Přejít na obsah

Ostřikovač zadního skla - problém


dakule

Doporučené příspěvky

uz jsem ti psal ale nejak jsem to asi spatne odeslal tak jeste jednou.

muj strejda mel stejny problem a mel prasknuty motorek od mrazu. to je jedna moznost a druha je jen z doslechu..mozna jsem to nekde cetl,pry je mozne ze motorek ulomi lopatky na cerpadle .ten se pak otaci ale lopatksy jsou v pytli...ale to je fakt z druhe ruky ani nevim jake je tam to cerpadlo....jak rikam strejdovi prasklo a i kdyz vrcelo,necerpalo.to je na tuty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uz jsem ti psal ale nejak jsem to asi spatne odeslal tak jeste jednou.

muj strejda mel stejny problem a mel prasknuty motorek od mrazu. to je jedna moznost a druha je jen z doslechu..mozna jsem to nekde cetl,pry je mozne ze motorek ulomi lopatky na cerpadle .ten se pak otaci ale lopatksy jsou v pytli...ale to je fakt z druhe ruky ani nevim jake je tam to cerpadlo....jak rikam strejdovi prasklo a i kdyz vrcelo,necerpalo.to je na tuty

díky za radu až poleví mrazy a opadne sních tak se na to mrknu v garáži mam na to málo místa ozvu se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

závada bude možná mnohem jednodušší. Nejspíš je rozpojená hadička, která vede kufrem po levý straně. Je třeba sundat plasty v kufru a odkrýt to i s tím kobercem. Leze se k tomu blbě, tak to nejdřív otestuj tak, že budeš delší dobu držet páčku zadního ostřiku, aby bylo čerpadlo v činnosti. Pokud je jen rozpojená hadička, začne ti vytékat voda z levýho podběhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

závada bude možná mnohem jednodušší. Nejspíš je rozpojená hadička, která vede kufrem po levý straně. Je třeba sundat plasty v kufru a odkrýt to i s tím kobercem. Leze se k tomu blbě, tak to nejdřív otestuj tak, že budeš delší dobu držet páčku zadního ostřiku, aby bylo čerpadlo v činnosti. Pokud je jen rozpojená hadička, začne ti vytékat voda z levýho podběhu.

tak jsem se konečně dostal k tomu ostřikovači zadního stěrače a ejhle byla to fakt rozpojená hadička jak píšeš tímto ti i děkuji za radu spojil jsem to a už to stříká akorát jak jsem to pořád zkoušel tak mi do kufru nateklo dost kapaliny ale už je to vysušené

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to mně praskla hadička v prostoru pod palubkou a kapalina tekla na nohy u řidiče a spolujezdce. To mě celkem vyděsilo a tak jsem rozebral kvůli tomu kompletně celou palubku, což je příšerná práce, kterou moc nedoporučuji dělat. Velice pracně, jsem našel prasklé místo. Pomohl mi kamarád - kuřák, který vyfukoval kuř do jednoho konce hadičky. Hadička je součástí hlavního svazku kabelů o průměru cca 3-4cm a ještě je omotaný textilní páskou. Naštěstí unikající kapalina netekla do žádné elektroniky. Po opravě prasklého místa a složení palubky jsem zjistil, že to teče taky ještě o kousek dál. No prostě děs. Nakonec jsem koupil 10 metrů polyuretanové hadičky 6mm na stlačený vzduch od firmy SMC a vyměnil jsem hadičku celou od pumpičky až k poslední spojce vzadu. Lidem co mají podobný problém vřele doporučuji v takovém případě hadičku vyměnit celou, pak není potřeba rozebírat úplně celou palubní desku, stačí bohatě jen sundat spodní kryty na straně řidiče a spolujezdce, což je brnkačka. Rozebrání a opětovná montáž plastů na levém prahu taky není problém. Horší je pak projít bez ztráty těsnosti z prostoru pod palubkou do motorového prostoru. kdyby tu měl někdo zájem mohu poskytnout pár ilustračních fotek.

Moje zkušenost s původními nacvakávacími spojkami je špatná. Tyto spojky moc dobře netěsní a také rády vypadnou viz předchozí příspěvek.

Originál vroubkovaná hadička má celkem tenkou stěnu a nejspíš při zamrznutí snadno praskne, jinak si nedokážu vysvětlit proč to bylo prasklé na více místech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten samý problém se zadními ostřikovači se objevil už před měsícem.Myslel, že je to motorkem, ale vrčel, jako normálně a konečně :D dnes po shlédnutí vašich příspěvků a rad jsem se odvážil a zkontroloval jsem hadičku a byla samozřejmě odpojená...no ale ty zkušební střiky mi trošku zaneřádili levou část kufru a všim jsem si, že vodiče parkovacích senzorů,díky stříkáním ostřikovačů, jsou dosti vlhké a pak se divím proč mi ty park.senzory pískají,jako by nefungovali.Takže ještě jednou děkuji!!!Hlavně JirkoviK,za postup -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Jdi vylučovací metodou: Zapni zadní ostřikovač a poslouchej, jestli vrčí motorek, pokud ano zkontroluj vodu v nádobce ;) Ale toby bylo moc easy, pak může být někde přerušená, ucpaná nebo skříplá hadička. Pokud motorek nevrčí, je to v elektrice - pojistka, spálený motorek - nebude to tak složité.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popiš co to dělá nebo nedělá.Jde ti přední ostřik?Pokud ano a motorek je funkční vrčí i při pokusu ostřiku v zadu tak jak píše kolega kontrola vedení hadiček(pokud je cítit kapalina v autě tak je přerušená hadička) pokud těče pod autem je to taky jasný. Dál by mohl být špatný motorek ostřikovačů,je na něm membrána která se posouvá a zavírá opačný vývod do hadiček aby šla kapalina spávným směrem.Dá se k motorku dostat velmi jednoduše je pod pravým nadkolím stačí sundat kolo a oddělat plast nad kolem a máš přístup k nádobce a motorku.Záleží jak velkou máš(kolik má obsah) a jestli máš i ostřikovače světel,pak je tam ještě jeden motorek(větší a se sinější hadicí).Pak je ještě jedna možnost jak se k motorku dostat a to sundat pravou mlhovku a za ní je vidět nádobka a i motorky(v případě tý největší nádobky) Vedení je na několika místech spojený na nacvakávací spojky a ty se rády samy rozpojí dělá to hlavně v kufru vlevo pod bočním tapecem nebo přímo u motorku stěrače v pátých dveřích. Kontrola zda není ucpaná tryska(stačí ocelovej drátek z drátěnýho kartáče na prošťouchnutí dírek a pak stačí profouknout vzduchem.

V případě že motorek při pokusu o ostřik do zadu nejde bude špatný relé na centrální elektrice(BSG)Jsou tam dvě relé a ty se právě starají o přepólování +a- (opačný chod motorku).

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zřejmě i můj problém - ostřikovač zadního stěrače nejde, v kufru smrdí kapalina, tedy zřejmě vypadnutá hadička - jak na to ? Díky

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky. A už vůbec ne takový slohy dlouhý!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to liftback, stačí vycvaknout tapec v kufru z těsnění a částečně odklopit, rozpojená hadička je dobře vidět a je tam dobrý přístup. Je to někde za tím místem na boku s brašnou Viz. obrázek.

1. odšroubovat kovové očko

2. odšroubovat 2 šroubky držící plastové poutko a sundat

3. někdo dává pryč i vnitřní plastovou nakládací hranu, ale jde to i bez toho. Někde na místě kam se dává výstražný trojůhelník povolit 2 šrouby, potom se celá plastová nakládací hrana vycvakne trhnutím nahoru.

4. před vytažením tapecu z těsnění a odklopením ještě odpojit konektor osvětlení kufru!

Potom stačí vycvaknout z toho těsnění kolem, odklopit a dobře koukat jestli je hadička rozpojená. Já si to pro jistotu omotal lepící páskou. Snad si to pamatuju dobře a napsal jsem to přesně. Vysušení a odbahnění prostoru za tapecem od kapaliny už je na vkusu každého soudruha...:D

Fotku jsem si půjčil od někoho tady z fóra když jsem sháněl tu brašnu a připsal si tam její obj. č. - snad to neva ;) Pokud to nebude někomu stačit, dejte vědět, možná ještě vyhrabu vlastní fotky když jsem to rozdělával.

Editováno: , autor: :Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, mam stejny problem u zadniho ostrikovace okna. po zmacknuti packy mi neostrikuje na okno,ale voda tece zadnim levym podbehem ven. Akorat jsem koukal dno do kufru a tam je vse suche. Je tedy mozne se k hadicce dostat pres vnitrni cast kufru z boku, nebo je nekde nejaka spojka za plastovym podbehem kola? diky jedna se o OII combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš sundat levý bok čalounění v kufru a pak to uvidíš určitě to bude jen rozpojený, zacvaknout a nejlépe pojistit lepící páskou proti znovurozpojení.Pro lepší diagnózu popros někoho aby ti až to sundáš ostříknul okno abys to viděl odkud to přesně teče.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pokud u liftbacku nestříká zadní ostřikovač, tak nejprve zkus sundat zadní trysku (stačí odklopit tu plastovou krytku na konci stěrače a pak jde rukou vytáhnout tu trysku), namočit do horký vody, proštouchnout, profouknout, aby v ní nebyly žádný nečistoty, který by jí mohly ucpat. Nebo v zimě, pokud nemáš v ostřikovačích kvalitní směs, je dost možný, že tryska zamrzla - opět je potřeba vyčistit, dokud nebude volně průchozí, tak nepoužívej zadní ostřikovač, aby nepraskla ta přívodní hadička.

Dále pak zkus pustit ostřikovač, když je tryska sundaná a sledovat, zda voda teče z hadičky. Pokud ano, je vyhráno, stačí vyčištěnou trysku nasadit zpátky.

Pokud neteče, tak se kvůli ucpané trysce a přetlaku rozpojila ta přívodní hadička v kufru nebo v pátých dveřích, je potřeba najít místo, kde (podle toho, kde se najednou v kufru objevuje voda :)) a opravit to.

Osobně moc nedoporučuju snažit se ty spoje nějak lépe zalepit nebo utěsnit, mohlo by se totiž stát, že až se tryska ucpe příště, tak to praskne na nějakém hůře přístupném místě a to je pak radosti :(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za prvé to čerpadlo nemá takovej tlak aby dokázalo poškodit hadičku že by praskla a za druhý ty spoje jsou nekvalitní a sami se rozpojují pro jistotu pokud se samovolně rozpojí tak je třeba ten spoj buď zajistit lepící páskou nebo dát nové koncovky na hadičky daj se koupit.A poškození hadiček je možný jen v případě zamrznutí a roztržení mrazem, případně neodbornou manipulací s el.svazkem hadička je totiž vedená v něm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se jestli to stejká potom plastu na pátejch dveřích pokud ne tak hledej spíš v levým podběhu.Bude asi lepší asistence druhého člověka u páčky a ty můžeš lokalizovat místo úniku.Jinak u sedana musíš povolit torx šroubek u gumovýho madla na zavírání a pak ten plast drží na pružných ocelových pérech(asi 10ti) pak stačí odpáčit a šikovně trhnout a plast bude dole.Horní část je složitější pokud bys ji chtěl dát dolů z důvodu výměny celý hadičky.Tam to drží u dolních rohů dva křížový šroubky nahoře dva šrouby torx na šňůrky od plata a pak zase ocelový péra asi 6 nebo 8 už si to nepamatuju přesně a tenhle kus hadice co je zkrz husí krk vede do prostoru levýho podběhu tam musíš sundat boční tapec kufru tam je jeden nacvakávací spoj a druhej je před a u motorku v pátejch dveřích pokud si dobře vzpomínám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám problém s ostřikováním skel. Při ostřikování zadního skla se současně spustí a ostřikuje i přední sklo. Nemáte někdo zkušenost, kde by mohla být chyba. Zřejmě páčka stěračů nebo čerpadlo ostřikovačů. Víte někdo jak chybu zjistit. Octavia Combi II, před faceliftem, 2007. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...