Říjen 24, 20159 r Zdravim. Viete niekto odhadnu jak moc sa zmeni teplota oleja pri nezmenenej jazde v zime a v lete? Je jedno na akom aute. Komu to ukazuje v maxidote, vie to casom odsledovat. Jasne ze ked ma vzduch touto dobou nejakych 8 stupnov, bude olej chladnejsi nez ked je 30 stupnov v lete, otazka je o kolko to bude.
Říjen 25, 20159 r Nemyslím, že to bude výrazný rozdíl. Tepelné výpočty se počítají ve stupních Kelvina, takže 30 stupnů Celsia = 303 stupňů Kelvina a 8 C = 281 K. A poměr těchto teplot (303 / 281 = 1,07) už nevypadá tak dramaticky jako 30/8. ;-)
Říjen 25, 20159 r cau, ja jen o te vymene oleje- rekl bych, že jen vyměnit olej po 15t km je malo.. ja jedu do servisu, necham vymenit olej a necham udelat celkovou kontrolu auta, vycistit zadní bubny, kontrola brzd, naprav atd atd.. trva to cca 2 hodiny a zase taková položka v rozpočtu to není..a mám jakousi jistotu, že je auto OK a nevyplivně mi někde po cestě... ale samo každého věc..
Říjen 26, 20159 r Nemyslím, že to bude výrazný rozdíl. Tepelné výpočty se počítají ve stupních Kelvina, takže 30 stupnů Celsia = 303 stupňů Kelvina a 8 C = 281 K. A poměr těchto teplot (303 / 281 = 1,07) už nevypadá tak dramaticky jako 30/8. ;-) Dobrá myšlienka. Potom by mohlo byť cca 100 C v tom studenom počasí a 107 C za zhodných podmienok ale v zime...
Říjen 26, 20159 r Není to dobrá myšlenka. Nějak jsem to moc zjednodušil, až to není pravda. Při sdílení tepla přicházejí v úvahu dva případy, přenos tepla prouděním a sáláním. U chladičů se nejvýznaměji projevuje prouděním a tam jde o rozdíl teplot teplého a studeného média (tepelný spád). A rozdíl bude stejný ať už se počítá v Celsiových nebo Kelvinových stupních. Takže odvolávám, do dalšího rozboru se pouštět nebudu, bo to není tak jednoduché a tolik tomu nerozumím. :-(
Listopad 1, 20159 r ahoj tak já som si do mojej htp motor BME namontoval teplomer oleje. Vyrobil som nový vypušťací šrob v ktorom je čidlo. v lete na dialnici zo zapnutou klímou som nameral max 111°c a teraz ked sa trocha schladilo max 90°c používam olej shell helix ultra 5w40 a + keramiku http://metabond.hu/sk/produkte/metabond-eco-do-motorovych-olejov-vozidiel-do-35-t
Listopad 1, 20159 r Čidlo teploty ve vypouštěcím šroubu? No nevím-nevyděl jsem,ale uřčitě by bylo lepší nechat šroub šroubem a třeba malinko ze strany navrtat vanu a přivařit vstup na čidlo. Tak snad až hodí fotky posoudíme lépe.
Listopad 2, 20159 r ahoj tak já som si do mojej htp motor BME namontoval teplomer oleje. Vyrobil som nový vypušťací šrob v ktorom je čidlo. v lete na dialnici zo zapnutou klímou som nameral max 111°c a teraz ked sa trocha schladilo max 90°c používam olej shell helix ultra 5w40 a + keramiku http://metabond.hu/sk/produkte/metabond-eco-do-motorovych-olejov-vozidiel-do-35-t Tak to ma zaujima. Jak rychlo si na tej dialnici jazdil? Bolo vonku nad 30 stupnov?
Listopad 3, 20159 r ked budem meniť olel tak ho cvaknem celé. Teplomer je pod rádiom. a po dialnici jazdím tak 120 km/h a bolo to teraz v lete vonku cca 35°c
Listopad 3, 20159 r Geniální a jednoduché a v jednoduchosti je krása. To je dělaný teploměr nebo si našel hotový, která měří do 120? Já co jsem hledal (moc jsem teda nehledal) tak měřily tak do 70 stupňů (venkovní teploměr na měření teploty vzduchu). Zajímalo by mně do kolika měří čidlo venkovní teploty v autě. Přemýšlel jsem na tím koupit ještě jedno, zamontovat ho podobně jako ty a jen mezi nimi přepínat a údaje by byly na přímo na přístrojovce. Nebo by šlo použít čidlo teploty chladicí kapaliny, škoda je, že "ta ručička" ukazuje s přesností "teplý - studený".
Listopad 3, 20159 r a máš tam pak někde konektor, aby se ti drát při povolování šroubu nepřekrucoval? Jinak jednoduché ale geniální řešení, to se fakt musí nechat
Listopad 3, 20159 r http://www.ebay.com/itm/Digital-Blue-LCD-Temperature-Panel-Meter-50C-150C-With-Probe-/252149203025?hash=item3ab5438051:g:Ai4AAOSwHnFVk7OH objednal som z číny meria do150°c a ano mám tam konektor skrutku som kúpil v železiarstve je tam jemný závit
Listopad 3, 20159 r skrutkou z želářství myslíš nový vypouštěcí šroub, který jsi upravil, tedy odvrtal a zapustil do něj čidlo a zalil něčím?
Listopad 5, 20159 r ahoj tak já som si do mojej htp motor BME namontoval teplomer oleje. Vyrobil som nový vypušťací šrob v ktorom je čidlo. v lete na dialnici zo zapnutou klímou som nameral max 111°c a teraz ked sa trocha schladilo max 90°c používam olej shell helix ultra 5w40 a + keramiku http://metabond.hu/sk/produkte/metabond-eco-do-motorovych-olejov-vozidiel-do-35-t No pokiaľ si jazdil cca 120, tak 111 stupňov sa mi zdá dosť. Kto vie koľko by to dosiahlo na nemeckej diaľnici... Teraz keď je kosa to asi nezistíme. Ale Helix ultra by mal vydržať dosť.
Listopad 9, 20159 r Pokial teplota na defakto najvzdialenejsom bode od spalovacieho/vyfukoveho priestoru bola 111 stupnov, tak potom by bola zaujimava otazka, ze kolko je teplota oleja v miestach, kde je najviac teplotne exponovany. Ale nevidim to nejako tragicky.. Kvalitny olej a skrateny vymenny interval su dostatocna prevencia
Listopad 11, 20159 r Na teplotne exponovanych miestach - asi hlavne prvom piestnom kruzku - bude teplota vzdy vysoka a vzdy tam bude olej pomaly degradovat. Ale je velmi zlozite to zmerat tak sa obvykle riesi len teplota vo vani. 111 stupnov pri vcelku kludnej jazde sa mi zda dost. To co pises snad postaci ako prevencia. Ak by bol este problem na nemeckej dialnici, tento znesie az 150 stupnov: http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229 No ked vidim tie normy, menil by som ho casto aj pri malom zatazeni. Dufam ze stacia "normalne" oleje.
Prosinec 9, 20159 r Myslím že podľa tohoto by nemal byť problém vybrať ten správny olej.Do HTP na mestské jazdy 5w40 postačí ak sa jazdí často diaľnica tak 5w50 alebo lepšia10w60. Upraveno Prosinec 9, 20159 r od gtride
Prosinec 10, 20159 r Pánové, nezlobte se na mně, ale řešit vysokou teplotu některých mist v motoru vysokou viskozitou je hloupé. Na to, aby olej tato místa dobře ochladil, se musí po chlazených místech rychle pohybovat (musí přitékat studený olej). Když použijete "hustější" tak situaci jen zhoršíte. Další věc je, že HTP olej zdaleka nezahřívá tak, jak se píše. :-)
Prosinec 10, 20159 r ........................ Další věc je, že HTP olej zdaleka nezahřívá tak, jak se píše. :-) Jestli máš dojem, že někteří zbytečně řeší neřešitelné, tak palec nahoru V olejích se rozhodně nevyznám, ale když vím co tam patří, naleju to tam a jezdím.
Prosinec 10, 20159 r Vcelku súhlasím. 10W-60 je už fakt extrém. Je určený pre závodné špeciály alebo motory ako Alfa TS, ktoré sú na to stavané - majú volnejšie ložiská aj piestne krúžky a potrebujú viskóznejší olej na vymedzenie vôle. U tých špeciálov sa počíta aj s bohatou zmesou - benzín sa dostáva do oleja a tým viskozitu znižuje. Nikto presne nevie aký dopad to bude mať na bežný motor (aj HTP) stavaný na xW-40. Ak sa bude jazdiť čisto po okruhu a olej bude mať trvale 130 st. C, možno OK. Ale pri normálnej jazde bude mať olej možno 100 st. a to bude ten 10W-60 stále príliš hustý a keď sa rozhodneš prudko zvýšiť tempo, nebude mať také chladiace schopnosti ako 5W-40, jak hovorí McMatej. Pritom HTP má určite vyššiu tepelnú záťaž niektorých častí (aj cievky odchádzajú nejak často) a práve tie chladiace vlastnosti oleja potrebuje. Budú vôbec hydrozdvihátka fungovať tak dobre aj s hustým olejom? Viskozita SAE xW-yy fakt nie je všetko, dôležité sú normy ktoré splňuje a z čoho je olej vyrobený. Ak máš obavy z vysokých teplôt, tak napr. Redline 5w-30 má síce nízku viskozitu, ale teploty bude znášať dobre. Medzi 5W-40 je lepší výber, ale určite existujú aj menej kvalitné produkty v tejto viskozite. Tie 2 obrázky sú ale dobré, díky za nie. Akurát riešiť maximálnu teplotu sa mi zdá mimo - to by v Dubaji museli jazdiť jedine s 5W-50. Ono to je dosť individuálne - závisí od konkrétneho motora a ako sa s ním jazdí. Určite ale platí minimálna doporučená teplota z obrázka. A tiež to že API SN je najmodenejšia norma, využívam len tú pokiaľ to nie je vyslovene staré auto. Ale HTP potrebuje ešte iné normy pre ideálne fungovanie. Asi tak :-) Upraveno Prosinec 10, 20159 r od gourney
Prosinec 10, 20159 r Ano v tom súhlasím že 10w60 je už trochu extrém písal som to preto lebo niektorý používajú HTP 90%diaľnice aj keď na tú diaľnicu stačí aj 5w50 aj tak je pre HTP najdôležitejšie to 5W aby čo najskôr po štarte premazal celý motor a o teplote oleja v HTP som nespomenul ani slovo najdôležitejšia je viskozita pri každej teplote motora či je studený alebo zohriaty. Ja osobne do svojej Fabie 1.2 40kw dávam 5w40 jzdím 99%len mesto.
Prosinec 10, 20159 r Zdravím pánové, jakožto bývalý SPOKOJENÝ majitel tohoto motoru: Průser HTP je v umístění katalyzátoru před blokem a hlavním olejovým kanálem . Zde dochází k přehřívání oleje a jeho rychlé degradaci. Osobně jsem olej měnil každých 7500km bez ohledu na jeho stáří, vždy shell ultra 5w-40 Po 100000km (auto jsem měl od novoty) byly tlaky ve všech válcích stejné, už ale nevím hodnoty. Po dálnici jsem jezdil max 120km/h dle gps. Přepálený olej totiž mimo jiné způsobuje problémy u těchto motorů s hlavami. Zakarbonují se ventily a asi i hydroštely. Asi 7 let zpátky jsme s klukama z tohoto klubu chipovali naše Fabky u pana Jandy z Cimbu.cz a celkem se na toto téma rozpovídal. Každopádně ten teploměr je super práce! A jen pro zajímavost, v S2 2.0tdi při cca 160-190km/h na dálnici v DE, letos v létě teplota oleje nešla přes 103 stupňů. Upraveno Prosinec 10, 20159 r od xtrack
Prosinec 10, 20159 r http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/90-v-motore-12-htp-mente-olej-castejsie-ako-predpisuje-vyrobca/ Něco k této problematice, možná to tady někde je.... V článku je i zmínka o panu Jandovi, doporučuji přečíst. Dostala mě věta "v htp se olej zdaleka nezahřívá jak se píše" ☺ Upraveno Prosinec 10, 20159 r od xtrack
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.