Přejít na obsah

vnútorná cirkulácia vzduchu


lars

Doporučené příspěvky

Když je bez klimy, tak asi nesleduje...

Ok. Já myslel, že si mluvil o tom co je v klapce V64 - u motorku.

Ono totiž pokud blbne nastavování teploty, a je tam teda stejnej (já nevím, neměl jsem panel ŘJ klimy rozebraný) může být příčinou špatný tento trimr, nikoliv u klapky - nebo oba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

celá táto temá sa snaží byť o klapke serve V154.

Nevie niekto kde by som našiel bod B182 v ktorom je podla vyššie uvedenej schémy spojená riadiaca jednotka so spiatočkou. Chcem to v tom bode odpojiť, alebo musím nájsť XP1 a odpojiť to tam.

Zistil som, však, že keď to odpojím tak nepôjde ani automatické zotretieokna patych dverí pri zaradení spiatočky, ale to mi nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jseš si vůbec jistý do čeho lezeš? Tohle je spojení v kabelovém svazku, zpravidla je to několik drátů zalisovaných do sebe a zajištěných dutinkou. V tom bych se moc nevrtal. Jinak ten bod může být kdekoliv na hlavním kabelovém svazku, abys ho našel musel bys jej rozmotat a abys ho mohl zozmotat musíš ho vyndat z auta. A ani po té ho asi nenajdeš protože obdobných spojek jsou tam desítky a jak zjiatíš, tak ani barva drátu ti nepomůže. Být tebou tak to rozpojím kdekoliv jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorček sa zastaví na konci dráhy a elektronika ho vypne pri zvýšení odberu prúdu keď je motor v koncovej polohe.

Musím poopraviť tvoju domnienku.V autách bez klímy je motorček napájaný určitý čas s vypne sa až po jeho uplynutí.To že je klapka už dávno v krajnej polohe,ho zjavne netrápi.Keď som to mal rozobraté,tak som to trochu testoval.Časy som presne nemeral,ale asi takto: motorček je napájaný 10 sekúnd a klapka sa preklopí za 3-4 sekundy.Potom to v krajnej polohe zvyšný čas prešmykuje (asi na nejakej spojke). Niet divu,že sa po čase tie dva kolíčky čo sú tu nafotené odlomia a prešmykuje to vkuse a klapkou ani nepohne.

Editováno: , autor: ramon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja by som pridal moj nazor a sice oplati sa ti sparat do tej elektriky len kvoli tomu aby si vypol nejake otvaranie klapky pri cuvani s cielom "predlzit" zivotnost toho potenciometra??? jemozne ze ti ten potak zaoxiduje tak ci tak a nepomoze ti ani to ze to chodilo 10x menej ako by malo a stejnak to budes musiet rozobrat a vycistit nejakou gebuzinou na kontakty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ďakujem ramonovi za vysvelenie. Uznám že tie problémy z poťákom sú z oxidácie, je to proste ako u rádii, kde po nejakom čase pri pridávaní a uberaní hlasitosti praskalo v repráku a pomohlo vystriekanie poťáku kontoxom.

Proste to servo ba trebalo čas od času meniť, ale stojí neúnosne vela.

Čítal som na nemeckom škoda fóre, vraj to servo je navrnované na 500 cyklov a novší typ používa lepšie poťáky a má predĺženú životnosť.

Takže, ak to niekde odpojiť tak iba na riadiacej jednotke. Káblové zväzky radšej nechať napokoji, to je pravda.Díki.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto som tu už niejde čítal : že to servo bzučí pri každom naštartovaní, ale nie je to tak - sledoval som to, mne sa po naštartovaní ani nepohne. A keď nechám vnútirnú cirkuláciu zapnutú a vypnem auto, potom naštartujem a servo ostane v otvorenej polohe a ledka svieti.

post-10764-1233515905_thumb.jpg

vlavo je staré servo a vpravo vraj nové, vraj lepšie - mám to z nemeckého fóra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tu je odkaz na nemecké fórum, tak čítajte : skodaforum

a toto je ten úrivok z textu :

Ich finde es traurig, dass der Hersteller sich bei diesem eindeutigen Fehler nicht kulanter zeigt.

Der Drehwinkelgeber im Stellmotor ist lt. Datenblatt des Herstellers nur für 500 Betätigungszyklen gebaut.

Eigentlich sind solche Trimmpotentiometer nur für den Einsatz zum Abgleich einer elektronischen Schaltung vorgesehen, der einmal im Werk und dann vielleicht später bei einer Reparatur erfolgt.

Nicht jedoch für den Einsatz mit täglicher Betätigung!

Editováno: , autor: lars
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto som tu už niejde čítal : že to servo bzučí pri každom naštartovaní, ale nie je to tak - sledoval som to, mne sa po naštartovaní ani nepohne. A keď nechám vnútirnú cirkuláciu zapnutú a vypnem auto, potom naštartujem a servo ostane v otvorenej polohe a ledka svieti.

Ja som bol teraz pre istotu skontrolovať moju klapku a je to ako som písal.Po každom zapnutí zapaľovania ju ako keby znova otvára.Hoci je otvorená.A keď vypínam zapaľovanie so zapnutou vnútornou cirkuláciou,tak po znovu zapnutí zapaľovania len preblikne ledka a klapka sa preklopí na ofuk z vonku.

MR02 bez klímy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

musíš vybrať schránku spolujazca a potom ten servomotor V154. Pred vybratím si ev. označ fixkou v akej pozícii do seba zapadali oz. kolesá a budeš mať lahšie skladanie. Samozrejme potom musíš na VAG pre skalibrovanie V154.

Vyššie som písal, že chcem aby klapka neusále pri spiatočke neprepínala /iba auto s klímou/.

Konečne som mal čas a opojil teda spiatočku od riadiacej jednotky /XP1, pin 2/

Teraz keď zaradím spiatočku tak klapka furt necvičí a snáď V154 vydrží dlhšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Pridam sem foto z mojej opravy tohto "podareneho" serva... B)

1. demontovat schranku spolujazdca (svetielko, hadica klimy), 2. odpojit kabelaz ventilatora a serva (3 konektory), 3. rozcvaknut pasky kabelaze (3 ks, potom treba nove), 4. demontovat ventilator (ja som nechal vyveseny koli debilne namontovanemu alarmu), 5. odsrobovat uchyt serva, 6. vycvaknut uchyt so servom, 7. rozobrat servo, 8. prestriekat potenciometer kontaktol-om a "pocvicit" s nim (pozor- zapamatat polohu), 9. spiatocna montaz v opacnom poradi... HOTOVO

(detaily najdete tu v prispevkoch a DP)

Ja som zatial ani nerobil nastavovanie vagom (skontrolujem, az budem robit druhe), a funguje to oka, ale nedemontoval som ozubene koliecka z hriadelov a oznacil som si ceruzou polohu zubov... trochu piplacka, no slo to ;)

post-22671-0-60734100-1316703246_thumb.j post-22671-0-25044700-1316703261_thumb.j post-22671-0-92021500-1316703280_thumb.j post-22671-0-99156600-1316703296_thumb.j

post-22671-0-02780700-1316703306_thumb.j post-22671-0-58715600-1316703324_thumb.j post-22671-0-12569100-1316703336_thumb.j post-22671-0-68844200-1316703341_thumb.j

post-22671-0-66759100-1316703349_thumb.j post-22671-0-58754300-1316703355_thumb.j post-22671-0-85193800-1316703364_thumb.j post-22671-0-10751200-1316703370_thumb.j

post-22671-0-64957700-1316703374_thumb.j post-22671-0-21648400-1316703380_thumb.j post-22671-0-45848800-1316703387_thumb.j

post-22671-0-86762200-1316703393_thumb.j post-22671-0-53211300-1316703400_thumb.j post-22671-0-79160000-1316703408_thumb.j

post-22671-0-08188400-1316703415_thumb.j

...onedlho ma caka podobne, ak nie horsie divadlo s druhym (zmiesavacia klapka) :feve:

Editováno: , autor: pinoccio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mé F1 rs 2003 jsem dělal již obě serva,vnitřní-venkovní i teplo-zima(mísicí).Měl jsem v obou servech modré potáky.Z praxe oprav videí atd. vím,že při vykropení kontakt sprejem se závada opakuje do několika měsíců.Poták,mode svitch i přepínač je namazán tukem,který vyschne-ztvrdme a zamezí dokonalému kontaktu po celé dráze.Kontaktol to na čas rozpuztí,ale po chvíli to zase ztuhne.Moje řešení-Starý tuk tlakem spreje vypláchnout,zahýbat s jezdcem a znova vykropit,nechat vykapat-několikrát.Potom naplním silikonovou vazelínou.Po takové opravě to u mé fábie běhá bez jediného problému 3 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi chci se jen zeptat .. kdyz otocim klickem do polohy kdy se rozsviti kontrolky tak me tam v te klapce zacne vrcet a jakoby prdet .. podle zvuku soudim ze se snazi nastavit ale neco ji brani a zachvili to vzdy prekona .. chci se zeptat je to tezke rozebrat? To staci v kastliku spolujezdce odsroubovat ty 2 sroubky a uz se tam dostanu? Mam auto bez klimy takze jak jsem zde cetl mel bych mit tu jednodusi verzi bez potenciometru .. mozna by tu klapku chtelo vycistit nechci at se mi polamou kolecka ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal tiež problém so servom V154 a tak tiež so V68 vag mi vypisoval chybu skrat na plus a skrat na kostru a ešte servo blokovane a podobné veci. Podla toho co som tu čítal a videl v iných príspevkoch je väčšinou problém s potenciometrom.Tak som začal aj ja experimentovať. Mám škodu fabiu 2003 kúpil som ju nedávno od kolegu z roboty, hovoril mi pri predaji že má tento problém so servami cirkulácie a kúrenia reku dobre vyriešim si to sam respektíve pokúsim sa o to.Servo cirkulácie absolútne ani ťuk nešlo (V154). A servo kúrenia (V68) občas sa mi stavalo že z ničoho nič začalo na plno kúrít teda ostávalo visieť.Po brutálnom teste obidvoch serv a to tak ze v krátkej dobe som serva rozhýbal asi tak 200x za sebou z jednej koncovej polohy na druhu koncovú . Po referentových nastaveniach cez VAG je všetko bez chyb a aj bez rozoberanie .Pravde podobne to bol nejaký bordel alebo oxidácia na dráhe trimra . Už to skúšam 5. deň teda v normálnej prevádzke, zatiaľ všetko bez chýb . Tu je odkaz na krátke videjko ako som to testoval :

http://www.youtube.com/watch?v=69xwlMionXo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 rok později...

prosím o radu potřebuji vyčistit klimatizaci nebo prostě topení,protože s emi zdá,že to divně smrdí někdy,ale pouze bez zapnutí ACs AC jde krasný vzduch,ale v návodu u všch těch čistících prostředků je napsáno,že s emusí zapnoutz vnitřní cirkulace a mě nefunguje! funguje 1x za měsíc když má asi dobrou náladua,le většinou sama vypne po čase.. po startu se většinou sama zapne nejde vypnut a pak zhasne,ale nejde rozjet. Diagnostika myslím psala něco o provedení autoadaptace pokud se nepletu,al já to neumím a možna to ani můj VAG nemůže.  nechci vyhodit 300 kč za čistič a vyřešit kulové. zkusit raděj vyměnit jen kabináč? Není něco levnějšího co by to mohlo desinfikovat? třeba něco přidat do parního čističe?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

zdravím Vás lapači klapiek. minulý týždeň bola naša fabča I. bez klimatizácie skontrolovaná VAGom, bez žiadnej zmienky nejakej poruchy, či náznaku nefunkčnosti, ....no pocit, je taký, že nefúka na predné sklo čerstvý vzduch ale len "zvnútra", nakoľko sa prejavuje dosť stále problém so zamlžovaním predného okna. teoretická a praktická otázka znie: dá sa nejako fyzicky skontrolovať správna funkčnosť klapky? demontáž predpokladám odkladacej schránky spoluvodiča a fyzicky by mala byť vidieť či "sa točí" alebo nie, ... mýlim sa?

ďakujem za každé info, radu, čas, .... /pozn.red.: sklá umyté, filter kabínový vymenený, žiadne "obrovské" zatekanie/

[fábia, 1.9SDi, 2001, 47kw, combi]

Editováno: , autor: seagal69
preklep ;) doplnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...