Jump to content

Klimatizace nechladí za volnoběžných otáček


Bolis

Recommended Posts

Všechny zdravím.

Mám problém s klimou a potřeboval bych radu.Když přijdu do vyhřátýho auta, nastartuju a nechám klapat na volnoběh, tak mi vůbec nezačne chladit klima. Můžu to nechat jak dlouho chci. I po několika minutách jde z topení teplý vzduch z venku. Okamžitá spotřeba mi ukazuje 0,5 l/h, takže klima prostě neběží. Jak se rozjedu, tak po chvilce se vzduch začne ochlazovat a za jízdy už všechno funguje jak má, klima krásně chladí, všechno v pohodě. Když zastavím a zase auto klape na volnoběh, tak chvilku je spotřeba 0,9 l/h (klima jde) a po chvilce se vypne (spotřeba 0,5 l/h) a pomalu se začíná foukat teplý vzduch. Po rozjezdu zase normální. Za jízdy je všechno fajn, ale bojím se první letní zácpy na dálnici.

Klimu jsem nechal celou znova naplnit, takže tím to není.

Máte někdo tušení, kde by mohl být problém? Poznám kromě okamžité spotřeby ještě nějak jinak, že klima běží?

Díky za rady.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Napíchnout na vag podívat se zda tam není nějaká chyba potom přepnout do měřených hodnot a kouknout jak to věšechno běží nebo neběží z toho budeš chytřejší takhle můžeš jen spekulovat čím to je.A ještě se mrkni jestli se ti rozběhnou sahary u chladičů,pak by mohl bejt problém v jednotce dochlazování.

Link to comment
Share on other sites

Chci se zeptat, když dám klimu na max. myslím na "LO" tak jsem si všiml že se točí na chladiči jen jedna vrtule, ta menší stojí, má to tak být ??

Mám dojem že jsem tu někde četl, že s klimou se točí obě ale nejsem si jistý, ví to někdo ? Na vagu žádné chyby.

Link to comment
Share on other sites

Díky za rady.

Byl jsem dneska s autem ve škodovce a prej jsou v háji oba větráky. Že to prý technik všechno proměřoval a šťáva k ventilátorům jde, ale netočí se.

Nemáte náhodou někdo typ kde by se daly levně koupit?

A ještě mám stejnej dotaz jako kolega přede mnou. Když zapnu klimu, roztočí se hned oba, nebo jen jeden, nebo se rozběhnou až za nějakou dobu? Jak to má správně fungovat?

Díkec

Link to comment
Share on other sites

jj, klima funguje v pohodě, fouká ledově během několika vteřin...

jo a chladí hned po nastartování na volnoběh. Zapnu klíček, na klimatroniku svítí jen "auto", po nastartování se postupně nasvítí diody na ventilátoru a začne foukat.

Kdybych náhodou neotevřel kapotu a neviděl, že se točí jen jedna vrtule tak bych

nic neřešil, snad někdo napíše jestli se mají točit obě nebo jedna stačí.

Edited by viewer
Link to comment
Share on other sites

Ahoj. Mám podobný problém. Mě se klima ale rozeběhne až při ohřátém motoru. Včera jsem zjistil, že když si dám na čelní sklo sluneční clonu, tak klima začne fungovat okamžitě. Pravděpodobně to bude nějaké čidlo ale chce to každopádně diagnostiku.

Co se týče ventilátorů, tak ty mi vždy při zapnuté klima běží oba současně.

Link to comment
Share on other sites

zdravim vsechny

mam s klimou stejny problem.kdyz nechám auto bezet na volnoběh, tak mi klima vůbec nezačne chladit.

podotykam ze nemam automatickou klimu ale rucni.

ted se zeptam mozna blbe ale koukal jsem na chladic u masky a mam tam jenom jednu vrtuli dokonce jsem nevidel ani zadne draty pro privod k ventilatoru

vy pisete o dvou vrtulich.

dve vrtule jsou u automaticke klimy?

diky za odpoved

Link to comment
Share on other sites

zdravim vsechny

byl jsem teda na diagnostice a byla tam jedna chyba ''vysoka teplota''nahodila chyba

ale jsme prisli na to ze je spalena pojiska 50 A na pojistkove skrini v motoru ale ne ta klasicka plocha

ale ta co je ''nevim jak se jmenuje''kdyz sundas plastove viko od pojistkove skrine ze predu jsou cervene kabely privod a dole odvod a mezi jsou jeste pojistky tak ta 50 A byla K.O

Po vymene pojistky se stejne ventilator netoci je spaleny motor takze problem jsme nasli.

ted uz jenom vymenit ventilator a melo by snad byt vse v poradku.

je ale divne ze za jizdy ta klima chladi jak cert.

jinak diky za odpoved a treba to nekomu taky pomuze o tech pojistkach jsem vubec nevedel

preji krasny zbytek dne

Link to comment
Share on other sites

zdravim vsechny

byl jsem teda na diagnostice a byla tam jedna chyba ''vysoka teplota''nahodila chyba

ale jsme prisli na to ze je spalena pojiska 50 A na pojistkove skrini v motoru ale ne ta klasicka plocha

ale ta co je ''nevim jak se jmenuje''kdyz sundas plastove viko od pojistkove skrine ze predu jsou cervene kabely privod a dole odvod a mezi jsou jeste pojistky tak ta 50 A byla K.O

Po vymene pojistky se stejne ventilator netoci je spaleny motor takze problem jsme nasli.

ted uz jenom vymenit ventilator a melo by snad byt vse v poradku.

je ale divne ze za jizdy ta klima chladi jak cert.

jinak diky za odpoved a treba to nekomu taky pomuze o tech pojistkach jsem vubec nevedel

preji krasny zbytek dne

Já mám vyřešeno.

Jak jsem psal v prvním příspěvku. Za jízdy klima fungovala, na volnoběh ne. Tohle dělá, když udejdou ventilátory (mám ještě dva). Dokud auto jede, tak se celý systém stíhá chladit náporem vzduchu. Jak se zastaví, chlazení je nedostatečné a klima se vypne.

Byl jsem ve škodovce a tam mi řekli, že jsou v háji oba větráky. Nutno vyměnit. Nedalo mi to a když už jsem měl větráky venku, tak jsem se na ně doma mrknul a u obou byl stejný problém. Zaseklé pružinky na přitlak uhlíků v motorku. Rozdělal jsem to, vyčistil, složil a světe div se, oba ventilátory běží. Jestli máte někdo podobný problém, tak než koupíte nový ventilátor, tak radím ty starý rozdělat a zkontrolovat uhlíky. Mně to ušetřilo spoustu peněz. Netvrdím, že je to vždycky tím, ale když se mi to stalo u ubou motorků, tak to asi náhoda nebude.

Snad to někomu pomůže.

Mějte se.

Link to comment
Share on other sites

Včera jsem čistil klimatizaci a to vyžadovalo startování motoru...natočil jsem motor a pustil klima naplno, asi za 10 vteřin po spuštění se rozběhl velký větrák, klima chladila naplno hned po startu, motor běžel cca 10 minut pak další dezinfekce a zase start a 10 minut...malej se neroztočil...nebyl potřeba...ten mi spíná až když je opravdu potřeba dochlazovat a ten velkej nestíhá...toť můj osobní poznatek :worthy (připomínám OII 2005 1,6 a automatická klima)

Link to comment
Share on other sites

Já mám vyřešeno.

Jak jsem psal v prvním příspěvku. Za jízdy klima fungovala, na volnoběh ne. Tohle dělá, když udejdou ventilátory (mám ještě dva). Dokud auto jede, tak se celý systém stíhá chladit náporem vzduchu. Jak se zastaví, chlazení je nedostatečné a klima se vypne.

Byl jsem ve škodovce a tam mi řekli, že jsou v háji oba větráky. Nutno vyměnit. Nedalo mi to a když už jsem měl větráky venku, tak jsem se na ně doma mrknul a u obou byl stejný problém. Zaseklé pružinky na přitlak uhlíků v motorku. Rozdělal jsem to, vyčistil, složil a světe div se, oba ventilátory běží. Jestli máte někdo podobný problém, tak než koupíte nový ventilátor, tak radím ty starý rozdělat a zkontrolovat uhlíky. Mně to ušetřilo spoustu peněz. Netvrdím, že je to vždycky tím, ale když se mi to stalo u ubou motorků, tak to asi náhoda nebude.

Snad to někomu pomůže.

Mějte se.

Edited by rohe
Link to comment
Share on other sites

Zkus vzít kus hadru, který nedělá chloupky a vyčistit lihem sluneční čidlo(uprostřed palubky výčnělek) co je za sklem.

Tak čidlem to není. Ani jsem si to neuvědomil ale když tam dám sluneční clonu tak na čidlo stejně svítí slunce. Ale je záhada, že aniž bych čidlo na tvou radu očistil, tak klima funguje najednou bez problémů. Tak čidlo preventivně očistím a budu pozorovat.

Link to comment
Share on other sites

Včera jsem čistil klimatizaci a to vyžadovalo startování motoru...natočil jsem motor a pustil klima naplno, asi za 10 vteřin po spuštění se rozběhl velký větrák, klima chladila naplno hned po startu, motor běžel cca 10 minut pak další dezinfekce a zase start a 10 minut...malej se neroztočil...nebyl potřeba...ten mi spíná až když je opravdu potřeba dochlazovat a ten velkej nestíhá...toť můj osobní poznatek :worthy (připomínám OII 2005 1,6 a automatická klima)

Můj poznatek naprosto stejnej :)

Malej jsem ještě točit neviděl, každopádně to chladí parádně i dneska při 34° v pohodě uchladila na volnoběch před krámem když jsem čekal.

Klima nastavená na "auto" 20°C, při stání kolísá ventilátor mezi 3-4 nasvícenýma "světýlkama"

Jen je slyšet že někdy se velkej točí pomaleji a někdy podstatně zrychlí, asi má víc rychlostí...pokud by nestačil na nejvíc, předpokládám že se přidá ten malej, teploměr se ale naprosto nehne z 90°, ani někde v koloně :)

Link to comment
Share on other sites

Pokud klima na volnoběh nechladí, je potřeba překontrolovat naplnění climatizace z 90% je to způsobeno právě nedostatkem

ad teploměr 90°C pozor na to, to není teplota ve °C, ale jen ukazatel provozní teploty, rafička je ve středu už při 75°C a drží se do cca 110°C je to tak udělané, aby to zbytečně nerozptylovalo řidiče

Edited by rolbař
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...