Přejít na obsah

Osvětlení LED v prostoru pro nohy ( Řidič, spolujezdec )


Nojmi

Doporučené příspěvky

Jen doplním, že do lampičky (a obecně do vnitřních světýlek vč. pozičních světýlek ve dveřích) nejde "obyčejné" stálé (+), ale je tam okruh 30al (?), který hlídá čas a po určité době svícení se vypne, což je ochrana proti vyhoření světýlek - všimněte si, že necháte-li otevřené dveře, tak osvětlení po určité době zhasne.

Na tohle je dobré se napojit, barva kabelu červeno/černá.

Jinak souhlas, napojit se na vedení ke stropní lampě, (+) na ten červeno/černý, (-) spínaný je tuším modro/šedá - ale nemůžete to splést, u lampy na konektoru jsou jenom tři drátky, a poslední ze stálé (-), klasika hnědý drát.

Druhý okruh pro podvícení za jízdy napojit např u zmíněného ovladače světel (nejlíp na (+) regulované potenciometrem jasu), mínus pak kdekoli jinde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

To zní zajímavě a kde najdu ten mikrospínač ? a jak si to tam připojil..... ta myšlenka mě nadchla , mohl by to vypadat parádně ... zkusím si to taky udělat .... nenapsal by si mi menší návod ? ;)

Musis sundat tapec a z boku vysroubovat ten tisicihran abys povoli zamek,ten si pak vyklopis abys na nej moh co nejpohodlnejc-moc si stejne nepomuzes,je k nemu pristup jak k penezum a u nej uvidis dva cca 5cm dratky.Tusim,ze dokonce byli cerveny a modry,ale nejsem si jistej,ale az se dopracujes k tomu zamku,tak je uvidis.Bohuzel ted nevim,kterej z nich spina,tak ho musis multimetrem zmerit "+" jsem pripojil na svorkovnici pod plastem volantu.Hlavne to dej pres pojistku pro pripad zkratu.Pripojoval jsem na to i ctverici diod,ktere osvetlujou ze spodu tapecu nastupni plochu do auta.Kdyztak pisni na SZ.Nic tezkyho to neni ikdyz to tak vypada.Podsviceni budiku a interieru byla vetsi sranda :palec2:

Editováno: , autor: Jirka4x4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dneska jsem koupil 2 pásky LED bílé, ve stropní lampičce mám už žárovky na LED vyměněné a teď se chystám zapojit právě LED pásky po palubovku - chci je zapojit na lampičku stropní, aby svítily jen při odemknutí auta a případně vytažení klíčku ze zapalování... info jsem si pročetl - takže to shrnu -

1) v A sloupku u řidiče se napojím na + červeno/černý a - modro/šedý kabel

2) nemusím žádné odpory apod. přídávat...

Jen dotaz - kudy vézt kabel z A sloupku řidiče pod palubovku ? :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za použití torxů se dostaneš v Oktávce všude :) doporučoval bych okolo pojistek a pka rozebrat celý spodní kryt pod volancem .... a tam je tolika místa ;) a odpory už máš přímo na tech páskach ;)

Editováno: , autor: HanyZ
necituj předchozí příspěvky, téma je pak nepřehledné :
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to vyresil tak,ze jsem dal do serie ctverici vysocesvitivich bilych diod,tim padem 4 x 3,3V a je to tech 13,2 co jsou v aute po nastartovani,tak se nepotrebuje odpor a kazdou tu diodu mam-jednu v noznim prostoru ridice,druhou u spolujezdce,treti po ridicovo sedackoku,tak to osvetluje prostor u zadniho mista a vedle tu ctvrtou.To mam zapojeno na staly podsvit za jizdy na stredovy tlacitka,takze to sviti slabe decentne za jizdy-nutno sbrousit pilnikem diodu at ma rozptyleny svetlo a ne kuzel.A pak jsem dal na kazdy dverni svetylko dvojici vysocesvitivych diod do noznich prostoru vedle ty prvni, ktery se rozsviti jen pri otevreni danych dveri.Za jizdy sviti prvni okruh hezky slabe a elegantne a ten druhy okruh sviti mnohem vic pri otevreni dveri-to same i vzadu.Podle me je lepsi to mit na kazdy dvere zvlast a ne obe strany stropni lampickou najednou.Je to pouze muj nazor,tak me nekamenujte :rock:

Editováno: , autor: Jirka4x4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konny to je parádní práce, můžu tě požádat o postup, jak jsi to zapojil - co kam kde ... ? :) Už bych rád diody taky zapojil

Zapojení je jednoduchý, v levém A sloupku jsem se napojil na + kabel (červeno-černý) a spínaný - kabel (modro-hnědý), protáhl jsem ho podél palubky směrem dolů, kde jsem udělal na každou stranu (řidič a spolujezdec) zvlášť zapojení (konektory), to pro případ, kdybych musel demontovat část, kde je diodový pásek přilepený. Vše je krásně schovaný, snažil jsem se aby napájecí kabel k diodám byl co nejméně vidět a i samotný diodový pásky nejsou vidět... :palec2:

post-8731-0-88714500-1295867367_thumb.jppost-8731-0-52874800-1295867381_thumb.jp

post-8731-0-62947000-1295867396_thumb.jppost-8731-0-86211200-1295867428_thumb.jp

post-8731-0-31248400-1295867412_thumb.jppost-8731-0-32542000-1295867443_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to vyresil tak,ze jsem dal do serie ctverici vysocesvitivich bilych diod,tim padem 4 x 3,3V a je to tech 13,2 co jsou v aute po nastartovani,tak se nepotrebuje odpor a kazdou tu diodu mam-jednu v noznim prostoru ridice,druhou u spolujezdce,treti po ridicovo sedackoku,tak to osvetluje prostor u zadniho mista a vedle tu ctvrtou.To mam zapojeno na staly podsvit za jizdy na stredovy tlacitka,takze to sviti slabe decentne za jizdy-nutno sbrousit pilnikem diodu at ma rozptyleny svetlo a ne kuzel.A pak jsem dal na kazdy dverni svetylko dvojici vysocesvitivych diod do noznich prostoru vedle ty prvni, ktery se rozsviti jen pri otevreni danych dveri.Za jizdy sviti prvni okruh hezky slabe a elegantne a ten druhy okruh sviti mnohem vic pri otevreni dveri-to same i vzadu.Podle me je lepsi to mit na kazdy dvere zvlast a ne obe strany stropni lampickou najednou.Je to pouze muj nazor,tak me nekamenujte :rock:

Ono je více možností zapojení, ale já jsem měl už nakoupený hotový diodový pásky a toto je nejjednodušší zapojení na tu stropní lampičku, protože za jízdy nechci aby mi to svítilo, jen když otevřu dveře, ale pokud někdo chce aby mu to svítilo za jízdy málo a při otevření dveří víc, tak tvoje zapojení je super ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Konny:

No, ten spoj fakt "luxusní".

Z časem taky přijdete na to, že pájený spoj není spása a že nejspolehlivější je lisovaný.

Mně se dostat takto "upravené" auto do rukou, tak bych se denně modlil, že úpravy skončily jenom na tomto.

Ja to vyresil tak,ze jsem dal do serie ctverici vysocesvitivich bilych diod,tim padem 4 x 3,3V a je to tech 13,2 co jsou v aute po nastartovani,tak se nepotrebuje odpor....

OMYL!

Pro LED diody je důležitý proud a ne napětí!

Proto se NIKDY nepočítá jen n x Uf, ale (Unap - (n.Uf)) / If = R

Unap - napětí ke kterému LED-ky chcete připojit

Uf - napětí na diodě v propustném směru

n - počet diod

If - proud diody v propustném směru

R - rezistor který zařadíte do obvodu.

Ikdyby ten rezistor měl mít jen pár ohmů, tak je vždy lepší pro diody když tam, než když tam není.

Raději zapojit vždy dvě diody do série s rezistorem a pak dvě takové dvojice paralélně.

Bez rezistoru stačí, když se palubní napětí auta zvedne jen o pár desetin voltů (NIKDY není konstatní) a to by jste se divili jak leze proud diodou nahoru!

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Konny:No, ten spoj fakt "luxusní".Z časem taky přijdete na to, že pájený spoj není spása a že nejspolehlivější je lisovaný.Mně se dostat takto "upravené" auto do rukou, tak bych se denně modlil, že úpravy skončily jenom na tomto.

Vím že to není jako od profi elektrikáře, ale svůj účel to splní, proletované je to pořádně a že to nevypadá na první pohled jako od profíka je mi úplně jedno... Jinak vše co dělám na autě se snažím v domácích podmínkách udělat precizně, tzn. vše perfektně zaizolovat, spoje proletovat apod., takže i ''kdyby jsi měl po mě auto'', tak nemusíš mít vůbec strach, že by se něco stalo... ;)

Konny - super, díky :)Teď jsem koukal ještě do DP a pojistka nr. 14 je pro vnitřní osvětlení... co to napojit přímo na tuhle svorkovnici ? Najdu tam někde taky spínané (-) nebo ne ?

Nemáš zač, co se týká toho zapojení na tu pojistku tak to ti neporadím, ale myslím si že tam spínané (-) nebude, to spíš najdeš na nějakém tom relátku, které to má na starost :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Montáž na 1 hod. 30 min.. LED pásky jsem připevnil u řidiče k mřížce pod palubkou a u spolujezdce do molitanu, který kryje ventilátor. LED pásky jsem připevnil eska páskami, spoje jsem provedl pomocí "čokoládek". Napájení jsem stáhl z A sloupku, kde jsem střihl kabel červeno-černý (+) a šedo/modrý (spínané -). Takže osvětlení svítí jako stropní lampička. Docela sranda to připevnit pod palubku ty pásky, přístup jak ... ale spokojenost :) Fotky budou v mém vlákně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... pájený spoj není spása a že nejspolehlivější je lisovaný....

Wojnar: pouč nás prosím , v čem jsou záludnosti pájeného spoje? Bez urážky, rád se nechám poučit.

mně tedy napadá jediná nevýhoda, že u pořádně smotaných a propájených vodičů to pájené místo není ohebné jako zbytek kabelu, a na přechodu mezi pájeným místem a volným kabelem se to může časem "utřepat".

Další nevýhody?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já dneska při zapojování použil čokoládky....

v kufru mám LED svícení už skoro rok a mám spoje MOTANÉ ! ano je to prasárna, izolačka apod. pod kobercem, ale svítí bez problémů.... nevím no, lisovat každý káblík v interiéru... asi by mě ... :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...