Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ohledně těch tranzistorů, předpokládám ale, že servo "žilo" , tedy že se hlásilo na diagnostice.

Rok jsem s tím jezdil, že to chvíli šlo a chvíli nešlo - co to přesně psalo v tomto stadiu už bohužel nevím - mám ale pocit, že když to zrovna šlo, tak to bylo úplně bez závad, včetně sporadických. Pak servo vypálilo pojistku na akumulátoru a to se s jednotkou už spojit nedalo, ostatní jednotky hlásily servo bez komunikace + klasické problikávání kontrolek (zarušená komunikace přes CAN).

 

Tipuju, že většina těch serv se dá za pár desetikorun opravit, ale nikde jsem nenašel dlouhodobější zkušenosti. Mně to po pár hodinách zdechlo, ale neměl jsme správné součástky a dost možná, už byla načatá i další elektronika, když to před tím vypálilo hlavní pojistku. Kdysi se to řešilo na nějakém ruském foru a také si nevybavuji, že by tam někdo popsal zkušenost po roce provozu.

 

Takže bude fajn, pokud se to někdo pokusí zprovoznit a napíše, jak dopadl.

před 2 hodinami, Wittmann napsal:

Rok jsem s tím jezdil, že to chvíli šlo a chvíli nešlo - co to přesně psalo v tomto stadiu už bohužel nevím - mám ale pocit, že když to zrovna šlo, tak to bylo úplně bez závad, včetně sporadických. Pak servo vypálilo pojistku na akumulátoru a to se s jednotkou už spojit nedalo, ostatní jednotky hlásily servo bez komunikace + klasické problikávání kontrolek (zarušená komunikace přes CAN).

 

Tipuju, že většina těch serv se dá za pár desetikorun opravit, ale nikde jsem nenašel dlouhodobější zkušenosti. Mně to po pár hodinách zdechlo, ale neměl jsme správné součástky a dost možná, už byla načatá i další elektronika, když to před tím vypálilo hlavní pojistku. Kdysi se to řešilo na nějakém ruském foru a také si nevybavuji, že by tam někdo popsal zkušenost po roce provozu.

 

Takže bude fajn, pokud se to někdo pokusí zprovoznit a napíše, jak dopadl.

takže nakonec jsi měnil servo ?

jo. Ale myslím, že kdybych tu udělal hned ve stádiu funguje/nefunguje, tak bych to pokořil

Čau,tak v pondělí jsem byla v servisu,aby mi zkontroloval ty drátky a byly ok ani za to nic nechtěl.Sehnal mi čerpadlo a dnes ho vyměnil takže už to funguje ;) . Mějte se.

No tak to dobře dopadlo. Kolik to stálo?

jestli to je sakumprdum, tak to není zas tak hrozné .

Jo, je to v poho)

ta cena je taková "hraniční" - dal ti repasované nebo z vrakoviště?

z vrakoviště a bylo to i z prací a měněním oleje... Co jsem hledala na netu tak jsem nacházela tak cca kolem 5 tisíc  nakonec tam mám koyo a to je dražší.

Problém vyřešen, jak už sem tu psal, tak svazek byl ok. Objednal jsem repasovaný servo, vyměnil a už to funguje.

  • 4 týdny později...

Zdravím po rovnej ceste mi zničoho nič vyplo servo + rozsvietila sa kontrolka ... Predtym nebol so sertvom ziany problem odstavil som auto vypol a zapol motor a už bolo vsetko ok + presiel som nejakych 50 km a nic.. Cim by to mohlo byt ? mal by som sa pripravit na vymenu serva/snimaca ? kedze doteraz som nič nespozoroval najazdene 153000 km a ide o riadenie TRW vdaka

pokud řízení ztuhlo, tak snímačem nebylo.

chyba je buď v servu nebo instalaci. Nejlepší by bylo uděla výpis z diagnostiky, chyby by měla být uložená.

na druhy tyzden skocim na diagnostiku moze to byt pocasim dost prsalo ci sa tam nedostala voda .. rozmyslam ze predtym som isiel aj po nerovnej vyfrezovanej ceste a dost auto hadzalo ale cestou spat nič..

no určitě to touto epizodou neskončilo, dříve či později se to ozve znovu...

Kazdopadne uvidim este mam otazocku mozem vymenit akykolvek typ servocerpadla trw? Bezohladu na cislo a koncove pismeno? . Pripadne pouzit stary aj novy typ cital som zevraj su 2 typy 

Tak bol som na vagu a vypisalo mi tieto chyby čo by to mohlo byť?

 

Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.lbl
   Part No: 6Q0 423 156 H
   Component: LenkhilfeTRW        V200  
   Coding: 00110
   Shop #: WSC 00000  

2 Faults Found:
00566 - Steering Assistance Operation  
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01288 - Terminal 30; Steering Assist 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
 

nešlo tam napětí - chyba v dobíjení nebo v drátech k servu

Zdravim. Mam otazku. Je mozne dlhodobo jazdit s odpojenym servom (uplne odstavenie)? Je na to nejaky navod? Tazsie tocenie volantom mi nevadi, ale neposkodi to nejako auto?

Dakujem.

  • 1 měsíc později...

Téma jsem pročetl, byly tu i podobné problémy, ale definitivní řešení jsem tu neobjevil - a servo se mi měnit nechce :D 

 

Můj problém: Občas se mi teď v létě začlo stávat, že po nastartování mi nenaběhne servo a rozsvítí se kontrolka. Po chcípnutí a znovunastartování motoru se většinou chytí. Servo nikdy nepřestalo jet během provozu, vždy jen bezprostředně po nastartování, vždy pouze u teplého motoru. Navíc mám takový pocit, že se to stává vždycky jen když jede při startu navíc nějaký spotřebič s vělkým odběrem (ventilátor, ventilátor chladiče kvůli puštěné klimatizaci, potkávací světla). Diagnostika vždycky napíše ty dvě ty samé chyby - "řídící jednotka servořízení - bez komunikace" a "napětí akumulátoru vozidla - signál příliš nízký". 

Otázka zní, zda je možné, aby za to mohla stará, např. zasulfátovaná autobaterie, netuším jak je stará, auto jsem s ní už koupil a nepodařilo se mi zjistit datum výroby. Baterka dává při vypnutém motoru zhruba 12,4 V. Kabelový svazek je řekl bych v pořádku, vyvěšený, v dobrém stavu. Pojistka na baterce je v pořádku. 

Mám pocit, že jde "nenaběhnutí" serva eliminovat tím, že nastartuju ihned po otočení klíčkem (takže např. dřív než se stihne rozjet ten ventilátor chladiče apod.).

 

pozn.: Další pozorování - navíc se to stává jen v horku, typicky po krátkém chcípnutí (např. na benzínce nebo u supermarketu) při následném startování servo nenaběhne. Může se špatná baterie více projevovat pokud je jí "horko"?

Upraveno od Honza K.

  • 3 týdny později...

Zdravím,

 

měl bych dotaz na "nouzový režim serva". Před 14ti dny mi asi dvakrát vynechalo servo, předevčírem už vypnulo úplně. Pojistka č.7 OK, pojistka na baterce taktéž OK, olej mezi ryskami. Chtěl jsem to vyzkoušet přes nouzový režim (po odpojeném čidle úhlu otáčení volantu), ale servo se ani nerozběhlo. Do hlavního napájecího konektoru serva jde z baterie nějakých 13V i při vypnutém autě (klíčku ze spínačky). Takže aby jelo v nouzovém režimu jen při nastartovaném autě, musí ho spínat ještě nějaký jiný signál z toho pravého konektoru (tam co jsou ty oranžové kabely+žluto-černý)??? Na co se zaměřit a lze v amatérských podmínkách otestovat funkčnost samotného serva??? (Fabia Kombi 1.2HTP, rok 2006)

 

Děkuji za případné rady... p4vel

IMG_20170627_193656.jpg

IMG_20170627_193704.jpg

jeden drát je napájení řídící  jednotky, ty dva tenčí jsou dvoulinka CAN - datový okruh, přes který ŘJ serva komunikuje se zbytkem auta. Výpis závad máš?

Zatím ne, na diagnostiku se teprve chystám.... Ten napájecí drát v tom konektoru je  +12V nebo zem???

 

p4vel

Upraveno od Malta
necituj předchozí příspěvek

+12V, v diagnostice se to zobrazuje jako "svorka 15"

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.