Přejít na obsah

Kontrola tlaku v pneumatikách (TPM)


ivanl

Doporučené příspěvky

Tak mě to nikdy nic nezahlásilo, ani při přezutí ze zimáků 15" na letní 16",

ačkoliv mi není jasný proč by mělo, pokud vyměním všechna kola tak by nemělo nastat nějaký rozdílný

otáčení na který to reaguje né ???

Jde to nějak vyzkoušet aniž bych jezdil s poloprázdným kolem ??

Beru teda, že funkce je stejná u OII jako u F nebo Rom....

Editováno: , autor: viewer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Mna by skor zaujimalo ci mam spravit kalibraciu s prazdnym autom alebo s vodicom? Inac povedane natiahnut sa nejak aby som nesedel alebo mam zatazit auto? Jazdime 50/50 1 alebo 2 osoby cize ako to bude masinka brat?

Editováno: , autor: hurfo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Mam Roomster s funkciou kontroly tlaku v pneumatikach a uz nejaku dobu mi nefunguje.

Zo zaciatku to vsetko fungovalo, ale teraz vobec nefunguje.

Neviete, kde by mohol byt problem?

 

Este taka podotazka, zimne gumy sa maju hustit o 10% vacsim tlakom, ako mam uvedene na viecku nadrze?

 

Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vše je v manuálu ;-)

Uložení tlaků pneumatik se provádí následujícím způsobem.

Nahustěte všechny pneumatiky na předepsaný tlak. Zapněte zapalování. Stiskněte tlačítko se symbolem pneumatiky u ruční brzdy a držte ho stisknuté.

Kontrolní světlo v panelu přístrojů se rozsvítí.

Zvukovým signálem a zhasnutím kontrolního světla budete informováni o uložení tlaků pneumatik.

Uvolněte tlačítko se symbolem.

Uložení tlaků pneumatik do systému je nutné provést vždy, když dojde k některé z následujících událostí.

Změna tlaku v pneumatikách.

Výměna jednoho nebo více kol.

Změna pozice kola na vozidle.

Rozsvícení kontrolního světla v panelu přístrojů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,mám dotaz.Koupil jsem roomstra a po přezutí na zimní pneu mi zacala svítit kontrolka kontrola tlaku v pneu.Nevíte jak to vzrusit?Nechci s takovou blbostí do servisu.dik

Je to jednoduché. Stačí odmontovať prístrojovú dosku, pohľadať konkrétnu ledku ktorá ti vadí. Potom jo stačí skrutkovačom alebo iným nástrojom odjeb... vlastne "zrušiť" z plošáku, dať späť prístrojovku a už ti určite nebude viackrát svietiť.

 

P.s: Alebo stačí si prečítať manuál k autu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dneska na mě blikla hláška "Závada - Kontrola tlaku vzduchu nyní nedostupná". S tím chvíli blikala ta žlutá kontrolka prázdné pneu a pak už jen svítila. Zajel jsem na pumpu, zkontroloval pneu, vše ok. V návodu se píše, že by to mohla být závada v systému sledování tlaku. Hláška nezhasla ani po vypnutí a zapnutí zapalování, tak jsem zmáčknul kalibraci a hláška zmizela. Nevíte co je to za problém?

 

post-85950-0-03640800-1446472841_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nazdar, neviem kam to napisat, ale zacala mi svietit kontrolka tlaku pneu, prvy krat to bolo niekedy vo stvrtok, zastal som obehol auto a skontroloval ventilky, zresetoval a bolo vsetko v poriadku. Lenze v sobotu cestou na vylet znovu a slo to len raz na chvilu vypnut nastavenim a odvtedy to uz svieti permanentne aj pri stojacom vozidle. Tak idem s tym do servisu, ved mam este zaruku. Samozrejme vsetky kolesa su spravne nahustene. Asi sa pokazilo nejake cidlo, ale kedze to snima na zaklade otacok kolies, asi to postihne aj ABS a ine systemy pouzivajuce otacky kolies. Ved uvidim co povedia v servise a dam vediet. Zvlastna zavada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik Pawouku, ty mas oci vsude! :kol-47:

No a chyba bola v mojej lenivosti, lebo kola som meral na tom tlakomeri na kompresore k autu a ten je velmi informacny, lebo chyba bola v tom, ze v predu jedna pneu mala 2,48baru a druha 2,42! To cumim, ako je ta kontrola citliva 6 stotin baru a uz panikari!! To sa divim, ze doteraz som to tak presne dva roky dofukoval, lebo obcas sa mi stalo ze uz mali len 2,0 baru. To museli presne rovnako klesat! Zvlast ma udivuje ta citlivost, ked som cital, ze taky teplomer ukazuje stale 90st. v rozsahu od 66 - 108st.! A tu len 6 stotin baru! To som nemohol vidiet ani na mojich cinskych tlakomernych ventilkoch za 2€! :kol-28: Takze poucenie pre ostatnych, vzdy treba premerat tlak presnejsim tlakomerom, aby bol rovnaky!! Ten na kompresore vzdy nestaci.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé, já to léta na FII FL foukal vždy jen podle kompresorového manometru tak nějak od oka a nikdy s tím problém nebyl. A to se časem tlaky v jednotlivých pneumatikách od sebe odlišovaly daleko víc, než v tvém případě. Resetovat jsem to musel vždy po přezutí, ale i tam byl rozptyl i několika kilometrů, mezi přezutím a rozsvícením kontrolky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tím, že resetuješ stav nafouknutí kol, vlastně zkalibruješ nastavení. Tzn. že si ŘJ řekl, takhle to je správně a toho se drž. Takže pokud to nafoukneš blbě a následně to resetuješ respektive uložíš nastavení, tak to ŘJ bere správně. Aspoň tak jsem to pochopil. Teď jenom záleží na tom, jak se to nastavení ukládá, zda se bere nějaký průměr z předních a zadních kol a pak se měří odchylka otáčení kol. Nebo zda se uloží každé kolo zvlášt a zvlášť se také měří, nebo zda se uloží hodnota z jednoho předního a z jednoho zadního kola a ta se pak bere jako hlavní pro obě přední a obě zadní kola. Pokud ti to tu hlášku teď nevyhazuje, tak to bude asi ten třetí případ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslím, že pri poslednom uložení nastavení si tam mal veľký rozdiel. Na 0,06 baru to určite nereaguje, lebo toľko ti zakolíše tlak už aj pri ostrejšom prejazde zákrutou a následným zohriatím pneumatiky. U mňa keď začala kontrola hlásiť, tak bol rozdiel vždy aspoň 0,5 baru ak nie viac. A hlásila mi určite viac krát. Samozrejme záleží aj od veľkosti, lebo určite inak reaguje nejaká 14-ka a inak 17-ka na pokles tlaku.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na upresnenie, rozdiel tlaku som tam fakt nameral taky maly, ale je otazne, ako presne ten digi tlakomer za 3€ mera a tiez je niekedy problem to presne natlacit, on je taky cierny zalomeny v tvare hokejky. Este jedna zvlastnost, podobne drobnu odchylku som mal rozdiel aj na zadu, ale do kriza s prednymi kolami. Na zaciatku niekto pisal, ze sa to resetuje pri stati, ale ja som to prave za jazdy, ved to pocita podla otacok kolies, lebo skusal som to len s otocenym klucom, ale neresetlo sa mi to. Po vyrovnani tlaku, za jazdy, asi 4s (tak dlhsie) podrzat a asi to aj piplo a vtedy sa to resetlo. Ale vsadil by som sa, ze uz som mal aj viditelne jednu pneu prazdnejsiu a nic to nehlasilo!

Zajtra skusim jednu pneu vypustit a ako to bude znovu reagovat, aj na reset.

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...