Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.4 TDI / 1.9 TDI / 1.9 SDI

  1. Zahájeno uživatelem Jiří Horáček,

    Mam fabii RS 1 (2003) 96kw. Z ničeho nic mi nejde 1 a 2 rychlost tam jde zařadit ale auto se chová jako kdyby to bylo na neutrálu. 3,4,5,6 a R vypádá že jsou dobré. Jde to tiše.

    • 1 odpověď
    • 1,6tis zobrazení
  2. Ahoj všem, mám takový záhadný problém. V současném sychravém počasí, kdy se teploty pohybují od -5 do +5°C se mi po prvním startu dne rozbliká kontrolka stavu chladící kapaliny a bliká a bliká a bliká... Když motor po chvíli pískání a blikání vypnu a znovu nastartuju, tak je vše ok. Stav chladící kapaliny je ok - mezi ryskama. Bod tuhnutí kapaliny mám pod -25°C. Takže bych vyloučil málo kapaliny (i hodně) a zamrznutí kapaliny. Nesetkal se s tím někdo z vás už, popř. nevíte, kde hledat chybu? Motor je 1,4 TDi/59kW, r.v. 2006. Díky za pomoc, Honza

    • 14 odpovědí
    • 17,5tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem 9martin,

    Chci vyměnit olej v převodovce Fabia RS 1.9 TDI, na internetu jesem našel, že by se měl použít olej G 052 171 A2. Ale v autorizovaném servisu tento olej neměli (už se asi nevyrábí), přes VIN podle ETKY žádný nenašli, akorát "G 005 100 A1" a "G 052 157 A2", ale ten je prý podle popisu jenom do převodovky s kódem FJW a já mám kód převodovky HDS. Myslím, že mají rozdílnou vizkozitu 75W90(FJW) vs. 70W75(HDS) myslíte, že ho mohu použít? Díky

    • 1 odpověď
    • 5,3tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem _GK_,

    Ahoj všem, předem se ospravedlňuji zkoušel jsem hledat ale na zkratky SDI, 1.9, generálka mi to na foru prostě nic nenašlo. Jezdím s firemní Fabií 1.9 SDI najeto 361000km. Jedná se o menší firmu kde každý á svoje auto i pro soukromé účely proto se nejedná o nějaké zdevastované auto je ve stavu kdy vypadá nejen interierově na sotva 100tkm. Ale to jsem odbočil, auto je perfektně servisované po vypršení záruky jezdíme do ověřeného servisu. Výměny oleje nepřetočené pravidelně 14-15 tkm, stejně tak rozvody které se ted budou dělat počtvrté.Loni se měnili všechny tlumiče (poprvé a přitom nebyli zase tak špatné) silentbloky na nápravě. Problém je že za posledních 20-30tkm zač…

    • 10 odpovědí
    • 11,5tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem michalhajek,

    ahoj fabiaci, mam dotaz , jdu měnit spojku na FRS 2003 a chci se zeptat kolik je tak cena za práci a kolik času je potřeba průměrnému mechanikovi . material mam. díky za rady a zkušenosti

      • Pozitivní
    • 7 odpovědí
    • 2,2tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem miki966,

    Zdravím všechny. Budu podstupovat výměnu motoru 1,4TDI r.v.2003 typ AMF.Mám možnost sehnat najetý s 85000km za 16 tisíc.Měl by být kompletně ustrojený.Chci se zeptat zda má někdo s podobnou výměnou nějaké zkušenosti,případně na co bych si měl dát pozor a na co se zaměřit.Kde by mohly vzniknout nějaké problémy atd.Výměnu mi budou dělat v servisu(není to autorizovaný) Mělo by se jednat o totožný motor.Tedy AMF. Díky za všechny odezvy na můj dotaz.

    • 5 odpovědí
    • 3,5tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem Daworis,

    Ahojte , Dlouho jsem procital forum a nic jsem nenasel pokud to tady nekde je omlouvam se. Po nastartovani studeneho motoru (jedna se o Fabii 1.9 TDi 74kW) se z motoroveho prostoru oziva cvakavy zvuk cca 5 - 10 sekund potom to prestane.Drive jsem to nepozoroval. Zda se ze se to stava kdyz je trosicku chladneji 15 stupnu a nize. Pokud nekdo vite prosim poradte co by to mohlo byt. Diky

    • 13 odpovědí
    • 7,8tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem libas2,

    Zdravím pánové, Včera večer jsem přijel z autem domů, všechno v pohodě, po pár hodinách odjíždím na noční a přestali fungovat brzdy. Pedál je úplně tvrdej, nejde zmáčknout, tak jsem se celou cestu klepal strachem a dobržďoval ručkou. Myslel jsem že třeba zamrzla kapalina v které může být zkondenzovaná voda i když kapalinu u každýho auta poctivě měním po dvou letech. V práci jsem měl celou noc auto ve vytápěné hale ale ráno žádná změna, měl někdo z vás tuto závadu? Co je špatný, brzdovej posilovač? nebo brzdovej válec?

    • 7 odpovědí
    • 7,4tis zobrazení
  9. Vážení přátelé, koupil jsem jetou Fabku 1 combi 1.9 TDI 2006 (86tis) Nyní 103 tis. Šlapala pěkně až na dnešní mrazivý start. Venku bylo asi -17, 3x jsem žhavil, zachrochtalo a nakonec naskočila, ale od toho osudného startu svítí oranžová kontrolka elektroniky motoru a při prudkém sešlápnutí pedálu auto začne cukat. Předtím vše ok. Nevíte čím by to mohlo být? Je možné, že je třeba zamrzlá klapka turba? Děkuji za nápady. Večer dám na vag a dám další info. Pavel

    • 8 odpovědí
    • 4,9tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem John Draik,

    Zajmalo by mě jestli je každej motor 1.9 TDi ve fabii se systémem vstřikování PD (pumpe-dusse)? Podle stránek: http://dieselpower.cz/tdiclub/index.php?page=engine_types by to tak asi mělo bejt. Usuzuju tak dle výkonu motoru (74 kW / 101 HP). Podle toho seznamu jsou ve Fabii motory 1,9 TDI PD 100. A pokud by sem někdo znalej hodil ještě jakej je rozdíl mezi motorem - 1,9 TDI PD 100 (normalní Fabka) a motorem - 1,9 TDI PD 130 (Fabia RS). Je opravdu rozdíl pouze v Turbu a softwaru řídící jednotky ??? Dík moc.

    • 20 odpovědí
    • 19,9tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem Hejcos,

    Ahoj všem, mám takový problém - dával jsem auto ke známému do servisu, kde mi vyměňovali tlumiče a spoustu dalších spotřebních věcí a zjistili, že mám špatnou nádrž na naftu, tak mi ji vyměnili za jinou... ale samořejmě z vrakoviště ( stála mě 1000,-Kč, tak proto . S autem jsem po servisu najel 600 km a včera se vyskytnul problém. Po městě, při delším stoupání auto začne cukat a jakoby vynechávat a zdá se mě ( alespoň podle toho, co vidím v zrcádku), že to taky pěkně hulí.. Otázka je, zda to mohou být nečistoty z té nádrže, z vrakáče, nebo špatný palivový čerpadlo, či něco jiného. Do servisu budu volat, a pokusím se to vyreklamovat, spíš mi jde o jedno, aby mě ten servi…

    • 3 odpovědi
    • 4tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem bokofka,

    Zdravím všechny a prosím o radu. Fabia 1.9TDi PD-Když byly mrazy a auto dlouho stálo(přes noc) tak to špatně chytalo.Pokaždý to jen blaflo pak asi 5-15sek.to točilo naprázdno a pak to teda chytlo,ale když bylo nad nulou tak to chytlo na poprvé bez potíží.Tedˇje nad nulou a dělá to samé.Jinak teplý na cvrnknutí. Ještě mě napadá:-nějaký čidlo-špatně že to dává naftu-vsrřik-tlaky,nevím... Na VAGU to bylo-bez chyby-svíčky dobré-nový pal.filtr-baterka dobrá-spotřeba okolo 5,5L-naj.167tis.km-nafta+aditiv Už nevím fakt co,poradˇte prosím!!!!!!!!!!!

    • 21 odpovědí
    • 9,6tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem V3nd3lin,

    Mam fabii Rs r.v. 2003 1.9 TDI kdyz jedu na petku nebo ctyrku kolem dvou tisic otacek a pridam mu plnej tak pri zrychlovani je cejtim mirne skubnuti a dela mi to i na sestku nevite cim by to mohlo byt ? diky

    • 7 odpovědí
    • 2,7tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem vapenna,

    prosím,jsou všechny F1 1,4TDi a 1,9 TDi PDečka nebo jsou i bez PD? Snad jsem to napsal srozumitelně.Děkuji

    • 3 odpovědi
    • 1,7tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Vares,

    Dobrý den klubáci. Mám možnost sehnat levně motor z Fabie RS tak se chci zeptat jak bude težké ho tam dostat. Jsem mechanik takže Demontáž a montáž motoru neřešim sspíše jak to bude těžké s elektronikou. A jak na Uřady, STK atd. Díky za veškeré rady a porady.

    • 3 odpovědi
    • 2,2tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem michalhajek,

    ahoj, zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi číslem dílu 038 198 141 BX a 038 198 141 B . jedná se o spojkový set (lamela + přítlačák) na FRS I. 12/2003

    • 3 odpovědi
    • 1,3tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem mson,

    čau.mám problém ze kterého jsem zoufalý a už nevím co s tím.Sednu do auta ujedu 10km auto se zahřeje cca na 70 stupnů.auto zdechnu.po cca 10 minutách sednu do auta začnu startovat a motor jen točí ale nechytne.začne při startování svítit kontrolka žhavení.když startuje normálně tak nesvítí.mám nově přetěsněné vstřiky.ted jsem dával ještě novou elektroinstalaci co je umístěná v hlavě motoru a napájí vstřikovače.delá to nepravidelně.a když startuju a nechce to chytnout tak svakají relátka u pojistkovky někde.auto je nepředvídatelné.vůbec nevím čeho se chytnout.delá to nepravidelně.díky moc za radu

    • 24 odpovědí
    • 8tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Haja,

    Po zapnutí klíčku se rozsvítí a zhasnou kontrolky jako vždy po otočení klíčkem se ale nic nestane. Motor se neprotočí prostě nic. Baterku jsem tam zkoušel dávat ze svého TDi které startuje na drc. Diagnostika nevypsala žádnou chybu. Poradíte někdo?

    • 3 odpovědi
    • 3,5tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Tomster,

    Zdravim, nevíte někdo co by mohlo způsobovat hučení které mi začalo vydávat auto na 5.rychlost.stupěn při cca 2tis. ot. když pustím plyn a auto nechám volně jet ( aby brzdilo motorem) tak se začne ozývat takové hučení jak od špatných pneu(ale těma to není, je to o něco hlasitější) jak jsou otáčky kolem 1500ot. už to neděla a nad 2500ot. taky ne, při přidávání pod plynem taky nic slyšet není, jen v rozmezí v kterém jsem psal (rychlostně asi 110km/h - 80km/h) a když sešlápnu spojku tak to přestane a když jí zas pustím tak to opět začne...je to slyšet i když přeřazuju na 5-tku a pouštím spojku a jsem v rozmezí těch otáček-rychlostí, ale jak přidám tak nic, ale jak je to bez …

    • 0 odpovědí
    • 1,5tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem Daxx,

    Dobrý den,chtěl jsem se zeptat... Mám fabii 1.4 tdi když začalo mrznout,tak se není schopná zahřat,aby začala topit.. Čím to může byt? Děkuji za odpověd..

      • Pozitivní
    • 13 odpovědí
    • 5,5tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem ferip,

    Ahojte,neviete mi poradit aky ma kod nasavac vzduchu na fotke? 1,9SDI

    • 3 odpovědi
    • 1,4tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem msmity,

    Ahoj mam fabku I RS....chci zaslepit EGR ventil protoze mi to z nej celkem dost tece, mam spinave cele turbo a plastovej kryt motoru. A chtel jsem se zeptat jestli muzu zatim nez se to zaslepi provizorne odpojit nejakou hadicku na egru aby to neteklo nebo mi to nepomuze??? diky za ohlasy

    • 11 odpovědí
    • 4,6tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Wasp,

    Zdravím, koupil jsem si škodu fabia I RS r.v. 2004 a nejsou mi jasné některé věci. Při kontrole stavu oleje jsem si všiml, že u sacího hrdla jsou stopy po nějakém oleji. Je možné, že je to olej z odfuku elektromagnetického ventilu pro omezení plnicího tlaku -N75- ? Nebo je problém nikde jinde? Jestě jsem se kouknul pod auto na hadice mezi intercoolerem a turbem a zdálo se mi že spojka mezi nimi je taky od oleje a trochu volná. A poslední dotaz týkající se ostřikovačů světlo metů, jak se spouští? (V přiručce jsem se dočetl, stisknutím pačky ostřikovače předního skla po dobu 5 sec, ale to mi vůbec nefunguje :-)) Díky moc za odpovědi

    • 22 odpovědí
    • 9,2tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Lukas1450,

    chlapci mam otazocku po vymene rozvodou som zistil ze auto neide tak dobre ako pred tym rozvody su nastavene dobre na 100 % pri vymene boli pouzivane original pripravky zaistovaky a potobne... vymenene bolo asi vsetko co sa len dalo tlmic ,vodna pumpa ,napinacia kladka,remen .. proste vsetko auto ma akysi taky zvlastny zvuk v urcitych otackach... mechanik mi povedal ze je to remenom ze mam pockat nech si to sadne no autom jazdim kazdy den takze km pribudaju a podla mna uz by si to malo sadnut.. spotrebu mam rovnaku auto startuje na supu ziadne cukanie proste vsetko ok ! len sa mi zda ze to neide tak dobre ako predtym hlavne v 3 prevodovom stupni .. dopocul som sa z…

    • 9 odpovědí
    • 6,8tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Dar3cek,

    Zdar pánová ... mám otázku na kterou mi pan vyhledavac tady na fóru nebyl schopnej poradit cca dva mesice nazpatek pocituju zvysene vibrace od motoru pri rychlejsi jizde ale i na volnobeh ... a parkrat se mi stalo ze pri podrazeni spojka jakoby zahučí jak jakoby proklouzne ale rikam az po hodne km kdyz je motor opravdu ohraty a spojka asi taky... (100km a vic) mno a od vcera se pri studenem motoru a rozjezdech ozyva pomerne velikej hluk od motoru ... jak se motor ohreje tak to da pokoj. spojkovej pedal vibruje a obcas musim preslapnout na spojce aby necvakalo vypinaci lozisko,proste jde spojka do kytek.. nic méně moje otázka zní......muze za studena spojka nebo nejaka…

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.