Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Tak včera konečně výměna oleje (41734 km) , nalili mně tam Castrol Edge Longlife Profesional III 5W-30. Jakýkoli problém s napínákem či řetězem striktně odmítli a ukázali mi na obrazovce on-line do škodovky že jediná svolávačka je na dálkový ovladač odemykání dveří.... Možná, že "přání je otcem myšlenky" ale start po ránu vypadal "foneticky" úplně jinak-což nějak nechápu, protože čerstvý olej je asi hustší než ta voda, co z toho odsáli...A co se týká při jízdě

-když sešlápnu plyn na podlahu (zkoušel jsem dnes na D1:-) tak to nedělá takové ty "vlny" (zrychlování není lineární ale ve vlnách-to dělalo ještě včera) ale neptal jsem se jestli něco přehráli...

-motor je subjektivně tišší, resp. chybí mi ten pocit že "dře kámen o kámen"......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak včera konečně výměna oleje (41734 km) , nalili mně tam Castrol Edge Longlife Profesional III 5W-30. Jakýkoli problém s napínákem či řetězem striktně odmítli a ukázali mi na obrazovce on-line do škodovky že jediná svolávačka je na dálkový ovladač odemykání dveří.... Možná, že "přání je otcem myšlenky" ale start po ránu vypadal "foneticky" úplně jinak-což nějak nechápu, protože čerstvý olej je asi hustší než ta voda, co z toho odsáli...A co se týká při jízdě

-když sešlápnu plyn na podlahu (zkoušel jsem dnes na D1:-) tak to nedělá takové ty "vlny" (zrychlování není lineární ale ve vlnách-to dělalo ještě včera) ale neptal jsem se jestli něco přehráli...

-motor je subjektivně tišší, resp. chybí mi ten pocit že "dře kámen o kámen"......

Jak se mi blíží termín výměny tak rozvoďák na mne vrčí a motor pocitově bije do ložisek. Zeptám se jich jaký je "vršek" specifikace oleje. 30ku tam nebudu chtít. Raději nějaký groš navíc než to nechat trápit.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si samozřejmě nevybíral-auto je LP a ještě v OL, takže i když bych mu rád dal "to nejlepší", tak je to tak, jak to je. Ale jestli tohle dokáže alespoň částečně eliminovat olej např. 5W40 (jestli jsem Tě správně pochopil) to nevím.

Měl by, čím je vršek vyšší tím vyšší teplotní zatížení snese a olej drží film a není jak voda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám podobnou zkušenost. Měnil jsem nedávno na Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 (motor 2009, 49tis km), kupoval jsem sám v e-shopu. Před tím tam byl, podle SK, nějaký 5W40 olej, shell nebo castrol. Po výměně jsem pocítíl zvýšený hluk od motoru. Před tím nebyl skoro vůbec slyšet. I při zatížení jen tak hučel. Teď je to slyšet mnohem víc i po zahřátí. Pocitově motor víc trpí, ale to je zřejmě jen moje paranoia. Přemýšlím, že to vyměním na nějaký 5W40, nebudu čekat do konce ročního intervalu. Je otázka, jestli na to má ten olej takový vliv, ale zřejmě ano. Překvapilo mě, jak je ten castrol 5w30 řídký. Nadruhou stranu rozdíl mezi 30 a 40 ve viskozitě mi přijde minimální, aby to mělo takový vliv na hlučnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouhodobou průměrnou spotřebu podle PP mám 5.9l/100km. Změnu spotřeby jsem nezaznamenal absolutně žádnou. Ujel jsem s novým olejem cca 1000km, olej neubyl ani o fous. Ještě se zeptám, taky cítíte v oleji trochu benzín? Zvlásť po krátkých jízdách. Myslím, že u zážehových motorů by mělo být normální, ale raději se ptám...

Editováno: , autor: JayFader
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viskozitna trieda 40 je urcena pre tych, ktory napr. dlhodobo jazdia dialnice vysokou rychlostou (myslim nad 150kmh) alebo jazdia v juznej Europe. Alebo sa nevedia vmestit do koze a na okreskach jazdia ako chuji a su postihnuti digitalnou nohou (dve polohy plny kotol-brzda).

Pre nas normalnych jazdiacich v nasich klimatickych podmienkach takyto olej nema zmysel. Rozdiel vo viskozite za standartnych teplot nie je ziadny.

Editováno: , autor: Sranki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dlouhodobou průměrnou spotřebu podle PP mám 5.9l/100km. Změnu spotřeby jsem nezaznamenal absolutně žádnou. Ujel jsem s novým olejem cca 1000km, olej neubyl ani o fous. Ještě se zeptám, taky cítíte v oleji trochu benzín? Zvlásť po krátkých jízdách. Myslím, že u zážehových motorů by mělo být normální, ale raději se ptám...

Je to normální stejně jako dehťákům je cítit po naftě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jako si někdo sundáte víčko na krytu hlavy a čucháte k tomu??? Jen jestli jsem to správně pochopil....Proč?Nebo k měrce? Dlouhodobou 5,9 l -to já neumím ani náhodou....

Ta dlouhodobá mne taky nějako závistí dráždí. Motá se to kolem 6,6- 6,9ti. Spíše městské a příměstské jízdy a něco málo dálnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta dlouhodobá mne taky nějako závistí dráždí. Motá se to kolem 6,6- 6,9ti. Spíše městské a příměstské jízdy a něco málo dálnice.

Já právě jezdím spíš delší cesty (kolem 100km okreska a dálnice), takže podle PP mi to ukazuje těch 5.9l (klima a rádio vždy beží, většinou jedou 2-3 osoby), je to zhruba po ujetí 2500km. Od koupě jsem to nenuloval.

Editováno: , autor: JayFader
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysokoviskozitna trieda 40 je urcena pre tych, ktory napr. dlhodobo jazdia dialnice vysokou rychlostou (myslim nad 150kmh) alebo jazdia v juznej Europe. Alebo sa nevedia vmestit do koze a na okreskach jazdia ako chuji a su postihnuti digitalnou nohou (dve polohy plny kotol-brzda).

Pre nas normalnych jazdiacich v nasich klimatickych podmienkach takyto olej nema zmysel. Rozdiel vo viskozite za standartnych teplot nie je ziadny.

Zajímavé, ale čím by jsi potom vysvětlil nárůst hluku od motoru po výměně oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jó, někdy víc a někdy míň- tomu rozumím. Ale jakou to má pro mne vypovídací hodnotu? Tomu nerozumím. Prostě když benzín smrdí z víčka či měrky víc či míň, co to pro mne znamená? Já neryju, chci se něčemu přiučit. Jezdím špatně, špatný benzín, spolujezdec, nevyměněná ponožka na pravé noze...prostě se furt jen snažím pochopit co to znamená, nic víc. Nebo je to vlastnost TSI ? To asi ne, když tady někdo psal že na TDI zase smrdí nafta. A nebude to tím, že zvednu kapotu a smrdí nafta či benzín normálně? Je to skutečně jen víčko a měrka? Furt nad tím přemýšlím a jsem z toho zmaten jak Goro před japonským hlavním městem (nevím, jestli je správně před Tokiem nebo před Tokyem.....:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzín v oleji se řeší někde v sekci 1.2 TSI u Fabií. Údajně se to vyskytuje u těch aut, co jezdí jen krátké trasy (několik km). Přesnou příčinu jsem zatím nikde nezaznamenal. Podezřelé je z toho vysokotlaké palivové čerpadlo. Servisy jim radí protáhnout to po dálnici - benzín se ze zahřátého oleje má vypařit... Že už můžou být mazací schopnosti oleje v háji, jim je nejspíš jedno. :kol-32:
Něco málo o palivu v oleji je k přečtení zde: http://www.oleje.cz./index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju8

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ještě něco. Jednou už jsem kdysi o tom psal. Než jsem jel na ten olej, tak auto zrychlovalo nelineárně ale jakoby ve vlnách. Teď je to skoro bych řekl výraznější, myslím ale na budíkách nepoznatelné leč velmi nepříjemné. Je to vlastnost nebo co? Kdysi jsem si toho všiml jen jednou (v zimě-když byly ty mrazy .... asi a přičítal jsem to nízké teplotě) a teď? mám to přičítat zase vysoké teplotě? protože jsem si toho během jara nikdy nevšiml a termín výměny oleje připadl do "vysokých teplot".....nějak netuším co to je, ale nevypadá to, že by to bylo něco závažného, spíše to vypadá, že to je nějaké softwarové omezení , jakoby směrem od "Strany Zelených" nebo něco takového. Tušíš? Znáš? Netušíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radime, o tomto problému nevím nic, ale dovolím si ocitovat část příspěvku kolegy Jar_da, který zveřejnil na jednom VW foru:
" Dalším neduhem může být u 1,4 tsi nepravidelný chod po nastartování, až střílení do výfuku nebo škubání, tohle řeší nový SW pro řj motoru,
je přesně tabulka, která uvádí jaký původní SW se má nahradít a jakým novým SW, pár případů se objevilo s trháním při akceleraci v otáčkách 2-3.000 ot. - kontroluje se obtokový ventil, v paměti závad jsou závady o rehulaci, pokud se najde zasekávající se ventil obtoku, mění se, to je čerstvé - květen 2012"

post-32075-0-23775900-1341504327_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...