Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

No já už to tady také nechápu, ale asi v jiném smyslu - je toto diskusní forum? Je. Tak se diskutuje. Že se to někomu nelíbí, prosím, nikdo ho to nenutí číst. Osobní výpady bych si tedy ale odpustil. Že tato diskuse na výrobu vozu nemá sebemenší vliv je snad každému jasné, nebo snad ne? Ale zase je tady občas trochu srandy, no. ;) Ještě mě napadlo,c o to téma rozdělit na dvě části - v jedné se bude chválit a ve druhé brečet třeba nad tou zadní nápravou. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick

Když jsem to začal veřejně , tak to dokončím.

Omlouvám se Ti, vše je z mé strany nedopatření .

Budu citovat maltu : leda že by si konečně všimnul, že pod svým nickem má lištu

se statusem varování a myslí si že když tam tu lištu má, že už má varování :kol-28:.

Ta citace vše nejlépe vysvětluje!!!

/na některých jiných fórech něco podobného znamená první varování/

Ta lišta jde tedy odstranit??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Módní diskusní trendy v Diskusním Roku 2013

  • stejně jako v DR2012 věnujeme akcent zejména jednotlivým prvkům výbav a poukazujeme na modelové řady Favorit/Felicia popř. Fabia (zadní stěrač neměla za příplatek ani Fabia Junior...)
  • velmi dobrý dojem již několik let po sobě zanechává konstatování "za cenu dobře vybavené Fabie/Octavie/Superbu mám plnohodnotnou nižší střední/střední/vyšší střední"
  • Citigo je předražená plechovka a kdo by chtěl auto do města je blázen
  • s novou generací Octavie se do módy dostává opět šik věta "nakonfiguroval jsem si Octaviu podle mých požadavků a stojí 850 000Kč"
  • vhodné je v rámci konfigurátoru ignorovat vyšší výbavy a přihazovat prvky k nižším výbavám
  • nejvděčnější je momentálně výběr některého z akčních modelů modelové řady Favorit/Forman, který disponuje některým z prvků výbavy dodávané do Octavie Ambition na přání
  • vhodné je pronést větu "tohle měl v základu už můj Favorit/Felicia/Fabia/... před dvaceti lety"; pozor zásadně nesdělujeme tehdejší cenu vozu
  • Rapid je zlo a jeho cenovka by měla začínat na 150 000Kč
  • Pegueot a Citroen sklízí úspěch s cenovou politikou svých modelů 301/C Elysée a za leden dodali dohromady téměř 95ks (!)
  • pětistupňová převodovka je těžkou vadou bez ohledu na zpřevodování
  • koncern VW a jeho nabídku bereme zásadně jako samostatnou, neposuzujeme jako paletu různě zaměřených značek a modelů
  • zásadně nezmiňujeme, že celková cenová úroveň je u nás odlišně od let 2007-2008 výrazně nižší než v Německu nebo Rakousku
  • Škoda se chová na našem trhu špatně, protože prodává své modely levnější než korejci v Německu
  • Škoda má tu drzost montovat do Fabie/Roomsteru s motorizací 1.2TSI/63kW zadní kotoučové brzdy pro německý trh i přesto, že takový model v Německu stojí o desítky tisíc víc než u nás
  • korejská auta mají tlačítka na volantu a mají nižší pořizovací cenu; cenu servisních prací a podmínky prodloužené záruky nezmiňujeme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezvyknem reagovať, škôr len čítam, ale tentoraz som neodolal a musím povedať svoj názor:

Maverick a Honzo, nehnevajte sa na mňa, ale tak tu obhajujete zmeny k horšiemu, ako by ste boli na nich finačne zainteresovaní??? Reálne, ak niečo doteraz bolo a zrazu to nie je, vy tu ľudom tvrdíte, že je to v podstate dobré a len my plebs to nechápeme... Necháme bokom zadnú nápravu, ale čo takto zadné delené sedadlá? Doteraz bol delený aj sedák, teraz po novom je delené len operadlo. Uznávam, že je to úspora, ale šetriť na takto principiálnej veci??? Desím sa, čo všetko ešte časom vyskočí, že v tom aute chýba. Nie som ochotný akceptovať argument, že sú to všetko prkotiny, ktoré zákazníci neocenia.

Keď niekto kupuje nové auto, keď už nevyberá niečo lepšie, než má doteraz, tak chce aspoň to, čo doteraz v aute mal. A zrazu ho niekto presviedča, že sú to kraviny čo vyžaduje a aké to bude super, keď ich nedostane. Nechcem sa nikoho dotknúť, ale pripomína mi to podomový predaj Amway či Herbalife alebo Svedkov jehovových s ich Strážnou vežou. Bohužiaľ toto je trend dnešnej doby, nie výrobca počúva zákazníka a vyrobí preňho vhodný produkt o aký je záujem, ale výrobca vyrobí nejaký (zväčša lacnejší) produkt a potom minie množstvo finančných prostriedkov do kampane, aby na tento hotový produkt nalákal potenciálnych zákazníkov a presvedčil ich, že zrovna toto (zväčša nie celkom dokonalé dielo) by si mali kúpiť. Toto je zlý, veľmi zlý prístup a je úplne irelevantné, či sa jedná o auto, bicykel alebo chladničku.

Otázka na telo, pre Maverick aj Honzu - dajte mi reálny a presvedčivý argument, čím by ste presvedčili človeka, ktorému teraz skončil leasing na 3 ročnú Octaviu 2 facelift s najazdenými 90tisícami a ide meniť auto, aby si vybral novú Octaviu! Pýtam sa to ako zákazník, ktorý na novú Octaviu čakal, ale to čo naozaj prišlo, som naozaj nečakal. Sme tu na automobilovom fóre, argumenty pre blondýny o vynikajúcich asistentoch pre šoféra na mňa nezaberú, to hovorím vopred.

Som smutný z niektorých reakcií, ktorým vadí, že sa tu niečo kritizuje. Toto sa tu nikdy nerobilo, vždy sa názor iných toleroval. Na iných fórach sa vždy spomínali škodovkári ako zaslepení fanatici, nikdy som tomu neveril ale začínam sa o tom presvedčovať, že niečo pravdy na tom je. A možno aj na tom, že Octavia je modla českého a slovenského vodiča a kto na ňu siahne a povie čo i len jedno krivé slovo, bude v nemilosti. Som sklamaný, že aj tu na Škoda fóre to takto funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo :)

až teprve dnes jsem se dostal do Rapidu, najel jsem s ním cca 80 km, dostal jsem ho se slovy "do 100 km netankuj, nad 100 km natankuj" .. díky hnusnému počasí jsem neměl nervy jezdit s tím po republice a čekat, který blbec mi to nabourá. Přece jenom, je to předvádečka, která už má svého nového majitele, tak by byl dost nerad, kdyby mu to dávali s nabouranou prdelí.

Nic méně, opakuji, jsem člověk nenáročný a taky jsem v Rapid moc nevěřil, ale byl jsem mile překvapen.

A proč tu píšu o Rapidu. Osobně si myslím, že je to dobré auto. Je levné .. nyní akce FRESH ho posunula opravdu o cca 30 000 kč níž, než byl původně.

V porovnání s O3 bych řekl jen jedno, auto mi přišlo více útulné (měl jsem Ambition bez příplatků), všechny dveře i kufr mi přišel s otevíráním a zavíráním takovej lehčí, bez bouchání. Zvuky od zadní nápravy jsem v Rapidu téměř neslyšel, u O3 to byly velmi silné rány .. přitom náprava je stejná, ne? Kliková.

Pro mě osobně je O3 příliš veliká, Rapid mi vyhovuje.

Takže pro mne RAPID dobrý! Samozřejmě to chce udělat určité kompromisy, které mi ušetří cca 200 000 kč.

Ale zas nechci říct, že je O3 špatná. Jen mě vyhovuje více Rapid.

Nevím, zda jsem to četl tady nebo někde jinde, ale důvod, proč je O3 taková, jaká je, je ten, že kdyby se postavila stejně dobře, jako její předešla generace, tak VW může Passata rovnou přestat vyrábět, protože by se kupovali jen O3. Proto musela O3 ustoupit.

Nic méně ten výběr toho, co v autě chci je nesmysl. To bysme potom byli jako u BMW, že chci ty kola s červeným proužkem a ne s modrým, a že chci tohle a tohle .. ono to jde, ale potom to auto nestojí 550 000 kč, ale 2 miliony! Protože vyrábět věci na zakázku, to je kurnik drahá záležitost :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte někdo jakej to bude rozdíl snížení podvozku o 15mm ? Přemýšlel jsem o tom při koupi ,ale neodvážil jsem se do toho jít. Myslím že by to prospělo vzhledu ,ale to po čem teď jezdím tam venku mě odradilo. Je tu někdo kdo by mohl objektivně posoudit jakej je to rozdíl pro normální jízdu (práce a zpět) 80 procent město zbytek dálnice ? Díky

Editováno: , autor: memory2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne jezdím s Fabii sníženou o 5,5 cm :) to už je celkem dost, takže to auto lépe drží na silnici a všude dřeš. Ale 1,5 cm skoro nepoznáš :) maximálně tam jsou tužší tlumiče, což je už zas něco jiného. Takže by auto mělo lépe sedět a bude mít tvrdší podvozek. Ale nic razantního to nebude. Třeba Fabia 1 RS to má taky a nidko s tím problém neměl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak chce aspoň to, čo doteraz v aute mal. A zrazu ho niekto presviedča, že sú to kraviny čo vyžaduje a aké to bude super, keď ich nedostane

Výrobce chce za auto aspoň cenu, jakou dostal za minulou generaci. A najednou ho někdo přesvědčuje, že být lepší a propracovaný není důležité a jak to bude super, když zlevní.

Diskuse přece není o tom, že by byl nedělený sedák lepší. Diskuse je o tom, že tady máme armádu lidí, kteří propracované a kvalitní auta nechtějí. Chtějí položky v ceníku, chtějí tlačítka na volantu, chtějí papírový výkon. Že jede 1.4 s udávaným maximem 80kW podobně jako koncernový 63kW motor, to je vedlejší. Zákazníci chtějí mít pocit, že za svoje peníze dostanou maximum. A není to jen u aut. Celkově si spousta lidí myslí, že když stlačí cenu, kvalita zůstane stejná. Nezůstane, bohužel. U Škody to není jediný důvod, ale jeden z těch hlavních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost často se zde, ale i jinde zmiňuje, že O III konkuruje Passatu, nebo je snad dokonce lepší než Passat. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že tato úvaha je naprosto lichá. Po O I a O II ( obě 1.9 tdi Elegance ) jsem se rozhodl pro změnu a před dvěma měsíci jsem si koupil nový Passat

2.0 Variant 125 Kw, ve výbavě Highline. Samozřejmě jsem absolvoval napřed zkušební jízdy, které mě nadchly. Pochopitelně jsem měl trochu

obavy, zda po příchodu O III nebudu svého rozhodnutí litovat. Po prohlídce a dvou zkušebních jízdách v O III jsem šťastný, že jsem

koupil Passata. Kvalita materiáů v interiéru je na zcela jiné ůrovni, rovněž odhlučnění a pérování je ůplně jinde a vůz je i o poznání

větší. O systému start stop v podstatě nevím, zatímco u O III start motoru doprovázi dost nepříjemný zvukový projev. Vynikající bezpečnostní prvek, side assist, který je naprosto skvělý, nelze do O III vůbec objednat atd. Vůbec nechápu, kdo vytváří testy v Autotipu, kde O III vítězí nad Passatem, v posledním čísle dokonce i nad Audi A3. Přitom tyto vozy jsou kvalitou úplně jinde a hlavně mi přijde nesmyslné je porovnávat, protože každý vůz je určen pro jinou skupinu zákazníků a dělat závěr testu na základě velikosti kufru a ceny je nesmysl. Rovněž napsat, že O III je hlučná a drncá, ale na to si zvyknete, je pro mě nepřijatelné. Já už jsem si zvykl, že v Passatu je ticho a nedrncá a neměnil bych. Někdo zde již napsal, že Autotip má úroveň bulvárního plátku a já s tím plně souhlasím .Navíc, pokud bych chtěl O III Elegance dovybavit na alespoň podobnou úroveň, dostanu se na podobnou cenu a to auto stejně střední třída nikdy nebude. Nejsem fanatický příznivec žádné značky a auta zásadně posuzuji a vybírám na základě svých osobních zkušeností a nikdy neberu v potaz, co jsem kde zaslechl, nebo co se kde psalo. Doporučuji všem, dříve než učiní podobné rozhodnutí, nebo jen vyjádření o tom, jak kvalitní který vůz je, napřed se s ním osobně seznámit a provést důkladnou zkušební jízdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pavelvob: však nikdo neříkal, že je O3 lepší než Passat. Není a ani nemůže být díky VW. Jen tu píšeme, nebo já osobně psal, že kdyby se O3 postavila pořádně, to znamená kvalitní materiály apod., tak by Passatu mohla hodně konkurovat. Ale není tomu tak, proto je mi i jasné to, že jsi rád, že máš Passata a ne O3. Taky bych byl rád za Passata, teď je teprve nejvíc patrné, že Passat je o třídu výš, tedy na úrovní Superbu a ne Octavie. V době O2 FL si myslím, že ten rozdíl nebyl tak patrný a spousta lidí si myslela, že O2 je konkurence Passatu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto s tebou souhlasím. Nemyslel jsem, že by tu někdo osobně tvrdil, že je O III lepší než Passat, spíš to byly citace z různých plátků, jako je Autotip. Rovněž si myslím, že O III má velmi dobrý základ a silný potenciál a nebýt několika věcí, které ji poměrně dost degradují, mohla by Passatu směle konkurovat. Osobně si myslím, že to je výsledek koncernové filozofie, ne že by v MB neuměli, nebo nechtěli vyrobit O III lépe. Svým příspěvkem chci pouze usnadnit výběr vozu těm, kteří nejsou pevně rozhodnuti, jaký vůz koupit. Není nad osobní zkušenost a na tom trvám. Testy v časopisech jsou někdy naprosto neobjektivní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to filozofie VW. Škoda umí vyrobit, ona i vyrobí a pak přijde VW a řekne "tohle ne, tohle takhle" a pak z toho vznikne levné auto. Zas na druhou stranu, Passat začíná trochu výš, než O3 v základu, takže ono to svůj smysl furt má. Kdo nemá na dražšího a kvalitnějšího Passata (tím spíš myslím interiér, on podvozek špatný u O3 není), tak si koupí za půl mega O3, kdo má prachy, tak buď koupí O3 LK nebo jde do VW pro Pašíka apod. auta :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...