Jump to content
Honza130

Geometrie zadní nápravy

Recommended Posts

to jsem si taky myslel.. Ale u pristroje Bosch na geometrii tak se vybere v seznamu octavka a pokud na určité nápravě nejde dělat geometrie tak je tam přeškrtlý klíč.. jenže tady neni a je tam šipka od klíče jak k přední tak i zadní? Tak nevim ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) v uložení nápravy je menší vůle, takže se s ní dá hnout doleva či doprava
2) to může být třeba na 4x4, která má multilink a tam už to jde....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptám se proto, že se mi sjížděj blbě zadní gumy, na vnitřní straně... a hučej jako prase, třeba při dojezdu na křižovatku... Tak nevim co s tim :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jezdíš převážně poloprázdný je to normální, co máš za gumy? Mám stejný problém na Combi, dělat s tím nic nejde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jezdim skoro porad sam a v kufru dva destniky wink.gif ... mel sem Pirelli P5000 205/55 R16, taky se blbe sjely a zacaly hucet..
Ted mam Dunlop SP9000 225/50 ZR16 a uz hucej taky... jinak mam rv98.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsem to zkoumal v servisu, řekli mi že je to malým zatížením a špatnýma gumama. Já tam mám zasr... Matadorky a čekám až se sjedou. Pak chci pořídit lepší pneu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsme to tu probírali, dělá to jak fabka tak octa I . Měl jsem temto problém s doskákanýma pneu jak na Pirelkách tak na Barumech, Klebrech trochu míň hučely Continentaly. Dělá to pokud se jezdí s nezatíženým vozem.

Jinak geomwetrie na zadní nápravě nejde seřizovat (myslím tím sbíhavost a odklon) ,ale jde v určítém rozsahu pohnou celou nápravou. Laicky řečeno tedy upravit zákryt , tak aby přední a zadní kolo jelo v jedné stopě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejhorší je pokud nějak přeházíš gumy. Je nejlépe nechat pneu až do ojetí na stejném místě. A pokud se ti daří tak obvykle ojedeš vpředu dvě sady zatímco v zadu jednu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím

v listopadu jsem byl na geometrii a vše bylo OK.Po výměně tlumičů a předělání bubnů za kotouče je geometrie špatná.Náprava,náboje a ložiska zadního kola jsem nechal původní.Měnil jsem jen trubky,desky,kotouče,třmeny,lanovody.Že bych udělal po sestavování někde chybu?Prosím o radu a pomoc? zdenouch :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Zajímalo by mě, jak jsi na to přišel, že máš špatnou geo. zad. nápravy.
2. Sjíždí se ti gumy? A odkud, jedna ze vnitř a druhá z venku? Nebo řízení "táhne" do strany?
3. Když se sundává nápravnice, tak se VŽDY jen vymontuje z úchytů, které jsou na podlaze! A ne úchyty nápravy z podlahy! Tím by jsi geo. vážně rozhodil. Sundával jsi při pracech nápravu dolů z auta???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mu to hned měli seřídit, ne??

To kdybych takhle v práci odbyl zákazníka (pneuservis), tak by mě šéf asi zrušil...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zdravím

v listopadu jsem byl na geometrii a vše bylo OK.Po výměně tlumičů a předělání bubnů za kotouče je geometrie špatná.Náprava,náboje a ložiska zadního kola jsem nechal původní.Měnil jsem jen trubky,desky,kotouče,třmeny,lanovody.Že bych udělal po sestavování někde chybu?Prosím o radu a pomoc? zdenouch :palec2:

1. Zajímalo by mě, jak jsi na to přišel, že máš špatnou geo. zad. nápravy.

2. Sjíždí se ti gumy? A odkud, jedna ze vnitř a druhá z venku? Nebo řízení "táhne" do strany?

3. Když se sundává nápravnice, tak se VŽDY jen vymontuje z úchytů, které jsou na podlaze! A ne úchyty nápravy z podlahy! Tím by jsi geo. vážně rozhodil. Sundával jsi při pracech nápravu dolů z auta???

jak je to s tim sjizdenim gum co pises v bode 2

diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen pro zajimavost jak je to vubec s geometrii zadni napravy????Da se to serizovat???Dal jsem ted na octu 17 kola a pripadaji mi docela dost do A .Na geometrii jsem byl predtim s 15 kama a byla OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odklony zadku a geometrii ramen zvlášt neseřídíš a to "A" je u tak velkejch kol normální, jen sis toho u 15 nevšim...
Taky jsem dost dobře nepochopil jak by tady někdo chtěl seřídit geometrii zadní nápravy, jedině donastavit uchycení v káře, jinak se s tím nic neudělá...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jen pro zajimavost jak je to vubec s geometrii zadni napravy????Da se to serizovat???Dal jsem ted na octu 17 kola a pripadaji mi docela dost do A .Na geometrii jsem byl predtim s 15 kama a byla OK.

To "Áčko" tam je a čím větší kola máš, tím víc je vidět. Na zadku toho moc neseřídíš. Tady je můj protokol po výměně silentbloků ramene a stabíku.

post-4056-1182666194_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak na to tak koukám tak už to máš taky trochu chycený co? Hlavně ta jednotlivá sbíhavost je bych řek dost rozdílná na každý straně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja taky marne premyslel jak by se to asi dalo udelat.To A je urcite lepsi jinak by to v zatackach nesedalo vubec ale radeji jsem se chtel ujistit jestli naka finta na to neni.Snad se ty gumy hned tak nesjedou po vnitrku. :feve:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli máš nějaký šírší pneu, třeba 225 tak počítej s tím že se vnitřky sjedou do hladka a na prostředku budeš mít ještě tak 2mm vzorku, měl jsem to samý a to mám na jedný straně odklon 2st. a na druhý 1st.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jen pro zajimavost jak je to vubec s geometrii zadni napravy????Da se to serizovat???Dal jsem ted na octu 17 kola a pripadaji mi docela dost do A .Na geometrii jsem byl predtim s 15 kama a byla OK.

Ja to ted resim taky, pravy se mi zjizdi z vnejsi strany asi 1,5cm sirky ponekud malo, spis nesjizdi, a auto tahne mirne doprava. V servise mi rek, ze mozna silentbloky, mozna hnuta naprava (koupena zde) a nebo ze s tim neco malo dokazou udelat pote, co za 800 zmeri geometrii :) Ale pry opravdu dost malo, zpusob nerikal, asi kladivo :) Spis mam ale pocit, ze mi udelali blbe predni po vymene tehlic :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jestli máš nějaký šírší pneu, třeba 225 tak počítej s tím že se vnitřky sjedou do hladka a na prostředku budeš mít ještě tak 2mm vzorku, měl jsem to samý a to mám na jedný straně odklon 2st. a na druhý 1st.

No mam 215/45 r17 zatim jsou nove tak uvidime jak to bude vypadat po delsim jezdeni.Ale docela by me stvalo kdyby po 5 tis byly na vyhazov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...