vorlajz Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 jasně, spíš pozoruju takovou zvláštní věc, alespoň u sebe. možná bude lepší se do budoucna vyjadřovat jenom ke kravinám, protože jak už JirkaK někde psal, "moudrost" tohodle fóra už je dost vyčerpaná a ve chvíli, kdy přijdeš se zkušeností trošku jinou, okamžitě jseš za hlupáka, protože říkáš něco jinýho to víš že jo ty naše malá chudinko!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirik.DC Vloženo 17. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 17. Prosinec 2007 kluci a nemuze tempomat fungovat jinak pri pridavani smesi do kopce ci z kopce jinak u benzinaku a jinak u naftaku? preci plati, ze u naftaku plati,ze pri nizsich otackach to vali, jak slak a naopak benzinak se musej trochu vic vytacet do vyssich otacek, tak est-li to nema nejaky vliv, ze nekdo ma spotrebu vetsi s tempomatem a nektery bez tempomatu No, tempomat ti neřadí, takže benzín, který potřebuje díky rostoucí křivce kroutícího momentu, vyšší otáčky, bez podřazení v kopci "udusíš", ropák má křivku plošší a nechá si v nižších otáčkách víc líbit. Prostě každý motor má jiné pole optimálních otáček, jinak ale princip tempomatu je u obou stejný, nejsou žádné 2 verze nebo tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 18. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2007 No, tempomat ti neřadí, takže benzín, který potřebuje díky rostoucí křivce kroutícího momentu, vyšší otáčky, bez podřazení v kopci "udusíš", ropák má křivku plošší a nechá si v nižších otáčkách víc líbit. Prostě každý motor má jiné pole optimálních otáček, jinak ale princip tempomatu je u obou stejný, nejsou žádné 2 verze nebo tak Je to tak jak říkáš, ropáček má velký kroutící moment už z nízkých otáček a tak lépe překousne i stoupání, benzín je na tom trochu hůř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kvaki Vloženo 18. Prosinec 2007 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2007 mám uplně jinou zkušenost, mě to vlivem špatnýho rozměru zimních gum proměřuje o 10km/h skoro v celým rychlostním spektru, rozhodně to není procentuelní odchylka... souhlas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 25. Únor 2008 Autor Sdílet Vloženo 25. Únor 2008 souhlas Takže tempomat je na pohodu ale rozhodně jede za vic než kdyby byl vypnuty.Je to tak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black007 Vloženo 25. Únor 2008 Sdílet Vloženo 25. Únor 2008 tempomat je spíš otázka komfortu,než aby fungoval jako spořič paliva. Je neocenitelný na dlouhých cestách např. na dálnicích,kdy vás jinak po 2 hodinách bere křeč do pravé nohy. dál je dobrej třeba na průjezdy vesnicema, na úseky měřené průběžnýma kamerama a prostě kde je nějak omezená rychlost. cvakneš si tempomat a nemusíš myslet,zda jedeš rychle,či pomalu. jinak na úsporu paliva není,na hustý dálniční provoz taky ne a na projíždění úzkých serpentýn pod tempomatem bych raději zapoměl.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Romariooo Vloženo 26. Únor 2008 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? JÁ! ALE PŘEDEM ŘIKÁM,ŽE S TEMPOMATEM TA SPOTŘEBA BUDE CCA O LITR VĚTŠÍ,NEŽ BEZ NĚJ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 (editace) Romariooo, já nereagoval na tvůj příspěvek, nýbrž na přísvěk, který psal Black007 , takže sklidni vášně! jinak s tebou samozřejmě nsouhlasím... já rozhodně nemám s tempomatem o litr větší spotřebu..., ale já mám přeci vyjímečný vůz! hh... no flame, just a joke! Editováno: 26. Únor 2008, autor: vorlajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black007 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak to někdo vyzkoušejte... tempomat s automatem by se mohlo možná dostat i pod normální spotřebu,ale s manuálem máme smůlu... určitě tam je ten půllitřík minimálně navrch.... i kdyby to byl superscout.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 jako pokud člověk není lama a nedusí auto na tempomat do kopce, když je třeba podřadit a podřadí mu a zase temp aktivuje, tak si myslím, že spotřeba s tempomatem bude možná o 0,2-0,3 vyšší a to jen proto, že tempík drží trochu plynu i z kopce v místech, kde by šlo jet bez plynu a držet stejnou rychlost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alojz Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? Já myslím, že pan Vorlajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak to někdo vyzkoušejte... tempomat s automatem by se mohlo možná dostat i pod normální spotřebu,ale s manuálem máme smůlu... určitě tam je ten půllitřík minimálně navrch.... i kdyby to byl superscout.... cau.mal som tempomat v kombinacii s automatom a ta spotreba bola stale o cosi vacsia ako jazdenie s nohou na plyne. ten komfort ale stal zato,pri 40km som ho zapol a kym nedosiahol poslednu navolenu rychlost tahal a radil jedna basen.mam ho v octavke a aj sprinteri a je to vynikajuci pomocnik hlavne pri tych km,ktore musim mesiac co mesiac najazdit . spotrebu som nikdy neriesil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 (editace) spotrebu som nikdy neriesil. tak proč nejezdíš benzíňákem? Editováno: 26. Únor 2008, autor: Luke288 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 tak proč nejezdíš benzíňákem? na tom sprinteri najazdim mesacne cca.20tis. a neviem si predstavyt tankovat benzin . ale je dost mozne,ze som ta nepochopil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 a neviem si predstavyt tankovat benzin . proč? vždyt jsi spotřebu nikdy neřešil přece? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 proč? vždyt jsi spotřebu nikdy neřešil přece? spotrebu s alebo bez tempomatu,rozdiel 0,2-0,5l nieje az taka tragedia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 aha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 aha pekny vecer a drzim palce v skole. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ELXEL Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 Trošku opožděně se svou troškou do mlýna - když tak o tom přemýšlím, tak na dálnici jezdím jenom s tempomatem, pokud to provoz nevylučuje, takže nedokážu posoudit, jestli tempomat "žere víc". Asi jo, za předpokladu, že člověk má většinou plyn víceméně ve stejné poloze a do kopců tudíž zpomaluje (a má nižší spotřebu). Jiná věc je, že jsem jednou jel (kvůli vodě a možnému náledí) z Berouna do Prahy bez tempomatu a zjistil jsem, že by se to mělo jmenovat spíš "hlídač rychlosti", protože když jsem nekoukal na tachometr, jak jsem zvyklý, tak jsem tam měl 190 (ta rychlost byla v pohodě, nepřipadal jsem si jako pirát silnic:-) a radši jsem ho zase zapnul. Jinak zajímavý pozorování - Brno -> Praha je při 140 spotřeba cca. 8,8 litru, zpátky pak 8,4. Tak nevím, jestli je to do Brna víc z kopce nebo co :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 drzim palce v skole. kde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 (editace) dneska jsem jel D8 do Prahy a zpět se zapnutým tempomatem a rychlosti (dle tachometru) 145 km/h... spotřeba 8,4 l/100 km kolik by to bylo s nohou na plynu vyzkouším příště jinak na tom tempomatu se mi líbi to, že když jedu na dálnici se zapnutým tempomatem a přidám nohou plyn a zvýším rychlost třeba o 50 km/h... a pak pustím plyn, tak auto zpomalí na předem nastavenou hodnotu je to super při předjíždění, když tě dojíždí auto a ty potřebuješ rychle předjet třeba kamión, abys nemusel brzdit a pustit rychlý auto v levým pruhu... ve finále nebrzíš a nikoho nezpomalíš! Editováno: 26. Únor 2008, autor: vorlajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
black007 Vloženo 26. Únor 2008 Sdílet Vloženo 26. Únor 2008 Trošku opožděně se svou troškou do mlýna - když tak o tom přemýšlím, tak na dálnici jezdím jenom s tempomatem, pokud to provoz nevylučuje, takže nedokážu posoudit, jestli tempomat "žere víc". Asi jo, za předpokladu, že člověk má většinou plyn víceméně ve stejné poloze a do kopců tudíž zpomaluje (a má nižší spotřebu).Jiná věc je, že jsem jednou jel (kvůli vodě a možnému náledí) z Berouna do Prahy bez tempomatu a zjistil jsem, že by se to mělo jmenovat spíš "hlídač rychlosti", protože když jsem nekoukal na tachometr, jak jsem zvyklý, tak jsem tam měl 190 (ta rychlost byla v pohodě, nepřipadal jsem si jako pirát silnic:-) a radši jsem ho zase zapnul. Jinak zajímavý pozorování - Brno -> Praha je při 140 spotřeba cca. 8,8 litru, zpátky pak 8,4. Tak nevím, jestli je to do Brna víc z kopce nebo co :-) no hlídač rychlosti... nevím nevím,spíš udržovač... např. v novém Renaultu Megane máš na tempomatu dva módy. buď klasika,nastavíš rychlost a jedeš. a nebo pak speed limiter,kde si nastavíš maximální rychlost a pak můžeš řadit a šlapat na plyn jak chceš,rychleji to nepojede.to bych nazval hlídačem rychlosti.škoda,že to u O II nedali.Vždyť i v maxidotu si můžeš nechat nastavit varování překročení rychlosti,tak by nebyl problém to s tím spřáhnout... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laci L&K Vloženo 27. Únor 2008 Sdílet Vloženo 27. Únor 2008 kde? v jednom vlakne pri debate s JirkomK ste spominaly,ze tento rok koncis.prial som ti tam vsetko naj k narodkam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luke288 Vloženo 27. Únor 2008 Sdílet Vloženo 27. Únor 2008 máš starý info, škola už je pryč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.