Jump to content
cicik2

Prevodovka 1.6

Recommended Posts

No já četl že to dělají i 1.6 55Kw.Mají stejnou převodovku 02K.Ale asi budou mít jiné označení protože slabší 1.6 má jiné převody.Vzhledem k tomu, ze chci 1.6 55Kw koupit, tak mě podobné zvěsti dělají pořádné vrásky na čele. Převodovka z TDi no..co se týče spotřeby a hlučnosti asi by to bylo super, ale ty převody k benzínovému motoru opravdu moc nepasují,ale docela by mě zajímalo jak by 1.6 s touto převodovkou jezdila.Nevím 55Kw má docela naftovou charakteristiku(max výkon při 4600ot a točivý moment 120Nm už při cca1500ot-má ráda nižší otáčky, tak by se jí to třeba mohlo líbit.Jet takhle po dálnici 140-zařazenou V. -otáčky motoru 2500.....

U 1,6/55kW s tímhle problém není, jen u 74 a 75kW.

Má někdo přijatelný vysvětlení, proč se ty nejty stříhaj u 74/75 a u 55kw/ SDI ne ?

Vysvětlení je jednoduché - krouticí moment motoru. Dále si dovoluji tvrdit, že je nesmyslné tvrzení, o vlivu prokluzu jednoho kola na utržení nýtů. Ten kdo to tvrdí, neměl tuto převodovku rozebranou. Snad by se to mohlo stříhnout tím, že se protáčející kolo náhle zasekne. Nicméně předvěst utržení nýtů je pocukávání při rozjezdu na II. a III převod. stupeň. II - 30 až 45 Km/hod a III - kolem 60 Km/hod. Je to známka, že nýty jsou uvolněné. Doporučuji nejezdit a neprodleně opravit. V opačném případě se cena opravy může vyšplhat do několika desítek tisíc. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 55Kw toč. moment 135Nm, 1.6 74/75Kw toč. moment 145Nm.Ten rozdíl zas není tak velký.A nepoužili náhodou v typu 02K DUU nýty z trochu jiného materiálu?Případně od jiného dodavatele?

Share this post


Link to post
Share on other sites
No já četl že to dělají i 1.6 55Kw.Mají stejnou převodovku 02K.Ale asi budou mít jiné označení protože slabší 1.6 má jiné převody.Vzhledem k tomu, ze chci 1.6 55Kw koupit, tak mě podobné zvěsti dělají pořádné vrásky na čele. Převodovka z TDi no..co se týče spotřeby a hlučnosti asi by to bylo super, ale ty převody k benzínovému motoru opravdu moc nepasují,ale docela by mě zajímalo jak by 1.6 s touto převodovkou jezdila.Nevím 55Kw má docela naftovou charakteristiku(max výkon při 4600ot a točivý moment 120Nm už při cca1500ot-má ráda nižší otáčky, tak by se jí to třeba mohlo líbit.Jet takhle po dálnici 140-zařazenou V. -otáčky motoru 2500.....

U 1,6/55kW s tímhle problém není, jen u 74 a 75kW.

Má někdo přijatelný vysvětlení, proč se ty nejty stříhaj u 74/75 a u 55kw/ SDI ne ?

Vysvětlení je jednoduché - krouticí moment motoru. Dále si dovoluji tvrdit, že je nesmyslné tvrzení, o vlivu prokluzu jednoho kola na utržení nýtů. Ten kdo to tvrdí, neměl tuto převodovku rozebranou. Snad by se to mohlo stříhnout tím, že se protáčející kolo náhle zasekne. Nicméně předvěst utržení nýtů je pocukávání při rozjezdu na II. a III převod. stupeň. II - 30 až 45 Km/hod a III - kolem 60 Km/hod. Je to známka, že nýty jsou uvolněné. Doporučuji nejezdit a neprodleně opravit. V opačném případě se cena opravy může vyšplhat do několika desítek tisíc. ;)

Pitomost...

Rozdíly v kroutícím momentu jsou tak malé, že se tahle teorie vylučuje. Jde tam jen o to, že použité nýty mají malou pevnost ve střihu, proto se buďto převrtává na větší nebo se používá opravná sada s pevnějšímy šrouby. To by například očipovaná 55kW trhala ty nýty taky a o tom jsem teda ještě neslyšel...

A nějaký pocukávání, nevim nevim... To jako, že když mi při popojíždění pocukává, tak se mám připravit na nejty nebo co? Mám tam repas převodovku a je na ní najeto nějakejch 15tis. a bez problémů ti na asfalt udělám dvě černý čáry, nemyslíš že už bych ty nejty měl urvaný(teď už šrouby)? To pocukávání dělaj volný poloosy nebo vůle na zubech a ne diferák...

Jedná se jednoduše o konstrukční chybu, kterou si uvědomili, ale nebere se jako reklamace.

Jestli ti ani tohle nestačí, tak požádám známýho co dělá převodovky jak na série tak do závoďáků o přesnější vyjádření, lepšího člověka u nás v okolí nenajdeš a zrovna od něj mám převodovku...

Sorry, ale :smich:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nastesti neni moje, kdyz se ale podivas o par radku vyse, uvidis, ze ja mam vyreseno.

Tohle je nafoceny u kolegy automechanika, vozi oktavky z rise a obcas tam takhle levne koupi autak s touhle zavadou. Blby je ze tyhle boxy uz pomalu dochazej i na srotakach a pod 15000 Kc se jeta neda koupit, navic nevis co kupujes. Proto jsem rad ze jsem poresil jak jsem poresil :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

Share this post


Link to post
Share on other sites
No já četl že to dělají i 1.6 55Kw.Mají stejnou převodovku 02K.Ale asi budou mít jiné označení protože slabší 1.6 má jiné převody.Vzhledem k tomu, ze chci 1.6 55Kw koupit, tak mě podobné zvěsti dělají pořádné vrásky na čele. Převodovka z TDi no..co se týče spotřeby a hlučnosti asi by to bylo super, ale ty převody k benzínovému motoru opravdu moc nepasují,ale docela by mě zajímalo jak by 1.6 s touto převodovkou jezdila.Nevím 55Kw má docela naftovou charakteristiku(max výkon při 4600ot a točivý moment 120Nm už při cca1500ot-má ráda nižší otáčky, tak by se jí to třeba mohlo líbit.Jet takhle po dálnici 140-zařazenou V. -otáčky motoru 2500.....

U 1,6/55kW s tímhle problém není, jen u 74 a 75kW.

Má někdo přijatelný vysvětlení, proč se ty nejty stříhaj u 74/75 a u 55kw/ SDI ne ?

Vysvětlení je jednoduché - krouticí moment motoru. Dále si dovoluji tvrdit, že je nesmyslné tvrzení, o vlivu prokluzu jednoho kola na utržení nýtů. Ten kdo to tvrdí, neměl tuto převodovku rozebranou. Snad by se to mohlo stříhnout tím, že se protáčející kolo náhle zasekne. Nicméně předvěst utržení nýtů je pocukávání při rozjezdu na II. a III převod. stupeň. II - 30 až 45 Km/hod a III - kolem 60 Km/hod. Je to známka, že nýty jsou uvolněné. Doporučuji nejezdit a neprodleně opravit. V opačném případě se cena opravy může vyšplhat do několika desítek tisíc. ;)

Pitomost...

Rozdíly v kroutícím momentu jsou tak malé, že se tahle teorie vylučuje. Jde tam jen o to, že použité nýty mají malou pevnost ve střihu, proto se buďto převrtává na větší nebo se používá opravná sada s pevnějšímy šrouby. To by například očipovaná 55kW trhala ty nýty taky a o tom jsem teda ještě neslyšel...

A nějaký pocukávání, nevim nevim... To jako, že když mi při popojíždění pocukává, tak se mám připravit na nejty nebo co? Mám tam repas převodovku a je na ní najeto nějakejch 15tis. a bez problémů ti na asfalt udělám dvě černý čáry, nemyslíš že už bych ty nejty měl urvaný(teď už šrouby)? To pocukávání dělaj volný poloosy nebo vůle na zubech a ne diferák...

Jedná se jednoduše o konstrukční chybu, kterou si uvědomili, ale nebere se jako reklamace.

Jestli ti ani tohle nestačí, tak požádám známýho co dělá převodovky jak na série tak do závoďáků o přesnější vyjádření, lepšího člověka u nás v okolí nenajdeš a zrovna od něj mám převodovku...

Sorry, ale :smich:

Rozdíly jsou relativně malé, ale musíš přičíst rozdíl v průměru kol při stejné rozteči děr na těle satelitů diferáku a jiné poměry převodových stupňů. V konečném důsledku zjistíš, že výsledný tlak na nýty je mnohem vyšší. Nechtěl jsem ovšem rozpitvávat detajly. Myslím, že o tomto tohle forum není!

Jen pro názornost přikládám popis stálého poměru rozvodovky 55 a 74KW

post-10891-1187887121_thumb.jpg

Ještě něco málo k tomu, co jsem psal o pocukávaní při rozjezdu: Jedná se o projev, který se začne projevovat pozvolna a nemá na to vliv teplota motoru. Prostě se to děje za každých okolností. Dále musíš vědět, že motor je OK. Když cuká za studena a teplý je v pořádku, hledej závadu na motoru.

Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Volné klouby na polosách se projevují většínou lupáním a vůle na zubech ???... Myslíš v převodovce? To snad ne!

Ale znovu si musím připomenout, že toto forum je o tom jak poradit a pomoct, ne o rozpitvávání volovin. :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím že pokud se nesežene originální, tak nezbyde než tam dát nějakou jinou.02J jsou prý bezproblémové, akorát mají jiný systém řezení takže se musí nahradit táhla bovdeny.Za zkoušku by stála převodovka z 1.8 20V není moc dlouhá, ale spíš dost krátká.A nebo co z 2.0MPi...a na 02J se dá dodělat šestý stupeň :w00t1:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myslím že pokud se nesežene originální, tak nezbyde než tam dát nějakou jinou.02J jsou prý bezproblémové, akorát mají jiný systém řezení takže se musí nahradit táhla bovdeny.Za zkoušku by stála převodovka z 1.8 20V není moc dlouhá, ale spíš dost krátká.A nebo co z 2.0MPi...a na 02J se dá dodělat šestý stupeň :w00t1:

Nejpodobnější je 02J CZM. Přeji hodně štěstí. :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak když už tu píšete co byste kdo chtěl za převodovku, tak já bych chtěl 6kvalt z Tourana 1,6/75kW a byl bych ochotnej za ní dát třeba 20-25 tis. ale nedaj se sehnat ani v německu, takže pochybuju že jí někdy objevím...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Kopsi, zkontroluj si elektriku, zap. kabely, svicky, kontakty atd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvedni predek - zarad rychlost a otacej kolem obema smery - cukanim - pokud bude velka vule - homok. klouby opotrebene - pokud je vule mala tak snad hledat jinde

Share this post


Link to post
Share on other sites
mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Kopsi, zkontroluj si elektriku, zap. kabely, svicky, kontakty atd.

Přikláním se k elektřině. Nezapomeň na teplotu chlad. kapaliny a váhu vzduchu. ( 30°C = 1500 - 2000 ohmů měřeno mezi svorkou 2 a 4 na váze vzduchu 1 a 3 na snímači chladící kapaliny.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Nevzpomenes si pls jaka byla nejnovejsi oktavka u ktere se zavada projevila ? Mam 1.6/75kW MR2002 (vyroba tusim unor 2002 ) a podle servisky je tam taky prevodovka DUU, tak jestli to muzu taky ocekavat.

Diky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Nevzpomenes si pls jaka byla nejnovejsi oktavka u ktere se zavada projevila ? Mam 1.6/75kW MR2002 (vyroba tusim unor 2002 ) a podle servisky je tam taky prevodovka DUU, tak jestli to muzu taky ocekavat.

Diky.

2000, ale myslím, že tyto převodovky jsou všechny stejné. ( Rád bych se mýlil )

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Netvrdím, že jsem nej. v republice, ale několik těchto převodovek jsem udělal a u všech se počátek této závady projevil stejně. ( cukání při rozjezdu )

Nevzpomenes si pls jaka byla nejnovejsi oktavka u ktere se zavada projevila ? Mam 1.6/75kW MR2002 (vyroba tusim unor 2002 ) a podle servisky je tam taky prevodovka DUU, tak jestli to muzu taky ocekavat.

Diky.

U 75kW s převodovkama už problém není, už jsem to tu někde psal, bylo to jen u 74kW a i poslední už to měly v pohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mě to pocukává při rozjezdu a za studena. Není to motorem, prostě ráno po nastartování na první světelné křižovatce při rozjezdu mi to cuká, ale skutečně jen při rozjezdu. Po ohřevu je vše OK. Spíš mi to připadá jako od spojky, ale co to je, to fakt netuším, protože jsem ji ještě neměl rozdělanou. Některé lamely měly v sobě pružiny jako tlumiče torzních kmitů, jak je to řešeno tady, není tam něco obdobného, co se za studena třeba nějak přilepí ???

Jsou tam taky pružiny, teda aspoň jestli si dobře pamatuju, je možný že je máš unavený a cuká ti to...

ale ještě jedna blbá otázka, proč mi to dělá jen za studena ?

Kopsi, zkontroluj si elektriku, zap. kabely, svicky, kontakty atd.

Přikláním se k elektřině. Nezapomeň na teplotu chlad. kapaliny a váhu vzduchu. ( 30°C = 1500 - 2000 ohmů měřeno mezi svorkou 2 a 4 na váze vzduchu 1 a 3 na snímači chladící kapaliny.)

chlapi v elektrice to není, motor točí normálně. opravdu to jde od spojky. přenese se to až do volantu a auto se normálně při rozjezdu rozklepe. Musím ubrat a spojku při rozjezdu přidržet, aby se trochu proklouzla a nešla ihned do záběru. Prostě to je tam, ale proč safra jen při studeném ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
co tím myslíš poslední ??? jaký rok už byl v pohodě :kol-52:

To právě je ten problém, to je věc kterou snad nikdo neví...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak co ja vim tak uz na nove prevodovce - cca rok 2000 a vejs je nejake vyrobni cislo ci oznaceni a ta prevodovka je uz gut.

To oznaceni je napr. takto videt, ale pokud budete mit starsi prevodovku tak to ani nehledejte - je to viditelne z vrchu u razeni :

post-3876-1188047563_thumb.jpg

Edited by Octavka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to můžu potvrdit, nic jsem na ní neviděl. Mohli by jste mi poradit chlapy, jak zjistím bezpečně kód od té převodovky? Servisku nemám, na tipovém štítku vzadu v kufru jsem kód převodovky hledat taky marně. Auto je vyrobené 03.98 Motor AKL, převodovka 02K :feve:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...