MirekM Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 Tak jsem si měnil motorový olej Shell Helix Ultra 5W-40 po 2 letech a 1 měsíci, najel jsem na něm cca 7500 Km. Dal jsem si jej změřit měřákem na Shell benzince (vypuštěný olej v kanistru řádně protřepaný, byl jsem u měření) a Shell měřák se od nového oleje vyšplhal pouze necelé 2/3 v zelené stupnici. Měřák má dále deleko širší pole žluté a červené. Jezdím jen "start cíl" od 25 Km a více, nejezdím v zimě (na místní letní i zimní postrk mám zatím starou Š105). Kde jsou ty teorie, že olej dostává nejvíce zabrat, když se delší dobu nejezdí? A co roční interval výměny? Věřím, že by s mým typem provozu olej klidně vydržel ještě jeden rok ... Je mně jasné, že pokud bych jezdil jen místní postrk a hlavně v zimě, nebyl by olej v tak dobrém stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 (editace) Nevím, říká se - a je to i tak výzkumem podložený, že olej stárne. Někde na oleje.cz byl myslím člínek od p. Černého je snad z výzkumáku, o tomto a mnohem více psal. Navíc Shelll měřák - jakouže to má odchylku? Editováno: 27. Srpen 2009, autor: NNNTomas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 nějak nechápu smysl tohoto tématu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 mno, myslí si, že ještě nemá tak starej a špatnej olej a je mu líto ho měnit tak brzy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 KDY MĚNIT MOTOROVÝ OLEJ Na životnost oleje v zážehovém či vznětovém motoru a tedy na výměnný interval má vliv opravdu velmi mnoho faktorů a není jednoduché stanovit optimální kilometrový proběh pro určitý automobil. Limit, který doporučuje každá automobilka, je vždy maximální a nemusí vyhovovat zrovna provozu vašeho automobilu. Obecně lze říci to, co už jednou řečeno bylo: dodržujte maximální výměnné intervaly motorového oleje a při častějších jízdách v městském provozu nebo se studeným motorem tyto limity zkraťte přibližně o 20 - 30 %. Opravdu se to vyplatí. Analyzoval jsem olej z nového moderního motoru po 15 tis. km a myslím, že takových výměn by ten motor nevydržel mnoho. Podobný problém s olejem se pochopitelně neprojeví hned, ale určitě se podepíše na životnosti motoru. Pro určení optimálního výměnného intervalu oleje lze jen doporučit, abyste si nechali zanalyzovat váš vyjetý motorový olej ve zkušební laboratoři. Na základě naměřených výsledků vám každý zkušený pracovník takové laboratoře může doporučit, zda byste měli příště výměnný interval zkrátit či zda máte rezervu a můžete využít maximální doporučený interval výměny oleje. Nakonec ještě dvě věty o době použitelnosti motorového oleje. Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouštějí i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5 roků. kompletní článek : http://www.ioleje.cz/oleje/4-Otazky-a-odpo...ch-od-Ing-Cerny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 KDY MĚNIT MOTOROVÝ OLEJ Na životnost oleje v zážehovém či vznětovém motoru a tedy na výměnný interval má vliv opravdu velmi mnoho faktorů a není jednoduché stanovit optimální kilometrový proběh pro určitý automobil. Limit, který doporučuje každá automobilka, je vždy maximální a nemusí vyhovovat zrovna provozu vašeho automobilu. Obecně lze říci to, co už jednou řečeno bylo: dodržujte maximální výměnné intervaly motorového oleje a při častějších jízdách v městském provozu nebo se studeným motorem tyto limity zkraťte přibližně o 20 - 30 %. Opravdu se to vyplatí. Analyzoval jsem olej z nového moderního motoru po 15 tis. km a myslím, že takových výměn by ten motor nevydržel mnoho. Podobný problém s olejem se pochopitelně neprojeví hned, ale určitě se podepíše na životnosti motoru. Pro určení optimálního výměnného intervalu oleje lze jen doporučit, abyste si nechali zanalyzovat váš vyjetý motorový olej ve zkušební laboratoři. Na základě naměřených výsledků vám každý zkušený pracovník takové laboratoře může doporučit, zda byste měli příště výměnný interval zkrátit či zda máte rezervu a můžete využít maximální doporučený interval výměny oleje. Nakonec ještě dvě věty o době použitelnosti motorového oleje. Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouštějí i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5 roků. kompletní článek : http://www.ioleje.cz/oleje/4-Otazky-a-odpo...ch-od-Ing-Cerny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 27. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 Smyslem příspěvku bylo upozornit na to, že výměna oleje po roce při mém způsobu provozu Fabie je zbytečné vyhazování peněz a zbytečná práce neboť stačí olej vyměnit jednou za 2 roky. Nikomu tuto myšlenku ale nevnucuji. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 chápu, že měřák shell na kvalitu oleje je tak neskutečně vysoce přesný (právě díky cerstifikátům ISO), že akreditované laborky budou místo měření kvality olejů na stavech za desítky mikionů vozit své vzorky k benzínkám. Jestli to nebude s tím měřením kvality oleje podobné, jako s tímto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 (editace) Smyslem příspěvku bylo upozornit na to, že výměna oleje po roce při mém způsobu provozu Fabie je zbytečné vyhazování peněz a zbytečná práce neboť stačí olej vyměnit jednou za 2 roky. Nikomu tuto myšlenku ale nevnucuji. :-) Třeba by Ti stačilo ho měnit i jednou za 3 a víc let... ...jinak myslíš si výměna oleje je nějak moc drahá záležitost?...V autorizáku s prací 1800.Kč...na netu seženeš olej levněji a když si to uděláš sám..neplatí práci...takže těch cca 1000Kč Tě rozhodí? Editováno: 27. Srpen 2009, autor: Marek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SeatJim Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 já osobně bych teda radši po roce koupil "horší" olej než to měnit po 2 letech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 27. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2009 Dokonce, pokud si ho vyměníš sám, tak tě to může vyjít až na 700kč za 5W-30 od Kastrola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 např.... http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=72845&hl= Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radomír Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 Pro MirekM: příteli okřídleného šípu,myslím si, že současné oleje musí vydržet něco navíc. Kvalita je kvalita. Osobně bych však na svém Pé Dé interval nedráždil. Přeji mnoho natočených kilometrů bez nehody. Radek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 Smyslem příspěvku bylo upozornit na to, že výměna oleje po roce při mém způsobu provozu Fabie je zbytečné vyhazování peněz a zbytečná práce neboť stačí olej vyměnit jednou za 2 roky. Nikomu tuto myšlenku ale nevnucuji. :-) plně s tebou souhlasím. Bohužel na zdejším foru převládají choničtí měniči provozních tekutin - viz například téma o pravidelné výměně doživotní náplně oleje v převodovce. Takže takovéhle kacířské názory si příště raději nech pro sebe Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 Výměna těchto náplní se tu probírala na velice odborné úrovni, dle technických možností všech zúčastněných i jejich kapalin. Měnit nemusíš, nikdo ti to nepřikazuje, auto pojede do té doby co bude ještě olej olejem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SeatJim Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 a vyměnil jste někdo ten olej v převodovce? já ano a je to rozdíl jako prase:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 28. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 (editace) A v čems měnil olej v převodovce? Ve Fabii nebo ve Š130? Vím, že je to z jiného soudku, ale nedávno jsem měnil olej v převodovce na staré Š105, celý "život" v ní byl olej PP90 Ostramo, nyní je nesehnatelný tak jsem koupil PP13 Paramo se stejnou viskozitní třídou SAE 90. Po výměně mám problém se zařazením 1 a 2 než se olej v převodovce zahřeje. Holt když dva dělají totéž tak to nemusí být totéž. Že jsem se na tu výměnu nevy...., o PP90 se tvrdilo, že je to doživotní olej. Editováno: 28. Srpen 2009, autor: MirekM Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 28. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2009 ...PP90 PARAMO běžně kupujeme do práce..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KoSMiK86 Vloženo 29. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2009 Tak si tak přemýšlím kdy je vhodnější doba na výměnu oleje jestli před nebo po zimě. Protože v zimě je motor o něco víc namáhanej (studený starty atd.), takže se bude olej víc "opotřebovávat" takže když dám novej olej na podzim tak si bude v zimě motor chrochrat blahem a pak od jara do podzima bude mít horší kvalitu. Když ho ale vyměnim na jaře tak pak už bude mít před zimou taky něco najeto a v zimě bude mít horší vlastnosti, a protože bude v zimě motor víc namáhanej tak by to zas chtělo lepší mazání. Tak co myslíte, co je lepší? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 29. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2009 V tom případě ho měnit na jaře a pak na podzim. Nevím co řešíš. Ty oleje sou na to dělaný a zas tak moc se nezničí. Olej vydrží víc než 15 000 km, ale takle se chrání, takže řešit jestli měnit na jaře nebo v na podzim je blbost. Podle týdle logiky kdy měnit brzdový obložení? Na jaře a by na léto brzdilo jak ďábel nebo radši na zimu, kdy to klouže a potřebuješt to ubrzdit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SeatJim Vloženo 29. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2009 To mirekM SEAT TOLEDO II TDI AGR tzn stejná přev jako většina 66kw oct do 00 měněno při 110t km(poctivých) schválně si zavolej do servisu kolik je životnost, když je to ta doživotní náplň Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 29. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2009 To Marek: prošel jsem katalog převodových olejů Parama než jsem objednal na Internetu PP13, ale žádnou PP90 jsem tam nenašel, jen Gyrol nebo Mogul se SAE 90. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MirekM Vloženo 29. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 29. Srpen 2009 To SeatJim: a podstatný rozdíl po výměně oleje v převodovce byl jaký? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SeatJim Vloženo 29. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2009 lépe se řadí kupodivu ted i po delší jízde po dálnici tak na sjezdu do pv kde je STOP zase šoupnu 1 dvoma prstama, celkově jak v létě i zimě se snížili ovládací sily řekl bych, 2 tam občas šla z těžka, ted jak po másle druhá věc je že já mám tvuj roční náběh v horším případě za měsíc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 30. Srpen 2009 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2009 To Marek:prošel jsem katalog převodových olejů Parama než jsem objednal na Internetu PP13, ale žádnou PP90 jsem tam nenašel, jen Gyrol nebo Mogul se SAE 90. Tak jsem se na to podíval pořádně......a je to PP90 od MOGULU.......... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.