu dotazu, ty silentbloky ramen bych vyměnil hlavně hned oba, jeden nemusí bejt uplně k.o. ale stejně má jinou vuli než novej..

kola pokud jsou převážený tak vpoho, pak bych se teda zaměřil na brzdy, pokud je koutouč zkurvenej tak háže celkem dost a je to cejtit, kor pokud je na fabce z roku 2000 origo

pokud nic ztohodle nebude puvodcem vibrací šel bych ještě po homo kloubech, nebo po čepech řízení(ač čepy by byly taky jedna z prvních cajků co bych prověřil) ale těžko radit dokud se člověk nesveze a necejtí to sám ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady k tomu stáčení.... říkám, bylo mi divný že se to děje jen při přidávání nebo brždění, jinak byl klid. Je fakt že pneumatiky jsem daval letní, jsou vyvažený....ale nejsem si 100% jistej, ale se zimníma mi to asi nedělalo. Takže geometrie by to byt neměla říkáte, spíš pneumatiky. i když mam všude stejný ale. Na ty klouby poloos jsem taky pomyslel, i třeba na ložisko kola. Ale to by bylo znát asi po celou dobu, nejen při brrždění nebo akceleraci. Schválně to někdy zkusim přehodit ty kola a uvidím. není to zatim nijak tragický. Hlavně se bojim to auto zvedat, mam nejaky měkký prahy :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...