Přejít na obsah

Spotřeba oleje


Jz73

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Po ujetí asi 100.000 km mi začala stoupat spotřeba oleje. Když jsem dolévat každé 3 týdny cca 1 litr, tak jsem se rozhodl to řešit. Zajel jsem do značkového servisu, kam s autem pravidelně jezdím. Provedli váhovou zkoušku a zjistili, že spotřeba oleje je 0,6 l na 1.000 km, což je podle metodiky škodovky mimo toleranci (jakou mají toleranci nevím). Zeptal jsem se, jak to hodlají řešit a co mě to bude stát. Dozvěděl jsem se, že to budou konzultovat se škodovkou a dají vědět (auto je po záruce, rok výroby 2009, najeto 111 tis. km).

Asi po týdnu mi oznámili, že je nutné vyměnit sadu pístů s ojnicemi, a při té při té příležitosti, že zkontrolují napínák rozvodového řetězu a samotný rozvodový řetěz (nakonec také vyměněno). Vzhledem k tomu, že auto je plně servisované u nich (autorizovaný servis), tak že škodovka přispěje v rámci kulance 60% na materiál a servis bude účtovat 50% nákladů na práci.

Jsem po opravě (i po slevě to stálo 24 tis Kč) a doufám, že teď motor vydrží víc než jen dalších 100 tis km!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

chlapi, chci se yeptat, mam Yetiho MY2013, a najeto nějakých 50 tisíc, po celou dobu jsem nemusel dolévat olej, teď mi to sežralo více než půl litru (tolik jsem dolil, k maximu na rysce). V listopadu mi končí prodloužená záruka, tak se chci zeptat: někde jsem četl že u 1,8 TSI se během výroby měnila podoba pístů a kroužků, která snižovala jinak dost vysokou spotřebu oleje. Týká se to už mého ročníku nebo je mám zkusit dle mého názoru vyšší spotřebu reklamovat??? Díky moc.

 

Editováno: , autor: Hitachi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 1.8 začali od podzimu 2011 dávat upravené písty+kroužky, takže oficiálně by mělo být bez problému. Na kolik km to páplo ten půlitr a jak se s tím jezdilo? Jezdit a hlídat dál, jak cituje Pawouk výše z manuálu výrobce, Škoda se nebude bavit s nikým, komu to papá do 0,5l/1000km.

Ale, na některých forech se objevuje informace, že i nové kroužky na pístech DF maj problém a to z důvodu malých otvorů v olejovém stíracím kroužku, které se opět ucpou ... Teprve kruhy na DL maj toto řešit.

Doporučováno je jezdit servis max 15000km, a olej dávat 5W40 s ACEA A3/B3/B4.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis ti podle ETKY řekne, že máš DF, dle ETKY na Yeti dávali DF do 24.8.2015.

Sice cca 0,5l na 3tis km není málo, ale mohlo to utýct i jinudy, zvlášť jestlis to proháněl. Stav svíček řekne víc ale tady to jistě bude OK. Na tak málo km a už s DF, navíc fix servis a 5W40, bych v kroužcích problém neviděl. Hlídal bych to, prohlídnul jestli není nikde nic mastný od oleje a jezdil dál. Do listopadu je stále relativně daleko, stejně by se s tebou nebavili, je tu 0.5/1000 a přes to u koncernu nejede vlak ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...