bigboban Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Mám takový problém. Do práce jezdím od nového roku autem. Denně v 6:00. Mám to asi 5km z toho víc jak první půlku cesty je to z kopce. No z toho vyplývá že v autě je kosa, ale pořádná! Topit to začne až za půlkou cesty, naplno až víceméně dojíždím. No a proto je mi v autě prostě zima. Nejvíc mě asi trápí dvě věci: 1) Je mi zima na záda (studená sedačka) 2) Šíleně mě zebou ruce od volantu Máte někdo nějaké rady jak vyřešit tyhle dva problémy? Pokud budete radit nezávislé topení, klidně napiště kolik by to stálo ale rovnou říkám že do toho asi investovat nechci/nebudu.. Spíš nějaké vychytávky jako nějaké přídavné elektro-vyhřívání sedačky nebo volantu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kully Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 (edited) Vyhrivane sedecky a rukavice Ale ani ty sedacky nejsou zadny zazrak. Hrejou asi o polovinu driv nez zacne topit auto. V tricku bys to mozna citil driv Edited December 29, 2009 by kully Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigboban Posted December 29, 2009 Author Share Posted December 29, 2009 Nemáte třeba někdo zkušenost s nějakým kožichem? Řekněme nějaká svlečená kočka na záda a nějaký kožený obal na volant?? Nikdy jsem nebyl úplně zastáncem obalů na volant, ale volant v OII je na můj vkus až moc hladký a jak známo čím hladší povrch tím více studí.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woody Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Základní prvek tuningu v žigulících Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosta1.8 Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 1) Je mi zima na záda (studená sedačka) Toto lze vyřešit velice snadno-kup si karimatku-to je ta alobalem potažená podložka na spaní venku a provázkama si ji přidělej na opěradlo a sedák.Budeš překvapený jak to hřeje.Pokud ji neseženeš nebo se ti bude zdát drahá tu samou službu ti udělá i hliníková folie na přední okno aby se v létě nerozpaloval interiér. Na volant , jak už ti radili kolegové, je dobrý jakýkoliv potah.Samozřejmě nejlépe chlupatý.Karimatku seženeš ve sportu vše ostatní v autopotřebách v Tescu/Halfordu/Bauhasu/Globusu apod. Já jezdím také krátké trasy a tak to sám používám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1.8T Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 Moc nechápu jak ti může být zima na záda... přes triko, svetr a bundu od látkové sedačky? Nebo máš kůži? To mě nikdy nebylo, tak nevím co poradit, ale na ruce používám tenké pletené rukavice... Nesmíš je samo umokřit při škrábání okna, ale jinak když ti bude teplo na ruce a nohy, nebudeš možná pociťovat zimu celkově a ty záda už nebudou tak pocitově výrazný... I tenký rukavice zahřejou, nestudí volant a šaltrpáka a nestratíš v nich cit... nebo řekni šéfovi, že italové v zimě nemakaj a jestli něco chce ať ti to na devátou vozí domu, ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhausek Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 mas diesel nebo benzin? mas PTC?.. mne to topi skoro okamzite... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RichardD Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 Má 1.6TSI a na tento dotaz se ptal už v jiné diskuzi. Vyhřívané sedadla jsou parádní věc, mě to propíká střeva už cca do 1 min po zapnutí narozdíl od topení které vytopí auto až za dlouhou dobu (nijak to topení ale nehoním). Jinak používám kožené rukavice co nosím a řídím v nich dokud není teplo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhausek Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 no já mám PTC na 1.9tdi a je to znát.. kamarád má to samé auto, dovoz Belgie a PTC nemá.. je to rozdíl.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigboban Posted December 30, 2009 Author Share Posted December 30, 2009 Co je PTC už jsem si našel. Ale dotaz pro mě důležitý - mám to v autě? Jak to poznám? Pokud ne jde to přidat, za kolik práce, za kolik matroš, atd..? Nějaké info, odkazy, návody, shopy? Dik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhausek Posted December 30, 2009 Share Posted December 30, 2009 PTC zřejmě nemáš, májí to většina dieselů.. určené pro náš trh nebo státy s chladným klima... nejsem si jist, jestli se to do benzínů vůbec dávalo.. možná pro vývoz do skandinavie.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikkii Posted December 31, 2009 Share Posted December 31, 2009 (edited) Vyhrivane sedecky a rukavice Ale ani ty sedacky nejsou zadny zazrak. Hrejou asi o polovinu driv nez zacne topit auto. V tricku bys to mozna citil driv tie rukavice ma dostali.......... Edited December 31, 2009 by pikkii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRYVER Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Ta vyhrivana sedacka ma urcite svuj vyznam. Pred zimou jsem si dodelaval a jsem nesmirne spokojeny - zacne hrat cca po minute a hreje i pres zimni bundu. Patral jsem po tom PTC a docetl jsem se jen okrajove co to je. - To ma byt nejaka topna spirala v topeni klimatronicu u TDI, ktera funguje jen pri rezimu AUTO? Da se nejak zjistit zda ji v aute mam? treba nejak pres VAG? Kdyz byly letosni zimu ty velke mrazy (-15), tak se mi auto nechctelo zahrat ani po 30km ( 1.9 TDI) Ted tu mame kolem 0 a to se uz zahreje behem chvilky. Neverim ze je vadny termostat. Takze pro tyhle situace tam je to PTC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcz Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 taky se mi nekdy nechce pořadně zahrat hned kdyz je vice po 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THORIN Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 PTC mají všechny auta s naftovým motorem dodávaná na náš trh. Je to vlastně mřížka z elektrického odporového drátu, která je vložena do topení. Takže je jasné, že to neohřívá chladící směs, ale vzduch, který proudí přes topení do auta. Snad se motor rychleji zahřívá když je pod větší zátěží od alternátoru, i když to bude asi těžko měřitelné. Zapnutí tihoto topení je ovládáno u Climatroniku automaticky a Climatiku se spíná pomocí mikrospínače, který sepneme otočením levého ovladače na MAX topení. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vorlajz Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 ja osobne dam sedacku na 5tku...a to je fakt parada! a pride mi,ze hodne dobry je pustit ofuk predniho okna n a Tronicu...pride mi,ze to auto zahreje driv...ale mozna je to jenom muj pocit... jinak je jasny,ze topeni v sedacce ucitis pres zimni perovou bundu o neco pizdeji,nez kdyz nasednes v tricku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcz Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 na 5tku toje docela sila už mně stačí max 3jka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 u audi je i vyhřívaný volant - v zimě jezdím s obouma rukama na volantu , minutu po startu už cítím teploučko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krozo Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 1) Je mi zima na záda (studená sedačka)2) Šíleně mě zebou ruce od volantu dej si ráno deci kořalky na těch 5ti km tě přece nemůžou vychytat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRYVER Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 To je rada nad zlato :smich: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhausek Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Tak ted at mi odpovi jen ti znali problematiky.... kdo ví že tam PTC má a pozná to na 1.9 tdi? už jsem psal že kamarád má dovoz belge a PTC tam nemá a jde to poznat!!!!!!!!!!!! má taktéž 1.9 tdi BJB jako já!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 podívar se na vlastní oči, VAGem, ŕozkódovat VIN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRYVER Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Kde presne se da na to kouknout na vlastni oci? Kdyz je sundana palubovka a je to primo v topeni?? A VAGem to mam hledat v ktere jednotce zda to tam je a jak to je nazvane? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaša Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 z boku topení ze strany pedálů , skoro na úrovni ovládacího panelu klimatroniku vedou do něj ´2 silné vodiče a u některých CAN pohonu VAGem v gateway adresa 7D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
j0ska Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 (edited) Nedávno jsem na jednom autě na ty dva kabely koukal. Pěkně tlusté!. S izolací tak 8mm průměr. Edited January 4, 2010 by j0ska Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.