Přejít na obsah

Komplet brzdy


Speedy20V

Doporučené příspěvky

Mám Zimmermanny děrovaný na předku i zadku, destičky Jurid, najeto přes 20tis. km a brzdí to úplně skvěle, nic nekope (ani dřív s originálama to nekopalo), většinou jezdim tak že ani brzdit nemusim nebo minimálně, prostě plynulá jízda což spousta lidí ani neumí, a jindy zase jedu raketu a brzdim do plnejch ale žádný extrémy a pak nechat brzdy taky pomalu ochladit klidnou jízdou, maximální spokojenost. Myslim že když se někomu zkřivěj několikátý kotouče na autě tak možná má něco na autě špatně nebo prostě neumí jezdit tak aby ty kotouče nezkurvil, škodovka neni ferrari a je dimenzovaná na užitkovou jízdu, to je potřeba mít taky na mysli, třeba má někdo smůlu na vadný díly z výroby ale spousta lidí prostě jezdí jako idioti (brzda,plyn,brzda) a pak se diví že jim odcházejí součástky na autě, toť můj názor a zkušenosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravim

som to tu precital cele - trvalo mi to hodinu a nieco :). rad by som na toto cele zareagoval aj ja. mam octaviu 1.8 20V turbo necipovanu zatial takze origo 150 lenivych konikov :). nakolko som sa dost venoval pretekaniu ked som na to mal este cas a hlavne som to nemusel platit tak mozem zodpovedne prehlasit ze tie origo brzdy co su tam su uplne v poriadku samozrejme pokial nie su opotrebovane. takze zakial su v ramci normy tak nie je najmensi dovod na vymenu. vybracie do volantu moze sposobovat jednak vybehana naprava teda jej casti /niekto uz pisal o co ide tak to nebudem rozpisovat zase/ ako aj ojazdene kotuce. Na to aby kotuce vydrzali co najdlhsie a nevytvorili sa na ich ploche dobre zname drazky je jediny recept a to maksie dosticky - co v praxi znamena kvalitnejsie a tym aj drahsie. co sa tyka zavadnutia brzd tak k tomuto tu tiez bol jeden spravny postreh a to ze v normalnej premavke k tomu nedochadza ani nahodou. zakial niekto nie je uplne vypatlany a nedrzi brzdu napr 10 km dole kopcom v kuse tak tie origo su dimenzovane tak aby to prezili bez probemov. Moze prist k miernemu zavadnutiu ale to v rozmedzi 2-5% co je v podstate nepostrehnutelne pre bezneho sofera na beznych cestach. Brzdy zvyknu vednut pri okruhovom jazdeni ale aj tam ide skor o to ze nikto nebrzdi na pocit ale ma v terene nejaky bod podla ktoreho sa orientuje no a ked mu to od toho bodu uz nevychadza a je do zatacky prirychli je to znak ze mu vadnu brzdy. ja osobne nepatrim k pomalim vodicom a este sa mi nestalo aby mi brzdy zavadli. takze ked sa to u niekoho deje tak je to bud vada brzdoveho systemu alebo je zrada niekde medzi volantom a sedadlom :). takisto tu dost ludi pise o brzdach ATE a o tom ze ich treba zahriat a potom su ok - nepoznam tu znacku ale s vasich postrehov mi vychadza jedno - pri beznej premavke nastavaju situacie kedy potrebujem okamzity a co najvyssi brzdny ucinok a nie to najprv zahrievat ale to je len moj nazor ako som uz napisal nemam s nimi nijaku skusenost. takze moj nazor je zakial su origo ok nesahat ak uz maju svoje za sebou myslim ze zimmerman alebo brembo je zaruka kvality a k tomu si nechat poradit maksie dosticky a nemozete sa rozhodne pomylit a samozrejme jemne zabehavat tak do 1000 km s citom aby si to cele sadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Zimmermanny děrovaný na předku i zadku, destičky Jurid, najeto přes 20tis. km a brzdí to úplně skvěle, nic nekope (ani dřív s originálama to nekopalo), většinou jezdim tak že ani brzdit nemusim nebo minimálně, prostě plynulá jízda což spousta lidí ani neumí, a jindy zase jedu raketu a brzdim do plnejch ale žádný extrémy a pak nechat brzdy taky pomalu ochladit klidnou jízdou, maximální spokojenost. Myslim že když se někomu zkřivěj několikátý kotouče na autě tak možná má něco na autě špatně nebo prostě neumí jezdit tak aby ty kotouče nezkurvil, škodovka neni ferrari a je dimenzovaná na užitkovou jízdu, to je potřeba mít taky na mysli, třeba má někdo smůlu na vadný díly z výroby ale spousta lidí prostě jezdí jako idioti (brzda,plyn,brzda) a pak se diví že jim odcházejí součástky na autě, toť můj názor a zkušenosti

Můj názor je takový,že je opravdu velký rozdíl v materiálu nebo technologii výroby.Nedovedu si jinak vysvětlit,proč 2x po sebe mi vydrží kotouče delphi jen 6tkm a hned potom,bez jakýchkoliv dalších výměn, zimmermanny a TRW 70tkm a 50tkm.Styl jízdy naprosto stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Vibrující kotouče jsem řešil s kamarádem a on má speciální brusku na rovnání kotoučů.

Při broušení jsem pozoroval že ty kotouče byly z vnitřní strany rovné a jakoby zvlněné byly z té venkovní strany.ale jsou to jen setinky.

Každopádně krásně se obrousí případná rez z okrajů a celá plocha je čistá a rovná.

Dal jsem nové desky a je po vibracích.

Myslím si že je to řešení pro jinak dobré kotouče které vykazují nějakou tu nerovnost a vibrují.

Uvidím za delší čas.Zatím asi 2tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

musim na své 1.8t oktě vyměnit brzdy už dlouho řeším jaký kotouče a destičky , po pročtení příspěvků jsem se rozhodl pro zimmermann sport tedy děrované a destičky ferodo primer (koupených u seba tímto ještě jednou dik super spolupráce a rychlost můžu vřele doporučit) neplánuju je na auto dávat hned ale až o vánocích (mam dovču a budu mit prd co dělat :palec2: ) ale posleze se své zkušenosti rad podělím

někde se tu řešilo jakym zpusobem zajíždět nový kotouče né že bych byl nějak skušenej ale s kotoučema jsem dostal německej navod tak tady je -zajížděnim se rozumí krokové zvyšování teploty kotoučů při vyvarování se tepelných šoků . Při zajíždění by měli být volné všechny otvory pro chlazení kotoučů náporovým (jízdním ) větrem . Delší staní během zajíždění dle možnosti zamezit .Nejméně 20 zabrždění ze středních rychlostí (ca 100km/h) při malé intenzitě (maximalní trvání jednohob brždění jsou 3 vteřiny) ze začátku na 70 km/h po absolvování poloviny brzdných cyklů na 30 km/h .Násilnému - prudkému brždění prvních 300 km pokud možno zamezit .

Takže toť hrubej překlad navodu co byl přiložený ke kotoučům ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

musim na své 1.8t oktě vyměnit brzdy už dlouho řeším jaký kotouče a destičky , po pročtení příspěvků jsem se rozhodl pro zimmermann sport tedy děrované a destičky ferodo primer (koupených u seba tímto ještě jednou dik super spolupráce a rychlost můžu vřele doporučit) neplánuju je na auto dávat hned ale až o vánocích (mam dovču a budu mit prd co dělat :palec2: ) ale posleze se své zkušenosti rad podělím

někde se tu řešilo jakym zpusobem zajíždět nový kotouče né že bych byl nějak skušenej ale s kotoučema jsem dostal německej navod tak tady je -zajížděnim se rozumí krokové zvyšování teploty kotoučů při vyvarování se tepelných šoků . Při zajíždění by měli být volné všechny otvory pro chlazení kotoučů náporovým (jízdním ) větrem . Delší staní během zajíždění dle možnosti zamezit .Nejméně 20 zabrždění ze středních rychlostí (ca 100km/h) při malé intenzitě (maximalní trvání jednohob brždění jsou 3 vteřiny) ze začátku na 70 km/h po absolvování poloviny brzdných cyklů na 30 km/h .Násilnému - prudkému brždění prvních 300 km pokud možno zamezit .

Takže toť hrubej překlad navodu co byl přiložený ke kotoučům ...

Taky jsem to překládal :) Jen k nim mám destičky Ferodo DS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
Také jsem dal " zase po roce a půl" nové kotouče, Zimmermann vrtané + Ferodo Premier, a po cca 2.000 km na TDI 66 kW už zase začíná volant i pedál vibrovat.......

Tak nevím, kde je chyba.....

Podívej se na horní uložení tlumiče, konkrétně na 1J0412331C bylo to už měněný? Nenapadlo by mně to doporučovat, kdybych s tím neměl vlastní zkušenosti, vibrace do řízení a pedálu a výměnou tohoto dílu všechno přestalo.

Nedávno znova, přímo na vlastním autě, začaly vibrace kotoučů, ale protože jsou už pomalu na výměnu, tak jsem si říkal, jj vyměníme, ale předtím se začalo zadírat ložisko tlumiče a při parkování to už bylo docela poznat, tak jsem dal přednost tomu ložisku a vyměnily se ložiska a jednotky uložení tlumiče na obou stranách a ejhle najednou je po vibracích do pedálu a volantu od kotoučů a nejenom to.

Ta guma co je s ní obalený blok uložení tlumiče se časem vymačká a vznikne tam nerovná plocha a tím pádem se jednotlivé části uložení tlumiče neopírají celou plochou napevno o sebe a je to v rejdu jakoby volnější. Zpětně si uvědomuju, že to předtím bylo jakoby vyklepanější v řízení, drobné nerovnosti jako záplaty asfaltu se přenášely do řízení a celé to vpředu jakoby jemně poklepávalo na nerovnostech. Po výměně je vše pevné a tuhé jakobych vyměnil tlumiče, byl jsem překvapený jak to pomohlo i s těma kotoučema - je klid.

Ale není to samozřejmě všelék, ostatní díly, tlumiče, čepy apod musí být celkem ok. Je to jedna z možností v čem by mohl být problém. Není to drahé a dá se to celkem rychle udělat a víš na čem jsi.

Opravdu doporučuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možné by to bylo. Dá se pohledem poznat, jestli je uložení už vymačkané ?

O víkendu zkusím změřit hodinkami, jestli kotouče jsou křivé a hází, pokud ne, tak to může být třeba to uložení....

Někdo mi radil, že by to mohly být brziče, všiml jsem si, když jsem měnil kotouče a destičky, že vnitřní a vnější destička je každá jinak sjetá, což by údajně být nemělo..... ????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možné by to bylo. Dá se pohledem poznat, jestli je uložení už vymačkané ?

O víkendu zkusím změřit hodinkami, jestli kotouče jsou křivé a hází, pokud ne, tak to může být třeba to uložení....

Někdo mi radil, že by to mohly být brziče, všiml jsem si, když jsem měnil kotouče a destičky, že vnitřní a vnější destička je každá jinak sjetá, což by údajně být nemělo..... ????

Mno takhle ty desky jsou rozdílně sjeté protože tam sou tzv. plovoucí třmeny takže na jednu deku ti tlačí píst a ta druhá se tak nějak přitahuje takže že je tam rodíl to bych vubec neřešil a podívej se na to horní ulezení jak už tady nekdo řekl ja ho mám taky v kelu ! Takže prve udělej všechno na naáprave a pak řeš kotouče a už musí být klid!!! :palec2: (doufám)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uložení tlumiče, ok, jak ho můžu zkontrolovat ? Žádné příznaky nepociťuji, jen ty zase začínající vibrace.

Pokud po výměně kotoučů a destiček to bylo zase chvíli dobré a pak to zase začalo, tak to uložením zřejmě nebude, nebo se pletu ?

Když změřím křivost kotouče, budu hned vědět více a uložení mohu vyloučit, nebo ne ?

Jen tak informativně, kolik cca stojí uložení tlumiče .... ???

Editováno: , autor: Hustoles77
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7tkm a na zimmerman sport 280mm už na volantu dost cítím kmitání, na pedálu ještě ne. Kola 17" pneu 225/45. zkusím je pak prohodit za 15" jestli se jen nerozhodilo vyvážení, ale při normální jizdě je vše ok, tak snad vyvážení je v pořádku. Jinak jsem velice spokojen ! Hodně často jezdím dálnice a neměcké dálnice 180+ a i při několikátem brždění brzdí opravdu velice dobře ! žádné vadnutí nepozoruju

takže dnes jsem se projel se svou bývalou oktou a kotouče Zimmerman-děrované najeto cca 35tkm(montáž na jaře) a jsou křivé, klepe to do pedálu pořádně..

otázka : nechal někdo stáčet ty děrované kotouče, jestli to vubec jde???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže dnes jsem se projel se svou bývalou oktou a kotouče Zimmerman-děrované najeto cca 35tkm(montáž na jaře) a jsou křivé, klepe to do pedálu pořádně..

otázka : nechal někdo stáčet ty děrované kotouče, jestli to vubec jde???

Stočit půjdou, ono se to srovná ale nepočítej s dlouhou životností.

Předchozí kotouče jsem měl od škodovky a najel jsem na nich 80tkm. Po stočení ještě tloušťka v normě tak jsem k nim hodil nové desky a najel 40tkm než začaly házet. Bylo to před loňskou zimou a nechtělo se mi tam dávat nové právě kvůli zimě. Tak znovu stočené kotouče, desky původní a vydržely až do jara.

Editováno: , autor: milix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
tak me zatim nejvice vydrzely obyc kotouce Ferodo+desky Ferodo... ted mam 10tis km a zatim OK.. snad jsem to nezakriknul ;)

predtim ATE Powerdisc a Brembo Max.. ani jedny nevydrzely tech 10tis km bez vibraci.. a ty Ferodo byly za smesnou cenu proti nim..

asi jsi našel tu správnou kombinaci tak ať vydrží ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Tak Brembo Max už mám nesnesitelně křivé, ale co tam nasadím, nemám tušení...

Já budu dávat v pondělí a úterý kotouče ZIMMERMANN a desky Ferodo Premier.

A rovnou na všechna 4 kola, všude kotouče FS III. Ještě měním přední tlumiče. Ty zadní jsu měnil v sobotu a musím říci: je to znát! :palec2:

Pak dám vědět, jaké ty brzdy jsou..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já budu dávat v pondělí a úterý kotouče ZIMMERMANN a desky Ferodo Premier.

A rovnou na všechna 4 kola, všude kotouče FS III. Ještě měním přední tlumiče. Ty zadní jsu měnil v sobotu a musím říci: je to znát! :palec2:

Pak dám vědět, jaké ty brzdy jsou..

Také už mám týden tuhle kombinaci brzd (pouze předek) a zatim zajiždim.Tak uvidim kdy to začne brzdit naplno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nechal proklepnout ramena, silentbloky, tlumiče a na levé straně je opravdu uložení v háji a na pravé je načaté...

Bude tedy následovat výměna uložení ....

Tak jsou nově vyměněná uložení tlumičů včetně ložisek, přední i zadní silentbloky ramen a klepe a vibruje to pořád..... i s Zimmermanny a deskami Ferodo Premier ..... :help:

Už mě napadají jen gumy stabilizátorů a tyčky ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také už mám týden tuhle kombinaci brzd (pouze předek) a zatim zajiždim.Tak uvidim kdy to začne brzdit naplno.

Tak mám vyměněno, zatím žádné prudké brždění, ale je normální, že ten pedál je jakoby "pružný"??

Když přitlačím, žádná pořádná síla, spíš takové pozvolné pružné brždění ..

Sedne si to ještě??? Nebo se mám bát že se odtlačením desek dostal do nádržky vzduch???

(část brzdovky vyšlíchla ven) :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...