Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Rád bych se zeptal všech.Mám OII 1.9 Tdi 4x4 a zvažuju chip.Předchozí auto jsem měl Passata B6 96 kw a ačkoliv nejsem 100% příznivcem chipů,současných 77kw mi například v autě obsazeném čtyřmi lidmi připadá docela málo.Asi mě někdo může říct,že jsem si měl hned koupit 2.0 ale ať všichni prominou,nepřijde mi tak bezporuchový jak léty prověřená 1.9.

Mám hned několik dotazů:Který z nejčastějších-96kw/103kw-chipů vám přijde šetrnější.V diskuzích na tomhle fóru jsem se dočetl,že například spojka je tu stavěná do 300Nm a fakt bych nerad nějakou neuváženou úpravou podstupoval riziko,že motor budu nějak nepřiměřeně zatěžovat.Jako dalši bych se zkušenějších chtěl zeptat,jestli je vhodnější před podobnou úpravou měnit rozvoďák.Mám najeto 105000,tj. další výměna pri 120000.S autem jsem zatím najel 15000,kupoval jsem ojetinu v supr. stavu a zatím nelituju.Na závěr snad jen to,že preferuju zpíš dynamičtější jízdu,občas cestuju po něm. dálnicích kde auto protáhnu ale závodník rozhodně nejsem.Díky všem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsme na tom podobně....taky jsem přesednul do OII 1.9TDI 77kw z Passatů 1.9TDI 96kw a i když nejsem taky žádnej závodník,tak ta OII 1.9TDI 77kw je upřímně řečeno ve 4-5.lidech z nalož.kufrem+v létě ještě z klima velká slabota ;) .......pořád jsem váhal nad nějakym chipem,ale měl jsem pořád obavy z poruch(auta jsou pro mě navíc můj chleba).....až potom co mi známej z branže kterej měl snad všechny své auta upravený chipem nechal svést z SI 1.9TDI 77kw s Ecoboxem kterej to má zvedat na 92kw(a ze 250Nm na 280Nm)........on to má u toho SI od najetých cca 20-25.000km..teď už na tom má přes 270.000km a naprosto bez poruch......před tím měl tentíž ecobox v předchozím SI 1.9TDI 74kw,najel s tim přes 300.000km a opět bez poruch.....tak jsem ten ecobox nechal dát do všech svých OII 1.9TDI a spokojenost.............

Jasně není to asi bůh ví jakej chip a zkušenej chipař tu určitě vypíše nějaké to mínus takového ecoboxu........neni to klasickej chip(přepsání dat v ŘJ),ale boxík kterej se napojuje na čidlo teploty paliva(montáž trvá ani né 5min.),ale mě osobně to stačí....navíc u aut v záruce to má výhodu....když to auto musí do autor.servisu,tak se ten box jednoduše vyndá a nikdo nic nepozná.......navíc když vím od toho mého známého kterej to má u druhého SI a jezdí ročně kolem 80-90.000km že se to s tim nesere,tak víc nepotřebuju.........

Co mám ten ecobox,tak kromě toho že to lépe jede a ten motor je pružnější a ochotnější jít do otáček je velké plus snížení spotřeby......před ecoboxem se motala dlohodobá spotřeba 5,7-6,0(z klima do 6,5)....po montáži ecoboxu při stejném stylu jízdy 5,1-5,3(z klima do 5,7).........Co se maximálky týče,tak i že na max.moc nejezdim,tak co jsem to párkrát zkusil,tak před tím max.195km/h(dle GPS 188km/h)......s exoboxem 215km/h(dle GPS 207km/h)..............

Jak jsem řekl......chip jsem předtím nikdy neměl,tak nemůžu srovnávat,ale co znám ještě dva jiné kolegy co maj chip v 1.9TDI 77kw(jeden v OII a druhej v Passatu),tak oba maj stejnej klasickej chip od renovov.firem(přehrání dat ŘJ) nad 100kw a oba už maj za sebou výměny spojky a ten s tim Passatem navíc turbo.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak řikám..v chipech se nevyznám,ale co znám pár lidí co klasický chipy maj (Cimbu,Sportmotor a jiné) tak každej z nich trpí na nějaké neduhy.....cukání při akceleraci,pár km po chipech jim začly řvát turba jako svině....spojky+setrváky do roka v prdeli atd.atd.a to opravdu u všech do jednoho ........naopak ty kteří šli do ecoboxu(4x kolegové+moje 4ks 1.9TDI) si nestěžují vůbec na nic a to že se pohybuju v branži autodopravců kteří s těmi auty jezděj ročně min.90.000km a během tří let na ten ecobox neřekli ani Ň....a to ještě ten jeden ten z nich si ten ecobox přendal ze staré 1.9TDI-PD 74kw do novějšího 77kw,takže ten už mu v autech slouží přes 500.000km a jak řikám...bez sebemnší poruchy jak auto tak samotnej ecobox.....takže to zas nějaké hrůza nebude.....

Jsem na auta velkej pedant a puntičkář a když jsem zvažoval asi rok nějakej ten chip a poslouchal známé a kolegy co to mají,tak s toho co kdo na co nadával,postěžoval si+případné zavady u mě vyhrál právě ten ecobox.........právě ten jeden známej mě nechal svést se v OII 1.9TDI 77kw chiplé od Cimbu(na 110 nebo 114kw,přesně už si nepamatuju) tak jsem od toho okamžitě po pár km upustil......jelo to sice jak nefetovaný,ale co mu tam vyvádělo turbo...to jsem v životě neslyšel a to měl v té době od chipu necel.10.000km a hlavně za jízdy při každém cca pátem přidání plynu to zacuklo...takže dle toho co jsem měl možnost si vyzkoušet jsem usoudil že do tohohle nikdy nepůjdu.......hlavně taky to že ho to stálo víc jak 15.000kč a za tu cenu aby mi auto ještě cukalo....tak to pardón to rozhodně ne......

Ono to cukání po klasických chipech je ale hodně časté,další dva kolegové co maj jiné chipy než Cimbu na to nadávaj taky.........

Tak štastnou volbu!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak řikám..v chipech se nevyznám,ale co znám pár lidí co klasický chipy maj (Cimbu,Sportmotor a jiné) tak každej z nich trpí na nějaké neduhy.....cukání při akceleraci,pár km po chipech jim začly řvát turba jako svině....spojky+setrváky do roka v prdeli atd.atd.a to opravdu u všech do jednoho ........naopak ty kteří šli do ecoboxu(4x kolegové+moje 4ks 1.9TDI) si nestěžují vůbec na nic a to že se pohybuju v branži autodopravců kteří s těmi auty jezděj ročně min.90.000km a během tří let na ten ecobox neřekli ani Ň....a to ještě ten jeden ten z nich si ten ecobox přendal ze staré 1.9TDI-PD 74kw do novějšího 77kw,takže ten už mu v autech slouží přes 500.000km a jak řikám...bez sebemnší poruchy jak auto tak samotnej ecobox.....takže to zas nějaké hrůza nebude.....

Jsem na auta velkej pedant a puntičkář a když jsem zvažoval asi rok nějakej ten chip a poslouchal známé a kolegy co to mají,tak s toho co kdo na co nadával,postěžoval si+případné zavady u mě vyhrál právě ten ecobox.........právě ten jeden známej mě nechal svést se v OII 1.9TDI 77kw chiplé od Cimbu(na 110 nebo 114kw,přesně už si nepamatuju) tak jsem od toho okamžitě po pár km upustil......jelo to sice jak nefetovaný,ale co mu tam vyvádělo turbo...to jsem v životě neslyšel a to měl v té době od chipu necel.10.000km a hlavně za jízdy při každém cca pátem přidání plynu to zacuklo...takže dle toho co jsem měl možnost si vyzkoušet jsem usoudil že do tohohle nikdy nepůjdu.......hlavně taky to že ho to stálo víc jak 15.000kč a za tu cenu aby mi auto ještě cukalo....tak to pardón to rozhodně ne......

Ono to cukání po klasických chipech je ale hodně časté,další dva kolegové co maj jiné chipy než Cimbu na to nadávaj taky.........

Tak štastnou volbu!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já nevím.Tohle jsem asi čekal u toho ecoboxu.Přeci jen,podle mého,oblbneš řídící jednotku a tak na základě jinejch informací vyhodnocuje průběh jinak.Oproti tomu si myslím,že chip je jen přenastavení křivek-laicky řečeno a pak se ten motor může chovat třeba jako PD 85 kw co je v superbu,nebo jako zmiňovaná 96 u passata.Nabo je to jinak?Ty motory jsou si až na malé rozdíly podobný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší bude když se sám v tak upravených autech svezeš a uvidíš sám....já taky pořád laboroval a poslouchal známé a kolegy co chipy,ecoboxy,powerboxy mají a byl jsem s toho jen ještě víc blbej......jediné co jsem tak nějak vyhodnotil s toho co jsem od nich vyposlouchal je to že z klasickými chipy maj ty auta daleko častější neduhy(cukání,starty)+jim odcházej spojky,setrváky+turba..........jak jsem řekl..lidi co maj ty ecoboxy s těma autama neměli za celou dobu ještě nic........Sám je mám a ty auta necukaj,startujou normálně,jen je to prostě o něco živější z nižší spotřebou.....co to v mojich autech mám jsem u nich ještě žádnou neduhu ani moji řidiči nezpozoroval(na té jedné OII co to mám už je z ecoboxem najeto 40.000km a prostě naprosto v pohodě)..........jak znova píšu,jsem na auta pes a max.puntičkář,takže kdyby to něco dělalo tak jsem první kdo to tu zkritizuje to mi věř..........

Rozhodně nejsem ten kdo si něco pořídí a chválí to za každou cenu protože to sám má,ale ti kdo mě tu už trochu znají vědí že si zkritizuju i vlastní auta a rozhodnutí vůči nim....viz.mé bývalé 3x OII 2.0TDI atd.atd........

Ted po tom ecoboxu jsou ty OII 1.9TDI 77kw živější než SI 1.9TDI 85kw kterýho mám taky ve firmě.....sice né o moc,ale trochu silnější zátah hlavně v otáčkách tam je znát.......a pak taky ta spotřeba..ta je oproti tomu SI o více jak 1L níže.......

Radim ti....zkus někoho kdo má všechny verze úpravy výkonu(chip,ecobox,powerbox) a s těmi auty se svez a pak se rozhodni sám..tak jsem to udělal já..........Mě teda osobně všechny klasické chipy nad 100kw přišly jako strašně moc na ten motor....a vůbec se nedivim že jim pak odcházej spojky,setrváky,turba.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebo jestli si hold odpůrce těch všemožných eco,power-boxů,tak jdi do klasického chipu,ale nech si ho udělat od nějakého opravdového odborníka na míru jak ty budeš chtít...........protože co jsem měl možnost se svést z úpravou Cimbu,Sportmotor,Maxituning apod.,tak všechny tyto "serióvé"chipy ty motory strašně dopujou od spoda,proto pak odcházej ty turba,spojky,setrváky......Ty tuning firmy podle mě prostě chtěj aby ten výsledek byl pro zákazníka okamžitě znatelnej,tak to takto nedopujou,ale co se dlohodobého výsledku(životnosti dílů) týče je moc nezajímá.......a ještě si za to řeknou takovou raketu jako je 15-20.000kč....to ty ecoboxy jsou za zlomkovou cenu a evidentně jsou výkonově k tomu motoru šetrnější.........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to víš že nad tím taky dumám a jak píšeš ty hodnoty,tak se mi to taky zdá dost.Proto jsem taky chtěl poradit od zdejších,co už o tom něco vědí.Bohužel reakce až na tebe nic moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já nevím kde carlos bere informace ale osobně mám chip od Cimbo a žádné cukání či jiné neduhy nepozoruju.Autem jezdím celkem dost a zatím leju jen naftu.Mám najeto na chip cca 25 tisic a podle mě to je jediný člověk co tomu opravdu rozumí.Musim podotknout že jezdím jednou ročně na servis a měnim olej každých 15 tisic-to je základ všeho.Tak at se dobře rozhodnete.Roman.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a co to vubec je ecobox?

co se týče chipu 77kW, můžu vřele doporučit Ondru Rusze z Frýdku Místku z Bosh diesel servisu. pokud budete rozumnější co se týče hodnot, tak udělá chip vyladěnej tak, že nebude kouřit a spojka taky moc trpět nebude. jestli můžu poradit, u 77kW bych nechodil přes 110kw a 340Nm. to bych bral jako hraniční hodnoty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ecobox- zazracna krabicka co prodluzuje dobu vstriku. takze narve jen palivo a neresi jake jsou otacky motoru.kde tu zmenu nechci atd.Tlak turba bezezmeny, oteviraci uhel vstriku take..No nevim, v dnesni dobe to idealni reseni neni. Kdyz to opravdu nekdo udela dobre a setrne, jede to pekne a neni namahan hardwer. Bohuzel uz jsem i opravovoal po Auto Heller 77kw Alteu kdy mu tam nahulily brutal, no hruza.6 x mu to predelavaly podle zapisu v jednotce.Asi tomu moc nerozumnely, protoze u me to mel napoprve a spokojenej.Uz nemel zahulenou prdel az po strechu.Takze je pri vyberu hodne stesti..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem. Co se týka chip tuningu můžu se podělit o vlastní zkušenosti na motoru 1,9TDI 77kW. Mám přečipovaný motor na 114kW (155koní) a musím řict, že výkon je opravdu znát a to jak na zrychlení tak třeba při předjíždění jde auto pěkně razantně za plynem. Co se týká spotřeby jezdím kolem 5,5 litrů nafty. Když jedu úsporně dostanu se i na 4,7, ale to není svezení. Na dálnici při rychlosti od 130 do 180 km to vyleze přibližně na 6,2l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chtě bych se zeptat ohledně chipovaní...když si to nechám udělat u Cimbu tak se mi zvedne krouťák na 330nm, ale převodovka je dimenzovaná na 250nm, co s tím? asi bude hodně trpět, co? kdybych chtěl i další úpravy, to bych musel dát jinou převodovku? aby se mi to za pár km nesesypalo...díky za odpoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chtě bych se zeptat ohledně chipovaní...když si to nechám udělat u Cimbu tak se mi zvedne krouťák na 330nm, ale převodovka je dimenzovaná na 250nm, co s tím? asi bude hodně trpět, co? kdybych chtěl i další úpravy, to bych musel dát jinou převodovku? aby se mi to za pár km nesesypalo...díky za odpoved

tak to je jen na tobě, jestli do toho půjdeš. To, že je dimenze převodovky a hlavně pak spojky na hraně možností, je věc známá. I tak si to ovšem řada lidí s úspěchem čipovat nechala. Naopak ti zase někdo řekne, že mu spojka díky tomu (viz třeba Luke 288). Já osobně bych se nebál destrukce motoru nebo převodovky, ale s tou spojkou bych raději počítal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...