Přejít na obsah

Hladina v nádrži ostřikovačů - kontrolka


Šváb

Doporučené příspěvky

Jo, jo, dává se stále méně a méně věcí, šetřit se musí. Doteď jsem měl většinu aut s ostřikovačema světel, tak jsem tuto kontrolu měl, ale teď tak nějak tuším, že tam nebude, auto jsem si nekonfiguroval, takže ostřikovače světel nemám, ačkoli je to perfektní věc a bez nich už další auto nechci. :)

Řeším to tak, že když si vzpomenu tak doplním kapalinu do plna a stále udržuji vysokou hladinu. Až to někdy přestane bez varování stříkat na dálnici, tak budu asi nadávat, ale je to moje blbost, mohl jsem si doobjednat kontrolu vody v ostřikovačích... A nebo ještě dodatečně dodělat spolu s ostřikovačema světel, nad čím vážně uvažuji. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, když ale přestane stříkat na dálnici a ještě navíc v zahraničí, kde není benzínka každých pár kilometrů, tak máš o krásný výhled na nějakou chvilku postaráno. To byla situace, kdy jsem byl za kontrolku vděčný, pak člověk mohl ještě párkrát ostříknout a šetřil si to. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Můžu se zeptat,jestli těm co mají kontrolku hladiny odstřikovače a nemají maxi Dot se kontrolka rozsvítí při otočení klíčkem. Někde jsem totiž četl, že budíky jsou tři nejnižší verze,nevyjižší-maxi DOT a střední. Ta se údajně liší od nejnižší stříbrným rámečkem budíků a ten údajně to čidlo má. Avšak při otočení klíčkem kontrolka nesvítí tak nevím.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

presne tak, vim ze se to dava snad jen do aut s ostrikovaci svetel, kde je automaticky vetsi nadrzka misto 3 myslim 5 litru, aspon u Octavie, to takhle je... wink.gif

da se to koupit na vrakacich, jinak jsem to nikde snad nezahledl...

Podle etky to ale není pravda.. jsou dvě malé nádrže (jedna s čidlem, druhá bez čidla) a jedna velká nádrž s čidlem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to trosku jinak u FIIfc, koukal jsem na modelový rok 2012 (to mám já). Ta nádržka je opravdu v etce 3x, ale dvě pozice jsou stejné (dle čísla).. Je totak, že na každou nádržku se nechá osadit čidlo hladiny. U těch co čidlo nemají je ucpávka + matice, u těch co mají je čidlo + matice.. Takže asi v rámci šetření se už ani u maxidotů nemontují čidla hladiny vody v nádržce odstřikovačů... jiné vysvětlení nevidím. Moje předešlá FI combi měla z výroby maxiiik bez ostřiků světel a kontorlu měla! Pak roomster ten byl socka, ten neměl nic a teď FIIfc. combi - červená popelnice s výbavou ambiente plus, čočkama a maxidotem (nový název výbavy socka edition!), protože u ŠA se za chvíli bude platit i za sedačky, volant a pásy - jinak tam bude asi bydlo, řídítka z kola a šňůra na prádlo na uvázání aby cestujicí nevypadli, protože dveře budou také za příplatek! No nic, budu tahat dráty a nějak to dobastlím.. Kdyby jste měl někdo nějaké díly na prodej, tak je koupím :-) ..

PS já vím je to na jinou sekci..

FIIfc.jpg

Editováno: , autor: Bobik_a
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Po delší době bych oživil toto téma. O víkendu jsem dodělával čidlo hladiny. Nárazník jsem dolu nedával, stačilo sundat plastový kryt podběhu a nárazník odšroubovat u blatníku. Je to pak sice ježek v kleci, ale nakonec se mi nádobku podařilo vyndat.

 

Měl jsem ale pak problém s dírou pro čidlo. Vrták 28mm nemám, takže jsem použil nůž a pilník... No nakonec jsem radši koupil celou nádržku i s dírou. Teklo mi to i za použití silikonu :kol-17: Je možné, že u faceliftu už je díra pro čidlo připravená, protože nyní už jde koupit jen nádržka s otvorem, který jde zaslepit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřebné díly:
7M0 919 376 - čidlo - 234 Kč
7M0 973 202 - konektor - 192 Kč
7M0 919 382 - těsnění - 61 Kč
6U0 972 505 A - 2x pin do konektoru čidla - 20 Kč (nebo 1x drátek s již nalisovanými dvěma piny - 000 979 133 EA)
N 903 585 01 - 1x pin do konektoru na panelu přístrojů - 10 Kč (nebo 1x drátek - 000 979 009 EA)
8 mm očko na uzemnění
+ vodiče (k panelu přístrojů tak 2-3 m, na uzemnění stačí bohatě metr)

 

6Q0 955 453 P - nádržka s otvorem pro čidlo malá - 762 Kč

Postup (MR2010, před facelift):
Fotil jsem pouze mobilem a né všechno... Je třeba sundat levé přední kolo, vyndat plastový podběh, odšroubovat dva šrouby mezi blatníkem a nárazníkem. Sundaval jsem též mlhovku a u ní odšrouboval ještě jeden šroub nárazníku (to možná není nutné). Z nádržky odpojit a vysunout čerpadlo, nádržku odšroubovat (3 matice) a teď přijde ten ježek v kleci (je dobré odpojit svorkovnice z předního světla - hlavní velkou + blinkr). Po úspěšném vyndání nádržky by se měl zepředu vyvrtat otvor 28mm (je na nádržce naznačený). Já takový vrták neměl a i se mi zdá 28mm dost. Nakonec jsem skončil u nové nádržky. Pak je také otázka, jestli nekoupit větší nádržku (nevím, jak jsou řešeny ostřiky světel, jestli tam není otvor pro druhé čerpadlo...), protože stojí polovinu. Musel by se ale už sundavat nárazník. Mně ta dvoulitrová objemem u F1 vyhovovala (ale bylo tam právě čidlo). Když máme čidlo s těsněním namontované, pořádně vymýt nádržku a je čas na drátování...

Je třeba natáhnout od čidla jeden vodič do interiéru do svorkovnice k budíkům a druhý uzemnit. Mělo by se zemnit na "zem pro čidla" do hlavního kabelového svazku. Lze jí vzít např. hned vedle u čidla teploty (vedle mlhovky). Já jsem příliš nechtěl zasahovat do stávající instalace, tak jsem čidlo uzemnil na klasickou kostru (kostřící bod pod baterkou). Čidlo funguje tak jak má (má na rozdíl od např. teplotních čidel jen dva stavy...). Do konektoru by se mělo koupit ještě těsnění k vodičům. Já jsem vodiče omotal izolačkou a pak zalil lepidlem (nějaké pružné, něco na způsob chemoprénu).

Druhý vodič k panelu přístrojů jsem vedl přes dělící mezistěnu. Bohužel u F2 už to není jako u F1. U F1 byl v mezistěně takový velký konektor, kam se přidal na každou stranu pin a bylo hotovo. U F2 je opravdu jen průchodka pro velký svazek, který by bylo dost obtížné rozmotávat, hned před průchodkou už se dost větví atd... Takže jsem vodič protáhl kolem té průchodky horem (je tam těsnění, tak snad se kabel neucvakne...). Bohužel jsem nefotil. Nicméně je třeba sundat štěrače (bez stahováku to asi nepůjde), plast pod stěrači, samotnou mezistěnu a mechanizmus stěračů. Zní to dost zlověstně, ale je to pár šroubů. Pod mechanizmem stěračů se nachází právě průchodka do interiéru. No a v interiéru je třeba vycvaknout rámeček kolem budíků (je spojený s horním částí krytu hřídele volantu) a pak vymontovat budíky. Do velké svorkovnice budíků je třeba kabel napinovat na pozici 30. Tady pozor, u faceliftu je změna. Má už jen jednu svorkovnici a nezjišťoval jsem jaký je to pin. V konektoru je hodně málo místa a navíc je pin hodně malý, tak tady bych příště už snad nekupoval samotný pin, ale ten kus kablíku se dvěma piny za těch šílených asi 70 Kč a napojil to.

No a pak to všechno dát zase zpátky, konektor k čidlu jsem připojil až po namontování nádržky zpět. Stačí odmontovat mlhovku a je tam krásně vidět. Poslední krok je překódovat budíky, aby s čidlem počítaly.

 

Pokud je u faceliftu už v nádržce zaslepená díra, tak by to možná šlo bez demontáže nádržky. Mohlo by stačit demontovat mlhovku a asi podběh. Vyndá se záslepka a šoupne se tam čidlo (těsnění už tam je, netřeba ho kupovat).

 

Přikládám pár fotek.

post-1042-0-84420700-1380654830_thumb.jp

post-1042-0-46601500-1380654838_thumb.jp

post-1042-0-58284600-1380654846_thumb.jp

post-1042-0-64539500-1380654853_thumb.jp

post-1042-0-79561300-1380654860_thumb.jp

post-1042-0-41804800-1380654866_thumb.jp

post-1042-0-65131600-1380654871_thumb.jp

post-1042-0-12701700-1380654878_thumb.jp

post-1042-0-41594300-1380654892_thumb.jp

post-1042-0-46660800-1380654899_thumb.jp

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Caute trocha to tu ozivim mam/mal by som v plane dorabku kontrolu vody v ostrekovacoch...Ostrek svetiel mam bolo to dorabane casom od vyroby neboli,co sa tyka dielou tak zohnat by som si ich vedel potrebujem len vymenit nadrzku za vacsiu a natiahnut kable olus nakodovat,,,,vedel by niekto z sk najlepsie zapad vsetko nahodit aby som nemusel za robotu platit skodovke dakujem auto inak fabia 2 facelift s maxidotom

A hlavne co kam sa ma zapojit presne

Editováno: , autor: ifkoo1131
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahojte, prikladám aj svoju skúsenosť z montáže. Mám Fabiu II po facelifte s Maxidotom (MR2011) a v tomto prípade to bolo dosť jednoduché, nemusel som demontovať predný nárazník, stačilo dať dole koleso na strane spolujazdca a demontovať podblatník. Nádobu som vymontoval, bola uchytená na dvoch šróboch na bokoch, výhoda bola, že už tam bol vyznačený bod, kde treba snímač umiestniť, mám 3,5l bez ostreku svetiel. Vyvrtal som to stupňovým vrtákom a zvyšok dočistil nožom, potom prepláchol, namontoval snímač s tesnením a naťahal drôty až k budíkom (najtenšie sa mi podarilo zohnať 0,5mm). Jeden mám napojený na pozícii 17 a druhý som dal na pozíciu 20 (kostra pre snímače). Kamarát to dal na PC, zapol funkciu, hneď sme to vyskúšali a fungovalo. Všetky diely som objednával na skoda-diely.sk(cz) (dúfam, že neporuším pravidlá, keď to zverejním) a vyšlo ma to na komplet na cca 20€ (540CZK).

Editováno: , autor: bgoldberg
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...