Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Nerozumím, proč tak řešíte, že se vám spustí klima??? Pokud jsou teploty pod 4 stupně, tak se vám sice rozsvící AC, ale klima sama o sobě nejede. Teda kompresor nejde. Jen Vám to žene vzduch přes vysoušeč, který má za úkol auto odvlhčit a tím omezit mlžení. Já takhle jezdím celou zimu a je to ok. Klidně si to zkuste sami, že když jsou mrazy, tak při zapnutí klimy vůbec nepoznáte rozdíl na chodu motoru. Zkrátka to ani nic navíc nežere

Vloženo

S odstupem času - podařilo se již někomu zjistit jestli zůstaly zachovány aspoň některé funkce z Climaticu u nově zavedené mechanické klimatizace?

Někdo tu psal, že se jen změnilo kolečko ovládání, někdo zase, že už není proměnlivý výkon klima kompresoru a že je jen režim "zapnuto" nebo "vypnuto".

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

ty jo hustý... dneska přijedu před vrata a čumim jak péro na sklo. Po dvou týdnech jsem si všiml toho ocásku od vnitř. zpětného zrcátka a už sem se lekl, že mi ruplo sklo :D Ještě, že to tady bylo tak navrchu a nemusel jsem se ptát :D Asi by mě ani netrklo, že by mohli dávat anténku do předního skla. V zadním bych to ještě bral.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Měl bych dotaz související s tématem: když zapnu manuální klimu na nejnižší teplotu, zapne se současně vnitřní cirkulace. Pro mě je to teda jev nežádoucí - dá se s tím něco dělat?

  • o 9 měsíců později...
Vloženo

Mám zkušenost takovou,že Climatic u FII Facelift se zapne vždy,když se nastaví ovládání ofuku na přední sklo. Jakmile se přepne do jiné polohy,Climatic se vypne. Vlhkost,otáčky ventilátoru,teplota,ani nic jiného na to nemá vliv. Alespoň co jsem vypozoroval (zkoušeno za různých venkovních teplot a vlhkosti). No a v manuálu o tom není ani čárka. wink.gif

toto platí u Climaticu po facelifu nebo i předfl?

a další věc, udržuje Climatic teplotu, i když není zapnuté chlazení AC? tzn. když je v létě venku třeba 30 stupňů a a teplota v autě je nastavena třeba na 22 a není zapnuto AC, jestli auto fouká "nejstudenější" možný vzduch?

Vloženo

Určitě to platí pro Climatic po faceliftu a dokonce i pro "obyčejnou mechanickou" klimatizaci,co se tam montuje momentálně. Před faceliftem nevím.

Ano,Climatic udržuje nastavenou teplotu (třeba těch 22° - ovšem je to teplota v interiéru,ne teplota vzduchu z výdechů) i když je AC vypnuto. Toto ale funguje jen když je venkovní teplota nižší,než je nastavena na ovladači. Jak to přesně funguje v tom tvém příkladu nevím.

Vloženo

Jak teď manuální klimatizace u faceliftu funguje? Před faceliftem jsem tam měl napsané stupně a podle toho to regulovalo a teď u faceliftu tam nejsou stupně ale modrá a červená a ted když jsem jel tak venku bylo 22C a já to měl na čtvrtce a topilo to :kol-44: před faceliftem by to netopilo. Vše při vypnuté klimatizaci.

Vloženo

Pawouk: no podle mě, pokud dobře chápu tu funkci, když to funguje i obráceně (tzn. venku menší teplota než na ovladači), tak by se to mělo snažit při 30 venku držet tu teplotu na 22 a tím pádem foukat jakoby ten nejstudenější vzduch, je jasné, že v takové teplotě ten nasávaný vzduch nebude nijak studený

jde mi o to, jestli v takovém případě můžu nechat kolečko na těch 22 stupních bez toho, aniž by mi to ještě "přitápělo", nebo to dát radši do krajní polohy (16 stupňů)

Escrito: no tam už není to čidlo, tak to dělá toto,. to si mohli odpustit a nechat tam ten climatic

Vloženo

Pawouk: no podle mě, pokud dobře chápu tu funkci, když to funguje i obráceně (tzn. venku menší teplota než na ovladači), tak by se to mělo snažit při 30 venku držet tu teplotu na 22 a tím pádem foukat jakoby ten nejstudenější vzduch, je jasné, že v takové teplotě ten nasávaný vzduch nebude nijak studený

jde mi o to, jestli v takovém případě můžu nechat kolečko na těch 22 stupních bez toho, aniž by mi to ještě "přitápělo", nebo to dát radši do krajní polohy (16 stupňů)

Escrito: no tam už není to čidlo, tak to dělá toto,. to si mohli odpustit a nechat tam ten climatic

Oni už tam nedali nějaké čidlo a funguje to jako auto bez klimatizace??? :kol-26: Mě se zdálo že to funguje celé jinak kdaž zapnu klimu, to jak klimatizace u feldy že se to nijak nereguluje samo?

Vloženo

no tuším že to bylo do poloviny roku 2011, tehdy došlo k té změně, dříve se dávala poloautomatická klimatizace Climatic, od té doby dávají pouze obyčejnou mechanickou klimatizaci

rozdíl je v tom, že Climatic měl, teď nechci kecat, nejsem si jistý, ale tuším, že 6 teplotních čidel a mechanická klimatizace nemá žádné, takže pokud se u Climaticu nastaví určitá teplota, tak se to snažilo foukat takový vzduch, aby se v interiéru té teploty dosáhlo, u mechanické klimatizace se teplota nastaví do určité polohy a fouká pořád stejný vzduch o stejné teplotě, tzn. že tam není žádná regulace teploty jako u Climaticu

Vloženo

no tuším že to bylo do poloviny roku 2011, tehdy došlo k té změně, dříve se dávala poloautomatická klimatizace Climatic, od té doby dávají pouze obyčejnou mechanickou klimatizaci

rozdíl je v tom, že Climatic měl, teď nechci kecat, nejsem si jistý, ale tuším, že 6 teplotních čidel a mechanická klimatizace nemá žádné, takže pokud se u Climaticu nastaví určitá teplota, tak se to snažilo foukat takový vzduch, aby se v interiéru té teploty dosáhlo, u mechanické klimatizace se teplota nastaví do určité polohy a fouká pořád stejný vzduch o stejné teplotě, tzn. že tam není žádná regulace teploty jako u Climaticu

To jsou haj.... a já si říkal že to chladí jinak když zapnu klimatizaci a dam to na čtvrtu tak že to skoro nechladí

Vloženo (editace)

njn :( úspory v rámci koncernu

ten Climatic nedávají už nikam, zmizlo to i z Oktávek, Superbů, Passatů, dokonce i u Audi tuším

Editováno: , autor: HjM
Vloženo

Mám pocit,že Climatic má jen jedno čidlo. Víc jich má Climatronic.

Pawouk: no podle mě, pokud dobře chápu tu funkci, když to funguje i obráceně (tzn. venku menší teplota než na ovladači), tak by se to mělo snažit při 30 venku držet tu teplotu na 22 a tím pádem foukat jakoby ten nejstudenější vzduch, je jasné, že v takové teplotě ten nasávaný vzduch nebude nijak studený

jde mi o to, jestli v takovém případě můžu nechat kolečko na těch 22 stupních bez toho, aniž by mi to ještě "přitápělo", nebo to dát radši do krajní polohy (16 stupňů)

Teoreticky asi jo. Tak to vyzkoušej a uvidíš. :kol-28:

Vloženo

no já mám právě pocit, že jsem tu někde na fóru četl, že Climatic má jenom o jedno čidlo míň jak Climatronic, konkrétně je to čidlo slunečního záření

Vloženo (editace)

To je pravda. Climatronic měl oproti Climaticu navic z tech dulezitych veci ovladani klapek rozdelovani vzduchu, automatickou regulaci otacek ventilatoru a cidlo intenzity slunecniho svitu. U Climaticu se musi smer foukani nastavovat rucne, rucne podle potreby udrzovat stupen ventilace a to i s ohledem na to jak moc prazi slunko.

Zmeny od 45KT 2010 viz

Lidé chtějí nízké ceny, tak si holt někteří obratem připlatí za Climatronic.

Editováno: , autor: bojler
Vloženo

toto platí u Climaticu po facelifu nebo i předfl?

a další věc, udržuje Climatic teplotu, i když není zapnuté chlazení AC? tzn. když je v létě venku třeba 30 stupňů a a teplota v autě je nastavena třeba na 22 a není zapnuto AC, jestli auto fouká "nejstudenější" možný vzduch?

Ano Klimatic funguje i bez zapnutí A/C, ale nejnižší teplota směrem dolů, je v tomto případě limitována teplotou venku. To obrazně znamená, že pokud je venku 22, tak níže to nedostaneš, ale nahoru ano. Pokud chceš plnohodnotnou regulaci, to znamená i teplotu nižžší než je venku, musíš mít zapnuté A/C. Snad jsem to napsal jasně a k pochopení všech nepoplet. Spousta lidí si stále myslí, že stačí točit pouze knoflíkem teploty-omyl. Prostě bez tlačítka A/C nezapneš kompresor a tím pádem teplotu nedostaneš pod teplotu, která je venku. :kol-28:

Vloženo

jo, přesně takhle si představuju, že to funguje :)

když už jsme u toho Climatronicu, tak tam se AC zapíná samo automaticky? protože mám zkušenost s automatickou klimatizaci v Nissanu a tam se musí AC zapnout ručně

Vloženo

Bohužel, Škoda se nikde v návodu nezmiňuje ani o regulovaném výkonu kompresoru. To souvisí právě s Climatronicem, který má standardně chlazení zapnuto v rozmezí 2-100% - vypínat do režimu "ECON" je zbytečné. Po faceliftu se změnil nápis na "AC", (dis)funkce zůstala stejná - větrá, ale pouze do úrovně venkovní teploty. V reálu to znamená, že je v autě dusněji a větrák jede na výrazně vyšší otáčky.

Vloženo (editace)

jo, tak to je potom stejné, taky teda musí být zapnuto AC (u fl), případně u předfl nesmí být zapnut ECON

jinak s tím chlazením v rozmezí 2-100 %, nefunguje to tak stejně i u Climaticu?

Editováno: , autor: HjM
Vloženo

je normální, že se někdy po zapnutí chlazení zvýší a taky určitým způsobem změní zvuk motoru? dělá to jenom při zařazené rychlosti, na neutrál nic slyšet není, co by to mohlo být?

Vloženo (editace)

No dobře, ale že bych byl tak hluchý a za 4 roky jsem si toho zvuku nikdy nevšiml? Je to docela dost slyšet. Právě mi přijde, že to nikdy nedělalo, proto se na to ptám

Editováno: , autor: HjM

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...