Podle mě kecáš, kdyby jsi měnil filtr po 10-15k km a je černý tak do na nádrž nejspíš přídáváš lopatku popela a jestli je to skutečnost tak změň čerpací stanici. Začernalé filtry bývají až po 90K km, když to měním já při druhém oleji to jest mezi 30 a 40K km, tak má sem tam zašedlé fleky.
Jestli ti auto smrdělo, tak vstřik byl špatný, tím že ho vyměnily, bylo třeba udělat korekci se starými vstřiky, zjevně v autorizáku dělají vše online a bez nového SW, tu korekci prostě nedokážou udělat. Nový SW má dost neduhu, ale rozhodně když dáš plnej knedlík, tak v žádném případě nejede hůř než starý SW. Máš pravdu že v první polovině plynu, motor nereaguje, je to proto, že je víc otevřený EGR ventil který tlumí reakci motoru, když překročíš určitnou hranici tak se EGR výrazně uzavře a začne sát čistý vzduch, to je ten moment kdy motor citelně zabere.
To je důvod proč někteří tvrdí že nový motor jede hůř a víc žere a někteří tvrdí opak (můj případ).
Když totiž lidi jezdí na spotřebu tak plyn šolíchají ale auto po úpravě nechce moc v takovém případě zabírat ale spotřebu si zachová, tudíž roste spotřeba, ale když to ženeš po dálnici 150/160 tak to stejně jede převážně s vyšším výkonem kde je spotřeba i výkon dost podobný.
Původní SW lze nahrát bezproblému zpět např. motorpower to umí. Nicméně když to uděláš, ztratíš jakoukoli možnost dostat opravu od VW zadarmo.
Doufám že ten vstřik si neplatil, pokud ano tak i zpětně by ti ho měl VW v rámci podpory důvěry proplatit. Vůbec to externě neřeš, reklamuj servisní opatření. Pokud nemáš přes 250K km dostaneš v čechách dost možná všechny vstřiky nové, protože jestli byl špatný jeden...
Kolik máš vůbec najeto ?
Ps. kdyby jsi měl piliny za čerpadlem a kvůli tomu ti odešel jeden vstřik, tak se ti budou sekat všechny a motor by ti fatálně selhával.