Přejít na obsah

Neoriginální autoradio


Doporučené příspěvky

Přidám svoji zkušenost:

Nechtěl jsem orig kuli ceně, kradení, nemožnosti odnést panel.

Doufal jsem že bu stačit vyndat ten kryt a zasadit obyč rádio. OMYL !!

Za ty prachy co dáte za auto a odmítnete originál tam není NIC. Je potřeba koupit sadu na montáž autorádia ( mě stála 1600Kč ) tato sada obsahuje i napájecí propojovací kabel který není přítomen a musíte ho natáhnout zkrze palubovku do pojistek a redukci na ISO konektor. Výsledkem bylo, abych nepřišel o záruky že jsem si to musel nechat nainstalovat (600kč :angry: )

Výsledek? Vzhled mě nevadí ;) , ale překvapilo mě že má anténa nižší citlivost. V předchozím autě (Hyundai s elektrickou anténou na zadku) stejný autorádio (Panasonic) na tý stejný trase ani jeden pokles kvality signalu, ve škodovce asi 4x ;((

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Andrews - veď o čosi vyššie je aj fotka východzieho stavu, kde jasne vidno, že rádio tam dať len tak nepôjde. A na nasledujúcom zábere je tá sada pre montáž rádia. Že chýbajú aj káble, to som nevedel.

Čo sa týka antény, tak si myslím, že je veľmi dobrá. Nebude ale problém skôr v jej napájaní? Neoriginálne rádiá obvykle nemajú napájanie antény priamo po kábli. Treba preto pridať aj napájaciu výhybku medzi rádio a kábel od antény. Táto výhybka zabezpečí napájanie predzosilňovača po kábli. Máš to tam?

Boco - to sklamanie poznám. Ja som kúpil v časoch, kedy ešte len začínali prvé rádiá s podoporou MP3 najlacnejšie autorádio, ktoré vedelo MP3. Vtedy boli na výber až 3. Najdrahšie (tuším Clarion) okolo 40 a najlacnejšie stálo 22.500 Sk a bolo to fakt pekné JVC s vydareným bodovým displejom, hliníkovým motoricky sklopným odnímateľným čelným panelom. Všetko super, len hralo tak, nie na 100% podľa mojich predstáv. Chýbali basy. Tak som sa rozhodol, že prerobím ozvučenie, vytlmím dvere. Trochu sa to zlepšilo, ale stále som nebol spokojný. Už som hľadal vhodný subwoofer, keď som raz išiel otcovou Fabiou Classic. On tam má len papierové repro v predných dverách a rádio MS402. A div ma nevystelo, keď mu to hralo krajšie. A na to mi kamoš píše, že kúpil Pioneer-a a že hrá super, len už repráky nestíhajú. Hneď som vedel, že tadiaľ vedie cesta. Woofer som už nepotreboval, rádio to spravilo. A pri predaji auta tam šlo to Sony a to bolo utrpenie. Takže na rádiu veľmi záleží!

BTW Sony kedysi robilo dobré rádiá! Boli také šedé a mali regulátor hlasitosti naľavo (otočný ovládač s tlačidlom v strede). Bolo to niekedy v rokoch 1998-1999. Až keď prišiel ich slávny Xplod, tak sa to celé nejako pokazilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Anténa by napajená měla bejt (doufám) to je ten kabel co se musí protáhnout (teda pokud se na to v servisu nevy.... ) Ale spíš mě překvapilo ze ta sada pro autoradio vypadá stejně. Mění se spodní kastlík, který se zřejmě kůli chlazení autorádia z vrchu perforovaný. A pod tu hroznou záslepku se přidá zužovací rámeřek do kterého přijde vodící rameček rádia.

Jako bonus návod na montáž ;) cca 200kb

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No moc by som sa na to nespoliehal ze to napajanie mas urobene, mne to tiez robili v Skoda servise a napajanie tam chybalo (na OI)...holt co si neurobis sam nemas...

Je to takz. fantomove napajanie, je to sulec ktory ma 2 antenne konektory a jeden kablik na napajanie. Zapaja sa do "serie" s antennym vedenim, medzi radio a antenu. Napajanie sa vyvedie z radia (specialny vystup) alebo z poistky.

Takto to teda aspon bolo na OI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem kouknul do pojistek kde by na 9 pozici mělo být napajení antény a NENÍ. Autorádio pro jistotu nejde vyndat to tam snad přišrouboval k plastu nebo co, takže nevím jestli ten kabel ustřihl nebo ho tam jen smotal. Tak jsem jim to jel omlátit o hlavu, ale elektrikář už tam nebyl v pondělí se může těšit.

Zároveň posílám stížnost do Boleslavy na značkový servis Auto Palace Hradec Králové, pro naprostou nekompetentost. Varovali mě před nima známí a já nevěřil... fuck

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám neoriginální rádio, bohužel Sony Xplod. Co na něm vadí mně je napájení, které reaguje na vypnutí zapalování a ne na vytažení klíčku jako u Fabie.

Řešil jsem to trvalým zapojením, ale riziko je že člověk odejde od auta a nechá rádio zapnuté. Po čtvrt roce se mi to podařilo tento týden, baterie samozřejmě totálně vybitá.

Neznáte někdo způsob jak to vyřešit (kromě originál rádia)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat na jeden detail. Když tam dám rádio 2-DIN - třeba: Clarion WXZ 468RMP musím tam dokoupit: rámeček pro Nexuse. Má s tím někdo zkušenost? Clarion dodává i anténní redukci - tj. rozbočka z které vede anténní signál do rádia a pak napájecí kabel pro zesilovač v anténě? Řešil to už někdo? Mám tam Audienci a chci, aby to vypadalo vzhledově slušně - snad pak mi půjde pokaždé zvuk - dneska jsem byl zase potichu než jsem odemknul a zamknul znovu vůz....Myslím si, že tohle rádio totiž kromě zobrazování stavu klimatizace mi nahradí Audienci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tomasss - musí sa jeden napájací kábel napojiť na spínané napájanie.

Andrews - presne ako písal Boco, musíš mať tú napájaciu výhybku (fantómové napájanie). A nikam sa to nemusí zaťahovať. Odpojí sa anténa a zapojí sa do tej výhybky. A výhybka do rádia. A ešte sa kúsok káblika opatrený pinom zasunie do správnej pozície ISO konektora a je hotovo.

Anténa ako taká nemá napájanie cez poistku v poistkovej skrinke. Je napájaná priamo z autorádia. A odkiaľ berieš, že poistka 9 je pre anténu? Ja mám uvedenú pozíciu prázdnu a aj v návode je uvedené, že pozícia je neobsadená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diamant> Beru to z toho návodu na instalaci viz. můj odkaz výše na fotku manuálu. Jestli je to přímo napájení antény nevím. Mohlo by to bejt i napájení samotnýho rádia, když tam nic není připravený. To sem nestudoval a teď už je to zamontovaný a nemůžu se k tomu dostat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsem dnes ráno navštívil servis a:

a-Autorádio nejde vyndat za použití originalních paciček je moc natěsno. Stejně se v momentě povysunutí autorádia odpojí anténa a musí se rozdělat celý rámeček. Je tam sakra málo místa.

b-Anténí napájení zapojeno JE, ale na pojistku č. 10, prej se jim to tam líp montuje. :disgust:

c-Pokud by nebylo rádio by nehrálo vůbec. ;)

d-U některých autorádií se dá zapojit na konektor v autorádiu a pak to jede přes ISO konektor.

e-I technik se divil že si stěžuju na kvalitu signalu, když to není Stream, kde to je normal lol

f-přestávám to řešit a budu přepínat na MP3 :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Diamant : Však tak to mám. Spínaný vstup napájení autorádia je spojen s trvalým napájením, rádio jde zapnout klíček neklíček.

Já bych ale chtěl to, co měla Fabia :

- vypnu motor a nechám klíček v zapalování - rádio hraje

- vytáhnu klíček (jdu od auta) - rádio nehraje

To by byla věc! Dnes jsem se ptal v aut. servisu a prej to nejde. Ale to teda říkají dost často a v podstatě na všechno co po nich chci :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Diamant : Však tak to mám. Spínaný vstup napájení autorádia je spojen s trvalým napájením, rádio jde zapnout klíček neklíček.

Já bych ale chtěl to, co měla Fabia :

- vypnu motor a nechám klíček v zapalování - rádio hraje

- vytáhnu klíček (jdu od auta) - rádio nehraje

To by byla věc! Dnes jsem se ptal v aut. servisu a prej to nejde. Ale to teda říkají dost často a v podstatě na všechno co po nich chci :(

Presne takhle to mam na OI ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Diamant : Však tak to mám. Spínaný vstup napájení autorádia je spojen s trvalým napájením, rádio jde zapnout klíček neklíček.

Já bych ale chtěl to, co měla Fabia :

- vypnu motor a nechám klíček v zapalování - rádio hraje

- vytáhnu klíček (jdu od auta) - rádio nehraje

To by byla věc! Dnes jsem se ptal v aut. servisu a prej to nejde. Ale to teda říkají dost často a v podstatě na všechno co po nich chci  :(

Umi to Blaupunkt po dokoupeni adapteru na CAN. Mam to tak namontovane. V servisu o tom taky nic nevedeli a tvrdili, ze to nejde, tak jsem se obratil primo na zastoupeni Blaupunktu v CR a tam jim poradili co a jak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je práve tá chyba, že vstup rádia, ktorý by mal byť spínaný je napojený na trvalé napájanie. U Fabie som mal ten spínaný vstup rádia napojený na výstup z alarmu, takže rádio sa vyplo až v momente, keď som auto zamkol. Takže doma v garáži som mohol rádio pokojne nechať zapnuté. A výhodou je aj to, že ak niekto čakal v aute, nemusel som nechávať kľúčik v zapaľovaní.

Neviem presne, ako je v OII zapojená spínacia skrinka, ale tú prvú polohu má určite zapojenú (kľúč vložený ale ešte nie je zapnuté zapaľovanie). Nešlo by priviesť tento káblik aj k rádiu? Ten spínaný vstup rádia predsa nebude mať veľký odber.

Tak či onak by som napájanie predzosilňovača priamo z poistkovej skrinky nenapájal. Sú tam totiž len poistky:

a) ktoré sú napájané stále (to by bol predzosilňovač v anténe neustále pod napätím a zvyšoval by kľudový odber z akumulátora)

B) poistky pod napätím len pri zapnutom zapaľovaní (to by zase rádio hralo dobre len so zapnutým zapaľovaním)

Andrews - ja som teda ešte nestretol rádio, ktoré by nemalo vyvedený nejaký výstup na napájanie predzosilňovača. Len ono je to obvykle označené ako výsuvná anténa a pod. a u niektorých značiek sa tento výstup dá aj v menu rádia vypnúť a vtedy tam nie je žiadne napájanie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Já bych ale chtěl to, co měla Fabia :

- vypnu motor a nechám klíček v zapalování - rádio hraje

- vytáhnu klíček (jdu od auta) - rádio nehraje

Tiez by som to tak chel. Ze ale v poistkovej skrinke nie je nic pouzitelne som uz meranim zistil. Len teraz neviem na co som tam potom tahal ten kabel.

Zial vzhladom na to, ze autoradio si z ACC berie napajanie aj ked je vypnute (kvoli bluetooth handsfree), tak si nemozem dovolit zapojit to na stale napajanie (bateriu).

Vie niekto poradit, od kial je mozne vytiahnut napajanie pouzitelne ako ACC, t.j. so "stavou" dokial nevytiahnem klucik?

Bol by som moc vdacny.

Inak nechapem, ktory talent to vymyslel, ze neorigo radio hra len pri zapnutom kluciku...

Editováno: , autor: Luboz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi len so spinacej skrinky. V poistkovej skrinke by mali byt len trvalo napajane pistky alebo poistky napajane pri zapnutom zapalovani.

A preco to tak vymysleli? Lebo standardne sa pocita s originalnym radiom a to nepotrebuje taketo napajanie. Je napojene na CAN. Tam sa dozvie vsetko, co treba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak aby ste vedeli v Octavii II su repraky na ktore SKODA vyclenila 275 SKK, nevydrzia viac nez 22 W, potom zhoria. Ak si vymenite v Octavii II len reprudoktory a ponechte originalne radio, bude vam to hrat o 100 percent lepsie ako predtym. Radio v Octavii II nieje nic moc, ale zase zvukovo je postacujuce.

[samotne repraky, nehovoriac o vyskacoch su MIZERNE]

Mieje to len moja vlastna skusenost ale mam vela priatelov ktori zastavaju ten isty nazor, nepotrebujete zosilovac atd. ale vyhodit orig. Skodovacke repraky a vymenit ich za znackove [postacujuce je 70 W RMS] .

Editováno: , autor: Tissot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte by si mal ale napísať, že je dobré vyberať repráky od takého výrobcu, ktorý sa výrobou reprákov primárne živí. Lebo ak sa tam dajú nejaké mainstreamové Sony či Pioneer za malý peniaz, tak to bude také isté, ak nie horšie ako tie origos repráky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ty si myslíš, že ak porovnáš 2 reproduktory, jedny trebárs Herz, JBL a pod a druhé Sony, Pioneer s rovnakými parametrami, že to bude to isté? To je ako keby si porovnával dve autá s rovnakým udávaným max. výkonom. Porovnávať treba podstatne viac vecí, a treba aj počúvať.

BTW: Nebude ten strieborný povrch príliš vidno?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...