Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

Mám benzín a znovy bych šel do něj smile.gif

Ale nechci z toho dělat kovbojku, 1.8 je prostě fantastický motor, ale prostě spotřeba bude vyšší.

U Tvého nájezdu se diesel vyplatí, spotřeba u benzínu je tak o čtvrtinu vyšší, k tomu teď už zase dražší benzín, kilometr Tě v benzinu vyjde možné až o třetinu dráž.

Na druhou stranu všechno ostatní vyjde u benzinu levněji, určitě opravy, o TDI 2.0 (ale PD, ne CR) jsou tu napsány zkazky.

Karlos3 měl na druhou stranu problémy i s 1.8.

Takže při Tvém nájezdu stejně asi diesel vyjde levněji - pokud nebudeš mít smůlu na poruchy...

Jezdit s 1.8 je ale fantazie, krouťák jako 1.9 TDI, jenže někde od 1800 do 5500, zatímco diesel hned vadne.

Těch Audin a Bavoráků co se divilo, že mě po šlápnutí na plyn nepředjedou :-)

Tedy předjedou, ale ne díky akceleraci, ale až po překročení povolených rychlostí.

Akceleraci má Octavia s 1.8 TSI lepší než OI RS i OII RS v dieslusmile.gif

Takže buď se chceš svézt, nebo chceš jezdit levněji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 1.8 TSI dva dny a je to BOŽÍÍÍ!!! Ale já mám předokolku a najezdím tak 15000 km ročně, nicmeně stejně i kdybych najel 40 tisic ročně tak si vezmu TSI, jen bych se vykašlal na 4x4, dle mě to je zbytečnost, která jen zvyšuje spotřebu a snižuje dynamiku. Nikdy jsem neměl problém vyjet v zimě kamkoliv a to bydlím na horách kde máme sníh 5 měsíců v kuse

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsme na tom podobně, najedu taky jen kolem 15 tisíc, takže jsem mezi dieslem a 1.8 neváhal ani chvíli.

Z hor jsem taky a občas by se ta 4x4 hodila, jenže jsem místo toho (špatně) zvolil DSG.

Octavia 4x4 je ale jen v Combi a to se mi nelíbí.

Měl jsem Combi RS TSI na 6 týdnů půjčené a navíc mi připadal nepraktický kryt zavazadlového prostoru (odsouvání a zatahování), u liftbacku prostě jen otevřu 5. dveře a plato se zvedne (teď už i dálkovým ovládáním :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím účastníky tohoto threadu! než položím dotaz, chci zdůraznit, že stojím jen o věcné odpovědí od vlastníků 1,6 MPI a to, že jsme na 55. straně ne vždy hovoru k věci a proto se zeptám a půl dne ho nepročítám..děkuji za pochopení a nyní ten dotaz:

Zvažuji koupi nové Octavie s motorem 1,6 MPI a zajímá mě spotřeba a vlastnosti tohoto motoru při převážné jízdě po městě, protože má psaných 1O l a to se mi zdá moc..(nyní ve Fabii combi 1,2 papírových 7,7 a reálných 7,5 i s klimatizací dle PP; jednalo by se tedy o zřettelný nárůst:-((

Děkuji za reálné zkušenosti se spotřebou a chováním tohoto motoru ve městě a prosím jen o ně a ne o doporučení k prostudování tohoto fóra. Díky moc!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám OII 1,6MPI asi 1/2 roku. Hodně záleží v jakém městě jezdíš. Věřím, že v Praze cestování v kolonách s razantními rozjezdy budou okolo 10l asi samozřejmostí. Já jezdím po Karlových Varech za 7,5-8l, záleží, jak hodně pospícháš.

Třeba ve 2 lidech, tempoomatem, 150km KV-PHA, kde 80km rychlostí GPS100kmh 5,8l, následně dálnice GPS140kmh, přes Prahu-strahovák a do Říčan a tam konečná 6,3l/100km.

Nebo plný auto 4 lidi, plnej kufr, rakev plná lyží, Alpy 400km vesměs dálnice a nejaké okresky GPS130kmh byla konečná spotřeba cca 7,4l.

Je potřeba počítat, že proměřuje tacho o cca 6kmh (pneu 15" 195/65) a palubní počítač bude trochu klamat k lepšímu, počítám tak o 0,3l. Vyšší pneu by spotřebu přes PP zpřesnily.

Motor je opoti dieselům hodně tichý. Vadí mi krátká 5.rychlost (tacho cca 100kmh při 3000ot).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja najedu rocne pres 30tkm a rozhodne doporucuji 1.8TSi, je to fakt o necem jinem i ta spotreba neni hrozna pokud nejedes celou D1 na plnej kotel :) Ale je samozrejme vyssi...ja se treba ted v prumeru pohybuji na hranici 8l/100km(predokolka) - ale tohle ma kazdy uplne jinak.

Jen chci upozornit na ty CR-jsou nove v koncernu a maji s tim urcite potize.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tu dvojku je to dáno průběhem momentu, kdy v těch 2500 je taková vlnka kdy točivý moment neroste tak lineárně.

Křivky od Diamanta

OK, to je mi jasný, ale proč jen na 2. ... u 3.rychlosti bych zase řekl, že krouták je spíš od 1800ot... u 2500ot ta 3. nic výrazného nedělá?

Naopak jsem si všiml, že 2. při 2500ot je rychlost 35kmh, přeřadím na 3. a mám 1800ot. Zkoušel jsem 1.rychlost a tam je efekt okolo 4500ot, coz je asi 35kmh na tacho.

Čili mě spíš připadá, že je tam nějaký omezovač výkonu do rychlosti 35kmh (GPS asi 30kmh) nebo co?

...jen polemizuju.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na tu trojka už je těžší převod a tak se tam ta síla už tolik neprojeví, ale podle mě to prostě je charakteristika tohoto motoru, kdy točivý moment nestoupá lineárně.

Pak to dělá tyhle "efekty" a podíl na tom může mít u proměnná délka sání jak už tady někdo psal.

Nějaký omezovač výkonu je nesmysl, není co omezovat :D

Ten "turboefekt" na tu dvojku cítím nejvíce při polovičním sešlápnutí plynu, při plném už to není tak cítit. (hypotéza:sání už je při plném plynu přestavěné, kdežto při půl plynu se přestavuje až v těch otáčkách??)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano vše zkouším s polovičním plynem. Je mi jasné, že 3.rychlost je těžší než 2.. V tom případě by 1.rychlost měla efekt ve 2500ot ještě víc zviditelnit.

Bohužel se to nestane a efekt nastává při 4500ot (35kmh). 2.rychlost 2500ot (35kmh) a 3.rychlost zkoušená z kopce je lehce poznat při 1700-1800ot (35kmh).

Bohužel jsem si to nevymyslel, moje auto takhle přesně reaguje a jen nechápu proč.

Na nepodložený grafy moc nedam, na http://www.sportmotor.cz/motor/b1675.htm je taky jinej.

Sleduju chování auta, protože mám pořád tak trochu problémy se startováním teplého odstátého motoru (jedině s sešlápnutým plynem) a nevím co už to může být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplotní čidlo jsem nezkoušel proměřovat ani měnit. Teplota na diagnostice ukazuje hodnoty v pořadku a tak i na přístrojovce.

Diagnostika nevykazuje žádné chyby. Čistil jsem klapku a utěsnil, sání s vrchními těsnícími kroužky-vyměněny (tam je možnost ještě vyměnit spodní), svíčky vyměněny, vzduch filtr taky, olej taky, sekundární vzduch funguje dobre. Ještě mě napadá benzinový filtr, ale auto jezdí bez problému.

Když vypnu teplý motor a do 5-10min ho chci nastartovat, start je vždy v pořádku, tak i většinou ranní studené starty.

Po 1/2 až 3h tepleho motoru mám problém startovat. Jakoby se někde ztratil tlak, nebo benzín...musím přidat lehce plyn a nastartuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teplotní čidlo má dva výstupy (aspoň u fabky, ale pochybuji že by tomu bylo jinak u OII) jeden jde do budíku, druhý do motorové ŘJ.

Nevím teď s jakým výstupem operuje diagnostika, ale zaměřil bych se na to čidlo, protože to vypadá na chudou směs, kterou kompenzuješ přidáním plynu.

Čidlo ukazuje špatnou teplotu => ŘJ motoru dá chudší směs a už je problém. Jen hypotézy ;)

.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Asi 10 let jsem jezdil s krátkou OI 1,6 74 kW (motor AKL), a najezdil jsem s ní asi 240 tis. km. S tímto autem jsem byl maximálně spokojený, a to i s motorem - motor krásně táhl odspoda, nikdy jsem neměl problém kohokoliv předjet, plynem jsem se snad nikdy v běžném provozu nedotkl podlahy. Proto jsem se rozhodl před 2 lety koupit novou OII (kombi) s výkonově i konstrukčně stejným motorem 1,6 MPI 75 kW (motor BSE). Můj první pocit ze svezení s novou Oktou byl šílený - jako by mě někdo držel za zadní nárazník a nechtěl mě pustit, auto vůbec netáhlo, plyn jsem měl pořád na podlaze, rozjet se s tím autem do kopce byl porod. Prostě stará OI AKL byla v porovnání s novou OII BSE jako letadlo, v síle motoru byl rozdíl jednoho rychlostního stupně - jak zrychlovala OI AKL na čtverku, nová OII BSE zrychluje na trojku apod.

Už jsem s tím byl několikrát na diagnostice v různých servisech Škoda - nikdy na nic nepřišli, prý je to normální stav. Teď mám najeto něco málo přes 20 tis. km, pořád čekám, že se něco stane, jak mi radili v servisu - prý se to časem rozjede, a ono pořád nic.

Při rozjíždění do kopce je to pořád porod - jde to jenom pomocí neskutečného prokluzu spojky, když spojku víc pustím, tak si ŘJ sama ubere plynu a motor se začne dusit, při předjíždění v 80 km rychlosti dám trojku, plyn na podlahu a než se auto rozjede, tak to trvá věčnost, spíš se nerozjede, nakonec si to musím rozmyslet, protože v protisměru už zase něco jede, zařadím zpátky pětku a pokračuju za kamionem, už mi zbývá jenom nasadit klobouk. Toto jsem s OI AKL nikdy nezažil, s mojí OII BSE je to běžná věc.

Teď mám to štěstí jezdit ještě s Fabií I s motorem 1,2 40kW najeto přes 200 tis. km a pocitově ta Fabka s tímto malým motůrkem jede daleko líp než ta moje OII 75 kW BSE. Okamžitě reaguje na změnu polohy plynového pedálu, no prostě je s ní radost jezdit.

Nejde mi do hlavy, jak to, že ta moje OII BSE tak blbě jede, když BSE má o 1 kW větší výkon než AKL, má i větší krouťák, rozdíl v hmotnosti OI liftback a OII kombi je jenom kolem 50 kg.

Existuje pro výkonový rozdíl mezi motory AKL a BSE nějaké rozumné zdůvodnění? Nebo jsem měl štěstí zrovna na nějaký výjimečný kus AKL, který jel super, a smůlu na motor BSE, který se ve výrobě nějak nepodařil?

Poraďte někdo, kdo máte podobnou zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to spíš budeš mít něco s motorem.. samozřejmě není to žádný závodník, vzhledem k robustnosti karoserie a váze auta.. nicméně co mám já 1.6 ten samý motor(btw máš FL nebo bez?) MR07, tak se do kopce v pohode rozjedu prakticky i na volnoběh..

Pokud chci předjíždět, tak i na pětku je to schopné roztáhnout od cca 2500rpm vcelku dobře.. nicméně se mi pocitově zdá, že motor pořádně táhne až cca od 3000rpm. teda když potřebuju zrychlit na 4. nebo na 5.st trojka dobře táhne už od cca 2300-2500. Je to holt atmosférák,takže krouťák i výkon je znát až ve vyšších otáčkach..

nejdřív jsem si také říkal, že jsem si měl koupit dvoulitr s turbem ale zase se mi libí, prakticky konstatní spotřeba(pokud to člověk nehoní po dálnici) s turbem to při sešlápnutí plynu je pořádný vír :)

i když potíž je ta, že každý má z jízdy jiné pocity. Někomu se stejný styl jízdy zdá jako pohodový, někomu nedostačuje. Co mě osobně nejvíc chybí na téhle motorizaci je šestý kvalt.. klidně pořádně těžky aby to na 130 po dálnici netočilo 4000 ale tak ty 3000 a byl bych naprosto spokojený :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak i kdyby :D

osobně si myslím, že stejně bys s tím udělal maximálně tak 220 víc by ten motor už nedal.. není nijak silný.. takhle na pětku jsem s prázdným autem z kopečka po dálnici udělal max 185 tachometrových, takže reálně cca 175 a to už jsem valil nadoraz.. jenže u atmosféráku už pak přes těch 5000rpm prudce klesá výkon i krouťák(a hlavně už celkem hnusně roste spotřeba), takže bych se nebál té 6q převodovky, že by to bylo žihadlo..ale pomohlo by to při delším cestování po dálnici.. po okreskách ani tak ne. tam bohatě stačí ten 5q..

já vím, teď mi namítnete, že jsem si měl pořídi ropáka.. ale zas toho tolik za ten rok nenajezdím, takž se se mi moc neoplatí..roční nájezd je cca kolem 17-18t ale když jedu za rodinkou tak svištím po dálnici a tam bych ten 6q uvítal :) nj člověk nemůže mít všechno a dávat 40k za dodělání sestky se mi zrovna nechce :D

Editováno: , autor: Sumeragi Subaru
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirka2106: Tak ono to bude dáno jiným typem motoru, kdy ten tvůj starý měl ještě jen EU III kdežto teď mají EU IV, taky převodovka je jiná, na OII je více do lehka.

V OI jsem měl taky pocit, že to víc táhne než OII, kde to jen řve.

Ale podle mě na tom mají lví podíl právě ty přísnější emise - změna průběhu výkonu.

S rozjezdy problém nemám, na rozjezdy mi přijde ten motor hodně komfortní, mnohem víc než moje fabka.

Maximálku jsem z toho vytáhl sotva těch 190, ale to je jen tak for fun, protože dlouhodobě se tak jezdit nedá, dlouhodobé ještě možná těch 160, ale to už to dost žere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...