Přejít na obsah

TEMPOMAT-Šetři palivo nebo ne?


Romariooo

Doporučené příspěvky

Moje řeč. I na té dálnici kdyby měl spotřebu větší tak ho zapnu, protože mi je noha a pohodlí milejší než par ušetřených korun. Rozdíl tempomat vs. noha podle mě nemůže být ani ve vysokých rychlostech větší než desetiny litru.

A k těm koním: Vždyť ani nevím(možná ani vy nevíte) o jakých koních mluvíte! Myslíte metrické koně, koňské síly nebo angloamerické HP. Jinak můžete také používat "lidské síly". To zní taky pěkně... můj motor má třeba přes 1000 lidských sil lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, jsme už minimálně dva, co se při výkonu baví o kilowatech :palec2:

Tak mám aspoň jistotu že porovnávám porovnatelný a ne ty rozdílný koně, o kterých třeba píšeš. Nehledě na to když se sejdou dva a každej násobí kW jiným koeficientem aby dostal koně, no to mě vážně může pobavit lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tempomat šetří i ne!Mám Octavii I 81kW a normálně s ní jezdím za 4,5l.Dojížděním do práce a z práce cca150 km za den.Jsem schopný jet při dobrém provozu i za 3,5l, ale stejně tak i za 5,8l.Tempomat pomůže při delší rovince, popř.mírně zvlněné silnici, ideální je do táhlých dědin, kde při jeho zapnutí je jedno, že cedule jsou od sebe i víc jak 4 km.Taky do dlouhého kopce jej zapnu, ale na rozdíl od počítače já vím, kde je horizont a chvíli před ním jej vypínám a s konstantním přišlápnutím plynu pomalu můžu vytrácet rychlost, protože za horizontem se zase rozjede.

Pravidelně jezdím Lyžovat do Itálie a neumím si představit, že bych jel bez tempomatu.Na dálnicích v Rakousku je jeho zapnutí na delší dobu a nehrozí jeho vypínání při častém brzdění kvůli mnoha tupanům, co z různých důvodů nejedou jak mají, na rozdíl od D1 u nás.Jízda je pak plynulejší a tudíž s menší spotřebou.

Určitě by šetřil spotřebu, kdyby místo otáček sledoval okamžitou spotřebu na úkor změny rychlosti se změnou sklonu silnice tam kde výkon motoru, tedy spíš pružnost umožňuje jet bez změny rychlostního stupně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koukám, že ohledně jednotek výkonu a podílu nějakýho vlivu klimatizace jste se tady sešli. připomíná mi to dobu nedávno minulou, kdy jsem ještě chodil na ten úchylnej ústav jménem VŠ, kde si každej vědátor počítal rovnicema se třema neznámýma kolik si má osmažit vajíček k večeři.

BirK: pokud umíš dělit, tak máš koeficient furt stejnej, to možná tak kluci v ABC v tom maj bordel a zamotali ti hlavu s těma údajnýma kilowattam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No divil bych se kdyby jsi se neozval a znovu nezmínil ABC, které máš evidentně tak v lásce. Jseš jednoduše předvídatelnej.

A děkujeme, že jsi nám sdělil, co za ústav jsi navštěvoval :smich:

Minimálně mě to moc obohatilo a nechal bych nadále tuto debatu jen k tématu, kterého se má týkat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tempomat šetří i ne!Mám Octavii I 81kW a normálně s ní jezdím za 4,5l.Dojížděním do práce a z práce cca150 km za den.Jsem schopný jet při dobrém provozu i za 3,5l, ale stejně tak i za 5,8l.Tempomat pomůže při delší rovince, popř.mírně zvlněné silnici, ideální je do táhlých dědin, kde při jeho zapnutí je jedno, že cedule jsou od sebe i víc jak 4 km.Taky do dlouhého kopce jej zapnu, ale na rozdíl od počítače já vím, kde je horizont a chvíli před ním jej vypínám a s konstantním přišlápnutím plynu pomalu můžu vytrácet rychlost, protože za horizontem se zase rozjede.

Pravidelně jezdím Lyžovat do Itálie a neumím si představit, že bych jel bez tempomatu.Na dálnicích v Rakousku je jeho zapnutí na delší dobu a nehrozí jeho vypínání při častém brzdění kvůli mnoha tupanům, co z různých důvodů nejedou jak mají, na rozdíl od D1 u nás.Jízda je pak plynulejší a tudíž s menší spotřebou.

Určitě by šetřil spotřebu, kdyby místo otáček sledoval okamžitou spotřebu na úkor změny rychlosti se změnou sklonu silnice tam kde výkon motoru, tedy spíš pružnost umožňuje jet bez změny rychlostního stupně.

A co dálnice? Máš vyšší spotřebu na tempo než bez? Těch 3,5l je krásných ale to asi nebude ve 140km/h...

Stále nikdo nevysvětlil proč by měl tempomat mít spotřebu razantně vyšší ve vysokých rychlostech. Zato jsme se dozvěděli z jaké literatury čerpá svoje moudra Luke288.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj. ABC jsem kdysi občas pročetl, dneska se naopak čas od času pobavím, že stejnojmenné "profesionální" firmě i v dnešní době někdo naletí lol

jinak pokud jde o tempomat, osobně si myslim, že na rovince a ve stoupání může ušetřit, protože každej podvědomě trošku s plynem manipuluje aniž by musel, což tempomat nedělá (nebo prej dělá, ale ta výchylka je minimální). naopak z kopce si myslim, že pojedu za míň bez tempomatu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinak pokud jde o tempomat, osobně si myslim, že na rovince a ve stoupání může ušetřit, protože každej podvědomě trošku s plynem manipuluje aniž by musel, což tempomat nedělá (nebo prej dělá, ale ta výchylka je minimální). naopak z kopce si myslim, že pojedu za míň bez tempomatu.

Z kopce je to jisté. Stačí si to zkusit s budíkama na aktuální spotřebě. Tempomat nedokáže jít pod cca 3l/100km, bez něj je to za 0.

Ale není nijak těžké z dlouhého prudkého kopce prostě ťuknout do brzdy a pod kopcem zas do tempomatu. Navíc takových situací zas tolik, aby to mělo zásadní vliv na spotřebu, na silnicích nepotkáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ono je to o těch otáčkách.. jak ti při jízdě z kopce klesnou otáčky pod 1500, tak si motor začne brát palivo... pokud jedeš nad 1500, tak je to zadara... :) jinak já jezdím s tempomatem naopak hodně... vesnice i delší úseky na silnicích první třídy... a když to provoz dovolí, tak i na dálnici... :) no teď mě to došlo, jestli já nemám tu velkou spotřebu kvůli tempomatu! :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj... přesně tak... :) jinak i tempomat jede za 0... fakt nekecám! :D když pojedeš z prudkýho kopce motor už to neubrzdí, tak je přeci kravina, aby v ten okamžik začal tempomat dávkovat palivo ne? :)

To je pro mě překvapení. Taky nechápu proč by měl dávkovat když to ani motorem neubrzdí a pomalu zrychluje nad nastavenou rychlost, ale ještě se mi nepodařilo jet na tempomat za 0. Zaměřím se na ty otáčky... třeba to bylo tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no zkus to a napiš... taková modelová situace je například: jedeš 60 na 5. rychlostní stupeň s tempomatem, najednoju je kopec dolů a auto začne pomalu zrychlovat, protože to motor na tu 5. prostě neubrzdí... tak jedeš za 0 :) můžete namítnout, že když jedete z kopce s tempomatem, že si tam prostě ty 3 - 4 l v aktuální spotřebě přidává, ale to je jenom tím, že kdyby nepřídával, taky by auto začalo zpomalovat... protože to motor prostě ubrzdí... :) , ale když bude ten kopec prudkej, tak prostě jedeš zadara... aspoň tak je to u mě... ufff...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravim pánové,

tak letos jsem si vyzkoušel cestu do Chorvatska tam bez tempomatu, zpět s tempomatem.

S tempomatem průměr dle PC 5.8l/100km a cesta zpět bez tempomatu 5.3l/100km.

Většina cesty jetá po dálnicích a tempomat s nohou nastaven na 150km/h. ;)

Celkem ujeto 1296km a průměr 109km/h.

Takže tempomat je super na dálky ale dle mého názoru neušetří palivo, na druhou stranu je to

pohodlnější a bezpečnější.

Editováno: , autor: spici
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě, že motor musí být v určitých vyšších otáčkách, aby mohl brzdit. Vy snad nikdy nepodřazujete, když třeba dojíždíte ke křižovatce? S tempomatem neakcelerujeme, takže tam je většinou nějaký vyšší rychlost. stupeň, otáčky nejsou moc vysoko a proto už to s ním chce prudší kopec dolů, aby to spadlo na nulu a i tak to auto kolikrát ještě jede trochu víc než je navolená rychlost na tempomatu, protože to motor nestíhá brzdit, muselo by se podřadit nebo mu pomoct brzdou, ale to už se tempomat vypne.. proto je nesmysl, aby tam dávkoval palivo. Mně se mmnt. spotřeba s tempomatem dostala už několikrát na "0", ale chce to taky už nějakou rychlost, kdy ten motor právě točí už nějaký vyšší otáčky nebo ten větší kopec.

Romariooo: Tempomat = bezpečnost? Tomu nerozumím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak vám, ale me začne ŘJ vstřikovat palivo do motoru, až když klesnou otáčky pod 1150 ot/min, takže pokud jedu z kopce a točí to třeba 1300 ot/min tak jedu stále za nulu. Něco jiného je, pokud dejme tomu jedete na pětku 1400ot/min a pustite plyn, tak palivo poteče dál do motoru až do doby než motor dosáhne 1500 ot/min, ale pokud trěba přijedu na vrchol kopce a vím že pojedu 5 km z kopce, tak tam šoupnu 5. př. stupeň a nechám to jet za nula až do 1200 ot/min, což mi vychází akorát tak přesně k jedné křižovatce, kde stejně pak vyřazuju a brzdím.

Jinak o bezpečnosti teda tempomat určitě není a to pohodlí taky tak evidentní a neříkám to proto, protože tempomat nemám (klidně jsem ho mít mohl). Jezdím dost služební Fábii která tempomat má a za těch x-tisíc km co jsem s ní najel jsem tempomat použil jen jednou když jsem to chtěl vyzkoušet v čem to je dobré. No na žádnou výhodu jsem nepřišel, takže jezdím s vyplím tempomatem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...