Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 18 minutami, jindramarinc napsal:

Brzo po koupi se to udelalo a mistni servisak mi rekl, ze je to cidlo rizeni.Mel nejaky jety tak ho tam dal a par tydnu byl klid.Potom zase stejny problem tak uz jsme daly novy, ale to uz nepomohlo.Pak bylo auto u autoelektrikare na premereni svazku,alternatoru a serva.Nikde nic.Vymenili jsme baterku a nazkousku jsne dali i jinej overenej alternator, ale bez vysledku.Ted na tom jsme jak jsme.Jeste dodam, ze kolisaji svetla a osvetleni palubky.Mam pocit, ze se zavada vyskytuje vic pri zvysene vlhkosti.

Mam na chlup stejny problem. Po mesici od koupi mam stejny problem. Behem jizdy prestane fungovat servo, vypnu motor a znovu nastartuji a vse v poho. Problikavaji mi zarovky predni i zadni, a praskaji, a problikavami palubka a interierove osvetleni, kdyz otocim kolem zlumuji se svetla. Tyden to zlobilo, tyden to bylo v poho, a od vikendu to zase zlobi, a nuluji se mi hodiny a trip. Ve ctvrtek jdu ke kamaradovi tak jsem zvedav.

Fabie 1 gen, 2007, 1.4 tdi, 59 kw, do 200 tis km, bnv.

Před hodinou, jindramarinc napsal:

Brzo po koupi se to udelalo a mistni servisak mi rekl, ze je to cidlo rizeni.Mel nejaky jety tak ho tam dal a par tydnu byl klid.Potom zase stejny problem tak uz jsme daly novy, ale to uz nepomohlo.Pak bylo auto u autoelektrikare na premereni svazku,alternatoru a serva.Nikde nic.Vymenili jsme baterku a nazkousku jsne dali i jinej overenej alternator, ale bez vysledku.Ted na tom jsme jak jsme.Jeste dodam, ze kolisaji svetla a osvetleni palubky.Mam pocit, ze se zavada vyskytuje vic pri zvysene vlhkosti.

pokud se servo úplně vypíná, tak to tím snímačem není. Jeho chyba se projevuje tak, že servo neumí korektně "přidávat" při zatáčení, nicméně běží stále a volant neztuhne. Ukostření motoru jsi kontroloval? V každém případě bych to dal někam, kde tě umějí zbavit i těch ostatních chyb (poukazují na systémový problém) a ono se to nějak vyloupne.

Tak jsem to dnes projel diagnostikou.Pojistky jsem vyměnil a ta velká 50A vypadá, že v sobě mohla mít nějakou droboučkou trhlinku.Přikládám fotku s výsledkem diagostiky.Podle mě by to mohla být ta pravá závada.Jen nevím jak postupovat dál...

WP_20161018_15_26_28_Pro.jpg

zkontroluj vedení mezi baterkou a servem, včetně svorkovnice samotného serva (občas bývají uhnilé kontakty - může to být i upadlé vevnitř - dá se to rozebrat). Svorkou 30 protéká velký proud, pokud to bylo tou pojistkou, tak by měl být box na baterce vypálený či by byly patrné stopy po jiskření. To druhé poukazuje na chybu ve snímači na řízení, opět to ale může být závada  v té svorkovnici.

 

před 19 minutami, Wittmann napsal:

zkontroluj vedení mezi baterkou a servem, včetně svorkovnice samotného serva (občas bývají uhnilé kontakty - může to být i upadlé vevnitř - dá se to rozebrat). Svorkou 30 protéká velký proud, pokud to bylo tou pojistkou, tak by měl být box na baterce vypálený či by byly patrné stopy po jiskření. To druhé poukazuje na chybu ve snímači na řízení, opět to ale může být závada  v té svorkovnici.

 

Díky za radu, stopy po jiskření tam nebyly.Kontrolu kabelů myslíš mezi pojistkou nad baterkou a samotným servočerpadlem?Mrknu se na to.Fakt děkuju za rady.

jo, od té baterky, ale k tomu čerpadlu se dostaneš až po vyndání vložky podběhu a nebo ještě lépe sundání nárazníku

Právě teď, Wittmann napsal:

jo, od té baterky, ale k tomu čerpadlu se dostaneš až po vyndání vložky podběhu a nebo ještě lépe sundání nárazníku

A pokud nic nenajdu, tak to bude na výměnu čerpadla,že?Potom budu muset vyřešit ty chyby které jsem psal původně.S tím mi taky dokážeš pomoct?

zatím nic nenasvědčuje tomu, že by čerpadlo bylo špatné, jen do něj nejde proud. Maximálně mohou být vyhnilé svorkovnice, ale to se dá při troše snahy opravit. Zkontroluj i záporný pól k čerpadlu (kabel je ukostřen na nosníku nad servem).

Jen mi je divný, že pokaždé zabere to opětovné nastartování...

 

ty ostatní chyby jsou podle mě dané špatným kódováním centrální ŘJ (BSG), v servisu by to měli umět během chvíle nastavit.

Mě to házelo snímač volantu, ale nakonec se ukázalo, že tu samou chybu to může hlásit, když je poškozená jednotka přímo v servočerpadle. Neměl jsem chuť se do toho vrtat, ani jsem nevěděl jak, tak jsem koupil čerpadlo repasovaný a mám klid. To starý mám furt doma. Čerpadlo normálně běželo, akorát to jelo v nouzáku no. Tam bude problém v tej elektrice. 

V 22. 12. 2009 at 21:49, Jirka_CZE napsal:

Před měsícem jsem taky měnil senzor natočení, protože blbnul (klasika, šel/nešl, kvuli záškubům poblikovala světla atd.). Kupoval jsem original (TRW) ve škodovce a zjistil jsem, že je oproti původnímu úplně jinak konstrukčně řešeno. Nemá už tu elektroniku nebo co tam je venku v té čené krabičce, tak doufám, že vydrží déle.

cidlo.jpg cidlo1.jpg cidlo2.jpg

vlevo nové a staré vpravo.

Máte taky někdo ten "nový" senzor? Musím zaťukat, zatím funguje bez chybičky, a to jezdím denně i v těch srač*ách co jsou teď na cestách.

/EDIT: Jo a ještě musím dodat, že to nové má kabel cca o 3 cm kratší než původní, ale vyjde tak tak ( o cm míň a byl by asi problém :) )

@jindramarinc Tak mě napadlo jak to tady čtu jestli máš ten "nový" upravený senzor TRW. Já měl ve Fabii MR 2001 ten starý a blbnul přesně tak jak to tady popisuješ. Ten nový senzor je v naší fabce už 7 let a od té doby je klid.

Upraveno od Jirka_CZE

tak mam promereny.Akorat nevim kde konci ty tri kabliky z levyho konektoru ( zlutohnedy a zlutocerny) takze je promereny nemam.Od baterky je to dobry a kostra taky.Svorkovnice se zda byt dobra.

jedna svorkovnice je napájení motoru serva, druhá data + napájení jednotky a třetí vede ke snímači na řízení

před 11 minutami, Wittmann napsal:

jedna svorkovnice je napájení motoru serva, druhá data + napájení jednotky a třetí vede ke snímači na řízení

Ty datovy kabely nevim kde konci.Je nutny je taky promerit?

no to je právě ta gateway - je to jakýsi datový okruh, který propojuje různé ŘJ a řídícím centrem je BSG - to je ta, kterou máš tak prapodivně nastavenou. Nicméně, kdyby byly tyto dráty porušené, tak to diagnostika napíše. Respektive BSG vyhodí to závadu, že je problém s komunikací s ŘJ serva.

Ta závada se zdá na první pohled banální - nízké napětí. Ale je zvláštní, že na to 100% zabere to opětovné nastartování - jako kdyby tam bylo relé, která nedrží sepnuté - jenže nic takového tam není...

Jak často to vypadává? Napětí na svorce serva se dá ve VAGu sledovat v bloku hodnot - chtělo by to hlubší diagnostiku a ne jen výpis závad. Víc už mě k tomu nenapadá.

K hlubsi diagnostice nemam vybaveni ani zkusenisti.Dneska to zkusim predat zkusenejsim.Vypadne to treba 2x za jizdu a pak je treba 4dny klid.

Nakonec jsem vyměnil servočerpadlo a zatím to vypadá nadějně.Dal jsem tam repasovaný s roční zárukou.Veškerý chyby z diagnositky zmizeli a řízení je mnohem tišší.Doufám, že to je definitivní rešení.Všem děkuju za ochotu pomoct řešit problém.

Jojo já ti psal a tušil,že to tak dopadne.

před 18 hodinami, jindramarinc napsal:

Nakonec jsem vyměnil servočerpadlo a zatím to vypadá nadějně.Dal jsem tam repasovaný s roční zárukou.Veškerý chyby z diagnositky zmizeli a řízení je mnohem tišší.Doufám, že to je definitivní rešení.Všem děkuju za ochotu pomoct řešit problém.

pokud ti to servo nechali, zkus z něch schválně sundat dekl konektoru - podle mě to pod ním bude vyhnilé

V 26. 10. 2016 at 13:59, Wittmann napsal:

pokud ti to servo nechali, zkus z něch schválně sundat dekl konektoru - podle mě to pod ním bude vyhnilé

Servo jsem vrátil,ale vyhnilé to nevypadalo.Nejhorší na tom je, že byl pár dní klid a závada se opět projevila...

dej to do úplně jiného servisu, tohle chce nový pohled na věc

Už jsem objednanej.Mají volno za 14 dni.

Upraveno od Malta
necituj bezprostředně předchozí příspěvek

zdravim,

 

potřeboval bych poradit, vyjížděl jsem z parkoviště vše bylo v pořádku. Poté jsem projel kruháč a najednou šlo řízení z ničeho nic z těžka, rozsvítila se kontrolka serva. Zkusil jsem to chcípnout a znovu nastartovat, ale servo nic. Musel jsem jet, když asi po 6 km kontrolka zhasla, servo pořád nešlo a až když sem zastavil na semaforu a znovu se rozjel, servo zase začlo fungovat. Dokáže mi někdo říct, co by to mohlo způsobovat? Má tady někdo podobnou zkušenost? Do teď jsem se servem neměl problém.

bez diagnostiky ti nikdo nic určitého neřekne a ani po ní to nebude zřejmě hned jednoznačné. To co popisuješ vypadá na chybu v napájení, ale může to být cokoliv jiného. Nech si někde udělat výpis závad z VAGu.

Zdravím u moji fabie 1,4 16v 74kw unika servo olej předtim to bylo v pohodě utikala tak cca za 1-2 měsice a ted je pryč tak za 3-7 dnů myslim si že zimou to ještě vice praslo co myslite muže to byt nadobka nebo by mohl ještě vice prasknout hřeben?

na 90% to ide cez gufera v riadení,čiže tečie to do manžiet a následne von

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.