Teplota oleja 128°C pri normálnej diaľničnej rýchlosti určite nie je normálna, treba to riešiť!
- Začni s tým, že sa pozrieš na všetky chladiče, či nie sú zanesené listím a iným bordelom! Zároveň skontroluješ, či nemajú polámané veľa lamiel, a tým pádom nepotrebujú už aj celkovo vymeniť.
- Je potrebné, aby chladiaca kvapalina v celom systéme bola G12evo (nie G12, G12+, G12++ a hlavne nie G13!). Ak nie je, tak spraviť pár preplachov a potom ju naliať, samozrejme treba robiť s diagnostikou, aby sa otvoril každý okruh. Následne odvzdušniť, resp. v pravidelnom intervale kontrolovať hladinu chladiacej kvapaliny, lebo ak sa dostane vzduch do systému, môže trvať aj stovky a tisíce kilometrov, kým sa každá bublinka dostane von.
- Ďalej by som sa pozrel na olej, či má správnu hladinu. Neviem čo ti tam mechanik nalial, ale máš mať olej so schválením VW 507.00, ideálne viskozita 0W-30, hladina po odstátí na maxime. Ak nevieš, že čo ti tam mechanik dával, určite nie je na škodu spraviť aj jeden "preplach" olejového okruhu jednou extra výmenou oleja. Teoreticky môžeš skúsiť použiť pred výmenou aj nejaké preplachovacie aditivum, ale s tým veľmi opatrne, aby si nenarobil viac škody!
Inak je rozdiel aj medzi olejom a olejom v tom, že ako odvádza teplo z motora, ale nemalo by to ísť do takých extrémov, že 128°C.
Cez moju čarovnú guľu to vidím na výmenu chladičov a celkovú výmenu chladiacej kvapaliny.