Přejít na obsah

Co vybrat - 1.8T nebo 1.8T 4x4


xkali

Doporučené příspěvky

Pravotočivá zatáčka se sněhovou břečkou a s Tatrou v protisměru může být vlivem Haldexu u OI bez ESP hodně napínavá.(V okamžiku připojení Haldexu auto je chvilku silně nedotáčivé a nechce zatočit a ta Tatra se blíží...).

[/quote

Mam r.v. 2003 4x4 a puvodni majitel se na ESP do zakladni vybavy vysra... Koupil jsem ji pred rokem v listopadu,takze zima jak vime nebyla moc zimovni,takze jsem si vyzkousel jenom par veci,ale to s tou breckou a nedotacivosti sem to poteseni jeste nemel,a do truhly se mi rozhodne jeste nechce!Lukash a vy ostatni 4kolovi mate ESP nebo ne?Pokud ne muze to byt fakt az tak zhave jak se pise nahore!Protoze o te Tatre v zatacce plne nalozene drevem se mi asi zacne zdat! :feve::feve::feve::feve:;)

Ahoj,zachovej klid, já jsem to napsal protože to byl jeden z mých nejhorších zážitků za 30 let jezdění, který nakonec dopadl dobře, jen jsem se otřel o přední kolo, ale smrtelný pot jsem měl na zádech ještě večer.Jen jsem chtěj upozornit na nebezpečí v pravotočivé zatáčce kdy hrozí protočení předního kola a po připnutí Haldexu to hodí vůz rovně tedy do protisměru.V levotočivé zatáčce je to trochu lepší, skončíš v příkopě-tedy pokud tam je, jestli je tan 30 metrovej sráz, je to taky blbý.Ale když už tuto informaci máš, dáš si pozor a je to v pohodě.Mě jen zarazilo, že v příspěvcích kluci psali o blbnutí na sněhu a nikdo nepsal o tomto fyzikálním jevu, který je v OI bez ESP velmi nebezpečný.

No to jsi me zrovna moc neuklidnil! ;) Verim,ze ale tento jev se promeni pokud pojedu jako hovado do te zacatky predpokladam!Pokud to zase nejak nebudu prehanet a nebudu mit plny plyn tak by to nemel byt real,ne?Neni potom na tady tech 4kolkach prepnout ten haldex na stalych 4x4?To ale haldex nema moc rad,a sere se,ne?

Jo ta břečka je přesně co jsem měl na mysli - těžko se to vysvětluje, protože kdo nezažil nepochopí. Hele řešení je to auto rozhodit hned před zatáčkou a projet jí řízeným smykem ne? ;););) Holt ne nadarmo je u manuálu psáno, že 4x4 je super, ale abych nepřeceňovali svoje schopnosti ;)

Ale kdo tohle budete číst, nebojte - 4x4 je SUPER !!! a koupil bych si jí znovu - ale možná už raděj s ESP (ostatně dá se vypnout, že)

Mimochodem, je to sice zakázaný - ale řetězy na všech čtyřech taky nejsou k zahození, pak je skoro jako rolba ;) ;)

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ta břečka je přesně co jsem měl na mysli - těžko se to vysvětluje, protože kdo nezažil nepochopí. Hele řešení je to auto rozhodit hned před zatáčkou a projet jí řízeným smykem ne? ;););) Holt ne nadarmo je u manuálu psáno, že 4x4 je super, ale abych nepřeceňovali svoje schopnosti ;)

Ahoj, to máš pravdu je lepší pokusit se přinutit Haldex připojit se před zatáčkou.Ten můj zážitek se nestal v žádné super rychlosti, jel jsem ani ne 45km/h ale netrefil jsem se přesně do vyjetých kolejí v zatáčce a hráblo mi pravé kolo Haldex se připnul hodil mě dopředu a Oktávka zaboha nechtěla zahnout, jela to pořád rovně.Na úzké horské silnici s dřevařskou Tatrou v protisměru to byla zoufalá situace.Je škoda, že není možnost Haldex připnout trvale, v zatáčkovité horské silnici by se to opravdu hodilo.Jinak je Haldex bezvadnej jen v ostrých serpentýnách je třaba být velice opatrný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ta břečka je přesně co jsem měl na mysli - těžko se to vysvětluje, protože kdo nezažil nepochopí. Hele řešení je to auto rozhodit hned před zatáčkou a projet jí řízeným smykem ne? ;););) Holt ne nadarmo je u manuálu psáno, že 4x4 je super, ale abych nepřeceňovali svoje schopnosti ;)

Ahoj, to máš pravdu je lepší pokusit se přinutit Haldex připojit se před zatáčkou.Ten můj zážitek se nestal v žádné super rychlosti, jel jsem ani ne 45km/h ale netrefil jsem se přesně do vyjetých kolejí v zatáčce a hráblo mi pravé kolo Haldex se připnul hodil mě dopředu a Oktávka zaboha nechtěla zahnout, jela to pořád rovně.Na úzké horské silnici s dřevařskou Tatrou v protisměru to byla zoufalá situace.Je škoda, že není možnost Haldex připnout trvale, v zatáčkovité horské silnici by se to opravdu hodilo.Jinak je Haldex bezvadnej jen v ostrých serpentýnách je třaba být velice opatrný.

Existuje upravená jednotka pro haldex, která ti umožní různý režimy, třeba i to trvalý připojení zadku. Potom máš někde na přístrojovce volič režimů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existuje upravená jednotka pro haldex, která ti umožní různý režimy, třeba i to trvalý připojení zadku. Potom máš někde na přístrojovce volič režimů.

Ahoj to bylo nejleší řešení, bylo by to podobné jako to má Suzuki Vitara.Asi nemáš nějaké bližší informace, kde se poptat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existuje upravená jednotka pro haldex, která ti umožní různý režimy, třeba i to trvalý připojení zadku. Potom máš někde na přístrojovce volič režimů.

Ahoj to bylo nejleší řešení, bylo by to podobné jako to má Suzuki Vitara.Asi nemáš nějaké bližší informace, kde se poptat?

Bližší info nemám, ale viděl jsem to i na netu, zkus pohledat. Vím že to existuje, kluci na zákaznickým měli jedno auto s takovýmhle nastavováním, něco tam dodělávali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 30000 je to zajimave,ale pocital bych i s tak 2 litry spotreby nahoru! :):feve: Zrovna si uz dva dny faram a ctu jednotlive clanky o haldexu,ale porad mi neni znama presna funkce! :help: Jedu dejme tomu 60km/h na 3 otacky 2500 je zapojeny haldex,chci preradit na 4-ku pusitm plyn zmacnu spojku,zaradim a pridavam plyn,co se deje s haldexem?Je to v tu chvili predohrab nebo 4-kola?Dalsi,co mate na mysli tim,ze proklouznou predni kola,jako ze se prohrabne nebo proste zaberou?Do jake doby je zapojeny haldex a kdy se vypina?No a to s tou tatrou,jo zabere haldex jedu rovne,ale pokud dam okamzite nohu z plynu,a treba jeste pribrzdim,tak kola nejsou v zaberu a ten efekt nedotacivosti by mel byt pryc,ne?Lukash,pro me blba jak to auto chces rozhodit?Mozna si budete myslet,ze jsem hnup,ale proste toto je na me moc!Tak prosim nekamenovat,ale lehce popsat,nebo odkazat na nejaky clanek!!!!!!!! :palec2: :palec2: :palec2:;) ;) ;):) :) :) :) Dikes bratri skodaci! :help:

Editováno: , autor: Chossse
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak prosim nekamenovat,ale lehce popsat,nebo odkazat na nejaky clanek!!!!!!!!

Nikdo tě kamenovat nebude, od toho je toto fórum abychom si pomáhali a myslím, že i ostatní kolegové přispějí svou radou, protože asi na všechno nevzpomenu.

Nejprve ti to vysvětlím teoreticky a pak na praktické jízdě.Teorie: Haldex je za situace kdy přední kola pohání vůz a neprotáčejí se na vozovce naprosto v klidu a čeká.V okamžiku kdy dojde k situaci,že kola ztratí kontakt s vozovkou (tedy začnou se protáčet) elektronika vyšle signál do spojky Haldexu a ta sepne, zadní kola zaberou a na krátký okamžik vrhnou vůz vpřed jen pár metrů než se celá soustava srovná.Zapnutí Haldexu je rychlá akce řádově 2-3 vteřiny( nevím to úplně přesně).Doba zapnutí a pohonu 4x4 je závislá od situace zdali i nadále pokračuje i jen částečný prokluz předních kol.Pokud se přední kola chytnou Haldex se zase odpojí a jen čeká kdy přední kola opět proklouznou.Takže vlastní jízda 4x4 může být vlastně i jen relativně krátký okamžik.

Praxe:napadl čerstvý sníh je ho 5cm a stále padá.Vyjíždíš do čestvého sněhu,máš kvalitní zimní gumy, přední kola bez problémů zabírají(na čerstvém sněhu mají dobrý záběr),Haldex je v klidu-jedeš jako dvojkolka.Přijíždíš k hlavní silnici tvar "T"-po ní už nějaká auta projela a klouže se.Zatáčíš doprava, přidáš více plynu a jedno kolo se protočí-jen trochu-Haldex se aktivuje a zadní kola tě začnou tlačit do silnice(mají dobrou oporu na čerstvém sněhu na vedlejší silnci) ale protože přední kola se smekají po uklouzaném sněhu na hlavní silnici nezatáčíš jak chceš ale jedeš rovně,jen 1-2 metry,po chvilce se přeci jen přední kola chytnou a jako 4x4 provedeš odbočení do prava a jedeš po hlavní silnici.Na ní, že je přeci jen trochu uklouzaná, přední kola se neustále trochu protáčí a tak se Haldex neodepíná a jedeš se 4X4 ani přeřazení ny vyšší rychlost zadní pohon neodepne, dojedeš pomalejší auto před sebou-nejsi sebevrah a tak přizpůsobíš jízdu jeho tempu, přední kola se zklidní a přestanou se protáčet a Haldex se odepne a dál pokračuješ již jen jako dvojkolka třeba celou cestu-je to závislé zdali se přední kola i jen trochu protočí aby se Haldex opět připojil nebo ne.

Situace, kdy jsem se málem vyboural byla jiná:Sluneční den , obleva, rovná silnice ozářená sluncem , mokrá, se se zbytky sněhu(jedu jako dvojkolka-Haldex neaktivován).Přijíždím k lesu, hodně přibrzďuji, vidím vrstvu sněhové břečky.Najíždím do pravotočivé zatáčky a přední kola se mi smeknou po sněhu( kdybych měl dvojkolku, nic by se nestalo i tak bych zahnul-rychlost byla malá) Haldex se připíná a tlačí mě vpřed,lekám se a zapomínám včas vyšlápnout spojku a Oktávka jede rovně a nechce mrcha zahnout, jen 2-3 metry, ale na úzké silnici je to průser-přeci jen vyšlapuji spojku přední kola se chytnou a já konečně zatáčím škrtajic rohem nárazníku o kolo Tatry.

Takže je velice důležitý ve 4X4 předvídat kdy se může zhoršit trakce předních kol a je důvod k aktivaci Haldexu.Ten přechod, byť krátkodobě je jako, když tě zezadu někdo postrčí-zvykneš si na to ale ze začátku se trochu lekneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dikes Rosta,naprosto super vysvetleno,hlava mi to vzala! :palec2::palec2: No hned jak napadne snih jdu nekam na parkac,si to vyzkouset,cviceni dela mistry! ;) Polsedni otazecka to ESP ten jev uplne vymaze?Dodelani toho by asi byla fest drahy napad,asi se to radsi naucim zvladnout jinak!

ESP tento jev eliminuje, protože pokud by mělo jít do průseru, tak auto koriguje vznikající smyk pomocí přibrždění jednotlivých kol.

Rosta to o funkci napsal naprosto přesně. Ještě k tomu přepínání režimů - to lze udělat až u OII tam je novější generace Haldexu a po výměně ŘJ se někam na palubku umístí přepínač - tuším je to normál, sport a 50:50. Pro naše old modely jsem takové řešení neviděl - jen to přeprogramování a to není úplně to co bych si představoval :(

Co se tý dodělávky týče, asi by to šlo - ale je to spousta dílů jednotka, brzd. válec, kroužek pod volant, snímač zrychlení (4x4 už jeden má, tak ten druhý ;)), něco kabeláže a někoho kdo to udělá :D

Editováno: , autor: lukash
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dikes Rosta,naprosto super vysvetleno,hlava mi to vzala! :palec2: :palec2: No hned jak napadne snih jdu nekam na parkac,si to vyzkouset,cviceni dela mistry! ;) Polsedni otazecka to ESP ten jev uplne vymaze?Dodelani toho by asi byla fest drahy napad,asi se to radsi naucim zvladnout jinak!

ESP ti pomůže pokud kola mají oporu na silnici, ale pokud se kloužou po sněhu tak se systém sice snaží kola přibrz'dovat ale v praxi ti to nepomůže protože pneumatika nemá oporu a vesele se klouže dál.ESP je dobré na vodě, kde s výjimkou aquaplaningu ti pomůže vždy.Obecně ti ESP pomůže jen pokud nedojde k překročení fizikálních limitů působících na pneumatiku a ta neztratí kontakt s vozovkou.Pokud pneumatika ztratí kontakt s vozovkou tak systém ESP selže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dikes Rosta,naprosto super vysvetleno,hlava mi to vzala! :palec2: :palec2: No hned jak napadne snih jdu nekam na parkac,si to vyzkouset,cviceni dela mistry! ;) Polsedni otazecka to ESP ten jev uplne vymaze?Dodelani toho by asi byla fest drahy napad,asi se to radsi naucim zvladnout jinak!

ESP ti pomůže pokud kola mají oporu na silnici, ale pokud se kloužou po sněhu tak se systém sice snaží kola přibrz'dovat ale v praxi ti to nepomůže protože pneumatika nemá oporu a vesele se klouže dál.ESP je dobré na vodě, kde s výjimkou aquaplaningu ti pomůže vždy.Obecně ti ESP pomůže jen pokud nedojde k překročení fizikálních limitů působících na pneumatiku a ta neztratí kontakt s vozovkou.Pokud pneumatika ztratí kontakt s vozovkou tak systém ESP selže.

V tom pripade,ten tvuj pribeh s tatrou by byl stejny i s ESP!Je tak?No i tak se ESP pokusim nekde sehnat a nechat montnout!:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dikes Rosta,naprosto super vysvetleno,hlava mi to vzala! :palec2: :palec2: No hned jak napadne snih jdu nekam na parkac,si to vyzkouset,cviceni dela mistry! ;) Polsedni otazecka to ESP ten jev uplne vymaze?Dodelani toho by asi byla fest drahy napad,asi se to radsi naucim zvladnout jinak!

ESP ti pomůže pokud kola mají oporu na silnici, ale pokud se kloužou po sněhu tak se systém sice snaží kola přibrz'dovat ale v praxi ti to nepomůže protože pneumatika nemá oporu a vesele se klouže dál.ESP je dobré na vodě, kde s výjimkou aquaplaningu ti pomůže vždy.Obecně ti ESP pomůže jen pokud nedojde k překročení fizikálních limitů působících na pneumatiku a ta neztratí kontakt s vozovkou.Pokud pneumatika ztratí kontakt s vozovkou tak systém ESP selže.

V tom pripade,ten tvuj pribeh s tatrou by byl stejny i s ESP!Je tak?No i tak se ESP pokusim nekde sehnat a nechat montnout!:)

Ano,ESP by mi nepomohlo,přední kola neměla oporu obě se klouzala.Jedno kolo na nápravě musí mít oporu aby ESP fungovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen zopakuji, čtyřkolka v 1.8T je zcela raritní kombinace. A co to znamená v případě jakékoliv poruchy nebo problému si každý spočítá sám. Spotřeba (aspoň podle kolegy, který se jí teď zbavil) nešla pod 9,5.

na tipcars jsem na jednu narazilje to 1.8 T 20V 4x4 hatchback 144897km a cena 189000 kč ... a mělo by to být tady v tomhle bazaru www.autojuka.com

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si koupil taky 1.8T 4x4, sedana

Uz aby napadl snih, at to muzu vyzkouset . Ale zatim po tech prvnich 150km spokojenost. Spotreba 7,7 na kratsich vzdalenostech (cca 15km).

Je to 2004, a ma to ESP

Tak to je štěstí, mám pocit, že se po uvedení OII přestaly záhy vyrábět. :) Tak spoustu spokojených kilometrů bez komplikací. Jinak včera jsem chvíli jezdil s obyč 1.8T 110kw a trochu zklamání, nechtěla se moc sbírat od spoda a mým stylem jízdy bych jezdil za 12l :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No dneska jsem si dal vyjizdku do svycarska, a kurva bylo tam kolem poledne -8 stupnu a zmrzla voda na ceste,jelikoz mam jeste porad letni papuce 215/45/17 tak jsme byl jak na sankach,takze se haldex zapinal jak vztekly!No a uz mi bylo jasne jake by to bylo na sjetych zimakach!A to bych radsi nezkousel!Proto za 14 dnu hned zimni papuce UG7 a hura na parkac! ;) ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je štěstí, mám pocit, že se po uvedení OII přestaly záhy vyrábět. :) Tak spoustu spokojených kilometrů bez komplikací. Jinak včera jsem chvíli jezdil s obyč 1.8T 110kw a trochu zklamání, nechtěla se moc sbírat od spoda a mým stylem jízdy bych jezdil za 12l :)

Diky, doufam ze se to bez komplikaci obejde. Zatim se s tim "ucim jezdit". Ten zatah od spodku je opravdu tragedie. Zlaty 1.8 20V bez turba. Tam to tahlo pekne, alespon ten muj. Jeste porad ho mam v nohach, takze po rozjeti soupnu za 2 a ono se to trosku pridusi a pribrzdi. Ale zas se to rozjede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nemusí být pravidlo. Jen pokud by byla chyba v elektronice. Muzeš mit třebe jen ucpaný filtr a prostě ti jen nepujce 4x4. Když jsem si koupil 4kolu, tak jsem po pul roce zjistil že mi 4x4 nejde. Ve škodovce mi řekli, že je vadná ŘJ, naštěstí jsem ji sehnal i s čerpadlem na vrakáči. Nechal jsem si ji vyměni i s tim čerpadlem i olejem a filtrem a stare díly vrátit. Když jsem je pak zkoumal, tak jem zjistil, že mám uplně ucpané sítko v tom čerpadle. Tak jsem vše vyčistil a světa div se, při zkoušce vše fungovalo. Ve škodě jim prostě ŘJ nic nepsala , ale haldex nejel, tak řekli vadná ŘJ cena 30.000,- apřitom by stačilo vyčistit. Takže jestli ti nejede, vyměn olej + filtr a zkus vytahnout čerpadlo, je na něm takový sítko, tak abys ho měl čistý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...