Přejít na obsah

Rány od podvozku (či motoru) za tepla


mihaal

Doporučené příspěvky

Ahoj, prosím o radu, o co by mohlo jít, než se obrátím na servis. Prošel jsem ostatní vlákna, ale na podobný problém nenarazil.

Mám Fabii 1,2 12V 51kW, stáří rok a čtvrt, najeto necelých 12tkm.

Poslední dobou se při hodně prohřátém motoru i autě (delší jízda, min. nějakých 15-20km) nebo při vyšší venkovní teplotě ozve takové klepnutí nebo lupnutí (nevím přesně, jak to lépe popsat) odněkud od motoru či nápravy. Děje se tak při:

-startování / vypnutí motoru

-přejezdu nerovností, např. příčného zpomalovacího prahu

-přeřazování z 1 na 2, někdy z 2 na 3 po vyšlápnutí spojkového pedálu

Osobně bych měl tip na nějaký silentblok, který se vlivem tepla nějak roztáhne a pak v něm uložený díl může vydávat výše popsané zvuky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim.Přesně vim o čem mluvíš,mam ten samej problém.Na záruku to bylo řešeno dodatkem od Škodovky a to naplněnim lůžka tohoto uložení (viz. obrázek v předchozim přízpěvku),prý speciální tmel.Bohužel to nějak nepomohlo :feve: .Někdy se to projevuje víc,někdy se to úplne stratí a třeba měsíc o tom nevim. Kdysi jsem čet,někde tady na foru,že se musí promazat stejnym způsobem i uložení na druhé straně.Kdo ví ;) Zatim nemam představu jak,je tam konstrukčně jiné uložení a hlavně blbej přístup.Jo a celé léto to dalo pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No, než jsem se rozhoupal k návštěvě servisu, venku se celkově ochladilo a bouchání přestalo. Takže to nechám asi až na jaro a současně budu reklamovat takové hlasité loupání odkudsi z palubky za budíky, kousek před čelním sklem. To se objevuje zcela náhodně...I moje 14letá felda byla se svými 150tkm bez pazvuků. Fabia má akorát 14,5tkm...

Editováno: , autor: mihaal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel,ono se to zase vrátí.Už sem vypozoroval,že když to nedělá,začne to potom,co táhnu přívěz,nebo v létě pustím klima a popojíždim v koloně.Pro nezasvěcené,připomíná to zvuk jako když cvakaly volné kameny poloos na staré Š120.Snad to někdo někdy odhalí,čím to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne,ono se to těžko hledá.Stačí to jen nadzvednout zvedákem a zase se to ztratí.S kamarádem sme to prolezli několikrát a nic. Dokonce sem byl několikrát v Škoda servisu,projížděli to se mnou a připadalo mi to,že mi pokaždé přidělili hluchýho mechanika.Vždy to bylo stejné :,,Já nic neslyším".Ono pokud je auto v záruce,dělají na tom skoro vždy sluchově postižení. :kol-28: Navíc to zvenku není moc slyšet a když je otevřená kapota,nedají se moc simulovat rozjezdy a řazení a ještě mít hlavu u motoru.

Ale jednou na to přídu :kol-21:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak mám tušení,že už asi vím co by to mohlo být.Všechno nasvětšuje tomu,že to asi opravdu bude v hornim uložení předních tlumičů.Nevím jestli se mi to podaří správne popsat.Když zatuhne ložisko horního uložení,stane se to,že po projetí nějaké větší nerovnosti se zatočenýma kolama,občas se ozve takový zvuk,jako když poskočí pružina.Ono to vlastně není jako,ale skutečně poskočí,protože je trochu překroucená a to proto,že jí právě to zatuhlé ložisko nepustí.No a během jízdy to někde zase s tímto zvukem poskočí zpátky.No a proč to popisuju? právě proto,že od té doby co se mi to děje s tou pružinou,je pokoj od původního bouchání.

Sem přesvědčenej,že až někdy vyměním,nebo aspoň rozeberu a promažu,odstraním oba dva zvuky najednou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

tak otevřu znovu téma. za 14 dnů mi končí záruka, 1,2 51kW. a pozoruju takový ťukání někde z prostoru od předního kola od řidiče při přejezdu nerovností a při pouštění pedálu spojky při řazení. nejvíc to jde slyšet ráno, odpoledne to neslyším. do servisu asi nemá cenu jezdit, mechanik to neuslyší. ale zajímalo by mě jestli v tomhle někdo nějak pokročil a zjistil, co by to mohlo dělat ať případně vím co mě čeká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nepokročil nijak. Přes léto, v době nejhlasitějších úderů, jsem zkusil objet pár servisů - buď mechanici nic neslyšeli, nebo se rány jak na potvoru neobjevily. Takže jsem se na to vykašlal a jezdím (na rozdíl od různých kamarádů s 1,2 TSI). Teď, jak se celkově začíná ochlazovat, rány ustávají (a přijdou údery z palubky). Takže zase na jaře, pokud to do té doby neprodám:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná napíši blbost, ale mně to cvakalo také (jak šroubovakem o kov) při přidání plynu, nebo když jsem tahl přívěs. Měl jsem staré špatné svíčky :kol-31: Mně to ale nedělalo při přejetí nerovnosti. Pravděpodobně to nepomůže, ale možná pro jiné :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Otevřu opět toto téma.. Přišel někdo s postižených na příčinu? Mám totiž stejný problém na 2 měsíce starém Room, najeto 6tis., v záruce už měněna levá přední stabilizační tyčka a uložení převodovky s konzolou. Bez výsledku. Zvuk je evidentně na levé straně. V poslední době už je to za jakéhokoliv počasí, poklepávání při pomalé jízdě na nerovnostech. Při změně záběru spojky někdy ano, někdy ne, při propružení levého kola, stejně jako při startu motoru. Už jsem z toho sledování jelen a nevím jestli to vše spolu souvisí. Od prvních kilometrů za chladna od levého kola bylo slyšet stálé vrzání kolísající úměrně s propružením - to se stratilo, ale klepání zůstalo. Mám od začátku podezření na levý tlumič nebo horní uložení.

Editováno: , autor: MRoom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono to totiž dělá na všech autech koncernu, jenomže někdo ten zvuk ani neregistruje, hlavně v TDi, tam to zanikne. když si projdete celý fórum, tak na to narazíte. v servisu o tom ví, ale neví čím to. rozhodně je lepší to nechat být než začít měnit kvůli ničemu půl auta. každá výměna čehokoli u novýho auta se rovná jeho degradaci a zakládání si na problémy do budoucna. chápu lidi co si koupí po velkým úsilí a odříkání funglovku v domění, že bude auto na 100% perfektní a pak jezdí s každým divným zvukem do servisu. já beru auto jako běžnou věc k užívání a potřebuju, aby sloužilo a ne abych na něm řešil kraviny. různý zvuky můžou upozorňpvat na příp. tech. závadu a od toho mám záruku až něco přestane fungovat, budu to řešit. ale jezdit reklamovat vrzající palubku nebo sedadlo, tak z toho už jsem vyrostl. pře 10 rokama jsem si koupil první funglovku FI a jezdil týdně reklamovat všechno možný. pak jsem zjistil, že většina pazvuků mizí stejně sama po cca roce užívání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, tu spojku, startování zvlášť neřeším.. Ovšem to klepání z levé strany je přeci jen na můj sluch nestandardní. Trochu mám pocit, že se to klepání zhoršuje s přibývajícími kilometry a když už, tak to bude souviset s prvotním vrzáním za chladna. Odpovídá to, že to jde od levého kola. Nejzajímavější je, že ten zvuk hodně připomíná, když už je vůle v stabilizační tyčce, ale i po její výměně to dělá. I tak díky za reakce, asi řeším opravdu něco jiného něž ostatní.

Editováno: , autor: MRoom
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, koukám, že opět ožilo mnou založené téma, tak přispěji aktualizací. Auto má v současné době nějakých tři a čtvrt roku a 34 tisíc km. Závada se stále sporadicky objevuje, ale jak auto stárne, již to neřeším. Je fakt, že jej používám pouze na cesty do a z práce, které jsou po hladkém asfaltu, takže se to ani moc neobjevuje.

 

Mít to znovu u nového auta jako vormen, šel bych to koncernu omlátit o hlavu. V mezičase jezdím mnoha služebními auty různých značek a nikde se podobné pazvuky nevyskytují. Cokoliv, co má kus uskákaného podvozku z fabie, bych už nebral:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 11 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Vrátil by som sa k tomu búchaniu od podvozku aj ja.
Po dlhom čase sme to s kamarátom natočili na oboch našich autách. Obaja máme 1.2 TSI s DSG, ja krátku, on Combi verziu. Mne osobne sa zdá, že ten zvuk má niečo spoločné s prevodovkou, lebo často registrujem podobný zvuk pri jazde na hladkej ceste keď DSG radí medzi stupňami 2 a 3 kedy a ja na krátky čas pustím plyn a potom znovu jemne pridám. Neviem to presne popísať, ale pri jazde pomalým tempom, ľahkou nohou to počuť často (len nie vtedy keď mám kameru v ruke). Ďalej to často počuť pri prejazde cez niektoré (aj menšie) priečne nerovnosti s ostrejšou hranou.
Prosím vypočujte si tie videá, spoznávate to?

http://youtu.be/friRi8MRU4M - 0:02 až 0:04

http://youtu.be/eTpPdinMJLY - slabo počuť pri 0:11 (pri prejazde okolo Mondea)

http://youtu.be/gw1plNJsS0U - 0:05 až 0:06

http://youtu.be/8FjzoA4Tybo - 0:08 až 0:09

http://youtu.be/fmxg892xcTQ - 0:09 až 0:10 (pri prejazde predného kolesa cez poslednú nerovnosť)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...