Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

na "zacházení" -tomu nerozumím a spotřeba lítá, to je pravda. Ale u kterého motoru ne, že jo. Mně už připadá, že to je evergreen, říkat, jo ten motor není špatný ale ta spotřeba.....Samozřejmě, diesel to není, ale zas to má jiné přednosti (nechci říct výhody, aby se toho někdo nechytl). A ten test, jasně, Hyundai není špatné auto (které dneska je...), ale ten test...no já nevím, šel jsem si ten SM koupit (a vzal si k tomu i ty Květy-tam jsou taky testy aut, no v kterém dnes nejsou, možná v nějakém péčku, páč dnes je každý kuchař nebo expert přes auta). Já nevím, co bych vlastně k tomu řekl, asi že jsem patriot (no ona je škodovka vlastně německá) a Hyundai se mi prostě líbí méně , než česká (německá) auta, ale je to asi jen otázka názoru. V troubě peču kuře, před barákem stojí škodovka...je to na zabití? No není, ale furt je mi líp, než když si udělám čínský nudle z pytlíku a za rohem budu mít hyundaie...Tak hezký den všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tímto svým prvním postem Vás zdravím, právě jsem se vratil z Porsche České Budějovice, kde jsem byl zadat do výroby novou octavečku 1.4 TSI. Nezadával jste někdo v poslední době taky, popřípadě kdy dorazila? v autosalonu mi řekli obligátních 6 týdnů....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na "zacházení" -tomu nerozumím a spotřeba lítá, to je pravda. Ale u kterého motoru ne, že jo. Mně už připadá, že to je evergreen, říkat, jo ten motor není špatný ale ta spotřeba.....Samozřejmě, diesel to není, ale zas to má jiné přednosti (nechci říct výhody, aby se toho někdo nechytl). A ten test, jasně, Hyundai není špatné auto (které dneska je...), ale ten test...no já nevím, šel jsem si ten SM koupit (a vzal si k tomu i ty Květy-tam jsou taky testy aut, no v kterém dnes nejsou, možná v nějakém péčku, páč dnes je každý kuchař nebo expert přes auta). Já nevím, co bych vlastně k tomu řekl, asi že jsem patriot (no ona je škodovka vlastně německá) a Hyundai se mi prostě líbí méně , než česká (německá) auta, ale je to asi jen otázka názoru. V troubě peču kuře, před barákem stojí škodovka...je to na zabití? No není, ale furt je mi líp, než když si udělám čínský nudle z pytlíku a za rohem budu mít hyundaie...Tak hezký den všem.

to jsem myslel v dobrém to zacházení. A s tím zbytkem mám stejný názor. A do hjundééééééé se z koreje dováží skoro 95% dílů a práci mají jen ti montéři....Škodovka, potažmo VW živí i firmy dodávkama dílů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně spíš překvapila ta spotřeba na dálnici. Jako 8.7 l - to teda nevím. To bych snad musel jet někde přes 170 km/h. Jezdím po D1 Praha - Brno,140 km/h na tempomat a většinou je to kolem7 litrů...

 

Pokud někdo napíše, že měl spotřebu na dálnici 8.7 l, tak nemluví pravdu a nechce přiznat vyšší rychlost než 130. Jezdím po D1 pohodovýn tempem 120 (z kopců rychleji :) a spotřeba se pohybuje kolem 6,5 l.

 

Kluci, neberte to nějak zle, ale jestli jedete 115 tacho, tak to bude cca 105-107 real a to odpovídá spíš rychlosti mimo obec. Navíc u TSI je prostě značnej rozptil hodnot, sám jezdím dálnice dost často a rozdíl 0,5l není při zdánlivě stejných podmínkách nic neobvyklého. Stačí pak za 130 považovat 140 tacho (ten článek jsem nečet), s těžší nohou se snažit udržovat (akcelerovat při zpomalení atd.) těch 140, širší kola nebo déšť a vítr a 2l rozdílu tam jsou hned... když pak redaktor najede jen pár set km, představu může mít dost zkreslenou (oběma směry).

Dnes dopoledne jsem projížděl stejnou trasu jako v tom testu: Praha (od začátku Rozvadovské spojky, PP jsem nuloval na semaforu na nájezdu) - Zdice. Tak jsem to změřil. Jel jsem podle nejvyšších povolených rychlostí, vše podle tachometru, bez použití tempomatu, při zrychlování žádné lechtání plynu, zimní kola 205/55 R16, mírný protivítr.

Pozn. - SM to také testuje podle tachometrových rychlostí, nepamatuji se, že by se tam někdy psalo, že jedou podle GPS.

post-32075-0-82149100-1331381173_thumb.jpost-32075-0-46458900-1331381177_thumb.jpost-32075-0-22934000-1331381181_thumb.jpost-32075-0-24094400-1331381184_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak fotky nemám ale včera jsem jel Brno-Kunštát-Polička-Hlinsko-Žďár-Nové Město-Tišnov- Brno. Děti (takže asi "milionšest" zastávek-kromě plánovaných), 0% dálnice, vše okresky, tempo spíše rychlejší než pomalejší (měli jsme toho moc v plánu), na průměrnou rychlost jsem se ale po příjezdu nedíval, průměrná spotřeba (za tento "výlet") byla podle MDF 6,7 l, takže jsem byl překvapen. Dva dospělí , dvě děti, spousta krámů, takže plný kufr. Benzín ten, co píšu výše, nic jsem nehlídal nejel jsem jinak než jindy.Na spotřebu jsem se podíval večer čistě náhodou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele babi, já nevím, není to motoristický časopis? mně se zdá, že to je fakt na úrovni redaktora z Květů a nebo podnikového časopisu " Hyundai Vpřed" .... (třeba v té pasáži o motoru-nechce se mi skenovat, tak ať si to mají možnost přečíst všichni) .....ve 4500 se motor dostává do varu (asi Karlovych) a následuje nevídaný zátah...to asi redaktor málo viděl....já nevím, nemohu považovat za objektivní, když někdo používá pro hodnocení taková slova a když pak vidím ty nevídané a úžasné vozy, jsem z toho lehce zklamaný, ale nechci jen rýpat, to se nemá, objektivita mi tam však chybí, nezlob se babi, není to nic proti Tobě. Tvůj oddaný vnuk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, pokud je ten dotaz na mne...já se nechci přít ale objektivní je něco změřit a to opakovaně. Když redaktor píše že se motor dostává do varu a následuje nevídaný zátah, tak to je pro lidi, kteří neví, že on myslí atmosferickou 1,6 benzínovou, něco jako "ferrari v rouše trabantím" nebo nevím jak to mám napsat. Pokud mám považovat SM za odborný časopis, tak by tam mělo být možná něco jako ....v porovnání s jinými atmosferickými 1,6 (myslím měřeném) je motor nadprůměrný ( o 25 Nm vyšší točivý moment, o 13 kW větší výkon-uvádím jako příklad) a subjektivní hodnocení typu "úžasné, skvělé, srdcervoucí, ňuňuňu a áááách" ponechat Květům. Ale jen můj názor-ptal ses, tedy odpovídám a patent na rozum si nedělám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasně, já tedy SM považuji za takový motoristický mainstream (viz. rubrika Zábava, některé skoro politické agitky, např. při zavádění bodového systému atd.) a ne přímo odborný časopis. Proto mě ty výrazy ani tak nevadí. Víc technicky a odborně zaměřený bych viděl spíš časopis Automobil. Onen tebou kritizovaný nevídaný zátah, nebo co tam píšou, já chápu ke vztahu k jiným obdobným motorům a hlavně k té 1.4 TSI... Kdo chce technické parametry, nechť si je porovná v tabulce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi jo...máš pravdu (není to ironie, já jsem už lehce deformovaný z těch mých předpisů ...) . BTW já jsem nevídaný zátah nekritizoval. Akurát pro každého je pojem "nevídaný" něco jiného :-) a dobrý, tak zase změním téma-dnes "polozahřátý" motor (nebo spíš studený-ručička teploměru těsně pod 90°C a na trojku (vytočenou) to jelo jako trolejbus ...chtěl jsem stihnout zelenou na Kolišti (vyjel jsem z Bratislavské) a zelená byla na křižovatce Koliště-Milady Horákové. A ten vytočený motor vysloveně zvyšoval a snižoval otáčky (plyn podlaha a bylo to fakt cítit a dost) na otáčkoměr jsem se nestačil podívat (bylo-li to vidět). Ale to je první nepříjemnost, co jsem zažil . Nevím, co to je , je tam cca 29 000 ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslel ten výraz, nebo slovní obrat, či jak to nazvat - "nevídaný", ne že to skutečně táhne. :kol-28: Ale to už je všechno OT. :kol-31:

Hm, tak to by mě také zajímalo co ti tam "zahaprovalo". Počítám, že pojedeš brzy na servisku po 30 000 km? Tak bych se tam o tom zmínil, i když si dovedu živě představit, že se jim na diagnostice nic neukáže... Ono by to chtělo párkrát stejným stylem projet, jestli to nebyla nějaká ojedinělá anomálie. Teď mě tak napadlo, co to je u tebe vytočená trojka? Protože ta se dá točit až někam k 150 km/h. :kol-46: A to si snad v centru Brna nejel, ne? :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rychle určitě ne, mezi těma křižovatkama je asi 317 metrů (Tebou kdysi zmíněné Mapy CZ) a vyjel jsem na dvojku viděl zelenou , šlápl, přeřadil a nestihl... :-) takže brzdil... nevím. Na 30 000 nejedu, páč Lease Plan nařídil variabilní interval a teď (v sobotu) ukazoval MD 17800 km do prohlídky při stavu tachometru cca 29000. Asi Michla navštívím i tak.... v neděli večer jedu do špitálu v Avellinu (u Neapole) a nechci letět a je to nějakých 1800 km (musím ještě pro Itala do Varese-zajížďka) takže asi to nechám napíchnout (zítra to někde zkusím znova). Uvidíme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to projel zhruba stejně a to samé....ale co je největší prdel, tak jinde ne. Zcela evidentně to souvisí s teplotou motoru (úplné zahřátí a jiné místo nic), na diagnostice nic. V servisu nic nevědí a nikdy o tom neslyšeli. Jsem za vola :-) ale to už znám. Zítra si do toho nastěhuju "nahrávací aparaturu" aby to bylo slyšet a vidět. Natočil jsem to mobilem ale to není ono.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...