Přejít na obsah

Fabia 2 vs. Fabia 1 - srovnání


emkon

Doporučené příspěvky

Bojler:"Osobne ale zastavam nazor, ze kdo kupuje auto za 300k a setri na vybave, ma co chtel a dobre mu tak"

Nesuhlasim s tebou Bojler. To su take reci pubertaka ktoremu auto kupil otec alebo rychleho zbohatlika, ktory nevie co s peniazmi. Neviem ktory je tvoj pripad, ale vela ludi vybera auto podla uzitkovej hodnoty, financnych moznosti a az potom prihliada na komfort a v tom hraje ulohu i cena. Niekto ma rodinu a potrebuje vacsie auto, ale uz nepotrebuje tazne alebo parkovacie senzory alebo sedacky sport. Ale potrebuje aby tam boli aspon 4bagy, aby sedacky zadne sa dali lahko odstranit a tak (Room...sorry za off topic). Ja mam napriklad vybavu Room STYLE a ani ma nenapadlo si stazovat na kvalitu potahov...az teraz ked sa tu o tom bavite som sa nad tym zamyslel. :) A stale nechapem o com sa bavite. Aby som si koli potahu priplacal za packet sport, tak to mi pride skor ako magorovina ako rozumny argument. To ze sa ti paci trojramenny volant, tvarovanie sedacky sport a maly kozenny paket a chces to a hlavne mas na to, tak to je uz vec ina...vec nazoru a hlavne i penazi. Niekto je napriklad invalidny dochodca a je rad ze si vobec moze kupit "zakladny" Roomster bez vybavy a je stastny ze ma auto v danej triede za rozumny peniaz, do ktoreho nemusi pomaly lahnut aby nastupil. Alebo namiesto packetu SPORT si kupi namiesto kratkej fabie, fabiu kombi, lebo ma domcek a raz za cas vyuzije vacsi kufor... A povedzme si na rovinu, ze fabia je vo svojej triede co sa tyka do velkosti jedna z najlacnejsich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona ta krytka nádrže u FI otevíraná páčkou od řidiče měla sice něco do sebe ale párkrát se mi během zimy stalo, že ta krytka přimrzla a bez cizí pomoci (jeden tahá za páčku a druhý venku odlepuje krytku) bych nenatankoval...

Editováno: , autor: emkon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych se moc sedačkama v tomto případě nezabejval, potah sedaček je detail. Pokud někdo neměl peníze nato, aby si koupil sedačky např. Elegance, není přece problém rok vydržet s těma původníma, našetřit a pak si třeba tady na foru koupit Elegance či Sport za poměrně slušný peníze a svoje prodat. Pokud by mi to tak vadilo (já jsem teda spokojenej, mám Ambiente), udělal bych to takhle a vůbec se tím nezabýval ;) A nebo ještě si koupit potahy přesně dělaný na typ auta, např. firma MAD, mám od nich taky potahy, kvalitní materiály, záruka 5 - 10 let. A za cca 3000,-- máte na klasikách navíc ještě potah Elegance a ani to není poznat, že to jsou potahy. Problém bych spíš viděl v těch odkládacích schránkách, držáků nápojů atd. atd. co tady někdo psal, ale to nemůžu posoudit. Sice jsem se vezl v Roomovi, ale až takhle do detailu jsem neměl čas všechno vyzkoušet....

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak su asi rychlej zbohatlik. Dneska se tak lidem, kteri maji vic nez nekdo jinej rika. A to idealne bez ohledu na to, jeslti si to vydelaji poctive a nebo ne.

Samozrejme zduvodnit si muzes vsechno. Klidne si muzeme hrat na to, ze ma 80% lidi 400k na auto, ale 410k uz ne. Ze prave ta zakladni vybava s 4ks airbagu je to optimum a 6ks uz je prepych. Ze prepych neni metalicka barva na exterieru za 8500Kc, ale kvalitni interier za 6500Kc je "magorovina"

V psychologii je objektivne pozorovany jev. Clovek ma silnou tendenci vnitrne si obhajovat svoje rozhodnuti a presvedcovat se o tom, ze bylo nejlepsi ze vsech. Mozna proto je takovej nepomer mezi nazorem

A: zakladni vybava s metalizou je ta nejvyhodnejsi volba, vyzral sem na vsechny a nenechal se odrbat!

B: nedokazu vydelat tolik penez - musim delat kompromisy a zbyly penize dat na neco jinyho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mozno som to trosku prehnal bojler. Ale som len chcel povedat ze nie kazdy ma na plnu vybavu...a ty dobre vies ze sa nebavime o 1tis korun...ale takto si mozes pomaly priplatit aj 100tis za vybavu. A su ludia s rodinou a ti peniazky pocitaju. ;) Hawk No a okrem ineho mne sa potahy Style pacia. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím teda přesně, jakej tlumící materiál myslíš, hlavně jak tlustej, ale tyto věci by se snad měly dát koupit buď v mototechně, prodejně audia nebo pokud to je přímo na SII, možná i v prodejně škoda a nebo se jen podívat po netu :)

Jinak toto jsi napsal hezky, myslím tím obecně.

Samozrejme zduvodnit si muzes vsechno. Klidne si muzeme hrat na to, ze ma 80% lidi 400k na auto, ale 410k uz ne. Ze prave ta zakladni vybava s 4ks airbagu je to optimum a 6ks uz je prepych. Ze prepych neni metalicka barva na exterieru za 8500Kc, ale kvalitni interier za 6500Kc je "magorovina"

Osobně jsem se třeba při koupi auta řídili tím, aby mělo hlavně klimatizaci a 4 airbagy, ač nebyly rozhodující, tak to bylo +. Než mít třeba místo ambient výbavy elegance, radši bych metalickou barvu (naštěstí jsem tento problém řešit nemusel). A je to jednoduchý, metlu už si nikdy pozděj za 8500,-- na autě nedoděláte a barva a kola dělají auto :) Zatímco elektriku okýnek, tempomat, výhřevy sedal, maxidot, koženej balíček si není problém dodělat, ba dokonce, pokud to člověka baví se v autě hrabat, sežene si ty věci zde levněj a ušetří i :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hoši to jsou teda úvahy... takže jestli jsem měl předtím F1 a teď Rooma, tak jsem šel do horšího? .. to nemyslíte vážně, anebo si to klidně myslete... každý z nás je jedinečné individuum a jeho jedinečnosti zaplaťpánbůh odpovídá jeho výhradně individuální názor a koneckonců výběr "jeho" auta...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MrMobil, jsi to pochopil asi nějak špatně ne? :) Mě tady teda z ničeho nevyplynulo, že je Room nebo FII horší, než FI lol Pouze se zde řeší, v čem je lepší FI a v čem je lepší FII, z čehož plyne, že každý auto má nějaký svoje klady a zápory. Jinak jsou dle mě teda na stejné úrovni, jestli mám FI nebo FII je úplně jedno (při stejným motoru a výbavě) akorát, že FII nejsou v sedanu, takže maj velkej pešek :p

Míra, FI je sice o pár mm širší, ale díky jinak tvarovanejm zadním sedačkám je tam trochu víc místa. Asi stejný, jako když u FI dáš dozadu sedačky z OIIRS, taky tam vznikne víc místa :)

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igor:od kdy je na šířku víc místa ve FII než FI????viz FII 1642 FI 1646......to asi ne....je to koza vysoká hubena...

čoveče, já jsem to snad i měřil a vyšlo mi to nastejno nebo tak jak píše Igor, i jsem to sem někde psal, ono to měření je dost o tom v kterých místech měříš, já měřil tam co mám loket, od dveří - tapecu po druhé dveře

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igor:od kdy je na šířku víc místa ve FII než FI????viz FII 1642 FI 1646......to asi ne....je to koza vysoká hubena...

No samozrejme že je! Len nesmieš slepo veriť len číselkám v katalógoch... Je to podobné, ako v nedávnom teste novej Ibizy sa redakcia tešila z toho, ako veľa je v tom aute miesta oproti FII. Áno, podľa vonkajších rozmerov hej, no vnútri nová Ibiza stráca na FII doslova a do písmena centimetre... No reportér sa rozplýval, koľko veľa miesta v tej Ibize je :help:

Tak poďme na to, FI vs FII.

Vonkajšie rozmery:

šírka FI 1,646 m / šírka FII 1,642 (FII stráca ukrutných 0,4 cm)

dĺžka FI 3,960 m / dĺžka FII 3,992 (FII je dlhšia o 3,2 cm)

výška FI 1,451 m / výška FII 1,498 m (FII je vyššia o 4,7 cm)

Vnútorné rozmery:

šírka vpredu v najužšom mieste FI 1,380 m / šírka vpredu v najužšom mieste FII 1,380 m (papierovo rovnako)

šírka vzadu v najužšom mieste FI 1,392 m / šírka vzadu v najužšom mieste FII 1,384 (FII stráca na šírku 0,8 cm)

Napriek tomu, že toto sú reálne čísla a v prípade interiéru by logicky podľa nich v FI malo byť viac miesta, opak je pravdou. V FII je rozhodne viac miesta, vďaka lepšie tvarovaným výplniam dverí a sedadiel. Postav vedľa seba FI a FII a sadni si do oboch, zistíš to sám. Nemám za potrebu presviedčať ťa, ale v tomto sa zhodli už viacerí...

P.S.

Na tvoj objektívny názor "koza vysoká hubená" odpovedám subjektívne to, že FII je stála krajšia, než FI Sedan lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,-Odkladacia skrinka pred spolujazdcom bola u fabii perfektna, vodorovna s utajenym priestorom, miestom na mince a stojanom na dva napoje. U romstra je to sikmo dole, vsetko tam pada. do vyklapacej casi nemate kam si dat kavu ap. Horna skrinka je odflaknuta, bez pogumovaneho oblozenia, bez nadobky na mince.

2,-U fabii sa nadrz odomikala komfortne z priestoru od vodica lankom. Na roomstri je viecko volne otvoritelne a zamika sa hrdlo. Je to jednoznacne zhorseny komfort a zvysene riziko vyroby falosenho klucu z vylomeneho vrchanku

3,-Na fabii sa dalo spravit automaticke zatvaranie okien pri zapnuti, na Roomstri sa to uz neda.

4,-Na fabii ste si nastaili pohodlene silu podsvietenia pristrojov a na Roomstri sa to neda

5,-Na fabii bol popolnik-kos na smeti v strednom panely na Roomsti nie je. Mozete iba pouzivat poharovu nadobnu, ktora vam zaberie jedno miesto na napoj.

6,-Na Roostri je stredna cast pristojovej dosky zakoncena vlmi zle, tak ze pri celnom naraze vam to zlomi nohu pod kolenom.

.

A je tam viacero dalsich drobnosti. Len nechapem konstrukterov a managerov preco zhorsili to co na predchadzajucich modeloch bolo perfektne. Zda sa mi, ze to hranici so sabotazou, aby boli zakaznici nespokojni.

Ja bohužiaľ konštruktérov aj manažérov chápem - rozkaz bol jasný, ušetriť kde sa dá. Samozrejme, že s tým nesúhlasím, ale to je tak všetko, čo môže zákazník spraviť. Môže ísť ku konkurencii, no tam sa stretne s tým istým, len v ružovom.

Ale poďme k jednotlivým bodom:

1.) s tými schránkami máš pravdu, tieto nové sú dosť nepraktické, hlavne tvar vnútra tej spodnej. Ale nápad s 2 oddelenými schránkami sa mi páči, škoda, že ho nedotiahli k dokonalosti.

2.) nádrž otvárateľná zvnútra lankom skončila u každého auta, všetci otvárajú zvonka buď tzv. push-push systémom (napr OII), alebo klasicky zobáčikovými dvierkami aj u modelov v cenách nad milión korún. Na lankový systém bolo dosť veľa reklamácií, v zime víčka zamŕzali, po celý rok dochádzalo zasa k vyháknutiu lanka atď.

3.) to zamykanie okien diaľkovým oficiálne u FI spraviť tiež nešlo, ak si dobre pamätám, až neskôr sa upravovala RJ komfortu, aby to vedela. Buďme radi, že máme vôbec možnosť okná zavrieť kľúčom, sú autá, kde to nejde a dokonca okná ani nie sú sekvenčé (námatkovo Focus alebo Mégane). Dá sa to riešiť neorigo alarmom s dovieraním okien, to funguje spoľahlivo.

4.) áno, nastavenie podsvietenia chýba :feve:

5.) tá pohárová nádobka sa mi nejak extra nepáči, popolníček v FI bol určite praktickejší. Zasa sa ušetrilo tam, kde sa nemalo - a cena za ten popolník tiež nie je nejak extra ľudová :feve:

6.) s týmto nesúhlasím, naopak tvrdím, že stredová konzola je tvarovaná podstatne lepšie, než bola v FI. Záleží ale od toho, ako a aký človek sedí za volantom.

Netvrdím, že FII a R sú tie najlepšie autá, no vzhľadom na to, aký mám prehľad aj o konkurencii, stále tvrdím a budem tvrdiť, že napriek všetkým menším či väčším nedostatkom patria k tomu lepšiemu, čo sa dá aktuálne kúpiť. Ideálne auto neexistuje, nikto ho zatiaľ nevyrobil - a ani nevyrobí.

Je vždy na človeku, aby pred kúpou zistil čo najviac o tom, čo ide kupovať a pri samotnom výbere spravil určité kompromisy. A od toho je tu aj naše fórum, aby sme pomáhali nie len sebe, ale ja tým, ktorí auto vyberajú :) Pretože nech nakoniec človek kúpi hocaké auto, vždy v ňom bude hlodať červíček, čo by bolo, keby kúpil niečo iné!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igor: mas pravdu s tymi rozmermi, podla mna FII vonkajsimi rozmermi straca oproti FI. neviem naco to zuzuju a zenu do vysky, to chcu s toho spravit mrakodrap. nemal by som nic proti tomu ze je vyssia keby bola o 5-8 cm sirsia, potom by to bolo v poriadku ale takto je to nelogicke a hlava mi to nebere, dufam ze FIII bude kocka 1,6x1,6m :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler: vdaka tomu ze je FII vysoka tak proti FI aj keby si ich odfotil obe iba s predu tak FII bude uzsie posobit proti FI, ono za istych podmienok na ceste pri pohlade zo zadu to vypada smiesne uzke a vysoke ako som uz pisal jedine combik sa to snazi nejako maskovat.

No, já sem spíš toho názoru, že pokud má FII combi ještě hagusy, tak mi přijde ještě vyšší a zepředu s nima to auto nevypadá moc dobře...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem 6 roků s FI (20.000km ročně) a když jsem uvažoval že ji vyměním za novou FII, o které jsem si myslel že musí být zákonitě užší, protože tak na pohled vypadá, změnil jsem názor po prvním posezení a první jízdě. Místo pro řidiče je stejné, jen sedíte trochu výš, takže se líp nastupuje a taky máte nad hlavou víc prostoru. Velký rozdíl je na zadních sedadlech, kam se pohodlně vejdou i dospělé osoby, což u FI bylo slabinou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...