Přejít na obsah

Silentbloky přední nápravy, vůle nápravy


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

Proč by se měli víc opotřebovávat gumy, když původně tam bylo +1.5° a teď tam je -1°. Budou se víc sjíždět na místo na vnějšku na vnitřní straně, ale síla by měla být stejná. Nebo tam funguje ještě nějaký jiný mechanismus o kterým nevím?

Ti co to konstruovali vedia co robia .Nemozes vediet ake tam su sily,pruzi to aj v tej napravnici,aj v prednych silenblokoch cize v serii sa mne osobne nezjazdovali vobec zvonku a ani po nahodeni vsetkeho co tam mam a spravnej geometrii sa mi nezjazduju zvnutra ani zvonku. Mam hornu rozperu ,spodne rozpery napravnice seriove pruziny, koni sport,silenbloky cupra a velke brzdy z audi TT, a vedz,ze je to velmi prijemne aj so seriovym nastavenim geometrie.Nedotacavost sa da eliminovat aj zmenou tlmicov ci pruzin.Ak by si pouzil seriovy podvozok s ibizy FR ,kde su zadne tlmice miesto olejovych plynove a vytlacaju zadok do hora ,predok jemne klesne a ide to za volantom ako seriovy seat ibiza FR ,ci cupra.(nevyhoda,ze seat je jemne sirsi a nizsi v zadnej casti ako fabia a na fabii potom jemne plave zadok do stran za volantom).Mal som ibizu,a mam uz druhu fabiu RS a skusal som zopar podvozkov ako H&R stelovaci vyskovo, bilstein B14,/koni sport ,bilstein B6 (k seriovym pruzinam)/ ,zadne tlmice sachs s ibizi FR a naposledy FK automotive s vyskladanymi pruzinami(silnejsimi) co konecne fungovalo a spravalo sa ako sa ma spravat normalny podvozok(stihalo to,nehupalo sa to). Nakolko je RS dost tazka a bezne podvozky nestihaju na nej tak,ako na benzinovej verzii(stelovaky su vacsinou UNI a rozdiel medzi HTP /1.4 a RS je aj 200kg).Medzi tymi podvozkovymi skuskami som mal geometriu tolko krat rozstelovanu,ze viem ako sa to sprava pri kazdom nastaveni.Par krat sa mi dokonca stalo, ze som sa trafil do tolerancie aj od oka podla rozbiehavosti kolies a naklonu volantu.Kde som citil fakt ostrost na volant to bola ibiza cupra ,kde som mal rozbiehavost,ale po spraveni geometrie to bolo lepsie.Na fabii treba skor riesit tu napravnicu,ktora je papierova,rozpery horne obe(predna zadna) a v neposlednom rade aj pneumatiky,ktore treba dat pri tuhsom nastaveni podvozku zo zosilenym bocnicami inak auto plave na pneumatikach.

Rok a pol sa s tymto hrajem a uz ked si myslim ze je vsetko oka tak sa otepli a tlmice ci pneu maju zase maksie nastavenie :D.Na letne obdobie by boli idealne dvojcinne tlmice,lebo Koni sport su dost makke v letnych mesiacoch :).potom sa eliminuje hupanie uplne ,len na skusanie dalsich dvoch trcg nastaveni podvozku mi uz nezostlai peniaze :). Pre uplnost doplnim ze citim kazdu malickost a nemam rad nefabricke doplnky ,nakolko sa mi paci fabia rs ako vysla z fabriky tam u vas :),cize seriova vyska -na mesto je uplne fajn,a tie kolesa dizajnovo tiez.Vacsi priemer kolies pri 170ps mi nevyhovoval,stratilo to pruznost :)(17 ibiza cupra 215/40).Pri nizkom podvozku a 7j 16 je sice fabia fajn,ale uz to v meste na rozbitych cestach odnasa interier,co sa mne osobne nepaci,lebo mam cukrika a nechcem si ho rozvrzgat.

Mimochodom,nikdy by som uz nemenil fabiu RS za ibizu cupru :).

Snad nevadi ze som sa rozpisal :). pekny den

Editováno: , autor: 1soda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To 1soda: koukám, že máš za sebou docela pěkný kus práce... Jinak popis je to pěkný, docela rád bych si to někde přečetl i podrobněji, nemáš náhodou nějaký www kde by jsi to popisoval. Ono získat na netu nějaký informace věnující se ladění podvozku, je docela problém. Většina úprav začíná a končí na tužších tlumičích a snížených pružinách, zajímavý věci si lidi většinou nechávají pro sebe.

Jinak co se týče nastavení podvozku, tak je mi jasný že na něm pracují pracují týmy lidí, kteří svý práci rozumý. Ale výsledkem je kompromis, který musí vyhovět jak rychlejší jízdě mladýho nevybouřanýho blázna tak mamince, která se rozhodla si zajet na nákup. Zcela logicky je tedy nastavení většiny aut ve prospěch bezpečnosti s tím, že je potlačena hravost (s tou většinou přichází i vyšší nároky na ovládání, popř. vyšší náklady na provoz, což už né každý je ochoten akceptovat).

Já sem se tu rozbíhavost rozhodl zkusit s tím, že pokud by mi to nevyhovalo tak bych to okamžitě vrátil na původní hodnoty. Mě spíš dostalo jak velký vliv to má na chování auta a přitom je to tak jednoduchý na úpravu. Navíc mi všude tvrdili, že to ani nepoznám a podobný řeči. Po cca 1000km s tímhle nastavením bych tam už původní hodnoty asi nedal i kdyby se mi více sjížděly gumy (stejně mi vydrží tak 10-15kkm). Tímhle to auto získalo o dost lepší trakci na výjezdu ze zatáček a v nájezdu se tomu chce daleko víc zatáčet (asi tomu taky pomohl ten tužší stabilizátor), např. na mokru se nedotáčivost dostavuje delako dýl s tím, že už ubráním plynu lze vyvolat lehkou přetáčivost. Netvrdím, že je to nějaké ideální nastavení vhodné pro každýho, ale protože mě to tak pozitivně překvapilo tak sem to sem chtěl napsat. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Jarka;

ano,uz ti rozumiem ,asi mas seriove tlmice podla vsetkeho a vtedy sa to so silenblokmi a tuhsim stabikom moze spravat inak,a ta geometria tomu pomoze.Ale ja som si dal tlmice Koni sport ,ktore sice eliminovali to hupanie,ktore sa prejavuje pri VW koncern autach s tdi motorom pri nizsej triede aut,ale zase zvysili nedotacavost,nakolko predne som si daval vacsinou naplno a zadne tak na 90% tuhosti,co malo za nasledok ze predok sa tolko nenaklonil a auto islo von cez predok.Prave preto osm spekuloval co dalej a vymyslel tie rozperky napravnice ,ktore tomu pomohly.Ked ich nalakujem moze, poslat foto :)(chova sa to ako s tuhsim stabikom).Tieto male hatchbacky su vacsinou pri tazsom motore ovladane ritou,cize zadkom auta ,predok sa nakloni v zakrute ,zadok ho podrzi ale ostane vyssie a prenesie tazisko akoby do radiusu zakruty.(je to evidentnejsie pri srobovacom podvozku ako je napr.B14,kde miknutim volantu uprostred zakruty doslova zlepsis drzanie prenesenim taziska,tlaci to predok do zakruty).Toto plati hlavne pri ibizach FR a cupra,kde dali nastavenie pruzin jemne maksie (oproti fabii),hlavne zadne,ale dali plynove tlmice a zadne s tuhym nastavenim.Auto sa zda byt tvrde ,no je jazditelne a pri prejazde hupakov ide rovnomerne k zemi a spet a vzakrutach ide za volantom .fabia ale taka nieje,naklana sa v zakrute cela a pri prudsom najazde sa nestihne spametat a ide von cez predok.Ma totiz pruziny o chlp tuhsie,no hlavne zadne tlmice su maksie a niesu plynove,co ma za nasledok pri pridavania a prejazde hupakov hupanie ,kde ked hupne predok a ide spet stlaci este zadok a clovek ma pocit ze predok plave.Cize ak by chcel clovek zachovat ci vyvolat chlp lepsie vlastnosti v serii ,treba dat dozadu o chlp silnejsie tlmice,no nie plynove ako ma ibiza,lebo je to uz aj tak moc vysoke kvoli silnym pruzinam:). Cize dozadu staci dat koni tlmice a nastavit si ich tuhost tak na polovicu a zlepsenie oproti serii sa dostavi .(uz som daval aj pruziny s fabie RS na ibizy cupru a boli tka o 1cm vyssie,ako seriova cupra a zacala sa chovat podobne ako fabia,aj ked ma o chlp inu kasnu,podla mojho o dost maksiu)

Neviem ,nikde som to takto nepisal ako sem,lebo na SK niesom v skoda klube ,cize tu je premiera mojich skusenosti najst nieco,co zosrty reakcie chipnutej RS a zmaximalizuje prenos sily motora a brzd( tuhsie tlmice,silnebloky) za prijatelne peniaze.A ver,ze aj s max. tuhostou na KONI to pri extremoch dobre rozhybe a rozkyve to auto :).A to mam len 170 /380nm.Ja sa rad podelim o skusenosti kedze viem,kolko krat som montoval a demontoval podvozok,rad usetrim pracu druhym.Mozno ak by som dal HP podvozok je to na prvy krat dobre,ale ten som nezohnal. A ked,bol drahsi ako si viem tu na zlavach zohnat ine ,uz odskusane .Len jedno viem isto,ziadne bezne komercne znizene pruziny nestihaju na tom malom tazkom tdi.Moja ma 1250kg (5litrov paliva,olejova napln a 3 litre v ostrekovaci,rezerva lekarnicka hever) a co som mal 2003 mala 1275kg .Ani kit KONI pruziny tlmice nestiha,chodi akoby na dorazy tlmicov.Uz pri seriovych pruzinach chytim bezne taky hup na asfalte ze mi to ide nadoraz akoby,a to mam silnejsie tlmice.Je ale pravda,ze su jednocinne a v jednom smere su viacmenej seriove,co je fajn na komfort ktory pri dodrzani seriovej pneu je este dost slusny,Aj ked priecne nerovsnoti su dost pocut:).Chystam sa ist vyssie s vykonom o chlp,ale stale na serii komponentoch,nechcem totiz stratit ladnost toho zatahu od 1800 vdaka ktoremu utekam aj chipnutym ibizam cupram :).Ale to uz nieje o podvozku a nepatri to sem:).

Este som zistil ze ak si zmenis nastavenie serva na fVRS cez VAg z koncoveho cisla ....20,ktore maju Rska,na ....30,co je komfortne nastavenie pri tazkom motore ,reaguje to o dost lepsie na volant ,nakolko elektricke serva o co idu tazsie, o to reaguju horsie.Ma to ale nevyhodu pri vyssich rychlostiach,kde je to moc citlive,no stale znesitelne a prijemne pri pomalsej jazde,viac ide za volantom:).Ja som to mal pri skuske tych zadnych plynakov z ibizy a vtedy to bolo moc citlive na bocne naklony kasne,tak som to dal do normalu,ale este si to skusim teraz nahodit co to povie:).

Napis mi prosim co mas za stabilizator,zaujima ma to. dik ;)Inak vies ze existuje stabik aj na zadnu napravu? Nasiel som link z australie kde to montuju na polo 9n GTI 1.8 T a firma neuspeed vyraba take aj na leony. Ak to davali na kadety z 1988 2.0 16v na tuhe napravy,mozno by to aj na fabii pomohlo :D.Este zhanam skratene radenie ,no neviem sa dopatrat k niecomu co je na fVRS

Editováno: , autor: 1soda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

NInak vies ze existuje stabik aj na zadnu napravu? Nasiel som link z australie kde to montuju na polo 9n GTI 1.8 T a firma neuspeed vyraba take aj na leony. Ak to davali na kadety z 1988 2.0 16v na tuhe napravy,mozno by to aj na fabii pomohlo :D.Este zhanam skratene radenie ,no neviem sa dopatrat k niecomu co je na fVRS

To jsi moc nepátral tedy ;)Jabbasport anti roll kit

Fabia VRS ARB

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už mám na podvozku ty tlumiče od KW se snížením 30mm. Při malých rychlost např. ve městě je to už docela diskomfort (je cítit každý hrbolek), jakmile ale člověk trochu přidá tak je to úplně o něčem jiným. S rostoucí rychlostí se auto zklidní a sedí a sedí a sedí.... Někdy mám až docela strach, protože zatím nevím jak se to bude chovat na limitu při ztrátě adheze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co to mas za tlmice? aky model ?.....hej,v meste je to uz dost citit ,ale pri vyssej rychlosti sa to ustaluje a je to naozaj bezpecnejsie ,hlavne pri vyssom vykone.

Tlumiče s pružinama jsou KW, nestavitelné, snížení 30mm. KW to prodává jako set, takže předpokládám že to mají sladěný tak, aby to fungovalo. Co sem četl v diskusích ohlasy na KW, tak veměs jsou pozitivní. A kupoval sem je tady:

http://tuning.autodoplnky.cz/kw-suspension...-typ-6l-s303496

Nevím jak by se to chovalo s vyšším výkonem (já mám 1,2), ale v zatáčkách to sedí neskutečně (takže ta bezpečnost bude spíš lepší :) ). Třeba na mokru v ostrých zatáčkách se mi při akceleraci ještě nestalo, že by šlo auto ven po předku. Se sériovým podvozkem docela běžná věc, ale zrovna tomuhle hodně pomohl tužší stabilizátor a tlumiče s pružinama to jen umocnili. Během měsíce mě čeká autoslalom, tak uvidím, jak se to zlepšilo na časech...

Co mi to ještě dělá a co by mohlo někomu vadit, je výrazně hlasitější hučení od kol. Manželka tvrdí, že to hučí jak autobus :) . To je ale díky tužším silentblokům na předku.

A co sem s tím jel na dálnici, tak je to taky příjemnější (nemluvím o komfortu, ale o jistotě ovládání). Jak sem psal jediná nevýhoda je na hrbolech v malých rychlostech (tak do 40-50kmh), kdy logicky tvrdší pružiny nemají dostatečný impuls k tomu aby se stlačily a auto ty hrboly opisuje. Když sem pak porovnával vyndaný sériový pružiny s těmi od KW, tak je to docela legrace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nuz problem je ten,ze 1.2 je lahka a RS tazka,to co funguje na benzinaku je uz na RS slabe ,RS by mala mat extra podvozok.Pocitam e tam moze fungovat snad HP,aelbo KW z tych vyssich tried.B14 mi v meste nefungovalo ako ma,Fk stelovaci tiez nie,az kym som nevymenil pruziny....cize .Ale te nisty podvozok som nahodil na ibizu s benzinovym motorom a bolo to OK.Cize verim ze ti to funguje dobre .Ja by som asi riesil eibach KIT mat benzin,alebo stelovak od KONI,ci FK,bilstein.

Tak vela stastnych km ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vaha je jedna z mala vyhod htp, i kdyz 1,4 16V ma 100ps a vazi jen o cca 15kg víc (teda pokud si to dobre pamatuju z info na webu skody).

Jen ještě k tý váze, řídil sem OI RS a právě mě strašně překvapilo o kolik míň agilněji se to auto chová v zatáčkách. Výkon je samořejmě někde jinde. Ale největší dojem na mě právě udělala tím, jak je ta hmotnost oproti ibize znát. Těch cca 200-250kg navíc se na tom autě projevuje hrozně negativně. Ibiza je proti tomu i v sérii krásně živá motokára. Tím samořejmě nechci tvrdit,že ibiza s htp je dokonalý supersport, ale přihodit k tý hmotnosti ještě 50-100 koní bez kilogramů, tak bych byl spokojenej.

Podle mýho s Fabií RS a těžkým TDi na předku takovýhle vlastnosti v zatáčce nikde nezískáš, tam je prostě špatně rozložená hmotnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...