Přejít na obsah

100 oktanů do HTP 44 kw


martin 1_2 HTP

Doporučené příspěvky

Ja se Globusu vyhejbam, ale jinak taky moc neresim kde tankuju. Myslim, ze pokud nebudu mit extremni smulu a nenatankuju nahodou nejakej sajrajt, tak je vliv na auto zanedbatelnej vzhledem k jinem vlivum, ktery mi auticko muzou zdevastovat ( kvalita silnic, zavistivy sousedi, styl jizdy) :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tankuju OMV u ostatnich benzinek jde spotreba nahoru a vikon dolu a co se tyce nejaky carrery od omv tak je vykon stejny mozna se snizi spotreba o pullitru ale me je celkem jedno jestli ujedu 100km za 8litru s nejakym drazsim benzinem nebo 100km za 8,5litru s obyc 95tkou, kdyz vysledny financni efekt je naprosto stejny :) tedy myslim ze staci obyc 95tka jen musi byt kvalitni :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...
Jaký problém je s benzínem od Shell? Nejsi zdaleka jedinný, kdo mně od tankování u Shell zrazuje... Myslel jsem, že měli nedávno problém jen s naftou... :huh:

ale zadny . jen to nekde slysel od nekoho, kdo to od nekoho slysel. normalni clovek bez chemicky laboratore nema jak poznat, jestli ma ta ktera pumpa lepsi, nebo horsi benzin. je to uplne stejny nonsens, jako kdyz nekdo tvrdi, ze ma o 0,1l mensi spotrebu s benzinem od pumpy X, nez od pumpy Y.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký problém je s benzínem od Shell? Nejsi zdaleka jedinný, kdo mně od tankování u Shell zrazuje... Myslel jsem, že měli nedávno problém jen s naftou... :huh:

Taky jsem si myslel, že články typu: "Benzina má mnohem kvalitnější benzín než SHELL" jsou pouze propagací či marketingovým tahem,ale kolegové motorkáři mě vyvedli z omylu. Jedná se hlavně o SHELLky v Brně a jeho okolí, kde motorkáři doplatili na naivitu "čím dražší benzín, tím kvalitnější" a po pár natankování u SHELLky museli do servisu, kde jim bylo řečeno, že natankovali nekvalitní benzín a odrovnali si palivovou soustavu, oprava vyšla na 30 000,- (stalo se to 5 kolegům a z toho 3 jezdili pravidelně pouze k Shellce).

Jenže dokud bude ČOIka držet jazyk za zuby a neřekne přesně jména ČS včetně adres, tak se bude jednat stále pouze o dohady a můj příspěvek tak není výjimkou...

Editováno: , autor: Tony6610
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale zadny . jen to nekde slysel od nekoho, kdo to od nekoho slysel. normalni clovek bez chemicky laboratore nema jak poznat, jestli ma ta ktera pumpa lepsi, nebo horsi benzin. je to uplne stejny nonsens, jako kdyz nekdo tvrdi, ze ma o 0,1l mensi spotrebu s benzinem od pumpy X, nez od pumpy Y.

Přidám pár odkazů na které jsem narazil:

http://www.inbrno.cz/view.php?cisloclanku=2009060007

http://zpravy.idnes.cz/spatny-benzin-nici-...134506_brno_taj

http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=65213&fid=18

(Na Shellce už nikdy nenatankuju!! 3 dny jsem se hrabal v motorce než jsem zkusil vyměnit benzín a bylo to OK.

To jsem si tak jednou natankoval na Shellce a ujel jsem zhruba 3km a pak to začlo cukat jaxsfiňa!! Pak jsem furt pucoval karbce a měnil filtr atd. než jsem vyměnil benzin a bylo to OK. Stalo se mi to na XJ 600)

http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=65511&fid=15

Otázka ale je, proč má nekvalitní benzín i SHELL??? Nejedná se přece o malou zapadlou ČS, která by se tak tak držela nad vodou a pančovala levný benzín. O protrženou přepážku mezi nádržemi s naftou a benzínem se v tomto případě taky asi nejedná, tak se zas dostáváme ke špatně vyčištěným cisternám dodavatelům, ve kterých zůstávají zbytky řepkového oleje (metylestery mastných kyselin) a ty patří pouze do nafťáků.

Ať si na to udělá každý svůj názor, já tankuju u ČEPRA (vzniklo k 1. lednu 1994 privatizací bývalého státního podniku Benzina - původně jako České produktovody a ropovody, a. s.) a neznám nikoho v mém okolí, kdo by měl nějaké problémy s kvalitou benzínu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj Vsem...mam 1.4 mpi a zkusil jsem 100 octanovou carreru u OMV a musim rici ze rozdil byl znat...u klasicky 95 jsem pri 3000 ot/s jel presne 100km/h a se 100 octanem jsem potreboval 2500 ot/s k dosazeni 100km/h dale lepsi akcelerace , zmizelo i lehke cukani pri studenem motoru atd...ale trosku se bojim tam stale lit vysokooktanovej benzin nevim jestli je to pro dlouhodobejsi pouzivani staveny:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Vsem...mam 1.4 mpi a zkusil jsem 100 octanovou carreru u OMV a musim rici ze rozdil byl znat...u klasicky 95 jsem pri 3000 ot/s jel presne 100km/h a se 100 octanem jsem potreboval 2500 ot/s k dosazeni 100km/h dale lepsi akcelerace , zmizelo i lehke cukani pri studenem motoru atd...ale trosku se bojim tam stale lit vysokooktanovej benzin nevim jestli je to pro dlouhodobejsi pouzivani staveny:-)

to by me teda zajimalo jak muze benzin zmenit zprevodovani auta ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Výkonovej rozdíl by šel znát nejvíc u motorů, které mají čidlo klepání umožňující automatické přenastavení při lepším palivu ale tim pádem bude výkon změněný postupně po třeba 2-3 plných nádržích a nebo u motorů, které jsou nastavené na 98 a jezdí na 95 a najednou se natankuje 100 a nebo u motorů, u kterých si majitel vozu řekne chci jezdit jenom na 100 tak si nechá od nějakého čiptunera nestavit motor na 100oktanové palivo a pak by rozdíl byl reálně znatelný. Například 1,6MPI 75kW známá hlavně z Octavie je už sama nastavená na mezi klepání a výkon motoru už nejde zvýšit úpravou řídící jednotky, šlo by to za předpokladu právě že se bude jezdit jen na 100oktanů.

Do své 1,2HTP jsem zatím nevyzkoušel V-Power Racing ale mám to v plánu při prázdný nádrži to ozkoušet, z minulosti můžu potvrdit jenom tu sníženou hlučnost motoru tj dáno vyšší stálostí 100oktanového paliva. Může to ale také být placebo ale to si nemyslím, zkoušel jsem to u motorek a tam je to celkem znát. Neříkám, že se zaručeně ztiší chod motoru ale zvuk to změní.

Nicméně jsou lepší věci jak zvýšit výkon motoru, lepší olej, lepší svíčky, čistý a často čištěný vzduchový filtr případně jiná nejlépe K&N vložka (hlavně u nás v ČR kde je veliká prašnost).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 2 týdny později...

Takže to nebude mít vliv ani na spotřebu? Taky mám Fabii 1,4 MPI (2002) a docela by mě to zajímalo :-) zatím jsem nikdy nic jiného netankoval a průměrná spotřeba 7,29 ;-) viz. spotřeby cézet ;-)

 

 

http://www.spotreby.cz/skoda-fabia-i-1-4-mpi-le-44-kw-60-hp-a44022/

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyšší oktany dovolí řídicí jednotce, aby dávala v případě vyšších otáček větší hodnotu předstihu a malinko vyšší energetickej obsah víceoktanovýho benzínu dodá do spalovacího prostoru nějaký ty Joule navíc. Celý to vede k o pár % větší účinnosti motoru, která je ale vykoupená větší potřebou chlazení a kvalitního mazání (vyšší teploty i tlaky). Celkově motor líp pojede, bude pocitově živější, jak se ale necháš strhnout a budeš využívat rozpoznatelně svižnější akceleraci a víc motor vytáčet, bude i víc chlastat, takže celkově auto pojede citelně líp, ale i s vyšší spotřebou. Pokud se strhnout nenecháš a budeš dál volit rychlost/akceleraci jako s míň oktanovým palivem, pak můžeš nějaký to deci ušetřit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...